مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

سرتیتر خبرها

حمایت کانادا از دانشجویان خارجی در بحران کرونا

حمایت کانادا از دانشجویان خارجی در بحران کرونا

از آنجایی که حضور دانشجویان خارجی نقش موثری در اقتصاد دولت کانادا دارند، با به وجود آمدن بحران های ناشی از ویروس کرونا، دولت اقدامات ویژه ای را برای دانشجویان خارجی حاضر در این کشور یا دانشجویانی که قصد ورود به کشور کانادا را دارند، اتخاذ کرده است. دانشجویان بین المللی در بیش از ۲۰۰ هزار حوزه شغلی در کانادا مشغول به فعالیت هستند و در حدود ۲۲ میلیارد دلار به اقتصاد دولت کانادا کمک می کنند.

اقامت موقت تلویحی (implied status)

در حال حاضر، در شرایط اپیدمی ویروس کرونا، دانشجویان خارجی که از مجوز کار پس از تحصیل برخوردارند، برای تمدید اقامت کانادا واجد شرایط وضعیت اقامت موقت تلویحی (implied status) هستند.

بر این اساس متقاضیان با ارائه درخواست تمدید ویزای کاری کانادا و یا تحصیلی، پس بررسی های اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، می توانند مطابق با شرایط مجوز اصلی خود، در کانادا مشغول به کار و یا ادامه تحصیل شوند.

تغییر در ساعت کاری دانشجویان

اخیرا با توجه به شرایط بوجود آمده از ویروس کرونا در کانادا، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) دانشجویان را از محدودیت های ساعت کاری (۲۰ ساعت در هفته) معاف کرده است.

تغییر در ساعت کاری دانشجویان بخاطر کرونا

بر این اساس، دانشجویان بین المللی که در بخش های مهم و ضروری جهت مقابله با ویروس کرونا مشغول به فعالیت هستند، می توانند تا پایان ۳۱ آگوست، بیش از ۲۰ ساعت در هفته کار کنند. این حوزه کاری شامل بخش های زیر می شود:

  • صنایع همگانی (انرژی، آب، برق و…)
  • فناوری ارتباطات و اطلاعات
  • امور مالی
  • امور بهداشتی
  • صنایع غذایی
  • سیستم ارتباطی (حمل و نقل)
  • امور امنیتی
  • کابینه دولت
  • ساخت

برنامه کمک اضطراری دولت کانادا (CERB)

در حال حاضر دولت فدرال، طرح برنامه کمک هزینه اضطراری کانادا (CERB) را برای حمایت از افرادی که در شرایط شیوع ویروس کرونا در بحران مالی قرار گرفته اند، راه اندازی کرده است.

بر این اساس CERB تا ۱۶ هفته متوالی برای کارگران واجد شرایط، مبلغ ۵۰۰ دلار کانادا را در هر هفته واریز می کند. در این بین دانشجویان خارجی واجد شرایط CERB نیز می توانند از چنین کمک هزینه مالی برخوردار شوند.

شرایط اخذ اقامت دائم در بحران کرونا

از آنجایی که دانشجویان بین المللی از ویژگی های اصلی سرمایه انسانی برخوردارند، در سال های اخیر دولت فدرال و استان های کانادا در تلاش بوده است تا ضمن جذب دانشجویان، شرایط را برای دریافت اقامت دائم کانادا فراهم نمایند.

همچنان به جهت برخورداری دانشجویان بین المللی از تحصیلات بالا، مهارت در زبان و حتی تجربه کانادایی، دولت کانادا از زمان شروع بحران کرونا تعداد دعوتنامه های اقامت دائم را بخصوص برای متقاضیان دارای تجربه کار یا تحصیل در کانادا افزایش داده است.

درخواست مهاجرت در زمان کرونا

با توجه به بحران کرونا و تاثیر آن بر روند برنامه مهاجرتی، اداره مهاجرت کانادا IRCC حساسیت بیشتری را نسبت به درخواست مهاجرت متقاضیان نشان می دهد. به گونه ای که IRCC اعلام کرده است که ضمن پرهیز از بررسی درخواست های ناقص، به متقاضیان درگیر با ویروس کرونا، ۹۰ روز بیشتر برای تکمیل مدارک خود فرصت می دهد.

مجوز کار پس از تحصیل (PGWP)

مجوز کار پس از تحصیل برای دانشجویان بین المللی به جهت کسب تجربه در کانادا، می تواند نقش موثری را در دریافت اقامت دائم کانادا داشته باشد.

در اوایل ماه آوریل نیز اداره مهاجرت کانادا IRCC اعلام کرد که دانشجویان بین المللی که ویزای تحصیلی کانادا آنها در ماه مه یا ژوئن تایید شده است می توانند بدون توجه به میزان صلاحیت‌شان، با شروع برنامه تحصیلی خود بصورت آنلاین، برای دریافت مجوز کار پس از تحصیل نیز اقدام نمایند.

علاوه براین، میزان صلاحیت دریافت مجوز PGWP دانشجویان بین المللی حاضر در کانادا با حضور در دوره های آموزش آنلاین، مورد بررسی قرار نمی گیرد.

حمایت و پشتیبانی از دانشجویان بین المللی

واکنش کشور کانادا به ویروس کرونا به قدری چشمگیر بوده که تلاش های دولت برای اسکان مهاجران، دانشجویان بین المللی و کارگران موقت خارجی باعث تمایز این کشور با سایر کشورهای جهان چون ایالت متحده شده است. چرا که دولت کانادا از روزهای آغازین بحران ویروس کرونا، همواره با ارائه راهکارهایی برای اسکان اتباع خارجی در تلاش بوده تا از گسترش این بیماری پیشگیری نماید. البته تمامی این اقدامات مربوط به حمایت از اتباع خارجی به تدریج از سوی اداره مهاجرت و دیگر مقامات دولت کانادا مطرح شده تا ضمن یاری رساندن به افراد نیازمند، در صورت لزوم به دانشجویان بین المللی نیز کمک های بیشتری ارائه دهند. مشاوران موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴، متقاضیان مهاجرت تحصیلی به کانادا را در تمامی مراحل همراهی می کنند. برای اطلاعات بیشتر درباره شرایط و هزینه های انواع ویزای کانادا با ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *