بورسیه تحصیلی کانادا 2023

بورسیه تحصیلی کانادا

بورسیه تحصیلی یا کمک هزینه تحصیلی، نوعی کمک مالی به دانشجویان جهت تحصیل می‌باشد. بورسیه‌های تحصیلی غالبا با توجه به شایستگی‌های شخص شامل حال او می‌شود. مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی کانادا مهاجرت ارزان تحصیلی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. اما این شرایط شامل حال همه دانشجویان نمی شود و شرایط ویژه‌ای را می‌طلبد. برای آشنایی بیشتر با این نوع مهاجرت تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا ۲۰۲۳

کشور کانادا دارای بهترین سیستم‌های آموزشی در سطح جهان می‌باشد، با این حال باید در نظر داشته باشیم که تحصیل در کانادا متاسفانه اصلا ارزان نیست. اما برای کسانی که مشتاق به تحصیل در کانادا و دریافت ویزای تحصیلی کانادا هستند ولی نیاز به حمایت مالی دارند، این کشور کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی قرار داده است، این کمک هزینه‌ها توسط دولت کانادا، دانشگاه کانادا، و دیگر سازمان‌های دولتی و خصوصی برای داوطلبان ارائه می‌شود.

با توجه به شرایط بورسیه تحصیلی کانادا به صورت رایگان معمولا به متقاضیانی با رزومه‌های بالا و حرفه‌ای تعلق می‌گیرد، معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکترا یا Phd و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد کانادا بیشتر از بورسیه‌های تحصیلی دوران کارشناسی در دسترس هستند. لازم به ذکر است که زبان تحصیل در کشور کانادا زبان انگلیسی و یا فرانسوی می‌باشد.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا

دریافت بورسیه تحصیلی کانادا 

  • بورسیه Banting برای تحصیلات تکمیلی: این بورسیه برای کمک به دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در مقطع  کارشناسی ارشد و دکتری در رشته‌های علوم طبیعی و اجتماعی و یا در زمینه تحقیقات بهداشتی در نظر گرفته شده است.
  • کمک هزینه‌های دانشجویی کانادا در مقطع کارشناسی ارشد: بورسیه تحصیلی کانادا معمولا برای دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در یک (CGS-M) اختصاصی می‌باشد.
  • بورسیه پژوهش IDRC: بورسیه تحصیلی دولت کانادا برای دانش آموزان کشورهای در حال توسعه و پیشرفت برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا تحقیق و پزوهش در سطح دکترا در یک دانشگاه رسمی در کانادا می‌باشد.
  • مبلغ بورسیه تحصیلی کانادا بستگی به دانشگاه انتخابی شما دارد. و بنا به صلاح دید از مقدار کمک هزینه تحصیلی شهریه دانشجویان بورسیه کانادا به طور کامل چشم پوشی یا مقداری از آن کسر می‌شود.
  • بورس‌های تحصیلی کارشناسی ارشد: NSERC انواع کمک هزینه تحصیلی دولت کانادا، کمک‌های مالی و برای دانش آموزان برجسته از لحاظ علمی، برای تحصیل در رشته‌های علوم طبیعی و مهندسی در یک دانشگاه معتبر کانادا ارائه می‌شود.
  • سازمان برنامه کمک هزینه تحصیلی علمی کشورهای آمریکایی: (OAS) هزینه بورسیه تحصیلی کانادا از سازمان کشورهای آمریکایی تامین می‌شود.
  • کمک هزینه‌های دانشجویی Vanier کانادا: کمک هزینه تحصیلی دولت کانادا برای دانشجویان دکترای بین المللی، برای تحصیل در یکی از بهترین دانشگاه های کانادا می‌باشد.
پذیرش دانشگاه کانادا بدون مدرک زبان

بورسیه تحصیلی کانادا غیر دولتی

این بورسیه از صندوق محیط زیست تامین می‌شود، بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی جهت تحقیقات و پژهش‌های علمی در رابطه با حیوانات در مقطع دکترای یک دانشگاه معتبر کانادا در استان کبک و یا بریتیش کلمبیا ارائه می‌شود.

بورسیه تحصیلی ترودو: بنیاد ترودو تعدادی از بورسیه‌های تحصیلی را به متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌دهد. کمک هزینه‌ تحصیلی و علمی به دانشجویان بین‌المللی در مقطع دکترا تعلق می‌گیرد.

شرایط بورسیه تحصیلی کانادا در مقطع دبیرستان

کیفیت بالای آموزشی دبیرستان‌های کانادا و با استفاده از تکنولوژی‌های آموزشی روز دنیا این مدارس را منحصر به‌فرد کرده و متقاضیان زیادی را برای اخذ ویزای تحصیلی دبیرستان‌های این کشور تشویق می‌کند. متقاضیان ویزای دانش آموزی کانادا می‌توانند در دبیرستان‌های شبانه‌روزی و خصوصی کانادا مشغول به تحصیل شوند. شرایط بورسیه تحصیلی کانادا در دبیرستان‌های این کشور برای دانش آموزان بین‌المللی سخت می‌باشد. دانش آموزان متقاضی در صورتی که دوره تحصیلی خود را با نمرات بالایی به پایان برسانند می‌توانند موفق به گرفتن بورسیه تحصیلی از دانشگاه های معتبر کانادا شوند. دانش‌آموزان برای ورود به کانادا نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس نمی‌باشند. تحصیل در دبیرستان‌های کانادا در سال ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ دبیرستان میسر می‌باشد، ولی در استان کبک باید تا سال ۱۱ تحصیل نموده و پس از آن برای پذیرش دانشگاه کانادا اقدام می‌کنند. در این مقطع به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه تدریس می‌شود. دانش‌آموزان تعدادی دروس اجباری و تعدادی دروس انتخابی را باید سپری کنند. متقاضی برای فارغ‌التحصیل شدن لازم به گذراندن مجموع ۸۰ واحد درسی در طول این سه سال می‌باشد.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی