مهاجرت به کانادا

راه های دریافت ویزا و اقامت کانادا

مهاجرت به کانادا یکی از مقاصد محبوب برای افرادی است که به دنبال فرصت‌های بهبود شرایط زندگی، تحصیلات برتر، سبک زندگی پویا و فرهنگ متنوع هستند. در‌واقع کانادا به عنوان یکی از کشورهای پذیرنده مهاجران در سراسر جهان شناخته شده است و فرآیند مهاجرت به این کشور شفاف اما پیچیده و چالش‌برانگیز است؛ که با داشتن اطلاعات کافی و برنامه‌ریزی موثر، می‌توان به راحتی این فرآیند را طی کرد. در ادامه این مطلب به بررسی صفر‌تاصد مهاجرت به کانادا و بهترین روش‌های مهاجرتی و در‌نهایت اخذ اقامت کانادا در سال 2024 خواهیم پرداخت.

در صورتی که در خصوص شرایط جدید مهاجرت به کانادا به راهنمایی بیش‌تر نیاز دارید، با همکاران ما در ارتباط باشید.

اداره مهاجرت کانادا IRCC

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

چرا کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

با‌توجه به مهاجر‌پذیری کانادا باید بیان کرد که هویت کانادایی بر پایه چند‌ملیتی و فرهنگی بنا و با مهاجرت در‌هم تنیده شده است. اما علت استقبال بی‌نظیر مهاجرت به کانادا چیست؟

  • فرصت شغلی به همراه اقتصاد پویا: در‌واقع کانادا با اقتصاد پایدار و پیشرفته خود امکان فرصت‌های شغلی مناسب‌تر را به همراه زندگی بهتر فراهم می‌کند. 
  • سیستم مهاجرت آسان و مطمئن: کانادا به عنوان یکی از کشورهای پیشرو در مهاجرت، دارای روش‌های گسترده و متنوعی نظیر اسکیل ورکر کانادا، برنامه‌های استانی کانادا، ثبت شرکت در کانادا، تحصیل و… است؛ که اخذ اقامت را برای فرهنگ‌های مختلف ممکن می‌سازد.
  • سیستم آموزشی با‌کیفیت: یکی از مهمترین دلایلی که چرا کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنیم، سیستم آموزشی و دانشگاه‌های پیشرفته و بروز آن است. در‌واقع کانادا جز بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی و ادامه تحصیل است.
  • ثبات و امنیت پایدار: کشور کانادا با وجود شاخص امنیت بالا و همچنین نرخ جرایم پایین در کنار قوانین مطمئن، یک محیط امن برای زندگی، تربیت و تحصیل فرزندان است.
  • سیستم مراقبت‌های بهداشتی همگانی: سیستم بهداشت و درمان برجسته کانادا شامل تمامی افراد مقیم از جمله مهاجران نیز می‌شود. در‌حقیقت همه افراد به بیمه سلامت عمومی دسترسی دارند و از خدمات پزشکی و دارویی با‌کیفیتی بهره‌مند خواهند شد.
چرا کشور کانادا را برای مهاجرت انتخاب کنیم؟

به طور‌کلی کانادا یک کشور پیشرو و پویا است که دارای هزاران هزار ویژگی از جمله کیفیت زندگی بالا در کنار محیطی زیبا با آب‌و‌هوایی عالی است. در‌واقع مهاجرت به کانادا یک فرصت طلایی برای افرادی است که خواهان فرصت‌های شغلی فراوان و حتی تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دنیا هستند است تا به راحتی رویاهایشان را در محیطی امن و پیشرفته برآورده کنند.

آمار مهاجرت به کانادا

کانادا در سال‌های اخیر شاهد افزایش قابل‌توجهی در تعداد مهاجران بوده است. این امر به دلیل سیاست‌های مهاجر‌پذیری، اقتصاد قوی و کیفیت بالای زندگی در این کشور است. در اینجا نگاهی به آمار مهاجرت به کانادا از سال 2020 تا 2024 می‌اندازیم:

  • در سال 2020-2019: کانادا موفق شد تعداد 284,153 مهاجر جدید را از طریق روش‌های مهاجرتی مختلف جذب کند.
  • در سال 2021-2020: به دلیل شیوع جهانی COVID-19، تعداد کل مهاجران به کانادا به طور قابل‌توجهی کاهش یافت و به 226,314 نفر رسید. با این حال، دولت کانادا همچنان به جذب نیروی کار ماهر و کارآفرین از سراسر جهان متعهد بود و اهداف مهاجرتی را برای سال 2021 افزایش داد.
  • در سال 2022-2021: کانادا همچنان به رکوردشکنی در زمینه مهاجرت ادامه داد و تعداد 493,236 مهاجر جدید را پذیرفت. البته در این سال برنامه اکسپرس اینتری به عنوان محبوب‌ترین مسیر مهاجرت به کانادا بیشترین مهاجر را نیز جذب کرد.
  • در سال 2023-2022: دولت کانادا اهداف مهاجرتی خود را برای سال 2023 به  421,000 نفر افزایش داد؛ که خوشبختانه توانست 468,817 نفر مهاجر را از سراسر دنیا به کانادا دعوت کند.
  • در سال 2024 الی 2025: دولت کانادا اهداف مهاجرتی خود را برای سال 2024 به 485,000 نفر و برای سال 2025 به 500,000 نفر افزایش داده است؛ و انتظار می‌رود رشد مهاجرت به کانادا در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد، زیرا این کشور به دنبال جذب نیروی کار ماهر و کارآفرین برای تقویت اقتصاد و رشد جمعیت خود است.
شهروند کانادا کیست؟

شهروند کانادا کیست؟ 

شهروند کانادا یا سیتیزن شیپ کانادا یک فرد است که تابع قوانین و مقررات کانادا است و حقوق و مزایای مربوط به شهروندان کانادا را بهره‌مند می‌شود؛ در‌واقع شهروند کانادا عضو رسمی این کشور است. دریافت شهروندی کانادا می‌تواند از طریق زاد و ولد، از طریق ازدواج با یک شهروند کانادایی، از طریق پناهندگی، از طریق برنامه‌های مهاجرتی مانند برنامه نیروی متخصص، برنامه سرمایه‌گذاری و… ممکن است.

همچنین برای دریافت شهروندی کانادا، معمولاً باید پروسه‌هایی از جمله شرکت در امتحان سیتیزن شیپ کانادا  را طی کنید. البته هر‌کسی که شهروند کانادا باشد، دارای حقوق و امتیازاتی مانند حق رای، پاسپورت کانادایی، حقوق اجتماعی، حقوق بهداشت و درمان، فرصت شغل‌های دولتی، حقوق تحصیل و… است.

اقامت موقت کانادا چیست؟

منظور از اقامت موقت کانادا چیست؟

ویزای موقت یا TRV) Temporary Resident Visa) کانادا به افراد امکان حضور موقت برای تحصیل، دیدن اقوام، کار و یا گردشگری در این کشور را می‌دهد. در‌واقع یکی از انواع ویزا TRV، ویزای توریستی کانادا است که برای کسانی که قصد اقامت کوتاه‌مدت در کشور کانادا را دارند صادر می‌شود.

البته به طور‌کلی ویزای اقامت موقت به دو دسته از نظر امکان ورود به خاک کشور کانادا تقسیم می‌شود:

  • ویزای اقامت موقت کانادا یکبار ورود (A single-entry visa): این نوع ویزای توریستی دارای مدت زمان معین بدون امکان تمدید مجدد است؛ و به افراد تنها یک‌بار اجازه ورود به کانادا را می‌دهد. 
  • ویزای مولتی کانادا (multiple-entry visa): ویزای مولتی یا چند‌بار ورود کانادا دارای 5 سال اعتبار است و به افراد تنها 6 ماه اجازه حضور در خاک کانادا را می‌دهد. 

اما برای اخذ اقامت موقت کانادا متقاضیان قادر‌اند از طریق ویزای کاری کانادا، ویزای تحصیلی، ویزای والدین یا سوپر ویزا اقدام کنند و در صورت داشتن شرایط، آن را تمدید کرده و در‌نهایت به اقامت دائم تبدیل کنند.

اقامت دائم کانادا چیست؟

منظور از اقامت دائم کانادا چیست؟

اقامت دائم یا PR) Permanent residence) کانادا به وضعیت اقامتی افراد گفته می‌شود که شهروند کانادا نیستند اما می‌توانند به‌صورت نامحدود در این کشور حضور داشته باشند. در‌واقع افرادی که دارای اقامت دائم هستند، مقیم دائم شناخته شده و دارای امتیازات و مزایایی هستند؛ البته این اقامت نیازمند تمدید است!

حال یکسری افراد به اشتباه شهروندی و اقامت دائم را یکی می‌دانند. شهروندی کانادا و دریافت پاسپورت کانادایی آخرین مرحله از مهاجرت است؛ و مهمترین تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا این است که برای دریافت شهروندی به اخذ اقامت دائم کانادا و شرکت در آزمون‌های شهروندی نیاز است. 

مهمترین امتیازات اخذ اقامت PR کانادا به شرح زیر است: 

  • اعتبار 1 الی 5 سال با امکان تمدید مجدد
  • امکان کسب شهروندی کانادا
  • حق زندگی به همراه خانواده و کار در کانادا 
  • امکان تحصیل رایگان برای فرزندان زیر 18 سال
  • بهره‌گیری از سیستم آموزشی و بهداشتی مدرن
  • اخذ اقامت دائم از طریق روش‌های متنوع مهاجرتی کانادا
روش ها و راه های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت آن کدام هستند؟

بهترین راه‌ها و روش‌های مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا کدام هستند؟

 کانادا به عنوان یک کشور پذیرنده مهاجران (بهشت مهاجران)، فرصت‌های فراوانی برای اقامت دائم و شروع یک زندگی جدید را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد. البته کانادا دارای سیستم مهاجرتی متنوعی است که بهترین روش و راه‌های مهاجرت به کانادا بسته به شرایط، وضعیت شخصی و حتی سرمایه می‌تواند برای هر متقاضی متفاوت باشد.

در یک نگاه کلی رایج‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور کانادا و اخذ اقامت آن به شرح زیر است: 

  • مهاجرت تحصیلی به کانادا
  • مهاجرت کاری به کانادا 
  • مهاجرت نیروی کار ماهر کانادا
  • مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری
  • مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ
  • مهاجرت به کانادا از طریق برنامه‌های استانی 
  • مهاجرت به کانادا از طریق برنامه آتلانتیک 
  • مهاجرت کانادا با ویزای کارآفرینی
  • مهاجرت به کانادا از طریق خود‌اشتغالی
  • اقامت کانادا از طریق اسپانسرشیپ والدین
  • مهاجرت کانادا از طریق ازدواج
مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل (Canada Study Permits)

در‌حال‌حاضر یکی از پر‌متقاضی‌ترین روش‌های مهاجرت به کشور کانادا، تحصیل در رشته‌های مختلف است. کشور کانادا با سیستم آموزشی بروز در‌کنار بهترین دانشگاه‌های دنیا، به عنوان یک بستر مناسب برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان، دانشجویان و حتی فارغ‌التحصیلان خارجی بشمار می‌رود. 

در‌حقیقت مهاجرت کانادا به روش تحصیلی با فراهم کردن فرصت زندگی، اخذ ویزای تحصیلی کانادا و در‌نهایت امکان دریافت اقامت دائم یکی از اصلی‌ترین راهکار‌های مهاجرت است. 

شرایط مهاجرت به کشور کانادا با تحصیل  

شرایط و مدارک مورد‌نیاز بسته به موسسه یا دانشگاهی که از آن پذیرش گرفته‌اید، رشته مورد‌نظر و همچنین مقطع تحصیلی (دانش‌آموز، کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری) متفاوت است. اما به طور‌کلی دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل دارای شرایط زیر است:

  • پذیرش از یکی از موسسات آموزشی معتبر کانادا (DLI) به همراه گواهی‌نامه استانی
  • ارائه تمکن مالی برای زندگی در کانادا و همچنین هزینه‌های تحصیل و شهریه
  • ریز‌نمرات در آخرین مقطع تحصیلی در‌کنار معدل خوب و نسبتا بالا
  • ارائه گواهی سلامت جسمانی و عدم سوء‌پیشینه
  • ارائه مدرک زبان به همراه مدارک هویتی معتبر نظیر شناسنامه، پاسپورت و…
  • اثبات و قانع‎کردن افسر پرونده برای اینکه پس از پایان تحصیل به کشور مبدا باز‌می‌گردید.

هزینه مهاجرت و تحصیل در کانادا

هزینه تحصیل در کشور کانادا در سال 2024 متفاوت است و به شهر انتخابی شما در کانادا، مقطع تحصیلی، مدت زمان تحصیل، موسسه آموزشی، هزینه زندگی فردی و… بستگی دارد. 

اخذ ویزای استادی پرمیت به ازای هر نفر150 دلار کانادا
هزینه بیومتریک به ازای هر نفر هزینه بیومتریک برای هر‌خانواده (2 نفر یا بیشتر)85 دلار کانادا 170 دلار کانادا
هزینه مقطع تحصیلی12 هزار الی 40 هزار دلار کانادا
هزینه اقامت و زندگی 800 الی 2800 دلار کانادا
مهاجرت کاری به کانادا

مهاجرت از طریق کار به کانادا 

کانادا یکی از مقاصد ایده‌آل برای مهاجرت کاری است، زیرا این کشور فرصت‌های شغلی گسترده‌ای در بسیاری از صنایع و حوزه‌ها را داراست و به دنبال جذب استعدادهای بین‌المللی است. در همین راستا ویزای کار کانادا و در‌نتیجه اخذ اقامت دائم برای متقاضیانی که مهارت‌ها، توانایی و تجربه کاری لازم برای شغل‌هایی که در کانادا درخواست زیادی را دارند بهترین گزینه است.

در‌واقع مهاجرت به کشور کانادا از طریق کار بر‌اساس نیاز‌های کاری و اقتصادی کانادا و البته نوع مهارت شما صورت می‌گیرد. همچنین برای مهاجرت کاری کانادا برنامه‌های متنوعی و البته متناسب با مهارت‌ها و شرایط متقاضیان ایجاد شده‌اند که در ادامه به تمامی روش‌های مهاجرت کاری کانادا خواهیم پرداخت. 

مهاجرت کاری کانادا از طریق جاب آفر (Job Offer)

مهاجرت به کانادا با استفاده از جاب‌افر Job Offer از جمله برنامه‌هایی است که توسط دولت کانادا ارائه می‌شود. این برنامه به افرادی که سابقه کار، رزومه قوی در کنار توانایی کار در یک شغل خاص در کانادا را دارند، اجازه می‌دهد تا با دریافت یک پیشنهاد کاری از یک کارفرما یا شرکت کانادایی، به کانادا مهاجرت کنند. 

اما متقاضیان به دو صورت با جاب آفر کانادا سر‌و‌کار دارند: ویزای کار کانادا از طریق جاب آفر و برنامه‌های مهاجرتی اقامت دائم نظیر اکسپرس اینتری؛

البته لازم به ذکر است که در بسیاری از برنامه‌های مهاجرتی کانادا، داشتن یک جاب‌افر از پیش‌نیازها یا امتیازدهی بالا محسوب می‌شود. این به معنای این است که یک کارفرما در کانادا به شما یک پیشنهاد شغلی معتبر می‌دهد و شما می‌توانید با این پیشنهاد شغلی، مجوز کار و در‌نهایت اقامت دائم در کانادا را دریافت کنید.

مهاجرت کاری کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری

مهاجرت کاری کانادا از طریق برنامه اکسپرس اینتری

برنامه اکسپرس اینتری (Express Entry) یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های مهاجرت کاری به کانادا است. این برنامه توسط دولت کانادا برای جذب افراد ماهر و متخصص از طریق چهار برنامه کانادا نظیر تجربه کانادایی، نیروی متخصص فدرال، برنامه‌های مهاجرت استانی و نیروی کار کاهر ایجاد شده است؛ و به متقاضیانی که به شرایط مورد‌نیاز این برنامه پاسخ می‌دهند، امکان مهاجرت به کانادا را می‌دهد.

در‌واقع در برنامه اکسپرس اینتری کانادا، متقاضیان از طریق یک سیستم امتیازدهی به امتیازات مختلفی بر‌اساس معیارهایی مانند سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت‌های زبانی انگلیسی یا فرانسوی، مهارت‌های فردی و… کسب می‌کنند. سپس افراد با بالاترین امتیازات در یک Pool مشترک قرار می‌گیرند و از طریق سیستمی به نام نمره Comprehensive Ranking System) CRS) رتبه‌بندی می‌شوند.

سپس هر دو هفته یک بار، دولت کانادا از میان افراد در pool اکسپرس اینتری افرادی را انتخاب می‌کند که بیشترین امتیاز (حداقل 67 امتیاز) را کسب کرده‌اند و آن‌ها را به عنوان برگزیده اعلام می‌کند. در‌نهایت متقاضیان (Invitation to Apply) برای مراحل بعدی، از جمله درخواست مجوز کار و اقامت کانادا اقدام خواهند کرد.

مهمترین شرایط برای مهاجرت به کانادا به روش Express Entry

مهمترین شرایط برای مهاجرت به کانادا به روش Express Entry

حداقل امتیاز برای ورود به سیستم pool اکسپرس اینتری 67 امتیاز است اما با‌توجه به حداکثر‌های جدول افراد متقاضی قادر‌اند 100 امتیاز را کسب کنند و شانس خود را برای مهاجرت به کانادا افزایش دهند.

معیار امتیاز‌بندی اسکیل ورکر کاناداحداکثر امتیاز  کسب بالا‌ترین امتیاز  
سن 12 امتیاز 18 الی 35 سال 
تحصیلات25 امتیازاگر مدرک تحصیلی کانادایی یا مدرک معتبر در خارج از کانادا دارید. دیپلم، لیسانس و…
تجربه کاری15 امتیاز4 الی 5 سال سابقه در داخل یا خارج از کانادا 
مهارت‌های زبانی28 امتیازکسب CLB7 الی CLB9 
سازگاری10 امتیازسایر عوامل نظیر داشتن بستگان در کانادا، سطح زبان و تجربه کاری همسر و…
جاب آفر 10 امتیازدر صورت داشتن پیشنهاد شغلی از یک کارفرما کانادایی

مهاجرت نیروی کار ماهر کانادا (Skilled Worker Program)

مهاجرت به کانادا با استفاده از برنامه نیروی کار ماهر (Skilled Worker) یکی از راه‌های معتبر برای کسانی که تجربه کاری در کنار مهارت و همچنین دارای مدارک تحصیلی مرتبط در حوزه‌های مشخصی را دارند است. 

در‌واقع اسکیل ورکر کانادا تحت سیستم اکسپرس انتری است و برای اخذ ویزای اسکیل ورکر کانادا باید دارای حداقل 1 سال طی 10 سال گذشته تجربه کاری در یکی از ناک‌های 0،1،2 و 3 TEER باشید. همچنین برای واجد شرایط بودن علاوه‌بر کسب امتیاز بالا و قرار‌گیری در pool باید از توانایی زبان و تحصیلات برخوردار باشید.

شرایط مهاجرت کانادا از طریق اسکیل ورکر

برای واجد شرایط بودن برای برنامه اسکیل ورکر کانادا فرد متقاضی باید حداقل 67 امتیاز یا بیشتر را کسب کند.

  • سن دارای حداکثر 12 امتیاز است که افراد می‌توانند از 18 الی 45 سالی اقدام کنند اما بیشترین امتیاز برای سن 18 الی 35 اختصاص داده شده است.
  • تحصیلات در کانادا و یا در یک موسسه معتبر در خارج از کانادا دارای حداکثر 25 امتیاز است.
  • تجربه کاری دارای حداکثر 15 امتیاز است که بیشترین امتیاز مختص به 4 الی 5 سال تجربه کاری در داخل یا خارج از کانادا است.
  • اگر پیشنهاد شغلی (جاب آفر) حداقل یک ساله از یک کارفرمای کانادایی داشته باشید، می‌توانید حداکثر 10 امتیاز بگیرید.
  • سازگاری؛ در‌واقع موارد دیگری نظیر سطح زبان همسر، اگر یکی از اقوام درجه یک شما در کانادا زندگی می‌کند، تحصیلات قبلی و… مجموعا دارای 10 امتیاز است؛ که برای کسب امتیاز بیشتر به شما کمک می‌کند.
  • اگر دارای مهارت‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی نیز هستید شما قادرید حداکثر 28 امتیاز را در چهار مهارت خواندن، نوشتن، صحبت‌کردن و گوش‌کردن، برای ورود به pool و حتی اخذ اقامت کسب کنید.
  • نداشتن سابقه کیفری و ارائه گواهی سلامت جسمانی
مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه‌گذاری

مهاجرت به کانادا به روش سرمایه‌گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه سرمایه‌گذاری، به عنوان یکی از راه‌های معتبر و محبوب برای کسانی که تمایل دارند با سرمایه‌گذاری در کانادا به عنوان مهاجران دائم درآمدزایی کنند، مورد‌استقبال قرار می‌گیرد. برنامه سرمایه‌گذاری کانادا به عنوان یک برنامه اقتصادی سرمایه‌گذاری معروف است و به طور رسمی به آن Immigrant Investor Program گفته می‌شود.

در‌واقع کارآفرینان خارجی که دارای سرمایه کافی هستند قادر‌اند از طریق برنامه‌های استانی و همچنین برنامه‌های سرمایه‌گذار فدرال کانادا علاوه‌بر راه‌اندازی کسب‌و‌کار، اقامت دائم کانادا را نیز اخذ کنند. علاوه‌بر برنامه‌های فدرالی و استانی کانادا، اقامت با سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق خرید ملک در کانادا ، ثبت شرکت، خرید بیزینس فعال در کانادا و ویزای خود‌اشتغالی نیز ممکن است؛ که انتخاب هر‌کدام از این روش‌ها به شرایط، میزان سرمایه، مهارت و… فرد متقاضی وابسته است.

مهاجرت با برنامه سرمایه‌گذاری فدرال کانادا 

برنامه سرمایه‌گذاری فدرال کانادا (Canada’s Federal Investor Programs) دارای چهار روش اعم از ویزای ICT، استارتاپ (SUV)، ویزای کارآفرینی C11 و LMIA work permit program است.

  • مهاجرت و سرمایه‌گذاری در کانادا از طریق ICT: برنامه Intra Company Transfer یا انتقال درون شرکتی به شرکت‌های بین‌المللی و خارجی امکان ثبت شعبه دیگر در کانادا و همچنین انتقال  کارمندان متخصص را برای کار در شعبه کانادایی خود می‌دهد. 
  • مهاجرت به کانادا از طریق ویزای C11: مجوز کار و ویزای C11 بدون نیاز به تاییدیه LMIA، برای سرمایه‌گذاران خارجی که می‌خواهند در یک کسب‌وکار فعلی کانادایی سرمایه‌گذاری کنند یا کسب‌وکار جدیدی راه‌اندازی کنند روشی مطمئن است و منجر به اقامت دائم کانادا خواهد شد. 
  • مهاجرت به کانادا از طریق LMIA work permit program: در این برنامه کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌توانند از طریق مسیر LMIA مجوز کار و در‌نهایت پس از گذشت 2 سال کار در کانادا، اقامت دائم اخذ کنند. 

شرایط مهاجرت به روش سرمایه‌گذاری فدرال کانادا

  • حداقل میزان سرمایه‌گذاری فدرال کانادا: 250000 دلار کانادا الی 350000 دلار کانادا
  • زمان رسیدن به اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری فدرال کانادا: بیش از 2 سال
  • امکان همراهی خانواده با سرمایه‌گذاری فدرال کانادا:  وجود دارد.
  • ارائه یک بیزینس پلن قوی برای اقامت به روش سرمایه‌گذاری فدرال کانادا الزامی است.
  • علاوه‌بر‌این در برنامه اخذ اقامت با سرمایه‌گذاری فدرال کانادا فرد متقاضی باید تمکن مالی و همچنین وجود مبلغ مورد‌نیاز برای اجرای طرح تجاری را نشان دهد.
بررسی شرایط مهاجرت به کانادا از طریق کار و هزینه و مدارک مورد نیاز

مهاجرت از طریق برنامه استانی کانادا (PNP) 

برنامه استانی کانادا یا Provincial Nominee Program) PNP) یک برنامه مهاجرتی است که از طریق آن، استان‌های کانادا (به جز کبک و نوناووت) مجوز مهاجرت به افرادی که شرایط مشخصی از جمله مهارت‌ها، تجربه کاری، تحصیلات و رفع نیازهای اقتصادی استان برخوردارند، اعطا می‌کند. در‌‌واقع مهاجرت از طریق برنامه استانی کانادا به شما اجازه می‌دهد تا در یکی از استان‌های کانادا ساکن شوید و به عنوان یک مهاجر دائم زندگی و درآمدزایی کنید.

در حال‌حاضر برنامه‌های استانی کانادا، توسط 10 استان و 3 قلمرو در کانادا با‌توجه به فرهنگ، شرایط و قوانین، الزامات و… برگزار می‌شود. لیست استان‌های برنامه استانی کانادا شامل موارد زیر است:

  • برنامه استانی آلبرتا (Alberta)
  • برنامه استانی بریتیش کلمبیا (British Columbia)
  • برنامه استانی مانیتوبا (Manitoba) 
  • برنامه استانی نیوبرانزویک (New Brunswick)
  • برنامه استانی نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador) 
  • برنامه استانی نورث‌وست تریتوریز (Northwest Territories)
  • برنامه استانی نواسکوشیا (Nova Scotia)
  • برنامه استانی انتاریو (Ontario)
  • برنامه استانی جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)
  • برنامه استانی ساسکاچوان (Saskatchewan) 
  • برنامه استانی یوکان (Yukon)

شرایط مهاجرت کانادا با برنامه‌های استانی

موارد زیر شرایط کلی مهاجرت به کشور کانادا با برنامه استانی تحت برنامه سرمایه‌گذاری کانادا است. زیرا شرایط اصلی برنامه استانی کانادا بسته به استان انتخابی شما می‌تواند متفاوت نیز باشد.

  • حداقل میزان سرمایه‌گذاری برنامه استانی کانادا: از 250,000 الی 1,000,000 دلار کانادا 
  • زمان رسیدن به اقامت دائم از طریق برنامه استانی کانادا: بیش از 2 سال
  • امکان همراهی خانواده با برنامه استانی کانادا: وجود دارد؛ اما وابسته به استان انتخابی فرد متقاضی است.
  • شغل فرد‌ متقاضی باید در لیست شغل‌های مورد‌نیاز استان یا قلمرو باشد.
مهاجرت به کانادا با ویزای استارتاپ

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ (Start-up)

ویزای استارتاپ کانادا (Start-up Visa Program) به عنوان بخشی از برنامه سرمایه‌گذاری فدرال کانادا ارائه می‌شود و به کارآفرینان خارجی که قصد راه‌اندازی یا شراکت در یک کسب‌و‌کار نوپا در کانادا را دارند، امکان ورود و اقامت دائمی در کانادا را می‌دهد. در‌واقع این ویزا به متقاضیان با حداقل 5 نفر اعضا، که توسط یک سازمان حامی معتبر در کانادا تایید شده‌اند، اعطا می‌شود.

مهمترین شرایط دریافت ویزای استارتاپ کانادا 

  • ارائه یک بیزینس پلن قوی برای متقاعد‌کردن سازمان حمایت‌کننده 
  • دریافت نامه ساپورت از یک شرکت یا سازمان حامی مورد‌تایید کانادا
  • برای تایید‌شدن کسب‌و‌کار، هر متقاضی (شرکا) باید حداقل 10٪ از سهام شرکت یا بیشتر را در اختیار داشته باشد. همچنین متقاضیان کسب‌و‌کار و سازمان تعیین‌شده (حامی) نیز باید با‌هم و به‌صورت مشترک بیش از 50 درصد از سهام را در دست داشته باشند.
  • برای واجد شرایط بودن اخذ ویزای Start-up کانادا، حداقل باید CLB 5 را در یکی از زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی کسب کنید.
  • ارائه گواهی عدم سوء‌پیشینه و سلامت جسمانی
  • ارائه تمکن مالی برای سرمایه‌گذاری در کانادا و همچنین زندگی؛ که البته میزان هزینه مهاجرت کانادا به روش استارتاپ برای زندگی به همراه خانواده، در‌واقع به تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. لازم به ذکر است که اگر تعداد اعضا بیش از 7 نفر باشد، برای هر عضو اضافی خانواده به 3706 دلار کانادا نیاز است.
تعداد اعضای خانوادهمقدار پول مورد‌نیاز 
113,757 دلار کانادا 
217,127 دلار کانادا
321,055 دلار کانادا 
425,564 دلار کانادا
528,994 دلار کانادا 
632,700 دلار کانادا
736,407 دلار کانادا

اقامت با برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه آتلانتیک کانادا، یا Atlantic Immigration Program) AIP)، یک برنامه مهاجرتی است که به منظور جذب مهاجران کیفیت بالا و توانمند در استان‌های آتلانتیک کانادا شکل گرفته است. استان‌های آتلانتیک شامل نوااسکوشیا (Nova Scotia)، نیوبرانزویک (New Brunswick)، نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)، و جزیره امور (Prince Edward Island) هستند.

شرایط مهاجرت از طریق برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برای واجد شرایط بودن مهاجرت به استان‌های آتلانتیک کانادا به موارد زیر توجه کنید:

  • فرد متقاضی باید حداقل 1500 ساعت در 5 سال گذشته در یکی از دسته‌بندی‌های شغلی ناک (NOC) کار کرده باشد. لازم به ذکر است که اگر فارغ‌التحصیل بین‌المللی هستید، دیگر نیازی به رعایت شرایط تجربه کاری نیز ندارید.
  • ارائه تمکن مالی و توانایی حمایت خانواده
  • حداقل الزامات زبان طبق دسته‌بندی ناک‌ها، برای CLB/NCLC 5 برای TEER 0، 1، 2 یا 3 همچنین CLB/NCLC 4 برای TEER 4؛
  • دارای مدرک، دیپلم و… با حداقل 2 سال تحصیل در یک موسسه معتبر پس از دوره متوسطه در 1 از 4 استان نیوبرانزویک، نوا اسکوشیا، جزیره پرنس ادوارد، یا نیوفاندلند و لابرادور؛
مهاجرت کانادا با ویزای کارآفرینی

مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کارآفرینی 

ویزای کارآفرینی (Entrepreneur Visa) یکی از مسیرهای مهاجرت به کانادا است که به افرادی که تمایل به شروع یک کسب‌و‌کار جدید در کانادا دارند، امکان مهاجرت و دریافت اقامت دائم را می‌دهد. در همین راستا استان‌های کانادا دارای برنامه‌های کارآفرینی متنوعی نیز تحت برنامه استانی (PNP) هستند؛ که برای افرادی ساخته شده است که توانایی ایجاد شغل‌ها و توسعه اقتصاد کانادا را دارند. 

انواع برنامه‌های کارآفرینی استانی کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا (BCPNP)
  • برنامه کارآفرینی استان پرنس ادوارد
  • برنامه کارآفرینی استان ساسکاچوان
  • برنامه کارآفرینی استان کبک
  • برنامه کارآفرینی استان انتاریو
  • برنامه کارآفرینی استان آلبرتا
  • برنامه کارآفرینی استان نیوفاندلند و لابرادور

برای واجد شرایط بودن مهاجرت با برنامه کارآفرینی کانادا بسته به استان مورد‌نظر ممکن متفاوت باشد. اما در‌واقع کاندیدای ایده‌آل برای اقامت کانادا از طریق برنامه کارآفرینی فردی است که تجربه کاری و مهارت‌هایی داشته باشد که به استان کمک کند و همچنین به نیازهای جمعیتی و بازار کار پاسخ دهد. عوامل موثر دیگر بر بالا‌بردن شانس مهاجرت از طریق کارآفرینی استانی عبارت‌اند از:

  • ارتباط قوی و موثر با استان میزبان (مثلاً تجربه کاری قبلی، پیشنهاد شغلی، تحصیلات قبلی، خانواده)
  • تجربه و دارای سابقه کار در یک شغل مورد‌تقاضا به طور مثال سابقه مدیریتی یا داشتن یک کسب‌و‌کار
  • تسلط قوی به زبان انگلیسی و حتی فرانسوی
  • عدم سوء‌پیشینه و گواهی سلامت جسمانی
مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی

مهاجرت با ویزای خود‌اشتغالی کانادا ویژه هنرمندان و ورزشکاران

ویزای خوداشتغالی کانادا برای هنرمندان و ورزشکاران (Self-Employed Visa) یکی از مسیرهای مهاجرت به کانادا است که برای افرادی طراحی شده است که تجربه کاری و استعداد در حوزه‌های هنری و ورزشی دارند را در‌کنار توانایی ایجاد فعالیت‌های خوداشتغالی در کانادا را دارند.

در‌واقع این ویزا به هنرمندان، نوازندگان، نویسندگان، ورزشکاران و دیگر افرادی که در زمینه‌های هنری و ورزشی فعالیت می‌کنند، امکان مهاجرت و دریافت اقامت دائم در کانادا را می‌دهد. همچنین برای هزینه اقدام به این کشور از طریق اخذ ویزای خود‌اشتغالی در ابتدا فرد متقاضی به 2.140 دلار کانادا نیاز دارد.

شرایط مهاجرت کانادا از طریق خود‌اشتغالی و معیار انتخاب برای این نوع ویزا موارد زیر است: 

  • سن 21الی 49 سال 
  • تحصیلات مناسب نظیر کارشناسی و حتی گواهینامه‌های مرتبط
  • دارای رزومه قوی و سابقه کاری
  • مدرک و توانایی در زبان انگلیسی یا فرانسوی 
  • انطباق‌پذیری
روش مهاجرت کانادا از طریق اسپانسرشیپ والدین

مهاجرت کانادا با اسپانسرشیپ والدین 

برنامه اسپانسرشیپ والدین در‌واقع یکی از برنامه‌های مهاجرتی به کانادا است که به افراد امکان مهاجرت والدین خود را به عنوان مهاجران دائم به کانادا فراهم می‌کند. این برنامه به افرادی که در‌حال‌حاضر در کانادا ساکن هستند (به عنوان اسپانسر‌کننده)، و البته دارای سن 18 به بالا هستند، اجازه می‌دهد تا والدین خود را به عنوان مهاجران دائم به کانادا دعوت کنند. پس اگر خواهان مهاجرت والدین و مادر و پدربزرگ خود هستند، مهاجرت از طریق Family sponsorship روشی موثر برای شماست. 

شرایط مهاجرت به کشور کانادا از طریق Family sponsorship

  • فرد اسپانسر باید دارای سن حداقل 18 باشد.
  • فرد اسپانسر باید مقیم دائم یا شهروند کانادا باشد و حتما باید در این کشور سکونت داشته باشد.
  • فرد اسپانسر باید تعهد دهد که به مدت 3 الی 20 سال بسته به سن و رابطه با فرد اسپانسر‌شونده، آن‌ها را حمایت مالی می‌کند.
  • فرد اسپانسر باید حتما فرزند یا نوه فرد اسپانسر‌شونده نیز باشد.
  • در رابطه با هزینه مهاجرت به شیوه اسپانسر‌شیپ والدین فرد‌ اسپانسر برای حمایت مالی از والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ خود باید هزینه حمایت (75 دلار)، هزینه رسیدگی به درخواست اصلی (490 دلار) و هزینه حق اقامت دائم (515 دلار) را به مبلغ 1,080.00 دلار پرداخت کند.
شرایط مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت کانادا از طریق ازدواج با یک شهروند کانادایی

مهاجرت به کشور کانادا با ازدواج 

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج یا همان ویزای اسپانسر‌شیپ همسر (Spouse Sponsorship) یکی از ساده‌ترین روش‌های اخذ اقامت دائمی کانادا است. 

در این روش افرادی که غیر‌کانادایی هستند و در خارج از کانادا زندگی می‌کنند و یا اقامت موقت تحصیلی، کاری و… را دارند به عنوان اسپانسر‌شونده، می‌توانند با افراد کانادایی، شهروندان کانادا یا افرادی که مقیم دائمی کانادا هستند به عنوان اسپانسر‌کننده ازدواج کنند؛ و به راحتی منجر به مهاجرت و حتی اخذ اقامت PR کانادا شوند.

شرایط مهاجرت به کانادا  از طریق ازدواج

  • هر‌دو فرد اسپانسر و اسپانسر‌شونده باید بالای 18 سال یا بیشتر سن داشته باشند.
  • فرد اسپانسر باید شهروند کانادایی یا مقیم دائم کانادا باشد.
  • واقعی‌بودن ازدواج را باید ثابت کنید تا تنها برای اخذ اقامت دائم کانادا تلقی نشود.
  • فرد اسپانسر نباید در 3 الی 5 سال اخیر، اسپانسر فرد دیگری شده باشد.
  • هیچ‌کدام نباید دارای سوء‌پیشینه باشند.
  • فرد اسپانسر نباید به دولت طلبکار باشد. 
  • فرد اسپانسر باید با ارائه تمکن مالی تضمین کند که توانایی حمایت مالی و اجتماعی فرد اسپانر‌شونده را دارد. در‌نتیجه باید هزینه حمایت (75 دلار)، هزینه رسیدگی به درخواست اصلی (490 دلار) و هزینه حق اقامت دائم (515 دلار) در مجموع 1,080.00 دلار را پرداخت کند.
  • فرد اسپانسر نباید از دولت کمک هزینه مالی دریافت کرده باشد (تنها در‌ صورت معلولیت).

البته لازم به ذکر است که برای اخذ ویزای اسپانسرشیپ همسر کانادا، افرادی که مقیم کانادا هستند اما خارج از این کشور سکونت دارند، نمی‌توانند اسپانسر کسی شوند.

شرایط اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تولد فرزند در خاک کانادا

شرایط مهاجرت کانادا از طریق تولد فرزند

مهاجرت کانادا از طریق تولد فرزندان، یکی از رایج‌ترین روش‌های امروزی است که میان سلبریتی‌ها هم رایج شده است. افراد می‌توانند با تولد فرزند خود در این کشور، سیتیزن کانادا شوند. در واقع متولد شدن فرزند در خاک کانادا باعث می‌شود که والدین او نیز تابعیت کانادا را به دست آورده و از شهروندان این کشور محسوب شوند.

لازم به ذکر است که پس از تولد فرزند، والدین بلافاصله اقامت کانادا را به دست نمی‌آورند و لازم است تا فرزند با رسیدن به سن ۱۸ سالگی، از طریق اسپانسرشیپ برای اقامت پدر و مادر خود اقدام نماید. بنابراین این روش مهاجرت کانادا، اگرچه برای آینده کودک مفید است، اما شاید برای والدین چندان روش سریع و مطمئنی نباشد.

بهترین روش مهاجرت برای ایرانیان کدام است؟

خوشبختانه دولت کانادا با ارائه و تشکیل روش‌ و برنامه‌های متنوع مهاجرتی امکان اخذ اقامت را برای تمامی افراد با شرایط‌های گوناگون ایجاد کرده است. در‌نتیجه بهترین مهاجرت برای ایرانیان به شرایط، سرمایه، سابقه کار، تحصیلات و… فرد متقاضی بستگی دارد. اما طی سال‌های اخیر روش اکسپرس اینتری و اسکیل ورکر متقاضیان بسیاری داشته و منجر به اخذ ویزای‌های فراوانی شده است.

در همین راستا برای اینکه بدانید بهترین و سریع‌ترین روش برای مهاجرت به کانادا نسبت به شرایط‌تان کدام است؟ تیم تخصصی ما در آتلانتیک 724 انواع روش‌های مهاجرتی را در جهت اخذ اقامت دائم کانادا و البته نسبت به شرایط شما ارائه می‌دهند؛ پس همراهی مطمئن مهاجرت را با آتلانتیک 724 تجربه کنید.

معرفی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا ۲۰۲۳

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا در سال 2024

تکمیل مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا بسته نوع روش مهاجرت ممکن است متفاوت باشد. اما مهم نیست چه روشی را انتخاب می‌کنید، زیرا مدارک ذکر‌شده برای هر‌نوع روشی الزامی است:

  • گواهی پلیس
  • گواهی پزشکی و سلامت
  • اثبات تجربه کاری و سابقه بیمه
  • مدارک شناسایی نظیر ، شناسنامه، کارت ملی و…
  • پاسپورت معتبر و دارای اعتبار
  • اثبات و نامه تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی و ریزنمرات 
  • عکس دیجیتالی و بیومتریک
  • گواهی ازدواج (در صورت تاهل)
  • مدارک آزمون زبان انگلیسی و یا فرانسوی

مهاجرت به کانادا چقدر زمان می‌برد؟

در پروسه مهاجرت زمان تقریبا غیر‌قابل پیش‌بینی است و بسته به نوع روش مهاجرت فرد‌ متقاضی، نقض در مدارک و یا حتی برخی مواقع ریجکت شدن متفاوت نیز است.

  • زمان پردازش ویزای کاری کانادا: 20 الی 50 هفته
  • زمان پردازش مهاجرت تحصیلی کانادا: 10 هفته 
  • زمان پردازش مهاجرت با ویزای استارتاپ کانادا: 38 ماه
  • زمان پردازش ویزای اسکیل ورکر (نیروی کار ماهر): 6 ماه
  • زمان پردازش مهاجرت کانادا با اسپانسرشیپ والدین: 22 الی 24 ماه 
  • زمان پردازش مهاجرت به کانادا  از طریق ازدواج (اسپانسرشیپ همسر): 12 ماه
  • زمان پردازش برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا: 6 ماه
  • زمان پردازش برنامه‌های استانی کانادا: 6 الی 8 ماه
  • زمان پردازش برنامه سرمایه‌گذاری فدرال کانادا: 1 الی 3 ماه 

شرایط جدید اقامت کانادا در سال ۲۰۲۴ برای ایرانی‌ها

خوشبختانه اداره مهاجرت کانادا اعلام کرده است از ابتدای مارس 2024 تا 28 فوریه 2025 شرایط اقامت در کانادا و همچنین تمدید اقامت برای متقاضیان ایرانی تسهیل خواهد کرد. در‌واقع این شرایط برای افرادی که در داخل کشور کانادا حضور دارند و یا مقیم موقت هستند است. در همین راستا اداره مهاجرت بیان کرده است که اولویت با در‌خواست‌های مجوزهای کار است و از پرداخت هزینه تبدیل ویزا و تمدید اقامت برای ایرانیان چشم‌پوشی خواهد کرد.

آسان‌ترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟

در‌نهایت؛ تجربه مهاجرتی آسان و مطمئن به کانادا با آتلانتیک 724 

مهاجرت به کانادا ترسیم یک آینده روشن در یک محیط پویا و گسترده است. در‌واقع انتخاب مسیر مهاجرت به کانادا از طریق انواع روش‌های مذکور فرصتی طلایی برای ارتقا زندگی با هر‌نوع شرایط است. البته سختی بخشی از مسیر مهاجرت است، اما ما در آتلانتیک 724 همواره در این مسیر کنار شما خواهیم بود. 

پس اگر رویای مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم را دارید، ما در آتلانتیک 724 رویای شما را تحقق می‌بخشیم. تنها کافیست از طریق تکمیل فرم مشاوره، رایگان با ما ارتباط بگیرید و همه چیز را به دست ما بسپارید. حالا دیگر با آتلانتیک 724 در مسیر مهاجرت تنها نیستید!

سوالات متداول درباره مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا در سال 2024 چقدر است؟

هزینه مهاجرت به کانادا می‌تواند به دلیل متغیر بودن عوامل مختلف، از جمله نوع ویزای مورد‌نظر، تعداد اعضای خانواده، هزینه‌های زندگی، هزینه بیومتریک، ترجمه مدارک و… بسیار متفاوت باشد. اما به طور‌کلی هزینه‌های مهاجرت به کانادا از 25000 تا 30000 دلار کانادا متغیر است.

آیا مهاجرت به کانادا بدون وکیل ممکن است؟

بله؛ افراد متقاضی قادر‌اند با مراجعه به وب‌سایت اداره مهاجرت کانادا تمامی مراحل را به تنهایی سپری کنند. اما وجود یک وکیل مهاجرتی مجرب با اطلاعات کافی و تجربه، روند و فرایند مهاجرت به کانادا را تسهیل می‌بخشد. 

آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش مهاجرت به کانادا چیست؟

اسپانسر‌شیپ خانواده، مهاجرت از طریق ازدواج و همچنین پناهندگی به عنوان ارزان‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا شناخته شده‌اند. اما برای آسان‌ترین روش‌ها علاوه‌بر ازدواج و اسپانسر‌شیپ والدین می‌‌توان به مهاجرت کاری، تحصیلی و اکسپرس اینتری اشاره کرد.

حداکثر سن قابل‌قبول برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

تا به حال هیچ‌گونه محدودیت سنی برای مهاجرت به کشور کانادا مطرح نشده است. اما بسته به نوع روش مهاجرت شما ممکن است یکسری شرایط سنی نیز وضع شده باشد یا سن شما دارای امتیاز برای برنامه مهاجرتی کانادا و در‌نهایت اخذ اقامت کانادا داشته باشد.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.