مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

"برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟"، از اولین سوالاتی است که در پروسه مهاجرتی باید به آن پاسخ داد.

برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

یکی از رایج‌ترین سوالات در پروسه مهاجرت کانادا این است که “برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟” پاسخ این سوال بستگی به روشی که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید، دارد. برای هر روش، شرایط متفاوتی باید داشته باشید. در نتیجه اولویت‌ها و قدم‌هایی که باید بردارید هم متفاوت است. بنابراین باید از تحقیق و بررسی درباره روش‌های مهاجرتی موجود و انتخاب بهترین روش مهاجرت، متناسب با شرایط خودتان شروع کنید. در مرحله بعد اقدام به فراهم کردن شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت نمایید.

مهاجرت یکی از بزرگ‌ترین تصمیمات زندگی است که نمی‌توان بدون اطلاعات کافی و بررسی همه جوانب، قدم در این راه گذاشت. برای مهاجرت به کانادا لازم است تا ضمن شناخت و آشنایی کلی با کشور کانادا، وضعیت اقتصادی و فرهنگی، بازار کار، قوانین و مقررات، سیستم بیمه و بهداشت و درمان و آب و هوا بخصوص با توجه به سرمای شدید در این کشور که برای بسیاری از ایرانیان چندان آسان نیست، اطلاعاتی را جهت اقدام به مهاجرت کسب کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا جواب پرسش “برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟” را بیابید.

برای مهاجرت تحقیق کنید

اگر دوستان و آشنایانی دارید که به کانادا مهاجرت کرده اند، حتما از آنها پرس و جو کنید و با اطلاعات واقعی مهاجرت و زندگی در کشور جدید آشنا شوید. مطالب سایت‌های مختلف را مطالعه کنید و از مشاوره موسسات مهاجرتی استفاده کنید تا پاسخ همه سوالات‌تان را بیابید.

در مورد دلایل و اهداف مهاجرت خود فکر کنید. تحقیق کنید که آیا زندگی در کانادا، کمبودها و مشکلاتی که به خاطر آنها مهاجرت کرده اید، را جبران می‌کند.

وقتی از خود می‌پرسید “برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟” شاید بهتر باشد ابتدا بپرسید من اهل تغییر و تحمل سختی مهاجرت هستم یا نه! مهاجرت را به سادگی یک سفر تفریحی تصور نکنید. این تصمیم پر از ریسک است، ممکن است مجبور شوید زندگی‌تان را از صفر شروع کنید. باید با خودتان روراست باشید که آیا می‌توانید تغییرات اساسی و سخت را بپذیرید و با آن سازگار شوید یا نه.

کشور کانادا را با دیگر کشورها مقایسه کنید تا مطمئن شوید بهترین کشور برای مهاجرت را متناسب با شرایط خود انتخاب کرده‌اید تا بعد از طی کردن مراحل مهاجرت پشیمان نشوید.

هر آنچه برای پاسخ به سوال "برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟" لازم است بدانید.
برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟

در مورد روش مهاجرت به کشور کانادا تصمیم‌گیری کنید

این مرحله خیلی مهم است، اول باید بدانید به چه روشی مهاجرت می‌کنید تا سایر مراحل را براساس آن برنامه‌ریزی کنید. در مورد تمام روش‌هایی که در بالا ذکر شد، تحقیق و بررسی کنید. شاید شما به روش مهاجرت کاری فکر می‌کنید، اما مهاجرت تحصیلی شما را زودتر به نتیجه برساند و آینده شغلی و امتیازات بیشتری برایتان به همراه داشته باشد. اگر می‌خواهید با خانواده مهاجرت کنید، بهترین روش برای اقامت دائم کانادا برای تمام اعضای خانواده را در نظر بگیرید. برای این مرحله حتما از مشاور یا وکیل مهاجرت کمک بگیرید تا تمام راه‌های قانونی را با توجه به شرایط سنی و تحصیلی و مالی شما بررسی کند.

در مورد شهر محل سکونت خود تصمیم بگیرید

با توجه به شرایط بسیار متفاوت شهرهای کانادا برای مهاجران، باید بدانید در کدام شهر می‌خواهید ساکن شوید. بعضی از شهرهای کانادا به صورت مستقل اقدام به جذب مهاجر برای روش‌های خاص مثل سرمایه‌گذاری یا خوداشتغالی می‌کنند. برای مثال اگر به روش تحصیلی مهاجرت می‌کنید، حتما باید دانشگاه‌های شهرهای مختلف را بررسی کنید و انتخاب شهر را براین اساس انجام دهید. علاوه براین موارد، زبان رایج شهر مورد نظر را هم باید در نظر بگیرید. اگر شهر محل سکونت شما فرانسوی زبان است، بهتر است از همان ابتدا روی زبان فرانسه تمرکز کنید.

مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه بگیرید

یکی از رایج‌ترین اشتباهات در پاسخ به سوال “برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنیم؟” این است که انگلیسی بخوانید و سعی کنید نمره آیلتس بالا بگیرید. همه روش‌های مهاجرت کانادا، نمره آیلتس یکسانی نیاز ندارند. برای بعضی روش‌ها نمره پایین هم کفایت می‌کند و نیازی نیست وقت بیشتری برای نمره بالا بگذارید. از طرفی دیگر، اگر زبان رایج شهر محل سکونت شما فرانسوی است، بهتر است زبان فرانسه خود را تقویت کنید تا برای ارتباط با مردم مشکل نداشته باشید. پس طبق مراحل بالا ابتدا روش مهاجرت و سپس شهر را انتخاب کنید و بعد به انتخاب زبان برای شرکت در آزمون‌ها برسید.

مدارک لازم برای مهاجرت را آماده کنید

برای هر روش مهاجرتی مدارک خاصی را باید ارائه کنید، اما به طور کلی مدارک هویتی (شامل شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه و عکس)، سند ازدواج برای افراد متاهل، مدارک تحصیلی، سابقه کار و بیمه، پرونده پزشکی و گواهی سوء پیشینه از مدارک عمومی ویزای کانادا است که برای اکثر روش‌ها لازم است. باید مدارک را به همراه ترجمه آن‌ها به سفارت کانادا ارائه دهید. برای ترجمه مدارک به دارالترجمه‌های رسمی و معتبر مراجعه کنید.

خودتان را برای شکست هم آماده کنید

هیچ روش صد در صد تضمینی برای مهاجرت به کشور کانادا یا هر کشور دیگری وجود ندارد. فقط با داشتن اطلاعات دقیق و آماده کردن مدارک درست و ارائه آنها به بهترین شکل می‌توانید درصد موفقیت را بیشتر کنید، اما در هر حال امکان اینکه پرونده مهاجرت شما رد شود هم وجود دارد.

کلام آخر

اگر هنوز هم پاسخ سوال “برای مهاجرت به کانادا از کجا شروع کنم؟” را به طور کامل دریافت نکرده‌اید و پرسش‌ها و ابهامات زیادی دارید یا در انتخاب روش مهاجرتی تردید دارید، مشاوران باتجربه آتلانتیک ۷۲۴ آماده ارائه اطلاعات بیشتر و مشاوره حضوری و تلفنی به شما هستند. کافی است فرم ارزیابی را تکمیل نمایید تا ما بهترین و آسان‌ترین روش مهاجرتی با توجه به شرایط کاری، تحصیلی، خانوادگی و مالی شما را پیدا کنیم.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی