سرتیتر خبرها

کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های کانادا بازگشایی می‌شوند!

کلاس‌های حضوری دانشگاه‌های کانادا بازگشایی می‌شوند

برخی از دانشگاه‌های کانادا طی یک اقدامی تصمیم گرفته‌اند که از پاییز امسال، کلاس‌های درسی را بطور حضوری برگزار نمایند. در این مقاله می‌خواهیم لیستی از اسامی این دانشگاه‌های کانادا و برنامه‌هایی را که برای آموزش متقاضیان تحصیل در کانادا در نظر گرفته‌اند را ارائه دهیم.

بازگشت کلاس‌های حضوری در دانشگاه‌های کانادا

وعده‌هایی مبنی بر اینکه تا پایان ماه سپتامبر سال جاری واکسینه شدن کانادایی‌ها به اتمام می‌رسد، دلیلی شده تا موسسات تحصیلی با اطمینان کامل تصمیم بگیرند که به بازگشایی ترم جدید کلاس‌های درس، آن هم بصورت حضوری اقدام نمایند.

این در حالی است که دانشجویان بین المللی، تحت محدودیت‌های فعلی مسافرتی نیز تا زمانی که یک موسسه آموزشی با برنامه آمادگی COVID-19 به پیش می‌رود، مجاز به سفر و ورود به کانادا هستند. با همه این تفاسیر، انتظار می‌رود که محدودیت‌های مسافرتی کانادا، برای ساکنان ایالات متحده در اواخر این ماه و برای دیگر ساکنان کشورهای جهان در اواسط آوریل به‌روز رسانی شود. چرا که گزارش آماری کانادا که در نوامبر ۲۰۲۰ منتشر شده، نشان‌دهنده این است که حدود دو سوم از دانشجویان کانادایی، محصلان بین‌المللی بودند که طی سال تحصیلی ۲۰۱۸-۲۰۱۹ در دانشگاه‌های کانادا ثبت نام کرده‌اند. لذا در اینجا نگاهی داریم به برخی از دانشگاه های کانادا که برای استقبال از دانشجویان بین‌المللی تصمیم گرفتند تا برنامه آموزشی جدیدی را ارائه دهند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

از تاریخ هشتم مارس، از سوی وزیر بهداشت B.C اعلام شد تا محصلان مقطع متوسطه دوم، خود را برای بازگشت به فعالیت‌های حضوری در دانشگاه آماده کنند. به دنبال این اطلاعیه، دانشگا‌ه‌های بسیاری تصمیم گرفتند تا در راس حفظ تمامی نکات بهداشتی و ایمنی برای دانشجویان و کارکنان، کلاس‌های درسی را بطور حضوری برگزار نمایند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

از این بین، دانشگاه بریتیش کلمبیا موافقت خود را به بازگشایی کلاس‌های درس و تحقیقات حضوری در پاییز امسال اعلام نمود. همچنین این دانشگاه همه‌ی سعیش بر این است تا در حد ممکن برای دانشجویان بین‌المللی، موقعیت‌های ایمن و بهداشت بسیاری را برای قرنطینه آنها در نظر بگیرد.

دانشگاه ویکتوریا

دانشگاه ویکتوریا نیز در نظر دارد تا از ماه سپتامبر، به برگزاری و بازگشایی کلاس‌های درس حضوری برگردد. علاوه بر این، دیگر موسسات آموزشی هم با حفظ تمامی پروتکل‌های بهداشتی همچنان آماده ارائه برنامه‌هایی برای برگزاری کلاس‌های حضوری هستند: موسساتی همچون دانشگاه جزیره ونکوور، دانشگاه تامسون ریورز، دانشگاه سایمون فریزر، دانشگاه بریتیش شمالی کلمبیا، دانشگاه کاپیلانو و دانشگاه ترینیتی غربی.

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه‌های آلبرتا کانادا با اجرای برنامه‌های آموزشی ترکیبی (یادگیری حضوری در کنار یادگیری مجازی) برای ترم جدید پاییزی، به استقبال دانشجویان و کارمندان می‌رود.

دانشگاه کلگری

طبق گفته‌های سخنگوی دانشگاه کلگری، این دانشگاه هنوز در مورد نحوه برگزاری کلاس‌های آموزشی ترم پاییز ۲۰۲۱، هیچ تصمیمی اعمال نکرده است. این دانشگاه برنامه‌های آموزشی قطعی خود را در آوریل ۲۰۲۱ به اطلاع دانشجویان و کارمندان خواهد رساند.

دانشگاه لتبریج

دانشگاه لتبریج نیز در عین برنامه‌ریزی‌های متعددی که برای بازگشایی حضوری دوره‌های آموزشی انجام می‌دهد، با حفظ تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی، در پاییز امسال دانشجویان را برای آموزش حضوری می‌پذیرند.

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان نیز خواستار برگرداندن دوره‌های آموزش حضوری می‌باشد. البته در این باره، رئیس دانشگاه ساسکاچوان، پیتر استویچف، گفته است که اجرای این تصمیم هنوز با توجه به امکان شیوع ویروس کرونا کمی زود است. با این همه و با شروع فرآیند واکسیناسیون در سطح کشور، انتظار می‌رود که این دانشگاه برای ترم زمستانی در سال ۲۰۲۲، درهای ورود به آموزش حضوری را برای دانشجویان بگشاید.

دانشگاه براندون

برخلاف سایر دانشگاه‌های کانادا که اقداماتی را برای بازگشایی حضوری در نظر گرفته‌اند، دانشگاه براندون هنوز جزئیاتی از دستورالعمل‌های آموزش حضوری را منتشر نکرده است. آندره مک دانیل، شخصی که عهده‌دار بخش ثبتنام دانشگاهی می‌باشد، طی یک اعلامیه رسانه‌ای بیان کرده است که با هدف برگزاری یک دوره عملیاتی در پاییز ۲۰۲۱، بسوی جلو حرکت می‌کند تا جایی که اطمینان حاصل کند که این دوره‌های آموزشی بدون هیچ گونه عقب گردی به پیش می‌رود.

دانشگاه مانیتوبا

از جمله اقدامات در نظر گرفته شده برای بازگشت حضوری به مراکز آموزشی دانشگاه مانیتوبا، می‌توان به برنامه‌ریزی برای تشکیل کلاس‌هایی با حداقل ظرفیت ۲۰ نفر اشاره کرد. ولی برای کلاس‌هایی که نمی‌شود محدود به تعداد نفرات کمتری شوند، به همان شیوه قبلی و آموزش از راه دور (آموزش مجازی)، ادامه می‌دهند.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو با هدف گذاری بر روی راه اندازی آموزش حضوری از ترم پاییزی، حمایت خود را از دانشجویان اعلام کرده است. بر این اساس، با اعمال اقدامات بهداشتی و ایمنی، همه دانشجویان و کارمندان آماده بازگشت دوباره به دانشگاه هستند.

دانشگاه بروک

آنچه که دانشگاه بروک نیز در نظر گرفته، این است که تا حد امکان، بیشتر دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی خود را اعم از آزمایشگاه‌ها و سایر کلاس‌های تجربی، سمینارهای تحصیلات تکمیلی و… را با حضور دانشجویان در محیط دانشگاه برگزار نماید.

دانشگاه وسترن

برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی دانشگاه وسترن نیز همگی نشان‌دهنده این است که فعالیت‌های آموزشی این دانشگاه نیز بزودی بصورت حضوری برگزار خواهد شد.

دانشگاه ویندزور

دانشگاه ویندزور همچنین تصمیمات و اقداماتی را برای بازگشایی ترم پاییزی ۲۰۲۱ آماده اجرا کرده است.

کبک

قبل از همه این برنامه ریزی‌هایی که از سوی دانشگاه‌های موجود در سرتاسر کانادا گرفته شود، اجازه امکان حضور در دانشگاه‌ها تنها برای یک روز در هفته از سوی استان کبک صادر شده بود؛ البته با شروط خاص و در نظر گرفتن تدابیر امنیتی نظیر فاصله گذاری و استفاده از ماسک.

دانشگاه مک گیل

این دانشگاه پروسه بازگشایی کلاس‌ها را به ماه سپتامبر موکول کرده است. گرچه بسیاری از دوره‌ها هم اینک از طریق آموزش آنلاین صورت می‌گیرند؛ ولی رئیس دانشگاه مک گیل گفته است که دانشجویان و کارکنان باید خود را برای برگشت به ریتم منظم قبلی و حضور در دانشگاه آماده نمایند.

دانشگاه کنکوردیا

برنامه ریزی‌های این دانشگاه هم به‌صورتی است که همزمان دوره‌های آنلاین را در کنار دوره‌های حضوری ارائه می‌نماید.

دانشگاه سنت توماس

با وجود اینکه اطلاعیه نهایی برای نحوه تدریس دوره‌ها از سوی این دانشگاه در ماه مه و ژوئن صادر می‌شود؛ ولی انتظار می‌رود که دانشگاه سنت توماس نیز همانند دیگر دانشگاه‌های نامبرده‌ شده از پاییز، به صورت حضوری به آموزش خود ادامه دهد.

دانشگاه آکادیا

این دانشگاه انتظار دارد که بتواند با شروع فصل پاییز به روند عادی قبلی خود، یعنی برگزاری حضوری کلاس‌ها بازگردد. بدین منظور دانشگاه آکادیا از تمامی دانشجویان و کارمندان درخواست کرده تا آمادگی خود را از بابت این موضوع اعلام کنند.

کاملا امری بدیهی است که در ابتدای شروع آموزش‌ها، بسیاری از دوره‌ها به‌صورت ترکیبی برگزار شوند. ولی مطمئنا در ترم‌های بعدی همه دوره‌ها در قالب حضور داشتن در سر کلاس اجرا خواهند شد.

دانشگاه دالاهو

دانشگاه دالاهو هم تصمیم گرفته که کلاس‌هایی با تعداد نفرات محدود را بصورت حضوری آغاز کند. اما دوره‌های یادگیری که نیاز به حضور تعداد نفرات بالاتری را دارد، همچنان به‌صورت آموزش آنلاین جلو می‌برد.

دانشگاه پرنس ادوارد

در گزارش سی بی سی، آمده است که دانشگاه جزیره پرنس ادوارد در پاییز امسال به روند عادی آموزش و یادگیری برای دانشجویان باز خواهد گشت.

دانشگاه مموریال

این دانشگاه که در فوریه سال گذشته با قطعیت تصمیم خود را گرفته بود تا کلاس‌های یادگیری به‌صورت آنلاین برگزار شود، هم اینک خواهان این است تا کارهای تحقیقاتی را حضوری ارائه دهد. با این حال، همچنان دانشجویان و کارمندان منتظرند که از سوی این دانشگاه اطلاعیه قطعی از نحوه برگزاری کلاس‌ها را دریافت نمایند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *