جاب آفر کانادا

بالا بردن کیفیت زندگی و داشتن شغل‌های پر درآمد از جمله دلایلی هستند که رویای مهاجرت را در سر افراد می‌پرورانند. در حال حاضر کانادا یکی از مقاصد پرطرفدار برای ایرانیانی است که چنین آرزویی دارند. بنابر سیاست گذاری‌های این کشور مهاجران از مزایای متعددی برخوردار می‌شوند. به ویژه کسانی که از طریق جاب آفر کانادا نسبت به اخذ ویزای این کشور اقدام می‌نمایند.

جاب آفر کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

جاب آفر چیست؟

شاید هنوز هم کسانی باشند که ندانند جاب آفر به چه معناست. در زبانی ساده جاب آفر نوعی دعوت نامه‌ی کاری است که از جانب شرکت‌ها، کارخانه‌ها و به طور کلی کارفرمایان خارجی صادر می‌شود. کسانی که علاقه دارند به شکل قانونی و اصولی برای کار به یک کشور مهاجرت کنند باید ویزای کار داشته باشند.

در واقع همان‌طور که به هنگام اخذ ویزای تحصیلی، اول باید از یک دانشگاه پذیرش دریافت کنید، برای ویزای کاری نیز باید از یک شرکت معتبر (که مجوز های لازم) برای پذیرش افراد از خارج از خاک کانادا را دارند دریافت نمایید. توجه داشته باشید که جاب آفر یا قرارداد استخدامی باید شامل کلیه‌ی توافق‌های مابین کارفرما و فرد استخدام شونده باشد.

شرایط جاب آفر کانادا

مهم ترین مورد در رابطه با اقدام از طریق روش جاب آفر، دقت به اعتبار و صحت آن جاب آفر است. در واقع اگر جاب آفر کانادایی که برای شما صادر شده، مطابق با قوانین رسمی IRCC (اداره مهاجرت کانادا) نباشد قادر به دریافت ویزای کار کانادا نخواهید بود. ضمن این که در اکسپرس انتری نیز امتیاز نخواهید گرفت. برای این که پیشنهاد شغلی از کانادا اعتبار داشته باشد باید شامل موارد زیر باشد:

  1. تمام وقت بودن جاب آفر: حداقل ۳۰ ساعت در هفته.
  2. فصلی نباشد.
  3. مدت زمان آن بیشتر از یک سال باشد.
  4. جاب آفر معتبر باید مجوز LMIA داشته باشد. (LMIA: تأییدیه‌ای است که از سوی اداره کار کانادا مبنی بر بررسی تأثیر (مشاغل و افراد) بر بازار کار صادر می‌شود)
شرایط ویزای جاب افر کانادا ۲۰۲۳

آیا همه‌ی کارفرمایان کانادایی می‌توانند جاب آفر ارائه دهند؟

بدیهی است که پاسخ این سوال خیر است. برخی از کارفرمایانی که اجازه استخدام نیروی انسانی از طریق جاب آفر کانادا را ندارند به این ترتیب می‌باشند:

  • مقامات عالی یا سفارتخانه‌ها.
  • کارفرماهایی که نامشان در لیست کارفرمایان غیر مجاز قرار گرفته است (فهرستی از نام و این کارفرمایان در سایت اداره مهاجرت وجود دارد).
  • کسانی که به تازگی کسب و کارشان را آغاز نموده‌اند.

صاحبان مشاغلی که برای استان کبک نیرو استخدام می‌کنند.

هزینه اخذ ویزای جاب آفر کانادا

برای اخذ ورک پرمیت و جاب آفر کانادا لازم است که متقاضیان هزینه های متفاوتی را پرداخت نمایند. به طور کلی می‌توان هزینه‌های مربوط به مهاجرت از طریق جاب آفر را به دو نوع هزینه‌های اداری و تمکن مالی تقسیم کرد. هزینه‌هایی که باید برای این نوع مهاجرت در نظر داشته باشید شامل:

  1. هزینه های قابل پرداخت سفارت برای ورک پرمیت
  2. انگشت‌نگاری
  3. ترجمه مدارک
  4. بلیط هواپیما
  5. میزان تمکن مالی برای اخذ اقامت
  6. سایر هزینه‌های متفرقه

چگونه جاب آفر کانادا بگیریم؟

شرایط مهم برای اقدام به مهاجرت از طریق جاب آفر کانادا:

تسلط به زبان انگلیسی و یا فرانسوی

زمانی که از جانب یک کارفرما به کانادا دعوت می‌شوید نباید مشکلی در زبان و برقراری ارتباط داشته باشید. گرفتن نمره‌ی قابل قبول در آزمون‌های زبان (آیلتس) لازم است.

داشتن مدرک تحصیلی مرتبط با شغل مورد نظر

افراد متقاضی جاب آفر کانادا، حتما باید در حوزه‌های مربوط به تحصیلات و سابقه کاری خود درخواست دهند. سطح و مقطع مدارکی که برای دریافت جاب آفر نیاز دارید در حوزه‌های مختلف متفاوت است. اما مسلما کسانی که رزومه‌ی قوی‌تری دارند در اولویت قرار می‌گیرند. تحصیلات بالا، سابقه کار زیاد و داشتن برخی مدارک و نوآوری‌های جانبی از مهم‌ترین امتیاز هایی هستند که رزومه­‌ها را تقویت می‌کنند.

تمکن مالی

تمکن مالی نشان می‌دهد که فرد می‌تواند هزینه‌های مربوط به چند ماه اولیه‌ی زندگی خود را تأمین کند و در صورت بروز بحران‌های مالی مشکلی برایش پیش نخواهد آمد.

شرایط ویزای جاب افر کانادا ۲۰۲۳

روش های گرفتن پیشنهاد شغلی از کانادا

برای این که بتوانید جاب آفر کانادا بگیرید دو روش پیش روی شما خواهد بود:

  1. ویزای کار از طریق جاب آفر
  2. اکسپرس اینتری

در روش نخست افراد باید با کمک پلتفرم‌های مختلف با کارفرمایان حوزه‌های مرتبط و مورد علاقه‌ی خود ارتباط داشته باشند. سپس با تبادل اطلاعات و مدارک، نسبت به اتمام پروسه‌ی اخذ درخواست جاب آفر کانادا اقدام نمایند. در این روش افراد می‌توانند پس از یک سال کار، نسبت به دریافت اقامت دائم اقدام نمایند.

مسیر دوم اگرچه سختی‌های خاص خودش را دارد و افراد را وارد یک رقابت می‌کند اما روشی است که مهاجران را راحت­‌تر به اقامت دائم کانادا می‌رساند و متقاضیان زیادی دارد.

آتلانتیک ۷۲۴ و متقاضیان جاب آفر کانادا

مهاجرت همیشه یکی از پرتنش‌ترین کارهایی است که افراد در طول زندگی خود تجربه می­کنند. چه در زمان‌های قدیم که نوسانات ارزی تا این حد زیاد نبود، چه امروزه که از ایران رفتن نیاز به سرمایه‌ی کلانی دارد. دفتر مهاجرتی کانادا آتلانتیک ۷۲۴ همواره در کنار کسانی است که قصد دارند از طریق جاب آفر کانادا، شرایط زندگی خود را تغییر دهند.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.