بهترین کشور برای مهاجرت کدام است

بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟

بدون شک مهاجرت از جمله تصمیمات مهم زندگی است که آینده فرد در گرو آن است، به همین دلیل انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت به یکی از دغدغه‌های اصلی افرادی است که تصمیم به مهاجرت برای تحصیل یا کار و زندگی دارند. اگرچه در نگاه اول مهاجرت به دیگر کشورهای جهان بسیار خوشایند و مطلوب به نظر می‌رسد؛ اما لازم است تا افراد از همه جهات، جنبه‌های مثبت و منفی آن را در نظر داشته باشند تا دچار مشکل نشوند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب مهاجرت به کشورهای پرطرفدار به خصوص مهاجرت به کانادا خواهیم پرداخت.

برای شناخت بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت و یا آشنایی با مزایا و معایب هر کشور، پیشنهاد می‌شود این مقاله را دنبال نمایید.

با وجود این که افراد بسیاری در تلاش برای مهاجرت به اقصی نقاط دنیا هستند؛ اما از این بین برخی کشورها با داشتن و فراهم نمودن شرایط ویژه‌ای، سبب ایجاد علاقه‌مندی و جذب بیشتر مهاجران شده‌اند. البته انتخاب مناسب‌ترین کشور برای مهاجرت باید با توجه به هدف و شرایط هر فرد صورت گیرد.

۱- سوئیس

اروپا و کشورهای اروپایی از جمله سوئیس در چند سال اخیر به طور متوالی به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت متقاضیان انتخاب شده‌اند.

مزایا: این کشور با داشتن پیشرفت‌های چشم گیر و دارا بودن سرمایه‌های بسیار و فراهم آوردن وضعیت اقتصادی مطلوب، باعث کاهش و کم شدن نرخ بیکاری شده تا جایی که در رتبه‌بندی راه‌اندازی کسب و کار در جهان از جایگاه دوم برخوردار است.

معایب: اگرچه میزان کسب درآمد در این کشور برای برخی مشاغل همچون حسابداری، پزشکی و غیره بسیار بالاست، در مقابل میانگین هزینه زندگی در این کشور نیز نسبتا زیاد است.

سوئیس بهترین کشور برای مهاجرت

۲- کانادا

یکی دیگر از محبوب‌ترین و پرمتقاضی‌ترین کشورهای جهان برای مهاجرت، کانادا می‌باشد. کانادا همواره با ارائه روش‌های مهاجرتی بسیار و فراهم آوردن شرایط مطلوب برای کسب و کار و زندگی مهاجران، برای علاقه‌مندانی که قصد مهاجرت دارند می تواند گزینه ایده‌آلی باشد.

مزایا: قوانین دولتی این کشور، امنیت، استانداردهای بالا در تحصیلات، خدمات درمانی مناسب و … باعث شده تا افراد بسیاری این کشور را برای مهاجرت برگزینند. چرا که افراد پس از مهاجرت به کانادا با گذشت ۳ سال موفق به دریافت اقامت دائم این کشور می‌شوند. همچنین اخذ تابعیت کانادا از طریق تولد فرزند نیز به جذابیت این کشور افزوده است.

بر همین اساس، مهاجرت تحصیلی به کانادا برای دانشجویان خارجی که قصد ادامه تحصیل دارند، موفقیت فوق العاده‌ای است. همچنین کانادا هدفی ایده‌آل برای افراد متخصص و تحصیل کرده و نیروی کار ماهر است که به فکر مهاجرت کاری به کانادا هستند. دو زبانه بودن کشور کانادا و رایج بودن زبان انگلیسی در این کشور، که به عنوان زبان بین‌المللی شناخته می شود و اکثر افراد بر آن مسلط می‌باشند، خود باعث جذب متقاضیان بسیاری می‌شود. ضمنا وجود سیستم‌های بانکی و شرایط اقتصادی مطلوب کانادا، سپرده‌گذاری و سرمایه‌گذاری در کانادا را موفقیت آمیز کرده است.

معایب: این کشور نیز همانند دیگر کشورهای جهان علاوه بر داشتن مزایای بسیار از معایبی نیز برخوردار است. داشتن آب و هوای سرد، فاصله مسافتی زیاد با ایران، و هزینه زیاد زندگی برای افراد تازه‌وارد از معایب مهاجرت به این کشور محسوب می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه و مراحل اقدام برای ویزای کانادا با مشاوران ما تماس برقرار نمایید.

بیشتر بخوانید  لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2023

کانادا بهترین کشور برای مهاجرت

۳- آلمان

برخورداری از امنیت، اقتصاد و رفاه عالی برای مهاجران و شهروندان، آلمان را به مناسب‌ترین و بهترین کشور برای مهاجرت تبدیل کرده است.

مزایا: پایین بودن نرخ بیکاری و فراهم کردن امکان تحصیل رایگان دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه‌های دولتی آلمان و ایجاد شرایط کار همزمان با تحصیل، از دیگر مزایایی است که مهاجران را بسوی خود جذب کرده است.

معایب: از آنجایی که زبان اصلی در این کشور آلمانی است، بهتر است قبل از اقدام به مهاجرت به آلمان، این زبان را فراگیرید تا برای گذراندن زندگی و کار دچار مشکل نشوید.

آلمان بهترین کشور برای مهاجرت

۴- آمریکا

کشور آمریکا از جمله کشورهایی است که متقاضیان بسیاری علاقه‌مند به مهاجرت و زندگی در آنجا می‌باشند. با وجود تحریم‌های بسیار در حال حاضر مهاجرت متقاضیان ایرانی به این کشور کمی مشکل شده است.

مزایا: این کشور که به عنوان اولین واردکننده و دومین صادرکننده جهان شناخته می‌شود با داشتن اقتصاد پیشرفته، دانشگاه‌های عالی، به بهترین کشور برای مهاجرت تبدیل شده است.

معایب: البته هزینه‌های بالای زندگی در آمریکا از معایب زندگی در این کشور به شمار می‌رود که در صورت داشتن در آمد کافی دیگر مشکلی نخواهد بود.

آمریکا بهترین کشور برای مهاجرت

۵- استرالیا

مزایا: پیشرفته بودن، اقتصاد بالا و کم بودن نرخ بیکاری در استرالیا، زمینه ساز مهاجرت متقاضیان به این کشور شده است. البته طی چند سال گذشته ورود و مهاجرت غیر قانونی به این کشور، پذیرش مهاجران را با مشکلاتی مواجه کرده است. با این حال افراد با مهاجرت به این کشور و پس از گذشت ۵ سال زندگی می‌تواند از اقامت دائم نیز برخوردار شوند.

معایب: علاوه بر وجود مزایای بسیار در استرالیا، این کشور به جهت فاصله مسافتی با ایران، عدم وجود امکانات زندگی در شهرهای کوچک‌تر و هزینه بالای مسکن ممکن است زندگی افراد را با مشکل مواجه نماید.

استرالیا بهترین کشور برای مهاجرت

۶- نیوزلند

مهاجرت به نیوزلند نیز همانند کشور استرالیا و کانادا از طریق سیستم امتیازبندی امکان پذیر است. متقاضیان با مهاجرت به این کشور و اخذ اقامت دائم قادر خواهند بود تا بدون اخذ ویزا به ۱۷۲ کشور دیگر مهاجرت نمایند.

مزایا و معایب: نیوزلند با برخورداری از مزایای دیگری همچون وضعیت تحصیلی و شغلی جز ده کشور برتر برای مهاجرت به شمار می‌رود. البته قوانین تابعیت این کشور در چند سال اخیر از خاک به خون تغییر کرده به گونه‌ای که دیگر افراد با تولد فرزند خود نمی‌توانند تابعیت نیوزلند را دریافت کنند و تنها افرادی که در این کشور از پدر و مادر نیوزلندی متولد شوند قادر به دریافت تابعیت این کشور خواهد بود.

نیوزلند بهترین کشور برای مهاجرت

۷- انگلیس

اگر به دنبال کشوری هستید تا از رفاه اجتماعی، امنیت و شرایط مطلوب برای زندگی و یا کار برخوردار باشید، کشور انگلیس پیشنهاد می‌شود. انگلیس با قرار گرفتن در رتبه بندی ۱۰ کشور مناسب برای مهاجرت، ضمن پذیرش مهاجران، متقاضیان بسیاری را جهت اقامت پذیرش می‌نماید.

مزایا و معایب: این کشور با وجود داشتن مزایایی همچون سیستم آموزشی مناسب، ایجاد فرصت‌های شغلی بسیار و ارائه خدمات درمانی رایگان برای افراد مقیم انگلیس، اما از لحاظ میزان حقوقی که اتباع و متقاضیان خارجی تعلق می‌گیرد و هزینه بالای مخارج زندگی، باعث شده تا مهاجرت و زندگی برای افراد کمی مشکل ساز شود.

انگلیس بهترین کشور برای مهاجرت

۸- اتریش

اتریش نیز از دیگر کشورهای جاذب برای مهاجران می‌باشد.

مزایا: این کشور که به عنوان کشور موسیقی شناخته می‌شود با نرخ پایین بیکاری، سیستم آموزشی رایگان و داشتن آب و هوای ۴ فصلی، شرایط مناسبی برای مهاجرت متقاضیان فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید  آشنایی با سیستم مالیاتی کانادا

معایب: با وجود چنین مزایایی، هزینه زندگی و خرید مسکن در این کشور تا حدودی بالا می‌باشد.

اتریش بهترین کشور برای مهاجرت

۹- فرانسه

میزان در آمد بالا و دارا بودن از رفاه و کیفیت مطلوب زندگی در فرانسه، این کشور از سوی سازمان تجارت جهانی به عنوان مرفه‌ترین و بهترین کشور برای مهاجرت شناخته می‌شود. خدمات بهداشتی رایگان، دانشگاه‌های دولتی با ایجاد امکان تحصیل به صورت رایگان، شرایط اقتصادی و شغلی مناسب از عوامل زمینه ساز مهاجرت به فرانسه به شمار می‌رود.

فرانسه بهترین کشور برای مهاجرت

۱۰- سوئد

مزایا: کیفیت بالا زندگی، شرایط اقتصادی و کسب و کار مناسب، آب و هوای تمیز و مطلوب و ارائه خدمات بهداشتی- درمانی رایگان، از جمله عواملی است که کشور سوئد را به بهترین کشور برای مهاجرت تبدیل کرده است.

معایب: این کشور با وجود داشتن مزایای بسیار از معایبی نیز برخوردار است. این کشور به دلیل قرارگرفتن ۶ ماه از سال در روز و ۶ ماه دیگر در شب ممکن است برای افراد کمی مشکل باشد. البته این معنای این نیست که در ۶ ماه از سال در روشنایی و ۶ ماه دیگر در تاریکی هستند اما طولانی شدن طول روز (۱۸ ساعت و ۳۸ دقیقه) و شب (۱۷ ساعت و ۵۹ دقیقه) از تاثیرات این پدیده می‌باشد.

سوئد بهترین کشور برای مهاجرت

نتیجه‌گیری:

اسامی کشورهای نام برده شده تنها تعداد محدودی از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت می‌باشند. امروزه کشورهای دیگری همچون ژاپن، هلند، تایوان و بسیاری دیگر نیز طرفداران بسیاری برای مهاجرت به سوی خود جذب کرده‌اند.

با این اوصاف، اگرچه کشورهای بسیاری در سراسر جهان از شرایط و اوضاع خوبی برای زندگی و کار و تحصیل برخوردارند؛ اما لازم است تا هر فردی متناسب با نیاز، شرایط و موقعیت، همچنین بررسی معایب و مزایای هر کشور، مناسب‌ترین کشور برای مهاجرت را انتخاب نماید.

در حال حاضر از بین تمامی کشورهای معرفی شده، اگر از شرایط لازم برای زندگی در کانادا برخوردار هستید، پیشنهاد می‌شود تا برای مهاجرت به این کشور اقدام نمایید. دولت کانادا علاوه بر فراهم کردن شرایط کاملا ایده‌آل برای زندگی و ارائه خدمات ویژه‌ای به شهروندان، همواره از مهاجران و متقاضیان خارجی استقبال می‌کند.

برای مهاجرت به این کشور به راحتی می‌توانید از طریق ویزای کار، تحصیل، سرمایه‌گذاری و ویزای استارتاپ کانادا اقدام نمایید. همچنین با زندگی کردن و کار کردن در مدت چند سال در این کشور از اقامت دائم کانادا نیز برخوردار می شوید.

سوالات رایج درباره بهترین کشور برای مهاجرت

  • انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت باید با توجه به تمامی شرایط و هدف و برنامه زندگی فرد صورت گیرد تا بتواند مناسب‌ترین کشور را برای زندگی و کار و تشکیل آینده‌ای مطلوب برگزیند.

  • بهترین روش مهاجرت

با وجود روش‌های بسیار برای سپری کردن مراحل مهاجرتی، با این حال افراد بسته به معیارهایی چون تحصیلات، مدرک زبان، سن، میزان سرمایه، تجربه مالی و… بهتر است روش مناسب را انتخاب نمایند.

  • مهاجرپذیرترین کشورهای جهان

کشور کانادا، استرالیا، آمریکا و کشورهای اروپای غربی، نسبت به دیگر کشورهای جهان مهاجران بیشتری را پذیرش می‌نمایند.

  • مدت زمان اخذ تابعیت کشورهای خارجی

در بیشتر کشورها با گذشت ۳ الی ۱۰ سال زندگی، به افراد، تابعیت آن کشور تعلق می‌گیرد.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی