مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

سرتیتر خبرها

کانادا محدودیت سفر را کاهش می‌دهد

ترودو اعلام کرد در هفته های آتی، محدودیت های سفر به کانادا را کاهش خواهد داد.

جاستین ترودو؛ نخست‌وزیر، به خبرنگاران گفت کانادا در تابستان امسال احتمالاً محدودیت‌های کمتری بر سفرها اعمال خواهد کرد. نخست‌وزیر کانادا اظهار کرد دولت در حال پایش وضعیت کووید ۱۹ در داخل کانادا و خارج از آن است.

ترودو در یک کنفرانس خبری در ۲۲ ژوئن گفت کانادا با واکسیناسیون کامل افراد، برای لغو بیشتر محدودیت در سفرها آمادگی دارد.

ترودو در فرانسه گفت «صحبت ما دیگر راجع به ماه‌های آینده نیست، بلکه مربوط به هفته‌های آتی است، ما واقعاً امیدواریم که در هفته‌های پیش رو اخبار خوبی از رفع محدودیت‌ها داشته باشیم، البته این موضوع به سرعت واکسیناسیون، به طور کلی وضعیت کرونا، واریانت‌های نگران‌کننده (VOC) و رویدادهای مربوطه در سایر کشورها بستگی دارد.»

طبق اطلامیه منتشر شده در ۲۱ ژوئن، مسافرانی که کاملاً واکسینه شده باشند، می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه ۱۴ روزه، وارد کانادا شوند. اگرچه افرادی که بیماری کرونا را پشت سر گذاشته‌اند و یک دوز از واکسن را دریافت نموده‌اند، در مقررات برخی شهرها نظیر کِبک، «کاملاً واکسینه» محسوب می‌شوند، اما تحت پوشش این قانون جدید قرار نمی‌گیرند.

ترودو گفت متخصصان در حال پژوهش هستند و اظهار امیدواری کرد در هفته‌های آتی پاسخ‌های بیشتری ارائه خواهد گردید. دولت فدرال، تاکنون اعلام نکرده که قبل از باز شدن مرزها برای گردشگری و اخذ ویزای توریستی کانادا، چه معیارهایی باید برای کانادا محقق شود. بیل بلر، وزیر ایمنی عمومی به بی‌بی‌سی نیوز گفت دولت فدرال به دنبال این است که قبل از بازگشایی کامل مرزها، ۷۵% از مردم کانادا کاملاً واکسینه شده باشند. بلر در دیدار قبلی با شهرداران شهرهای خارج از انتاریو، اظهار کرد این امر تا ۲۱ ژوئن محقق خواهد گردید و در آن روز محدودیت‌های فعلی در مرزها برداشته خواهد شد.

ترودو از تاریخ دقیق کاهش بیشتر محدودیت‌های مرزی، صحبتی نکرد. او بالعکس راجع به بازگشایی سریع مرزها اظهار نگرانی نمود و به این نکته اشاره کرد که کاملاً واکسینه شدن، شاید از بروز بیماری جلوگیری کند اما لزوماً مانع انتقال آن نمی‌شود.

ترودو گفت «هیچ کس به وضع محدودیت‌های جدید در تابستان امسال علاقه‌ای ندارد زیرا سختگیری این قوانین، به دلیل شتاب‌زدگی ما، زیاد بوده است».

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *