مهاجرت به یوکان کانادا از طریق برنامه استانی

استان یوکان واقع در کانادا از جمله استان‌های شمال غربی این کشور می‌باشد که افراد می‌توانند با مهاجرت به یوکان، از داشتن زندگی با کیفیت بالا در سطح جهان، لذت ببرند. این استان با داشتن جمعیت ۴۳,۷۴۴ نفره، توانسته به جهت برخورداری از مکان‌های گردشگری زیبا و معادن بسیار، به یکی از بهترین و مناسب‌ترین مناطق کانادا جهت مهاجرت و زندگی تبدیل شود، به گونه‌ای که امروزه بسیاری از افراد سعی در مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استانی یوکان را دارند.

مهاجرت به یوکان کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

مهاجرت به استان یوکان کانادا

مهاجرت به یوکان کانادا از طریق برنامه استانی

در حال حاضر مهاجرت به یوکان کانادا از از طریق برنامه استانی (YNP) شامل ۴ برنامه زیر می‌شود:

۱- برنامه نیرو متخصص (Skilled Worker Program)

بر اساس این برنامه کارفرمایان استان یوکان می‌توانند با اسپانسر شدن نیروی کار متخصص و کارگران ماهر خارجی، اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند. البته باید توجه شود که برای دریافت ویزای کار کانادا لازم است تا کارگران متخصص در طبقه بندی مشاغل ملی کانادا (NOC)، از سطح ۰، A و یا B برخوردار باشند.

شرایط لازم برای متقاضیان و کارگزان متخصص خارجی

  • برخورداری از حداقل یک سال تجربه کاری
  • برخورداری از مدارک معتبر در زمینه تخصص کاری و نیاز شغلی (لازم به ذکر است که این مدارک باید توسط دولت، مورد ارزیابی قرار گیرد.)
  • برخورداری از مهارت لازم در زبان فرانسوی و یا انگلیسی
  • عدم درخواست پناهندگی

 البته کارفرمایان نیز برای استفاده از این برنامه جهت مهاجرت به یوکان، مستلزم داشتن شرایط زیر می‌باشند:

  • لازم است تا کارفرما دارای اقامت کانادا و یا یک شهروند کانادایی باشد.
  • برخورداری از حداقل یک سال تجربه کار تمام وقت در زمینه کسب و کار مورد نظر
  • برخورداری از همه شرایط لازم جهت کسب و کار
  • ارائه و ثبت کپی مجوز کسب و کار در رجیستری موجود در ایالت یوکان
  • پرداخت تمامی هزینه‌های مربوط به بیمه سلامت، سفر هوایی و محل سکونت فرد متقاضی خارجی جهت کسب و کار
  • پرداخت حقوقی معادل متوسط دستمز معمول آن کسب و کار
  • در صورت عدم پذیرفتن متقاضی خارجی، کارفرما موظف به پرداخت تمام هزینه‌های بازگشت فرد می‌باشد.

۲- برنامه اکسپرس اینتری یوکان (Yukon Express Entry)

اکسپرس اینتری یوکان (YEE) از دیگر برنامه‌های مناسب جهت مهاجرت به استان یوکان می‌باشد که به متقاضیان متخصصی که نتوانسته‌اند توسط کارفرمایان مقیم کانادا در زمینه شغلی مشغول به کار شوند، این فرصت را می‌دهد تا با دسترسی به بانک اطلاعاتی سازمان IRCC، زمینه مهاجرت خود را فراهم نمایند.

در  واقع طبق این برنامه متقاضیان از بانک اطلاعاتی اکسپرس اینتری بر اساس شرایط و پیشنهاد خود برای کار تمام وقت، توسط یکی از کارفرمایان در استان یوکان، انتخاب می‌شوند.

برنامه اکسپرس اینتری یوکان

۳- برنامه انتخاب کسب و کار  (Business Nominee)

برنامه کاندیدای کسب و کار نیز برای متقاضیانی که قصد شروع کسب و کار نو، همکاری با کسب و کارهای موجود در بازار و یا قصد خرید یک کسب و کار را دارند، مناسب می‌باشد. البته برای این کار لازم است تا متقاضیان مبلغی متناسب با استان یوکان، سرمایه‌گذاری نمایند.

شرایط لازم جهت مهاجرت به یوکان از طریق برنامه انتخاب کسب و کار

  • برخورداری از مهارت لازم در زبان انگلیسی و یا فرانسوی
  • برخورداری از دارایی به میزان حداقل ۲۵۰ هزار دلار کانادا (از این مقدار دارایی، لازم است تا ۱۵۰ هزار دلار بصورت پول نقد، دارایی قابل تبدیل، اوراق قرضه، حساب بانکی باشد.)
  • برخورداری از سابقه و تجربه کار آفرینی در زمینه شغل پیشنهادی
  • همچنین لازم است تا فرد قبل از مهاجرت به یوکان از طریق ایجاد کسب و کار، حداقل یک بار به این استان سفر کند تا ضمن آشنایی با شرایط کسب و کار در این استان با یکی از کارکنان برنامه مهاجرت به یوکان ملاقات نماید.

۴- برنامه نیروی کار دارای تاثیر حیاتی

این برنامه نیز با اسپانسر شدن کارفرمایان، برای نیروی کار متخصص و دارای تجربه کار در زمینه مشاغل غیر تخصصی و یا نیمه تخصصی مناسب می‌باشد.

در واقع طبق این برنامه متقاضیان باید از کارفرمایان (استان یوکان) که تحت اسپانسر آنها هستند، فرصت شغلی دریافت نمایند. لازم به ذکر است که متقاضیان می‌توانند بدون حضور در استان یوکان بر اساس این برنامه درخواست کار دهند.

و در نهایت اگر قصد مهاجرت به یوکان کانادا از طریق برنامه استانی را دارید می‌توانید با موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴، تماس برقرار نمایید. مشاوران متخصص ما در تمامی مراحل مهاجرت، شما عزیزان را راهنمایی می‌نمایند.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.