سرتیتر خبرها

شرایط دریافت کار برای فارغ التحصیلان کانادا

شرایط دریافت کار برای فارغ التحصیلان کانادا

در حال حاضر دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل در کانادا، دیگر می توانند بدون استقرار و ماندن در این کشور، به درخواست ویزای کار پس از تحصیل در کانادا (PGWP) رسیدگی کنند.

در واقع بر اساس این طرح، از ۲۱ فوریه، فارغ التحصیلانی که از شرایط لازم برای کار تمام وقت بدون ویزای کار کانادا برخوردارند، در صورت ترک و ورود مجدد به کشور، می توانند برای کار قانونی در این کشور اقدام نمایند.

البته لازم است تا دانشجویان قبل از اتمام تاریخ اعتبار ویزای تحصیلی کانادا، جهت دریافت مجوز کار تمام وقت، درخواست PGWP را ارائه دهند تا در یک بازه ۳ ماهه (۹۰ روزه) به این درخواست رسیدگی شود.

شرایط دریافت کار برای فارغ التحصیلان کانادا

همچنین متقاضیان PGWP لازم است تا برای کار بدون مجوز در کانادا از شرایط زیر برخوردار باشند

  • برخورداری از ویزای تحصیلی معتبر در زمان درخواست نامه PGWP
  • برخورداری و اخذ مدرک و گواهی تحصیلی پس از اتمام دوره تحصیلات
  • حضور تمام وقت، به مدت حداقل ۶ ماه در یک برنامه و یا موسسه آموزشی بعد از دوره متوسطه
  • عدم کار کردن بیش از ۲۰ ساعت در هفته در طول دوره تحصیلی خود

در صورت مخالفت دولت کانادا با درخواست ویزای کار فارغ التحصیلان بین المللی، لازم است تا متقاضی بلافاصله پس از دریافت این تصمیم از جانب اداره مهاجرت کانادا، کار خود را متوقف کند.

دریافت اقامت دائم فارغ التحصیلان با ویزای PGWP

پس از پایان یافتن دوره تحصیلی فارغ التحصیلان بین المللی، متقاضیان واجد شرایط می توانند با کمک ویزای کار پس از تحصیل (PGWP)، اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند؛ به گونه ای که در صورت تایید درخواست اجازه کار، آنها می توانند در بازه ای ۸ ماهه الی ۳ ساله در این کشور، مشغول به فعالیت شوند.

سیستم اکسپرس اینتری (Express Entry)

Express Entry یک سیستم مدیریتی برای مهاجرت به کانادا است که از طریق سه برنامه اصلی تجربه کانادایی، برنامه ماهر کارگر فدرال (FSWP)، برنامه معاملات ماهر فدرال (FSWP) سعی در جذب مهاجران و رشد اقتصاد کشور دارد.

بر اساس این سیستم، متقاضیان واجد شرایط طبق یکسری  فاکتور و معیارهایی همچون سن، مهارت در زبان، تحصیلات و تجربه کاری، که برای موفقیت در نیروی کار کانادا الزامی است، در سیستم جامع رتبه بندی (CRS)، طبقه بندی می شوند.

در صورت برخورداری متقاضیان از نمرات بالا در سیستم جامع رتبه بندی، آنها در قرعه کشی اکسپرس اینتری جهت دریافت دعوتنامه درخواست (ITA) برای اقامت دائم، شانس بیشتری خواهند داشت.

همچنین لازم به ذکر است که داشتن تجربه کاری کانادا در رتبه بندی و نتیجه نهایی CRS متقاضیان، بسیار مهم و ارزشمند است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *