زندگی در هلیفکس

زندگی در هلیفکس

کشور کانادا یکی از کشورهای محبوب دنیاست که هر ساله میزبان بسیاری از مردم دنیا می باشد. بسیاری از مردم دنیا به دلایل امکاناتی که این کشور در اختیار شهروندان خود قرار می دهد، تمایل به ادامه زندگی و یا کار در این کشور را دارند. هلیفکس یکی از شهرهای مهم کشور کانادا به حساب می آید؛ علاوه بر این مورد نیز از بنادر مهم و البته پر تردد آمریکای شمالی به حساب می آید. اگر قصد کار، تحصیل و یا زندگی در هلیفکس را دارید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید؛ چرا که قصد داریم از ۰ تا ۱۰۰ در خصوص این موضوع صحبت کنیم.

هزینه های زندگی در هلیفکس

به دلایل شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه بسیاری از مردمی که قصد ادامه زندگی در شهر هلیفکس را دارند، دوست دارند در مورد هزینه های زندگی در این شهر اطلاعات کاملی را پیدا کنند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که هزینه زندگی در هالیفاکس کانادا نسبت به سایر شهرهای کشور کانادا مانند تورنتو و ونکوور بسیار کم است.

هزینه مسکن یکی از هزینه های مهم برای زندگی در این شهر است. اگر قصد خرید خانه در این شهر را دارید، باید با این موضوع آشنایی داشته باشید که حداقل هزینه برای خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مرکز شهر ۳۰۵۸.۲۲ دلار و حداقل هزینه برای خرید یک متر مربع آپارتمان در مرکز شهر ۴۹۶۴.۸۵ دلار می باشد. در نقطه مقابل حداقل هزینه برای اجاره خانه در مرکز شهر ۱۴۱۲.۵۰ دلار در ماه و حداکثر هزینه برای  اجاره خانه در خارج  از مرکز شهر ۱۶۱۹.۱۳ دلار می باشد.

هزینه خرید مواد غذایی نیز از مسائل مهم دیگر به حساب می آید. از آن جایی که تورم در کشور کانادا هیچ معنایی ندارد، پس خیالتان می تواند از بابت خرید مایحتاج خود راحت باشد. به طور مثال قیمت یک لیتر شیر ۲.۵۳ دلار و یک کیلوگرم برنج سفید ۳.۳۱ دلار است.

برای جابجا شدن به نقاط مختلف این شهر نیاز است تا از سیستم حمل و نقل استفاده کنید. از آن جایی که شهر هلی فکس از شهرهای کوچک کانادا به حساب می آید، می توانید برای رفتن به محل کار خود از اتوبوس و یا دوچرخه استفاده کنید. بلیت اتوبوس در این شهر قیمت زیادی را ندارد و هر شخص امکان خرید آن را دارد. متاسفانه در این کشور خطوط قطار و مترو فعالیت ندارند. اگر در خارج از مرکز این شهر زندگی می کنید، بهتر است اقدام به خرید و یا اجاره خودرو نمایید.

شرایط زندگی و کار در شهر هالیفاکس

تا به اینجای مقاله در مورد هزینه زندگی در هلیفکس صحبت شد. شرایط زندگی در این شهر بسیار ایده آل است و این امکان را برای افراد فراهم می کند که بتوانند به راحتی در این شهر به زندگی، کار و یا تحصیل بپردازند. اگر قصد کار در این شهر را دارید، باید با این موضوع آشنایی داشته باشید که در بخش خدماتی این شهر هر ساله اقدام به جذب نیرو می نماید. از آن جایی که این شهر یک شهر بندری به حساب می آید مشاغل مربوط به دریانوردی و… بازار کار بسیار خوبی را دارد. با استخدام در بخش خدماتی به راحتی می توانید از پس هزینه های زندگی در این شهر برآیید.

تحصیل در شهر هلیفکس کانادا

این شهر با وجود کوچک بودنش، ۸ دانشگاه بین المللی را دارد که هر شخصی می تواند مطابق با رشته تحصیلی و شرایطی که دارد، از این دانشگاه ها پذیرش بگیرد. دانشگاه سن فرانسیس خاویر، دانشگاه سینت آن، دالهاوزی، مانت سنت وینسنت، نوا اسکوشیاسنت ماریاس، کیپ برتون و آکادیا از دانشگاه های این شهر کوچک به حساب می آیند. برای این که بتوانید در این شهر به تحصیل بپردازید نیاز است تا اقدام به دریافت ویزای تحصیلی نمایید. اولین قدم برای دریافت ویزای تحصیلی این است که از دانشگاه مد نظر خود پذیرش بگیرید. بعد از دریافت پذیرش حال نوبت به ارائه یک سری از مدارک هویتی و تحصیلی به سفارت کانادا می رسد تا بتوانید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایید.

اگر بتوانید از دانشگاه های این کشور بورسیه بگیرید، دیگر ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل خود نیستید. دانشگاه های این کشور به منظور تامین رفاه حال دانشجویان خود، کارهای پاره وقت را برای امرار معاش در نظر گرفته اند. در صورتی که از طرف دانشگاه های این شهر بورسیه نشوید، باید ۰ تا ۱۰۰ هزینه های تحصیل را خودتان پرداخت نمایید.

شرایط و قوانین سرمایه گذاری در شهر هلیفکس

سرمایه گذاری در شهر هلیفکس، یکی از روش های مطمئن برای دریافت ویزای کاری کشور کانادا می باشد. در صورت داشتن تمکن مالی می توانید در این شهر اقدام به خرید خانه نمایید. خرید خانه یکی از راه های سرمایه گذاری در این کشور می باشد. دریافت ویزای کاری کشور کانادا از طریق ثبت شرکت در شهر هلیفکس نیز امکان پذیر است. با داشتن شرایط لازم مانند تمکن مالی، ارائه مستندات لازم از جمله مدارک هویتی و… می توانید ویزای کاری خود را دریافت نمایید.

شرایط آب و هوایی

به دلیل همسایگی این شهر با اقیانوس اطلس، هوای هلیفکس بسیار سرد است. از مهم ترین ویژگی آب و هوایی هلیفکس می توان به متغیر بودن شرایط جوی اشاره کرد. زمستان های این شهر بسیار سرد و تابستان ها نیز هوا خنک است.

مزایا و معایب زندگی در هلیفکس

وضعیت جوی متغیر از مهم ترین معایب زندگی در این شهر است. همان طور که گفته شد، هوای این شهر بسیار سرد است به صورتی که در فصل زمستان شرایط زندگی در این شهر بسیار سخت است.

از مهم ترین مزایای زندگی در این شهر می توان به این مورد اشاره کرد که هزینه زندگی در این شهر در حالت متوسطی قرار دارد و هر شخصی امکان زندگی در این شهر را دارد.

وجود موقعیت های شغلی فراوان را می توان از مزایای دیگر زندگی در هلیفکس دانست. تقریبا ۹۹ درصد افراد با هر سطح از تحصیلاتی امکان کار کردن در این شهر را دارند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی