مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

هزینه مدارس دولتی کانادا

مدارس دولتی کانادا

مدارس دولتی کانادا شامل مدارسی است که با توجه به قوانین استانی و بودجه فدرال، اداره می‌شود. هزینه تحصیل در این گونه مدارس، برای شهروندان و دانش آموزان کانادایی و یا افرادی که از اقامت کانادا برخوردارند، رایگان می‌باشد؛ این در حالی است که تحصیل در مدارس دولتی کانادا برای دانش آموزان و یا شهروندان خارجی، با پرداخت هزینه تحصیل امکان‌پذیر است.

هر کدام از مدارس دولتی کانادا بسته به شرایط و فعالیتی که ارائه می‌دهند، رتبه‌بندی می‌شوند و مشخصا، برخورداری از رتبه بالا، نشان‌دهنده بهتر بودن آن مدرسه می‌باشد. همچنین باید توجه شود که عموما محله‌ها و ایالت‌های گران قیمت‌تر، مربوط به محله‌هایی است که دارای مدارس دولتی بهتر و معتبرتری هستند.

لازم به ذکر است که دانش آموزان تنها می‌توانند در مدارسی که در منطقه و یا محدوده پذیرش تحصیلی قرار داده شده، ثبت نام نمایند؛ به همین جهت، عموما کلاس‌های مدارس دولتی کانادا بسیار پر جمعیت و شلوغ  می‌باشد.

علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی وزارت آموزش و پرورش کانادا، اسامی و فهرست کامل این مدارس را با توجه به طبقه‌بندی استانی دریافت نمایند.

طبقه‌بندی مقاطع تحصیلی در کانادا

در کانادا کودکان از ۵ سالگی، تحصیل خود را در مدارس آغاز و در ۱۷ سالگی به اتمام می‌رسانند. (شامل ۱۲ مقطع تحصیلی)

که این ۱۲ مقطع تحصیلی خود شامل پایه های زیر می‌شود.

  • مقطع ابتدایی – پایه ۱ تا ۶ ( ۶ تا ۱۱ سال)
  • مقطع راهنمایی، دبیرستان نوبت اول (Junior Secondary) – پایه ۷ تا ۹ ( ۱۲ تا ۱۴ سال)
  • دبیرستان (Senior Secondary) – پایه ۱۰ تا ۱۲ (۱۵ تا ۱۷ سال)
  • پس از آن دانش‌آموزان از ۱۸ سالگی، تحصیلات خود را در دانشگاه‌ها و یا کالج‌های کانادا ادامه می‌دهند.

شروع سال تحصیلی در مدارس کانادا

شروع سال تحصیلی در بیشتر مدارس کانادا از هفته اول ماه سپتامبر می‌باشد و تا پایان ماه ژوئن (حدود ۱۰ ماه ) ادامه دارد. البته تعداد محدودی از این مدارس در کانادا وجود دارد که در تمام طول سال، به آموزش خود ادامه می‌دهند.

ساعت آموزشی در مدارس دولتی کانادا

عموما ساعت آموزشی دانش‌آموزان ابتدایی در مدارس دولتی کانادا از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵:۳۰، همراه با ۱ ساعت تایم نهار می‌باشد. در طول این مدت برای دانش‌آموزان دو وقت استراحت ۱۵ دقیقه‌ای نیز قرار داده شده، تا کودکان با کمی استراحت، از فشار درس و کلاس کمی دور شوند.

این در حالی است که ساعت آموزشی دانش‌آموزان دبیرستانی در مدارس دولتی کانادا عموما تا ساعت ۱۴:۳۰ ادامه دارد. البته باید توجه شود که هر گونه کلاس فوق برنامه و برنامه‌های ورزشی، بعد از این تایم (بعد از ساعت مدرسه) برگزار می‌شود.

همچنین کلاس‌های مدارس دولتی کانادا از روز دوشنبه تا جمعه مشغول به فعالیتند و هیچ درسی را در روزهای تعطیل (شنبه و یکشنبه) ارائه نمی‌دهند.

هزینه مدارس دولتی کانادا

هزینه مدارس دولتی کانادا از دیگر موضوعات مهم مهاجرت به کانادا است که پس از شناخت مدارس دولتی باید به آن توجه شود؛ چرا که این مدارس، برای تحصیل دانش‌آموزان خارجی، همراه با شهریه می‌باشد. این مقدار هزینه با توجه به میزان رتبه‌بندی رفاهی  و علمی مدارس دولتی، بین ۱۳ تا ۱۵ دلار (در سال) متغیر می‌باشد.

مدارس ابتدایی کانادا

آموزش ابتدایی و یا دبستان، از نخستین سال‌های آموزشی اجباری در کانادا می‌باشد که لازم است کودکان پس از گذراندن ۵ سالگی، این آموزش را در مدارس ابتدایی که عموما مختلط بوده آغاز کنند.

عموما کودکان تا گذراندن پایه اول تا ششم (تا سن ۱۱ سالگی) و رفتن به سال اول دبیرستان در همان مدرسه حضور دارند و نیازی به تغییر مدرسه نیست.

البته در برخی مدارس نیز کودکان تا مقطع هشتم (۱۳ سالگی، قبل از رفتن به سال ارشد دبیرستان) می‌توانند در همان مدرسه حضور داشته باشند.

همچنین برنامه درسی پایه ابتدایی در مدارس دولتی کانادا، بسته به اهداف هر مدرسه و سازمان مربوطه، متفاوت می‌باشد.

اما به طور کلی، در همه مدارس ابتدایی کانادا، مهارت‌هایی چون خواندن و نوشتن، علوم، ریاضیات، موسیقی، جغرافیا، تاریخ، هنر، صنایع و ورزش ارائه می‌شود.

در حال حاضر در برخی از این مدارس در پایه‌های بالاتر، زبان‌های خارجی همچون فرانسه که در مقاطع دبیرستانی به کودکان آموزش می‌دادند نیز ارائه می‌شود.

ناگفته نماند که ارتقا دانش آموزان در پایه تحصیلی در مدارس کانادایی، به نتایج آزمون‌ها بستگی دارد و در صورت داشتن عملکردی ضعیف و نتایج غیر قابل قبول، لازم است تا فرد مجددا آن پایه تحصیلی را تکرار نماید.

همچنین طبقه بندی این نمرات در مدارس دولتی کانادا به شکل زیر می‌باشد:

  • A : عالی ( ۹۰ تا ۱۰۰ )
  • B : خوب ( ۸۰ تا ۸۹ )
  • C : متوسط ( ۷۰ تا ۷۹ )
  • D : ضعیف ( ۶۰ تا ۶۹ )
  • F : رد شدن ( زیر ۶۰ )

لیست مدارس ابتدایی برتر در کانادا

با توجه به پرمتقاضی بودن برخی از شهرهای کانادا برای تحصیل، در این لیست به معرفی مدارس ابتدایی برتر کانادا در سه استان آلبرتا، بریتیش کلمبیا و انتاریو پرداخته‌ایم:

رتبه مدرسهاسم مدرسهاستانشهر
۱Mastersآلبرتاکلگری (Calgary)
۱Cedardaleبریتیش کلمبیاونکوور (Vancouver West)
۱Al – risalaانتاریومی سی ساگا (Mississauga)
۲Windsor parkآلبرتاادمونتون (Edmonton)
۲Corpous Christiبریتیش کلمبیاونکوور (Vancouver)
۲Avondale Alternativeانتاریوتورنتو (Toronto)
۳Clear waterآلبرتاکلگری (Calgary)
۳Crofton houseبریتیش کلمبیاونکوور (Vancouver)
۳Havergalانتاریوتورنتو (Toronto)
۴Mount pleasantآلبرتاادمونتون (Edmonton)
۴Diamindبریتیش کلمبیاسوری (Surrey)
۴IQRA Islamicانتاریومی سی ساگا (Mississauga)
۵Webberآلبرتاکلگری (Calgary)
۵Holy crossبریتیش کلمبیابرنابی (Burnaby)

مدارس دولتی کانادا
مدارس دولتی کانادا

دبیرستان‌های کانادا

دانش‌آموزان برای گذراندن پایه تحصیلی هفتم تا دوازدهم (بین ۱۲ تا ۱۸ سال) نیازمند آموزش دوره متوسطه و یا دبیرستان می‌باشند.

دوره دبیرستان عموما از دو بخش جونیور (برای پایه ۷ تا ۹، سنین بین ۱۲ تا ۱۴ سال) و سنیور (برای پایه ۱۰ تا ۱۲، سنین بین ۱۵ تا ۱۷ سال) تشکیل می‌شود.

برنامه آموزشی مقطع دبیرستانی در مدارس دولتی کانادا نیز به گونه‌ای تنظیم می‌شود که دانش‌آموزان را برای رفتن به کالج‌های محلی و یا حرفه‌ای آماده می‌کنند.

همچنین دانش‌آموزان دبیرستانی لازم است تا دروسی، تحت عنوان دروس اجباری و اختیاری که در هر ترم برای آن‌ها مشخص و تدریس می‌شود را با نمره قبولی، آن واحد درسی را بگذرانند.

لیست دبیرستان‌های برتر کانادا

رتبه مدرسهاسم مدرسهاستانشهر
۱Old sconeآلبرتاادمونتون (Edmonton)
۱York houseبریتیش کلمبیاونکوور (Vancouver)
۱Havergalانتاریوتورنتو (Toronto)
۲Webberآلبرتاکلگری (Calgary)
۲Crofton houseبریتیش کلمبیاونکوور (Vancouver)
۲Wali ul Asrانتاریوکالدون (Caledon)
۳Rundel collegeآلبرتاکلگری (Calgary)
۳Little flowerبریتیش کلمبیاونکوور (Vancouver)
۳St Michaels Choirانتاریوتورنتو (Toronto)
۴Calgary Frenchآلبرتاکلگری (Calgary)
۴Southridgesبریتیش کلمبیاسوری (Surrey)
۴Colonel ByانتاریوGloucester
۵West island collegeآلبرتاکلگری (Calgary)
۵St georgesبریتیش کلمبیاونکوور (Vancouver)

مشاوران گروه آتلانتیک ۷۲۴

موسسه مهاجرتی کانادا آتلانتیک ۷۲۴، متشکل از تیمی با تجربه، همواره در تلاش است تا با ارائه مشاوره مهاجرت به کانادا به شما علاقه‌مندان و متقاضیان، کمک کنند تا به راحتی و در کمال اطمینان، بتوانید ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید و بهترین و مناسب‌ترین مدارس دولتی کانادا را انتخاب کنید و از دیگر خدمات موجود در این کشور بهره ببرید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی