شرایط مهاجرت به کانادا بدون وکیل

چگونه بدون وکیل مهاجرت کنیم؟

گروهی از متقاضیان مهاجرت دوست دارند مراحل مربوط به اپلای و مهاجرت را خودشان انجام دهند. بهتر است بدانید که برای دولت کانادا مهاجرت به کانادا بدون وکیل و با وکیل هیچ فرقی ندارد. شما باید فرم‌ها و اطلاعات را به درستی تکمیل کنید و مدارکتان را کامل ارسال کنید. اگر می‌توانید این فرایند را بدون وکیل انجام دهید، پس شروع کنید. در این مقاله اطلاعات لازم برای مهاجرت به کانادا بدون وکیل را توضیح می‌دهیم.

آیا مهاجرت به کانادا بدون وکیل امکان‌پذیر است؟

از نظر دولت کانادا و اداره‌ی مهاجرت این کشور، داشتن وکیل برای مهاجرت ضروری نیست. ولی اگر بخواهید از طریق ویزای سرمایه‌گذاری، خرید کسب‌وکار و استارتاپ اقدام کنید، باید قوانین کانادا را بدانید؛ چون مقامات مهاجرت کانادا در ارزیابی مدارک و اسناد سخت‌گیر هستند و ممکن است یک خطای کوچک در مدارک و اسناد عواقب جدی داشته باشد. بنابراین، مهاجرت بدون وکیل امکان‌پذیر است، ولی پیشنهاد ما این است که برای فرایندهای قانونی از وکیل کمک بگیرید.

چگونه می‌توان بدون وکیل به کانادا مهاجرت کرد؟

 درصورتی‌که می‌خواهید از طریق کاری، توریستی و تحصیلی به کانادا بروید، استفاده از خدمات وکیل ضروری نیست. در این بخش، هر کدام از این روش‌ها را به طور خلاصه توضیح می‌دهیم.

مهاجرت کاری به کانادا

برای اینکه مهاجرت به کانادا بدون وکیل را شروع کنید، می‌توانید از سایت‌های کاریابی کانادا و شبکه‌های اجتماعی تخصصی مثل لینکدین دنبال کار بگردید و از کارفرماهای کانادا جاب آفر یا پیشنهاد شغلی بگیرید. در این روش، رزومه‌ی خود را برای شرکت‌ها می‌فرستید و شرکت هم برای شما دعوت‌نامه‌ی کاری ارسال می‌کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

یکی از سریع‌ترین روش‌های مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم اکسپرس اینتری است. در این روش شما با توجه به امتیازهایتان می‌توانید در کانادا کار کنید یا اقامت دائم بگیرید. شرایط اکسپرس اینتری به شرح زیر است:

  • حداقل یک سال سابقه کار مرتبط با رشته‌ی تحصیلی
  • تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • حداکثر ۴۵ سال سن
  • دارای مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد

سیستم امتیازدهی اکسپرس اینتری به هر یک از این موارد بالا امتیاز مشخصی می‌دهد. مثلا سابقه‌ی کاری بیشتر از ۶ سال، ۱۵ امتیاز دارد و اگر ۲ تا ۳ سال کار کرده باشید، ۱۱ امتیاز می‌گیرید. سن شما هم در امتیازدهی تاثیر دارد. افراد ۳۶ ساله ۱۱  امتیاز می‌گیرند و بیشترین امتیاز برای مهاجرین ۱۸ تا ۳۵ سال است.

مهاجرت تحصیلی به کانادا بدون وکیل

آسان‌ترین روش مهاجرت به کانادا بدون وکیل، مهاجرت تحصیلی است. اول از همه، درباره‌ی شهرها و دانشگاه‌های مختلف کانادا و شرایط اپلای تحقیق کنید و مدارکتان را حاضر کنید. شرایط و مدارک اپلای برای هر دانشگاه و مقطع تحصیلی متفاوت است، ولی همه‌ی آن‌ها به ترجمه‌ی مدارک تحصیلی، ریز نمرات، مدرک زبان و رزومه‌ی تحصیلی احتیاج دارند. توصیه‌نامه، انگیزه‌نامه و پروپوزال تحقیقاتی هم از جمله مدارک متداول برای اپلای در مقطع ارشد و دکترا هستند. اگر می‌خواهید برای مقطع دکترا در دانشگاه‌های کانادا درس بخوانید، باید به استادها ایمیل بزنید.

مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا بدون وکیل، ازدواج با فرد کانادایی است. اگر از طریق ازدواج به کانادا می‌روید، به وکیل و مدارک پیچیده احتیاج ندارید و می‌توانید با ازدواج با یک فرد کانادایی اقامت دائم بگیرید. در صورتی‌که یکی از اقوام شما شهروند کانادا باشد، می‌توانید با ازدواج با او به کانادا بروید و بعد از انجام فرایندهای تابعیت، اقامت دائم بگیرید. در این روش، سازمان تابعیت و مهاجرت کانادا ازدواج شما بررسی می‌کند و مطمئن می‌‌شود که ازدواج ساختگی نیست.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا بدون وکیل

مهم‌ترین مزیت این روش صرفه‌جویی در هزینه‌ها است. اگر دانشجو هستید، می‌توانید بدون وکیل فرایند اپلای را انجام دهید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. البته مهاجرت به کانادا بدون وکیل معایبی هم دارد. مثلاً، ممکن است فرم‌ها را به درستی پر نکنید یا مدارکتان را ناقص بفرستید؛ بنابراین توصیه‌ی ما این است که برای کاهش احتمال ریجکتی ویزا از خدمات وکیل و مشاورهای مهاجرتی استفاده کنید. وکیل‌های مهاجرتی با قوانین کانادا آشنا هستند و آخرین تغییرات امور مهاجرت را می‌دانند. همچنین با استفاده از وکیل می‌توانید زودتر به کانادا برسید.

چه افرادی برای مهاجرت به کانادا به وکیل احتیاج دارند؟

درصورتی‌که درخواست مهاجرت شما قبلا رد شده است، برای درخواست مجدد به وکیل احتیاج دارید. کسانی‌که با فرم‌ها، مراحل درخواست و مصاحبه آشنایی ندارند و نگران رد شدن درخواستشان هستند، بهتر است از خدمات وکیل استفاده کنند. فراموش نکنید که یک اشتباه کوچک در پرکردن فرم‌ها می‌تواند باعث ریجکت شدن ویزای شما شود. در نهایت، در صورتی‌که در پرونده‌‌تان جرم‌هایی مثل محکومیت رانندگی دارید، حتما برای مهاجرت به کانادا به وکیل نیاز دارید.

مهاجرت به کانادا بدون وکیل شدنی است اما

به دقت و حوصله‌ی زیادی احتیاج دارید. اگر تصمیم شما برای مهاجرت به کانادا جدی است و می‌خواهید ریجکتی نداشته باشید، بهتر است از خدمات مشاوره‌ای وکیل استفاده کنید. با این کار، با خیال راحت و بدون نگرانی کارهای اپلای، نامه‌نگاری‌ها و دریافت ویزا انجام می‌شوند. وکیل‌های مهاجرتی ما در آتلانتیک ۲۴ همه‌ی خدمات مربوط به انواع روش‌های مهاجرت به کانادا را انجام می‌دهند و در تمام مراحل کنار شما هستند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی