خرید یا راه اندازی نانوایی و قنادی در کانادا

خرید یا راه اندازی نانوایی و قنادی در کانادا

خرید یا راه اندازی نانوایی در کانادا از جمله روش‌های مهاجرت به این کشور است. در سال‌های گذشته عده زیادی برای مهاجرت کاری با سیستم اکسپرس اینتری، مهاجرت به عنوان نانوا را انتخاب کرده‌اند.

بازار کار خوب نانوایی، تنوع در فعالیت، دستمزد متناسب و پتانسیل جذب مهاجر در این زمینه سبب شده است که عده زیادی برای مهاجرت به کانادا به عنوان نانوا اقدام کنند.

شغل نانوایی در کانادا

خرید نانوایی در کانادا، راه اندازی نانوایی در این کشور، شیرینی‌پزی در کانادا و در کل شغل نانوایی در کانادا از شغل‌های فنی است که همواره از بازار خوبی در این کشور برخوردار است. نانوایی‌ها در کانادا به دو دسته نانوایی صنعتی یا کلی‌فروشی و خرده‌فروشی تقسیم می‌شوند.

همچنین نانوایی‌ها در کانادا می‌توانند از اشکال مختلف فروش مانند فروش خانگی، فروش در ون‌های سیار، کافه‌نانوایی‌ها، نانوایی یا قنادی تخصصی  و بهره ببرند. این شغل از جمله شغل‌هایی است که به مهارت‌های فنی و زبانی و بازاریابی متعدد نیاز دارد.

مزایا و معایب راه اندازی نانوایی در کانادا

مزایا و معایب راه اندازی نانوایی در کانادا

مهاجرت به کانادا به عنوان نانوا مزایا و معایب زیادی دارد:

مزایای مهاجرت به کانادا به عنوان نانوا

  • رقابت کم: صنعت نان در کانادا یک صنعت در حال رشد است و رقابت در این صنعت زیاد نیست. پس موفق شدن در این شغل نانوایی در کانادا چندان سخت نیست.
  • حمایت دولت کانادا از کارآفرینان: سیاست‌های دولت کانادا در چند سال اخیر حمایت از سرمایه‌گذاران و درآمدسازهای این کشور بوده است. کانادا در رتبه دوم جهانی حمایت از کارآفرینان قرار دارد.
  • تقاضای رو به رشد برای دایر کردن نانوایی: میزان تقاضا در مارکت نانوایی در سال‌های اخیر همواره بالا بوده و روند صعودی داشته است.
  • سوددهی سریع: معمولا راه اندازی و به سود رساندن نانوایی در کانادا پروسه طولانی ندارد.

معایب راه اندازی نانوایی در کانادا

  • سرمایه: شما برای راه اندازی نانوایی در کانادا به میزان مشخصی سرمایه نیاز دارید که باید تامین کنید.
  • مهارت زبانی: نانوایی یک شغل با میزان زیاد تعامل با مشتری است؛ بنابراین اگر مهارت زبانی خوبی نداشته باشید؛ قطعا دچار چالش می‌شوید.
  • هزینه‌های بالای زندگی: کانادا کشور گرانی است؛ بنابراین ممکن است به عنوان یک مهاجر در ماه‌های اول تسلط خوبی برای مدیریت اوضاع نداشته باشید.
انواع نانوایی و قنادی در کانادا

انواع نانوایی و قنادی در کانادا

افرادی که از بازار کار قنادی در کانادا مطلع هستند و قصد راه اندازی نانوایی در کانادا را دارند؛ باید نوع نانوایی مد نظرشان را نیز انتخاب کنند. نانوایی‌ها در این کشور به دو دسته اصلی نانوایی‌های صنعتی و نانوایی‌های خرده‌فروشی تقسیم می‌شوند.

در این دو دسته نانوایی، تجهیزات مورد استفاده در نانوایی، میزان تعامل با مشتری، میزان سرمایه لازم و شیوه کار با هم متفاوت است.

نانوایی‌های صنعتی در کشور کانادا

این نانوایی‌ها کارشان تولید نان و شیرینی در تعداد بالا و به صورت بسته‌بندی است. نانوایی‌های صنعتی تولید کننده اصلی هستند و خریداران آن را کسب‌وکارهای دیگری مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها، کافی‌شاپ‌ها و غیره تشکیل می‌دهند.

این نوع از نانوایی درامد پایدار، مشتریان مشخص و انتخاب مکان انعطاف‌پذیرتر دارد. البته سیستم حمل‌و‌نقل نان‌ها همواره هزینه راه اندازی نانوایی در کانادا را تا اندازه زیادی افزایش می‌دهد.

نانوایی‌های خرده‌فروشی در کانادا

این نانوایی‌ها محصولات را مستقیما به مشتریان ارائه می‌دهند. نانوایی‌های خرده‌فروشی هزینه راه اندازیکمی دارند. درآمد آن‌ها هم به نسبت تعداد مشتری‌ها در روز متغیر است.

ارائه محصول به نسبت اینکه نانوایی‌ها و قنادی‌ها از کدام شیوه پخش استفاده کنند؛ متفاوت است. برخی از محبوب‌ترین روش‌های توزیع نان در نانوایی‌های خرده‌فروشی کانادا عبارت‌اند از:

مغازه‌های فروش نان

این مغازه‌ها کارشان ارائه نان‌های سنتی و صنعتی است و کار اصلی آن‌ها ارائه نان‌های تازه بعد از پخت است. این فروشگاه‌ها سایر خوراکی‌های مرتبط مانند کیک و شیرینی و نان منجمد را هم به مشتری عرضه می‌کنند.

کافه نانوایی قنادی

این نوع کافه‌ها عموما به عنوان شیرینی ‌فروشی، نانوایی و اسنک فروشی فعالیت می‌کنند و در کنار محصولات خود، نوشیدنی‌های کافئین‌دار را نیز ارائه می‌دهند. زمینه اصلی فعالیت این فروشگاه‌ها ارائه کیک و شیرینی در کنار نوشیدنی است.

نانوایی یا قنادی تخصصی

یک سری نانوایی در کانادا به صورت تخصصی کارشان تولید یک نوع خاص از نان است. مثلا آن‌ها تنها کیک‌های عروسی را تولید می‌کنند. بازار کار قنادی در کانادا در حوزه‌های خاص این شغل سود بسیار بیشتری دارد؛ اما رقابت در این کار نیز بالا است.

فروش سیار نان و شیرینی

ون‌های فروش سیار نان و شیرینی از دیگر گزینه‌های جذاب نانوایی در کانادا هستند. این ون‌ها محصولات نانوایی که به صورت بسته‌بندی و قابل حمل آماده شده‌اند را به مشتری عرضه می‌کنند.

نانوایی خانگی

در این نانوایی‌ها نان و شیرینی خانگی تولید می‌شود. این نوع نانوایی‌ها بیشتر کلی‌فروشی می‌کنند و برای شروع کار به کسب جوازهای بهداشتی و کسب‌وکار نیاز دارند.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق نانوایی

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق نانوایی

برای اینکه بتوانید به عنوان نانوا به کانادا مهاجرت کرده و برای راه اندازی قنادی در کانادا اقدام کنید؛ ابتدا مدارک شما باید توسط دولت کانادا تایید شوند. البته همیشه این احتمال وجود دارد که بعضی از مدارک و شرایط دچار تغییراتی بشوند.

در این مواقع مشاوره با یک کارشناس مهاجرت می‌تواند برای آگاهی از جدیدترین تغییرات مفید باشد. شما می‌توانید از خدمات مشاوره با کارشناسان ما در آتلانتیک 724 استفاده کنید تا پاسخ تمام سوالات‌تان را به شما بدهند.

البته با تمام تغییرات احتمالی که کارشناسان مهاجرت از آن‌ها آگاه هستند؛ اما پیش‌ نیازهای مهاجرت نانوا به کانادا همیشه یکسان و ثابت است. مهم‌ترین پیش‌نیازها و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کاری به کانادا عبارت‌اند از:

  • داشتن تمکن مالی
  • داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
  • داشتن مهارت، تخصص و تجربه در حرفه نانوایی
  • دریافت گواهینامه با شرکت در آزمون Red Seal
  • گذراندن یک دوره کارآموزی سه یا چهارساله

شما می‌توانید برای راه اندازی نانوایی در کانادا از سیستم اکسپرس اینتری استفاده کنید. این پروسه تنها 6 ماه زمان می‌برد. 

2 روش مهاجرت نانواها به کانادا

مهاجرت به کانادا برای راه اندازی قنادی در کانادا تنها به یک روش امکان‌پذیر است و آن هم استفاده از سیستم اکسپرس اینتری است. نانواهایی که در بیرون از کشور درخواست می‌دهند و تاکنون هرگز سابقه کار کردن در کانادا را نداشته‌اند؛ می‌توانند از یکی از دو گزینه برنامه اکسپرس اینتری استفاده کنند:

  • برنامه نیروی کار متخصص فنی‌وحرفه‌ای فدرال (FSTP)
  • برنامه نیروی کار متخصص فدرال (FSWP)

روش اول: اسکیل ترید

برنامه نیروی کار متخصص فنی‌وحرفه‌ای تجربه کار کانادایی (FSTW) یا اسکیل ترید کانادا، مخصوص برخی از اتباع خارجی است که در یک شغل فنی مهارت بالایی دارند. این افراد همچنین مهارت زبانی خوبی در زبان‌های انگلیسی یا فرانسوی دارند. به این ترتیب می‌توانند به عنوان یک نانوا در کانادا شروع به کار کنند و توانایی راه اندازی نانوایی در کانادا را دارند.

شرایط لازمتوضیحات
تجربه کاری2 سال سابقه کار در 5 سال اخیر
توانایی‌های زبانیمهارت زبانی در انگلیسی یا فرانسه
پیشنهاد کاراگر گواهی صلاحیت از یک مقام کانادایی ندارید؛ پیشنهاد شغل لازم است.
تحصیلاتحداقل مدرک دیپلم

روش دوم: اسکیل ورکر

برنامه نیروهای کار ماهر فدرال (FSWP) یا اسکیل ورکر کانادا، به افرادی پیشنهاد می‌شوند که از تحصیلات بالایی برخوردار هستند و در عین حال در یک حرفه فنی مانند نانوایی هم مهارت خوبی دارند.

شرایط لازمتوضیحات
تجربه کاری1 سال سابقه کار در 10 سال اخیر
توانایی‌های زبانیتسلط عالی در انگلیسی یا فرانسه
پیشنهاد کارلازم نیست
تحصیلاتحداقل مدرک دیپلم

حداقل امتیاز لازم برای مهاجرت به کانادا با شغل نانوایی

برای راه اندازی نانوایی در کانادا بین متقاضیان مختلف یک رقابت ایجاد می‌شود و طبیعتا بهترین افراد که توانایی و شرایط بهتری دارند؛ انتخاب می‌شوند. مواردی مانند میزان تحصیلات، سابقه کاری، سن، سابقه شغلی و مهارت زبان همواره روی امتیازدهی در این افراد موثر است.

در سیستم اکسپرس اینتری متقاضی در یک سیستم امتیازی 1200 تایی با پارامترهای مختلف امتیاز کسب می‌کند. از این 1200 امتیاز 460 تا 500 امتیاز مربوط به کاراکتر خود فرد بوده و 40 امتیاز دیگر مربوط به همراه او است.

افرادی که با یکی از برنامه‌های استانی دعوت‌نامه دریافت کرده باشند؛ 600 امتیاز اضافی نیز دریافت می‌کنند. در ادامه میزان امتیازی که هر کدام از پارامترها برای متقاضی ایجاد می‌کند را می‌بینید:

سنبه همراه شریک زندگی
(حداکثر 100 امتیاز)
بدون همراهی شریک زندگی
 (حداکثر 110 امتیاز)
17 سال یا کمتر00
18 سال9099
19 سال95105
20 تا 29 سال100110
30 سال95105
31 سال9099
32 سال8594
33 سال8088
34 سال7583
35 سال7077
36 سال6572
37 سال6066
38 سال5561
39 سال5055
40 سال4550
41 سال3539
42 سال2528
43 سال1517
44 سال56
45 سال00

 

مهارت در زبان کانادایی (CLB) به‌ازای هر مهارتبه همراه شریک زندگی
 (حداکثر 128 امتیاز)
بدون شریک زندگی ((حداکثر 136 امتیاز)
نمره CLB 4 یا پایین‌تر00
نمره CLB 4 یا 566
نمره CLB 689
نمره CLB 71617
نمره CLB 82223
نمره CLB 92931
نمره CLB 10 یا بالاتر3234

 

میزان مهارت زبان کانادایی (CLB) به ازای هر مهارتبه همراهی شریک زندگیبدون شریک زندگی
نمره CLB 4 یا پایین‌تر00
نمره CLB 5 یا 611
نمره CLB 7 یا 833
نمره CLB 9 یا بالاتر66
بیشترین امتیاز برای هر مهارت (اسپیکینگ، ریدینگ، رایتینگ و لیستنینگ(6 (سقف مجموع امتیازها می‌تواند حداکثر 22 باشد)6 (سقف مجموع امتیازها می‌تواند حداکثر 24 باشد)
سطح تحصیلاتبا همسر یا شریک زندگی مشترکبدون همسر یا شریک زندگی مشترک
کمتر از مقطع دوم متوسطه (دبیرستان(00
دیپلم دبیرستان (فارغ‌التحصیل دبیرستان(2830
مدرک یک‌ساله، دیپلم یا گواهی از دانشگاه، کالج، هنرستان، دانشکده فنی، یا مؤسسات دیگر8490
برنامه دوساله در یک دانشگاه، کالج، هنرستان، دانشکده فنی، یا مؤسسات دیگر9198
مدرک لیسانس یا یک برنامه سه‌ساله یا بیشتر در دانشگاه، کالج، هنرستان، دانشکده فنی، یا مؤسسات دیگر112120
دو یا چند گواهی، دیپلم یا مدرک. یکی باید برای یک برنامه سه‌ساله یا بیشتر باشد.119128
مدرک کارشناسی‌ارشد، یا مدرک تخصصی موردنیاز برای اشتغال به یک حرفه نیازمند مجوز (برای “مدرک تخصصی”، مدرک باید متعلق به رشته‌های: پزشکی، دامپزشکی، دندان‌پزشکی، بینایی‌سنجی، حقوق، پزشکی مفصل درمانگر یا داروسازی باشد.)126135
مدرک دانشگاهی سطح دکترا (Ph.D.)140150

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا با شغل نانوا

برای مهاجرت به کانادا به عنوان یک نانوا و راه اندازی نانوایی در کانادا لازم است که چند مدرک مهم را به همراه داشته باشید. لیست مدارک شما به نسبت برنامه مهاجرتی که در آن هستید؛ می‌تواند متفاوت باشد.

از مهم‌ترین مدارکی که مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی شما است. هر چه مهارت زبانی شما بالاتر باشد؛ شانس بیشتری هم برای کسب امتیاز اکسپرس اینتری دریافت می‌کنید.

دیگر مدارکی که برای خرید یا راه اندازی نانوایی در کانادا نیاز دارید؛ گواهی ارزیابی آموزشی است. این مدرک اثبات می‌کند که مدرک فنی شما برای راه اندازی نانوایی مطابق استانداردهای کانادا باشد. در آخر اگر یک پیشنهاد شغلی یا همان جاب آفر دریافت کرده باشید؛ باید آن را ارائه بدهید.

همچنین لازم است که کارفرمایی که جاب‌آفر ارسال کرده است؛ یک مجوز ارزیابی تأثیر بازار کار  (LMIA) ارائه بدهد تا مشخص شود که مراحل قانونی را برای استخدام یک تبعه خارجی طی کرده است.

افتتاح نانوایی در کانادا

افتتاح نانوایی در کانادا

بهره‌مندی از بازار کار قنادی در کانادا و افتتاح نانوایی در کانادا پروسه ساده و راحتی دارد. از طرفی این صنعت تنوع خوبی دارد و شما همواره می‌توانید از بین چندین گزینه، بهترین مورد را انتخاب کنید و در حوزه‌ای فعالیت کنید که علاقه بیشتر و مهارت بیشتری داشته باشید.

پرتقاضاترین استان‌ها و شهرهای کانادا برای استخدام نیروی نانوا

از آنجایی که نانوایی در کانادا آینده خوبی دارد و همواره پیشنهاد راه اندازی قنادی در کانادا یا راه اندازی نانوایی یا استخدام نانوا وجود دارد؛ متقاضی می‌تواند در بیشتر استان‌های کانادا برای راه اندازی نانوایی سفر کند. بیشترین شانس پیدا کردن شغل نانوایی در استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا است. چرا که در این دو استان نانوایی‌های زیادی وجود دارند و همواره میزان استخدام نانواها بیشتر است. در جدول زیر میزان تقاضا برای استخدام نانوا در کانادا را در هر کدام از استان‌های این کشور می‌بینید.

نام استانمیزان تقاضا برای شغل نانوایی
آلبرتا (Alberta)177
بریتیش کلمبیا (British Columbia)176
انتاریو (Ontario)151
کبک (Québec)73
نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)23
ساسکاچوان (Saskatchewan)22
نوا اسکوشیا (Nova Scotia)20
نیوبرانزویک (New Brunswick)19
منیتوبا (Manitoba)17

دستمزد کار نانوایی در کانادا

به نسبت اینکه کدام استان را برای راه اندازی نانوایی در کانادا انتخاب کنید؛ میزان دستمزد شما متفاوت است. اما می‌توان گفت که متوسط درامد نانوا در کانادا معادل ساعتی 15 دلار است. همچنین درامد شما به عنوان یکی از پرسنل نانوایی یا مالک اصلی نانوایی قطعا متفاوت است. در ادامه دستمزد ساعتی پرسنل استخدامی در نانوایی‌های کانادا را می‌خوانیم:

نام استانمیزان دستمزد در هر ساعت
کبک (Québec)14.50 دلار
نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)13.20 دلار
ساسکاچوان (Saskatchewan)16 دلار
آلبرتا (Alberta)16 دلار
بریتیش کلمبیا (British Columbia)15.65 دلار
انتاریو (Ontario)15 دلار
منیتوبا (Manitoba)12.20 دلار
نوا اسکوشیا (Nova Scotia)13.35 دلار
نیوبرانزویک (New Brunswick)13 دلار

مهارت‌های موردنیاز برای شغل نانوایی در کانادا

افرادی که برای مهاجرت از طریق نانوایی اقدام می‌کنند؛ باید از مهارت‌های لازم برای انجام وظایف یک نانوا برخوردار باشند. همچنین این افراد باید مهارت‌های زبانی خوبی در زبان انگلیسی یا فرانسوی داشته باشند.

مهم‌ترین مهارت‌هایی که یک نانوا باید از آن‌ها بهره‌مند باشد؛ عبارت‌اند از:

  • توانایی در انتخاب و خرید مواد و تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازیو اداره یک نانوایی
  • مهارت در آماده‌سازی مایع کیک و خمیر
  • مهارت در آماده‌سازی، پخت یا جابه‌جایی مواد غذایی و مهارت در آموزش همین مهارت‌ها به کارکنان
  • توانایی آماده‌سازی انواع نان و شیرینی مطابق سفارش مشتری
  • توانایی در آماده‌سازی سفارش‌های ویژه
  • مهارت در نگهداری و سرمازده کردن و دیزاین کیک
  • اطمینان از باکیفیت بودن کیک
  • توانایی در راه اندازیماشین‌آلات مختلف
  • توانایی در سازمان‌دهی موجودی و نگهداری از آن
  • توانایی برای نظارت روی فروش محصولات

سخن آخر

کانادا در دهه‌های اخیر بازار کار خوبی در حرفه نانوایی داشته است. به خصوص در استان‌های آلبرتا و بریتیش کلمبیا تعداد زیادی نانوایی در کانادا دیده می‌شوند.  میزان استخدام نانوا و همچنین پتانسیل برای راه اندازی یا خرید نانوایی در این کشور همواره بالا است.

همین امر سبب شده است که کانادا در سال‌های اخیر تعداد زیادی نانوا را جذب کند. متقاضیان می‌توانند از دو روش اسکیل ترید و اسکیل ورکر برای مهاجرت به کانادا به عنوان نانوا استفاده کنند. شرایط مختلف مانند میزان تحصیلات، دریافت جاب‌آفر، شرایط سنی، مهارت زبانی، مهارت در شغل نانوایی و غیره امتیاز و شانس این افراد را برای مهاجرت به کانادا بالا می‌برد.

شما می‌توانید برای تدوین بهتر رزومه کاری، آگاهی از پیش‌نیازهای مهاجرت به کانادا و آگاهی سریع‌ترین راه‌ها برای مهاجرت به کانادا به عنوان نانوا با مشاوران ما در آتلانتیک 724 صحبت کنید. کارشناسان ما در تمام طول روز آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالات متداول

برای مهاجرت به کانادا از طریق نانوایی از کجا شروع کنم؟

برای مهاجرت کاری به کانادا می‌توانید از دو روش اسکیل ترید و اسکیل ورکر استفاده کنید. برای اینکه درخواست مهاجرت شما پذیرفته شود لازم است که از تمکن مالی، مهارت زبانی خوب و مهارت کافی در شغل نانوایی برخوردار باشید.

درامد نانوایی در کانادا چقدر است؟

متوسط درامد نانوا در کانادا معادل 15 دلار در ساعت است.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی