ارزشیابی مدارک تحصیلی ایران در کانادا

ارزشیابی مدارک تحصیلی ایران در کانادا

سازمان WES وظیفه‌ی ارزشیابی مدارک تحصیلی ایران در کانادا را به عهده دارد. اگر تصمیم گرفتید برای ادامه تحصیل به کشور کانادا مهاجرت کنید، برای دریافت تاییده‌ی مراجع رسمی، وزارت امور مهاجرت و شهروندی دولت کانادا به گواهی WES احتیاج دارید. در این مقاله راجع به این سازمان و فرایند ارزیابی مدارک تحصیلی برای کانادا صحبت می‌کنیم.

WES چیست؟

سازمان WES کار معادل‌سازی مدارک تحصیلی متقاضیان تحصیل در کانادا و آمریکا را انجام می‌دهد. این سازمان مورد تایید دولت‌های کانادا و آمریکا است و برای ارزشیابی مدارک تحصیلی در کانادا استفاده می‌شود. از نظر موسسه‌ی WES هر مقطع تحصیلی نام مشخصی دارد. مثلا مقطع دبیرستان با عنوان Upper Secondary شناخته می‌شود. عبارت Pre-university برای پیش‌دانشگاهی و Higher Education هم برای مقاطع آموزش عالی است. طبق سیستم آموزشی دولت کانادا، مدارک کاردانی معادل Associate degree، مدرک کارشناسی معادل Bachelor و مدرک کارشناسی ارشد هم معادل Master’s degree است. بعضی از رشته‌های کارشناسی ارشد هم با عنوان Professional Degree معادل‌سازی می‌شوند. برای اینکه بتوانید فرایند WES را به خوبی درک کنید، بهتر است با کارشناس‌ها و افراد متخصص مهاجرت تحصیلی به کانادا مشورت کنید.

چرا به ارزیابی مدارک WES احتیاج دارید؟

دانشگاه‌ها و موسسه‌های معتبر کانادا به ارزیابی و نتایج این موسسه اعتماد دارند و براساس آن دانشجوهای بین‌المللی را جذب می‌کنند. درصورتی‌که می‌خواهید در کانادا ادامه تحصیل دهید، باید طبق سیستم کانادا، مدارکتان را ارزشیابی کنید. بنابراین، کارفرماها و دانشگاه‌های کانادایی می‌توانند تخصص و سطح علمی شما را درک کنند. به‌علاوه، ارزشیابی مدارک تحصیلی توسط WES امتیاز شما را در برنامه‌های مهاجرتی افزایش می‌دهد.

انواع ارزیابی مدارک WES

شرکت WES ارزشیابی مدارک تحصیلی ایران در کانادا را به ۳ روش انجام می‌دهد.

ارزیابی درس به درس

این روش برای کسانی است که می‌خواهند از طریق برنامه‌ی مهاجرتی اسکیل ورکر یا نیروی متخصص فدرال و اکسپرس اینتری به کانادا بروند. مهاجرت به استان ساسکاچوان هم به ارزیابی درس به درس احتیاج دارد.

ارزیابی مدرک به مدرک

اگر می‌خواهید برای ارگان‌های خصوصی یا دولتی کانادا مدارکتان را بفرستید، باید ارزیابی مدرک به مدرک انجام دهید.

ارزیابی مدارک برای مهاجرت

اگر می‌خواهید به کانادا مهاجرت کنید، باید فرایند ارزیابی مدرک برای مهاجرت را انجام دهید. در این حالت، سازمان WES همه‌ی مدارک شما را بررسی می‌کند.

هزینه‌ی ارزیابی مدارک تحصیلی کانادا با WES چقدر است؟

درصورتی‌که تمام مراحل را خودتان انجام دهید، باید ۲۶۰ دلار کانادا به سازمان WES پرداخت کنید. هزینه‌ی پست مدارک هم ۱۰ دلار می‌شود.

چگونه در سایت WES ثبت‌نام کنید؟

اول از همه وارد سایت اصلی WES می‌شوید و از قسمت Access WES حساب کاربری می‌سازید. در این بخش می‌توانید اطلاعات شخصی و تحصیلی را تکمیل کنید. بعد از پرداخت هزینه‌ها با مستر کارت یک شماره‌ی هفت رقمی به شما داده می‌شود. این شماره رفرنس نامبر یا RN است که باید پیش خودتان نگه دارید. در قسمت آموزش، اطلاعات دانشگاه را وارد کنید. در مرحله‌ی باید نوع ارزشیابی را مشخص کنید. در نهایت، زمان حدودی ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا اعلام می‌شود.

چه مدارکی را می‌توانید در WES آپلود کنید؟

در حال حاضر امکان آپلود مدارک تحصیلی در WES وجود دارد. شما می‌توانید اسکن ترجمه‌ی ریزنمرات، اسکن نسخه‌ی فارسی دانشنامه و اسکن ترجمه‌ی دانشنامه را در سایت WES آپلود کنید. فراموش نکنید که برای نسخه‌ی فارسی ریزنمرات به مهر دانشگاه احتیاج دارید. تصاویر و فایل‌ها را با کیفیت بالا و بدون پسورد آپلود کنید. در صورتی‌که برای انجام مراحل آپلود مدارک در WES به کمک احتیاج دارید، می‌توانید از خدمات ما استفاده کنید.

چگونه مدارک تحصیلی را برای WES بفرستید؟

قدم اول دریافت اصل مدارک و ریزنمره‌ها از دانشگاه است. برای دریافت مدارک هم باید کارهای اداری لازم را انجام دهید. بعد از اینکه مدارک تحصیلی را از دانشگاه گرفتید، باید آن‌ها را برای ترجمه به دارالترجمه‌ی رسمی ببرید.  مراحل آخر هم تکمیل فرم درخواست و مراجعه به دانشگاه برای ارسال مدارک است.

نکاتی درباره‌ی ارزیابی مدارک WES

موسسه‌ی WES ارزشیابی مدارک تحصیلی را به دو روش کلی انجام می‌دهد. روش اول ارزیابی درس به درس است و هر کدام از واحدهای درسی شما براساس سیستم درجه‌بندی GPA ارزیابی می‌شوند. روش دوم برای مهاجرت کاری است و هر کدام از مدارک به طور جداگانه بررسی می‌شوند. هنگام ارسال مدارک برای WES به این نکته توجه کنید که موسسه مدارک را شما برنمی‌گرداند، پس کپی مدارک را برای این شرکت بفرستید.

ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا با آتلانتیک ۷۲۴

یکی از خدمات موسسه‌ی مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ اخذ ویزای تحصیلی کانادا و پذیرش کارشناسی ارشد در کانادا است. شما می‌توانید مرحله‌ی ارسال مدارک تحصیلی، ثبت‌نام در سایت WES و دریافت تاییدیه را به کمک کارشناس‌های ما انجام دهید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی