سرتیتر خبرها

با وجود کرونا، دانشجویان بین‌المللی مصمم به تحصیل در کانادا هستند!

با وجود کرونا، دانشجویان بین‌المللی مصمم به تحصیل در کانادا هستند!

در حال حاضر علی رغم همه محدودیت های مسافرتی ناشی از ویروس کرونا و ارجحیت آموزش حضوری به آنلاین، دانشجوان خارجی همواره قصد تحصیل در کانادا را دارند.

طبق نظرسنجی انجام شده در روزهای اخیر بیشتر دانشجویان بین المللی در کانادا اعلام کرده اند که اپیدمی ویروس کرونا نمی تواند آنها را از تحصیل منع کند.

بر اساس این نظرسنجی که توسط متخصصا ن آموزش بین المللی در IDP Connect، بخش B2B آموزش IDP، انجام شد، همچنان درصد افرادی که آموزش حضوری را به آموزش مجازی ترجیح می دهند بالا است.

دانشجویان خارجی علاقه‌مند به آموزش حضوری

کانادا و استرالیا به دلیل فراهم کردن رفاه کافی برای دانشجویان خارجی و داشتن وضعیت اقتصادی مناسب، بسیار مورد توجه متقاضیان بین المللی قرار گرفته و همین موضوع باعث شده تا کشورهای کانادا و استرالیا به مقصدهای مهاجرتی ایده‌آل تبدیل شوند. اکثر متقاضیان خارجی، برنامه آموزش حضوری را به آموزش مجازی ترجیح می دهند، چرا که برنامه آموزشی آنلاین مانع از کسب تجربه بین المللی و حضور در خارج از کشور می شود.

با وجود کرونا، دانشجویان بین‌المللی مصمم به تحصیل در کانادا هستند!

حدودا نیمی از دانشجویان بین‌المللی (۵۴%) تمایل دارند تا به مدت ۱۲ ماه یا کمتر، دوره ادامه تحصیل خود را به تعویق بیاندازند و ۳۱% دانشجویان تمایل به آموزش آنلاین و مجازی دارند. بر این اساس اکثریت خواهان به تعویق افتادن برنامه درسی تا ژانویه ۲۰۲۱ هستند تا شرایط برای کلاس های حضوری در کانادا فراهم شود.

بازگشایی دانشگاه های کانادا

با سیاست های پیشگیرانه و کاهش مبتلایان به ویروس کرونا، استان های کانادا به تدریج محدودیت های مربوط به کرونا را کاهش داده‌اند و سعی در بازگشایی دانشگاه ها دارند.

دانشگاه مک گیل از تاریخ ۱۱ می، اولین اقدامات خود را در بازگشایی دانشگاه و برگزاری کلاس های حضوری آغاز کرده است. البته حضور محققان و دانشجویان تا زمان تصمیمات قطعی دولت، مستلزم پیروی از دستورالعمل های دانشگاه و رعایت پروتکل های ایمنی است.

علاوه بر این دانشگاه جزیره پرنس ادوارد نیز از تاریخ ۲۵ ماه می، مجوز تحقیق در دانشگاه را برای محققان و اساتید و دانشجویان و همچنین حضور در محوطه دانشگاه را فراهم می کند. البته این دانشگاه در مراحل دیگری در تاریخ ۱۵ ژوئن و  اول آگوست تصمیم به گسترش تعداد دانشجویان در محیط دانشگاهی دارند تا جایی که به تدریج بتوانند خود را برای ترم پاییزی آماده نمایند.

حمایت دولت کانادا از دانشجویان بین المللی

اقدامات دولت کانادا در زمان بحران ویروس کرونا همچون افزایش ساعت کاری (از ۲۰ به ۴۰ ساعت) برای برخی از مشاغل اضطراری و همچنین پرداخت ۲۰۰۰ دلار در ماه برای برخی افراد مشخص و دانشجویان داخلی، از شهروندان و دانشجویان حمایت می کند.

طبق اعلام انجمن دانشگاه های آتلانتیک، از آنجایی که در اکتبر سال ۲۰۱۹، نوا اسکوشیا محل تحصیل ۱۱۸۱۷ دانشجوی بین المللی بود که مهاجرت به کانادا را برای تحصیل انتخاب کرده اند، اخیرا David Dingwall، رئیس دانشگاه کیپ برتون در سیدنی، نوا اسکوشیا، از دولت فدرال کانادا درخواست حمایت مالی از دانشجویان بین المللی را از طریق (Canada Emergency Student Benefit (CESB دارد.

همچنین وی در این مورد گفت: «دانشجویان بین المللی نقش موثری در استان ما دارد.»

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *