مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

مزایای مهاجرت شغلی یا تحصیل به کانادا

مزایای مهاجرت شغلی یا تحصیلی به کانادا

در حال حاضر کانادا از جمله کشورهایی است که جمعیت دانشجویی بین‌المللی آن روز به روز در حال افزایش است، به گونه‌ای که طی یک دهه گذشته در سال ۲۰۱۸، این جمعیت به ۵۷۰،۰۰۰ نفر رسیده است. با این حال طبق گزارش ICEF، کانادا پس از ایالات متحده، انگلیس و استرالیا، چهارمین کشور میزبان پیشرو برای دانشجویان بین‌المللی به حساب می‌آید. به همین دلیل می‌توان گفت که افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی، یکی از دلایل رشد جمعیت دانشجویان کانادا می‌باشد.

مهاجرت از طریق تحصیل

در حال حاضر مهاجرت به کانادا برای تحصیل به دلیل پایین بودن ارزش واحد پولی (دلار کانادا) بسیار جذاب است. با وجود اینکه شهریه دانشجویان بین‌المللی بالاتر از شهریه دانشجویان بومی کانادایی است، اما این میزان در مقایسه با شهریه و هزینه‌های زندگی به دلار آمریکا، پوند انگلیس و یورو اروپا در سطح جهانی کمتر است.

مزایای تحصیل در کشور کانادا

  • بر اساس اعلام دفتر آموزش بین المللی کانادا (CBIE)، دلیل اصلی دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در کانادا، کیفیت آموزش ارائه شده توسط دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور می‌باشد.
  • از دیگر دلایل انتخاب کانادا برای تحصیل نیز می‌توان به شهرت کانادا در استقبال و پذیرش افراد تازه وارد اشاره کرد، چرا که این امر برای کانادا در افزایش احساسات ضد مهاجرت در سایر کشورهای غربی، یک مزیت مهم به شمار می‌رود.
  • کشور کانادا به دلیل ایجاد شرایط کاری به طور نیمه وقت برای دانش آموزان بین‌المللی و اخذ اقامت کانادا برای آنها، همواره مورد توجه دانشجویان بسیاری از سراسر جهان قرار گرفته است.
مزایای مهاجرت تحصیلی برای دانش آموزان و دانشجویان در کانادا

همچنین پس از اتمام تحصیلات در کانادا، آنها واجد شرایط دریافت اجازه کار می‌‌شوند به گونه‌ای که می‌توانند پس از فارغ‌التحصیلی، با دریافت ویزای کار کانادا (PGWP)، ضمن اقامت در کانادا، فرصت‌های شغلی تمام وقت تا سه سال را دنبال کنند.

در واقع دانشجویان بین‌المللی پس از استقرار در کانادا می‌توانند با کسب امتیاز از سیستم اکسپرس اینتری فدرال، مسیرهای مهاجرت استانی بسیاری را دریافت نمایند.

دلایل مهاجرت از طریق کار و تحصیل به کانادا

  • به دلیل افزایش جمعیت سالخوردگان و کاهش نرخ تولد، کشور کانادا پذیرای مهاجران است.

تحقیقات آماری در کانادا نشان می‌دهد که دانشجویان بین‌المللی که به کانادا مهاجرت می‌کنند، به دلیل داشتن شرایطی چون سن کم، تحصیلات، سابقه کار و داشتن مهارت در زبان انگلیسی و فرانسوی، در بازار کار این کشور موفق‌ترند.

طبق این تحقیقات نیمی از دانشجویان بین‌المللی کانادا امیدوارند که نهایتا بتوانند در این کشور زندگی کنند.

  • رویکرد کانادا به دانشجویان بین‌المللی نشان می‌دهد که آنها می‌توانند از جوامع کوچک‌تر بهره‌مند شوند. در واقع دانشجویان بین‌المللی که در حال حاضر در جوامع کوچک‌تر کانادا حضور دارند می‌توانند با برقراری ارتباط در آنجا زندگی کنند.

افزایش جمعیت دانشجویان خارجی در کانادا

علاوه بر عوامل جمعیت شناختی، جمعیت دانشجویی بین‌المللی کانادا، طبق دلایل ذکر شده در بالا، باید به رشد خود ادامه دهد.

جمعیت اصلی دانشجویان کانادایی برای دانشگاه‌ها و کالج‌های این کشور (شهروندان کانادایی بین ۱۸ تا ۲۴ سال) به دلیل پایین بودن نرخ تولد کاهش یافته است. این بدان معناست که مؤسسات آموزشی کانادا برای ادامه کار خود به دانشجویان بین‌المللی تکیه می‌کنند.

کانادا در تنوع بخشیدن به کشور های بین المللی دانشجویی خود موفق تر است

آیا کانادا در تنوع بخشیدن به کشورهای بین‌المللی دانشجویی خود موفق‌تر است؟

در حال حاضر، ۵۴٪ دانشجویان بین‌المللی با ویزای تحصیلی کانادا از هند و چین وارد این کشور می‌شوند. البته تنوع بخشیدن از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا به کانادا کمک می‌کند تا با سایر نقاط جهان روابط اقتصادی و اجتماعی برقرار کند.

اما بر اساس استراتژی جدید آموزش بین‌المللی دولت فدرال در سال های ۲۰۱۹-۲۰۲۴، کانادا سعی در پذیرش و استقبال از دانشجویان بین‌المللی (۱۱ کشور) را دارد.

دانشجویان بین‌المللی در اقتصاد کشور کانادا تاثیر بسزایی دارند!

 دولت فدرال تخمین می‌زند که دانشجویان بین‌المللی در سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار در اقتصاد کمک کرده و ۱۷۰،۰۰۰ شغل را پشتیبانی می‌کند.

البته این به معنای بی‌عیب و نقص بودن کانادا نیست. دانشگاه‌ها و دانشکده‌های کانادا همواره در تلاش‌اند که به تدریس و آموزش متناسب با نیازهای متنوع دانشجویان بین‌المللی بپردازند.

با این حال در مجموع، حضور دانشجویان بین‌المللی در کانادا یک فرآیندی مثبت و تاثیرگذار است. این امر نه تنها باعث رشد اقتصاد این دولت و دانش‌آموزان می‌شود، بلکه به تقویت روابط اجتماعی کانادا با سایر نقاط جهان نیز کمک می‌کند. بسیاری از دانشجویان بین‌المللی بعد از اتمام تحصیلات به کشور خود باز می‌گردند تا در یک حوزه کاری مثل مدیریت، تجارت و سیاست مشغول به فعالیت شوند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی