مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

سرتیتر خبرها

اقدامات مهاجرتی کانادا برای جلوگیری از شیوع کرونا

اقدامات مهاجرتی کانادا برای جلوگیری از ویروس کرونا

دولت کانادا در هفته های گذشته همزمان با شیوع ویروس کرونا، از تدابیر و اقدامات مهاجرتی ویژه ای برای جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹ (COVID-19) استفاده کرده است. از اقدامات اصلی کانادا می توان به ایجاد و اجرای محدودیت های مسافرتی در بازه زمانی از تاریخ ۱۸ مارس الی ۳۰ ژوئن اشاره کرد، با این حال این محدودیت ها برای برخی از متقاضیان دارای اقامت دائم کانادا و یا موقت اجرا نمی شود و آنها را معاف می کند.

به همین جهت CIC News برای کمک و راهنمایی به متقاضیان، به سوالات متداول در راستای این تغییرات پاسخ داده است:

۱- آیا با شیوع کرونا امکان ارسال درخواست اقامت دائم و پروفایل اکسپرس اینتری وجود دارد؟

با وجود انتشار ویروس کرونا باز هم متقاضیان می توانند برای درخواست اقامت دائم از طریق سیستم اکسپرس اینتری اقدام نمایند، به گونه ای که طی ۵ روز گذشته، IRCC با برگزاری دو قرعه کشی از حدود ۴۰۰۰ متقاضی اکسپرس اینتری جهت دریافت اقامت دائم، دعوت به عمل آورده است.

علاوه بر این، از طریق قرعه کشی برنامه مهاجرت استانی (PNP)، استان های کانادا متقاضیان را پذیرش می کند. ضمنا اداره مهاجرت کانادا (IRCC) نیز با کمک برنامه های اقامت دائم، متقاضیان را مورد پردازش قرار می دهد.

در واقع این برنامه در حال پردازش متقاضیانی است که قادر به ارائه برنامه های تکمیل شده در بازه ۹۰ روز نبودند و یا به دلیل اختلالات مربوط به شیوع ویروس کرونا تأخیر در اخذ اسناد را تجربه کرده اند.

تاثیر شیوع کرونا بر روند مهاجرت

۲- متقاضیان مجاز به ورود به خاک کانادا

بر اساس تاییدیه IRCC، متقاضیان نام برده شده در زیر افرادی هستند که از همین لحظه تا پایان تاریخ ۳۰ ژوئن قادرند به کانادا سفر کنند. با این حال IRCC از افرادی که معاف ورود به کانادا هستند در خواست کرده تا قبل از رزرو بلیت و سفر، وب سایت دولت فدرال را بررسی نمایند:

  • شهروندان کانادایی
  • ساکنان دائمی
  • خانواده (اعضای درجه یک) شهروندان کانادایی و ساکنان دائم
  • متقاضیان تایید شده جهت دریافت اقامت دائم (قبل از تاریخ ۱۶ مارس) که هنوز به کانادا سفر نکرده اند.
  • کارگران خارجی موقت
  • دانشجویان بین المللی که از مجوز تحصیلی (معتبر) برخوردارند و یا متقاضیانی که تا تاریخ  ۱۸ مارس درخواست ویزای تحصیلی کانادا آنها تأیید شده بود.
  • انتقال مسافر

۳- منظور از اعضای درجه یک خانواده های شهروندان کانادایی چیست؟

بر اساس گفته IRCC، منظور از اعضای درجه یک خانواده:

  • همسر یا شریک زندگی
  • فرزندان یا کودک وابسته
  • والدین (پدر و مادر) یا نامادری و ناپدری
  • نوه
  • سرپرست یا مربی (مدرس)

۴- اقدامات و محدودیت های سفر زمینی به کانادا

در حال حاضر با وجود چنین شرایطی، دولت کانادا و ایالات متحده توافق کرده اند تا بین دو کشور، هرگونه ورود و خروج زمینی و سفرهای غیر ضروری متوقف شود. با این حال در صورت مراجعه شهروندان کانادایی به ایالات متحده، آنها مجاز به برگشت به کشور و خانه خود خواهند بود.

۵- سفرهای زمینی مجاز به کانادا

بر این اساس تمامی سفرهای زمینی ضروری جهت تامین مواد غذایی و داروهای مورد نیاز زندگی افراد، بین دولت کانادا و ایالات متحده، ادامه خواهد داشت.

۶- آیا اقدام جهت دریافت اقامت موقت کانادا، امکان پذیر است؟

بله. IRCC همواره در تلاش است تا با کمک برنامه های جدیدی متقاضیان دریافت اقامت موقت را پذیرش و مورد بررسی قرار دهد. با این حال، لازم به ذکر است که تا زمان وجود هرگونه محدودیت، دریافت ویزای کانادا، مهاجرت و سفر به کانادا امکان پذیر نخواهد بود.

البته باید توجه شود که متقاضیان می توانند بدون سفر به مرزهای کانادا و ایالات متحده آمریکا از وضعیت مهاجرتی خود آگاه شوند، زیرا دولت فدرال معتقد است که هرگونه سفر به مرزها، با هدف توریستی، بروز رسانی وضعیت مهاجرت، اقامت دائم و موقت، جزء سفرهای غیرضروری محسوب می شود.

همچنین افراد دارای اقامت موقت در کانادا نیز می توانند جهت بروزرسانی و بررسی وضعیت خود، بصورت آنلاین از طریق وب سایت IRCC اقدام نمایند.

تاثیر بیماری کرونا بر روی مدت زمان پردازش IRCC

۷- تاثیر بیماری کرونا بر روی مدت زمان پردازش IRCC

به دلیل شیوع بیماری کرونا، ممکن است هرگونه محدودیت و اختلال در سرویس ها، زمان پردازش را به تاخیر اندازد.

۸- نحوه بررسی اتمام وضعیت موقت متقاضیان (گردشگر، محصل و نیروی کار)

در صورتی که هم اکنون در کانادا اقامت دارید، می توانید برای درخواست وضعیت خود بصورت آنلاین اقدام نمایید. و تا زمان اتخاذ تصمیم در مورد درخواستتان، مجاز به اقامت در کانادا هستید.

۹- آیا در صورت گذراندن دوره تحصیلی بصورت آنلاین، درخواست مجوز کار پس از فارغ التحصیلی (PGWP) امکان پذیر است؟

برگزاری دوره تحصیلی بصورت آنلاین بر اثر شیوع ویروس کرونا، بدون هیچ تاثیری در صلاحیت افراد در برنامه PGWP، اجازه درخواست مجوز کار یا ویزای کار کانادا را برای فارغ التحصیلان فراهم می نماید.

۱۰- وضعیت پناهندگان و پناهجویان

دولت کانادا با کمک و اتکا بر آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) و دیگر سازمان ها، پناهندگان نیاز به اسکان مجدد را شناسایی می کند.

این در حالی است که در هفته گذشته، UNHCR و سازمان بین المللی مهاجرت (IOM)، لغو اسکان موقت برای پناهجویان را اعلام کردند. البته این سازمان ها برای پناهندگان در هنگام ترانزیت، اقدامات و تمهیدات دیگری را اجرا می کنند.

با این حال اگرچه دولت کانادا متقاضیان پناهنده به کشور خود را پذیرش می کند اما از پذیرش افراد متقاضی به پناهندگی در مرزهای ایالات متحده و کانادا معذور است. چرا که این دو کشور اعلام کرده اند که مهاجرت و هر گونه تلاش برای عبور از مرز، منجر به بازگرداندن افراد خواهد شد.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ تماس بگیرید. 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *