مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

تغییر ساعت کانادا

تغییر ساعت زمستانی در کانادا

هر ساله اکثر کشورهای جهان در دو نوبت (اوایل پاییز و بهار و یا اوایل زمستان و تابستان) طبق قاعده‌ای ساعت رسمی خود را یک بار به جلو و بار دیگر به عقب باز می‌گردانند به گونه‌ای که این تغییر ساعت پس از گذشت سال‌ها توانسته پیشرفت چشم‌گیری را برای اقتصاد کشورها فراهم نماید.

ساعت کانادا

ساعت دقیق کانادا در حال حاضر به شرح زیر است:

کانادا نیز از جمله کشورهایی است که از این قاعده مستثنی نیست و هر ساله در پاییز با فرا رسیدن فصل زمستان و در بهار با فرارسیدن فصل تابستان، ساعت خود را تغییر می‌دهند. به صورت رسمی برای تغییر ساعت کانادا اقدام می‌نمایند.

در واقع این تغییر ساعت، نخستین بار از کشور آلمان در سال ۱۹۱۶ آغاز شد و پس از آن کشورهای دیگری نیز همانند انگلیس و آمریکا و برخی ار کشورهای اروپایی از این قاعده استفاده کردند.

تغییر ساعت کانادا

در حال حاضر نیز تغییر ساعت کانادا در دو نوبت اواخر پاییز و اوایل بهار صورت می‌گیرد:

تغییر ساعت تابستانی کانادا

 تغییر ساعت تابستانی در کانادا هر سال با فرارسیدن فصل بهار، در تاریخ ۱۱ مارس (دومین یکشنبه ماه March) اتفاق می‌افتد و از آن پس، در ساعت ۲ بامداد، ساعت رسمی کشور، ۱ ساعت به جلو کشیده می‌شود.

در واقع این تغییر ساعت کانادا باعث می‌شود تا شهروندان ضمن ۱ ساعت زودتر بیدار شدن و بهره‌مندی و استفاده از نور طبیعی، شب‌ها نیز از نور و انرژی کمتری استفاده نمایند.

برنامه تغییر ساعت زمستانی و تابستانی در کانادا

تغییر ساعت زمستانی کانادا

تغییر ساعت زمستانی در کانادا هر سال در اواخر فصل پاییز و با فرا رسیدن زمستان، در تاریخ ۵ نوامبر (اولین یکشنبه ماه November) در ساعت ۲ بامداد، اتفاق می‌افتد و از آن پس، ساعت رسمی کشور، ۱ ساعت به عقب باز می‌گردد. در واقع این تغییر ساعت کانادا به شهروندان اجازه می‌دهد تا ۱ ساعت بیشتر به خواب و استراحت بپردازند.

 به همین جهت لازم است تا افراد در صورت مهاجرت به کانادا و اقامت در آن جا از زمان دقیق تغییرات ساعت در این کشور مطلع شوند.

تغییر ساعت در سایر کشورها

در واقع برای اولین بار در سال ۱۷۸۴ در فرانسه، تکنیک استفاده از نور طبیعی خورشید و صرفه‌جویی در مصرف انرژی مطرح شد. که بر این اساس در حال حاضر ۷۷ کشور جهت صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ساعت رسمی خود را در دو بازه زمانی تغییر می‌دهند، که این بازه زمانی بسته به هر کشور متفاوت است به گونه‌ای که اغلب کشورهای اروپایی در آخرین یکشنبه ماه مارس، ساعت خود را ۱ ساعت به جلو و در آخرین یکشنبه ماه اکتبر، ساعت خود را ۱ ساعت به عقب می‌کشند؛ این در حالی است که کانادا و آمریکا در آخرین یکشنبه ماه مارس و اولین یکشنبه ماه نوامبر، ساعات را ۱ ساعت به عقب و ۱ ساعت به جلو تغییر می‌دهند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی