مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

بررسی هزینه زندگی در کانادا، هزینه زندگی دانشجویی در کانادا به خصوص در شهرهای مونترال و تورنتو کانادا

هزینه زندگی در کانادا در سال 2024

اگر قصد اقامت در کشور کانادا را دارید، یکی از اولین سوالاتی که برایتان پیش می‌آید، این است که هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟ به عنوان یک شهروند تازه‌وارد، باید اطلاعات کافی در مورد خرج و مخارج در کانادا را داشته باشید تا تمام هزینه‌های زندگی در کانادا را برآورد کنید و بتوانید بهتر زندگی را مدیریت نمایید.

به همین جهت در این مقاله سعی در بررسی هزینه زندگی در تورنتو کانادا (و سایر شهرهای مهم همچون ونکوور و مونترال) از جمله هزینه مسکن، هزینه خورد و خوراک، هزینه حمل و نقل و سایر هزینه‌های زندگی را داریم.

هزینه زندگی در تورنتو کانادا و سایر شهرهای مهم همچون ونکوور و مونترال
هزینه زندگی در تورنتو کانادا

شرایط زندگی در کانادا

اگرچه کانادا شرایط ایده‌آلی را برای زندگی شهروندان فراهم می‌نماید، با این حال ممکن است زندگی در این کشور نیز همانند دیگر کشور های جهان، متقاضیان را با مشکلاتی مواجه نماید. مشکلاتی نظیر:

  • آب و هوای بسیار سرد در اکثر استان‌های کانادا
  • هزینه زندگی بسیار بالا در برخی از شهرها و استان های کانادا
  • هزینه بالای تحصیل در کانادا
  • عدم انگلیسی زبان بودن در برخی از استان‌های کانادا (مونترال، کبک و…)

با این وجود، این کشور به جهت داشتن نقاط قوت بسیار، فراهم نمودن شرایط و رفاه برای افراد و شهروندان و شرایط اقتصادی مناسب، همواره مورد توجه مهاجران سراسر دنیا بوده است.

هزینه مسکن در کانادا

یکی از مهم‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا ، هزینه مسکن و اجاره خانه می‌باشد. به خصوص اگر به قصد تحصیل و با ویزای تحصیلی کانادا وارد این کشور شده‌اید، شرایط مسکن برای شما پیچیده‌تر است.

  • در صورت کرایه یک سوئیت (Studio apartment) به عنوان محل اقامت، تقریبا به ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ دلار نیاز دارید.
  • هزینه کرایه خانه‌ای دو خوابه، بسته به محل اقامت، بین ۱۰۰۰ تا ۲۳۰۰ دلار متغیر می‌باشد.
  • هزینه کرایه خانه‌ای سه خوابه نیز، حدودا بین ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار متغیر است.
  • هزینه آپارتمان با مالک شخصی نیز بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار می‌باشد.
  • همچنین خانه‌های بزرگ ویلایی، که عموما جز گران قیمت‌ترین مسکن‌ها در کانادا هستند، اجاره بهایی بین ۲۵۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار دارند.

توجه شود که این برآورد هزینه‌ها، شامل اقامت در خانه‌های مرکز شهر کانادا چون تورنتو، ونکوور و مونترال می‌باشد و در صورت اقامت در مناطق پایین‌تر و حتی در حومه شهر، هزینه‌ها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

از دیگر هزینه‌هایی که لازم است در هنگام اجاره و یا کرایه خانه در نظر بگیرید، بیمه مستاجر و یا بیمه اجاره‌نامه (برای جبران خسارات غیرمنتظره برای خانه) می‌باشد؛ که باید به صورت ماهیانه پرداخت نمایید. (که این هزینه برای خانه دو خوابه از ۲۰ دلار شروع می‌شود و تا ۶۰ الی ۷۰ دلار در ماه، افزایش می‌یابد.)

هزینه‌های جانبی مسکن 

هزینه‌های آب و برق و گاز برای خانه از دیگر هزینه‌های مسکن می‌باشد که:

  • برای خانه‌های یک خوابه و یا دو خوابه، تقریبا بین ۵۰ تا ۷۰ دلار می‌باشد.
  • برای خانه‌های بزرگتر (سه تا چهار خوابه)، هزینه به ۷۰ تا ۱۰۰ دلار افزایش می‌یابد.
  • و در نهایت هزینه آب و برق و گاز برای خانه های ویلایی نیز، معادل با ۱۰۰ الی ۴۰۰ دلار است.

هزینه مسکن در شهرهای کانادا

گرچه نوع اقامتگاه انتخابی تا حدودی تعیین‌کننده میزان هزینه مسکن در کانادا می‌باشد، اما قطعا برگزیدن این مسکن‌ها در هر یک از شهرهای این کشور نیز بر روی قیمت اجاره‌خانه تاثیرگذار است.

بر این اساس برای مشخص کردن درست و دقیق هزینه زندگی در کانادا نیاز است تا به مقایسه هزینه اجاره‌خانه در شهرهای مختلف کانادا بپردازیم:

شهرهای کاناداهزینه خرید خانه ای مستقلهزینه خرید آپارتمان (یک خوابه)هزینه اجاره آپارتمان (یک خوابه)
ونکوور۱,۵۰۰,۰۰۰۶۰۰,۰۰۰۱,۵۰۰
تورنتو۱,۲۰۰,۰۰۰۵۰۰,۰۰۰۱,۴۰۰
مونترال۵۰۰,۰۰۰۳۰۰,۰۰۰۹۰۰
اتاوا۳۸۰,۰۰۰۲۵۰,۰۰۰۱,۰۰۰
کلگری۵۰۰,۰۰۰۳۵۰,۰۰۰۱,۲۰۰
هلیفکس۳۵۰,۰۰۰۲۰۰,۰۰۰۸۰۰
وینیپک۳۰۰,۰۰۰۱۷۰,۰۰۰۹۰۰
 هزینه مسکن و اجاره خانه در شهرهای مختلف کانادا در سال 2021
هزینه مسکن در کانادا

هزینه خورد و خوراک در کانادا

بر آورد هزینه غذا و خورد و خوراک نیز، از دیگر هزینه‌های زندگی در کانادا است که این میزان کاملا برای هر فرد می‌تواند متغیر باشد.

هزینه خوراک برای یک نفر

چنانچه فردی به نسبت کم‌غذا هستید و عادت دارید تا هفت روز هفته، غذای خانگی میل نمایید، برآیند هزینه خورد و خوراک برای یک هفته شما، تقریبا بین ۵۰ تا ۶۰ دلار خواهد بود. این در حالی است که فردی با خورد و خوراک بیشتر، حدودا لازم است تا هفته ای ۷۰ الی ۸۰ دلار هزینه نماید.

همچنان توجه نمایید که در صورت صرف غذا در رستوران (یکبار در هفته)، باید حدودا ۱۵ تا ۲۰ دلار هزینه نمایید. این در حالی است که در صورت استفاده از غذای رستوران به مدت ۲ تا ۳ روز در هفته، هزینه‌های شما تقریبا ۳۰ تا ۵۰ دلار افزایش می‌یابد.

قیمت چند نمونه خوراکی در سبد خرید خانواده‌ها در کانادا

قیمت اقلام غذاییقیمت (دلار کانادایی CAD)
وعده های غذایی، رستوران ارزان قیمت۱۷ دلار
یک وعده در مک‌دونالد۱۰ دلار
کاپوچینو۴.۲۵ دلار
کوکا – پپسی۲.۲۳ دلار
بطری آب۱.۸۳ دلار
یک لیتر شیر۲.۵۰ دلار
یک کیلو برنج۳.۹۲ دلار
یک کیلو گوشت۱۵.۰۱ دلار
یک کیلو فیله مرغ۱۳.۲۶ دلار
تخم مرغ۳.۴۵ دلار
پنیر محلی۱۲.۶۵ دلار
۵۰۰ گرم نان سفید۲.۹۰ دلار

هزینه‌های جانبی زندگی در کانادا

  • در صورت عضویت در یک باشگاه ورزشی در کانادا، به هزینه‌ای حدود ۴۰ تا ۶۰ دلار نیاز دارید.
  • هزینه لازم جهت نوشیدن قهوه به‌صورت روزانه در یک ماه، معادل ۵۰ الی ۱۰۰ دلار می‌باشد.
  • همچنین برای تماشای یک فیلم در سینما، مبلغ ۱۲ تا ۲۰ دلار برای شما هزینه دارد.
  • علاوه بر این، متقاضیان باید در هر ماه بخشی از حقوق خود را صرف پرداخت هزینه‌های بنزین و تعمیر خودرو نمایند. (این هزینه در استان‌های کانادا متفاوت است. به عنوان مثال در تورنتو قیمت هر لیتر بنزین، برابر ۱.۳ دلار و در ونکوور کمی گران‌تر است.)

هزینه پوشاک در کانادا

بخشی از هزینه زندگی در کانادا شامل هزینه‌های مربوط به پوشاک می‌شود که در محاسبه کلی لازم است در نظر گرفته شود.

نوع پوشاکقیمت به دلار کانادا
کفش ورزشی (Adidas، Nice و…)۱۱۵ دلار
کفش چرم رسمی۱۲۵ دلار
شلوار جین (برند Levis و دیگر برندهای مشابه)۷۹ دلار
لباس تابستانی (برند Zara و یا دیگر برندهای مشابه)۶۵ دلار

هزینه‌های دولتی کانادا (مالیات، بیمه و سایر هزینه‌ها)

هزینه‌های دولتی کانادا نیز از دیگر هزینه‌های زندگی در کانادا به شمار می‌رود که افراد ملزم به پرداخت آن هستند.

بر این اساس، متقاضیان کارفرما در کانادا، در پایان هر سال باید هزینه‌ای را به‌عنوان مالیات به دولت پرداخت نمایند، در حالی که این میزان هزینه مالیات برای افراد کارمند نهاد یا شرکت‌های دولتی و خصوصی، از حقوقشان کسر می‌شود.

البته میزان هزینه مالیات بسته به میزان حقوق دریافتی هر فرد متفاوت می‌باشد. با این حال، حقوق‌هایی با درآمد ۱۰۰ هزار دلار در سال، مستلزم پرداخت ۴۰% مالیات می‌باشند.

متقاضیان برای داشتن و رد بیمه خود نیز باید مبلغی را پرداخت نمایند. البته این میزان هزینه با توجه به نوع بیمه، سن متقاضی، جنسیت، وضعیت جسمانی و… متغیر است و نمی‌توان مبلغ ثابتی را برای این آن مطرح کرد.

هزینه اینترنت در کانادا

از آن جایی که امروزه همه افراد به نوعی برای انجام فعالیت روزانه خود از اینترنت استفاده می‌نمایند، پس هزینه تهیه یک اینترنت پر سرعت نیز، الزامی است و به یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین هزینه‌های زندگی در کانادا تبدیل شده است.

به طور کلی هزینه طرح‌های اینترنتی در کانادا از ۵۰ الی ۹۰ دلار آغاز می‌شود و در صورت افزایش امکانات ممکن است به ۱۰۰ تا ۱۱۰ دلار در ماه، افزایش یابد.

هزینه خدمات رفاهی در کانادا

هر یک از استان‌های کانادا در قبال خدمات رفاهی نظیر برق، آب و…، هزینه‌های متفاوتی را از متقاضیان کسر می‌نماید. از بین ۱۰ استان کانادا، انتاریو بیشترین میزان هزینه را برای پرداخت قبض برق دریافت می‌کند.

سکونت و زندگی به‌ صورت فردی، میانگین هزینه‌ی ۱۰۰ دلاری را جهت مصرف آب و فاضلاب دربردارد. در صورتی که این میزان هزینه برای خانواده‌های دو نفره به ۳۰۰ دلار کانادا می‌رسد. خانواده‌های ۴ نفره نیز موظف به پرداخت ۱۹۳۰ دلار کانادا می‌باشند.

هزینه حمل و نقل در کانادا

هزینه مورد نیاز برای حمل و نقل، از دیگر هزینه‌های زندگی در کانادا می‌باشد. (این هزینه شامل حمل و نقل‌های تحت پوشش سامانه حمل و نقل کانادا همچون اتوبوس، قطار، مترو و … است.)

هزینه تهیه بلیت برای یک نفر، معادل ۳ دلار و ۲۵ سنت است. (البته میزان این هزینه برای دانشجویان، به طور ماهانه برابر با ۴۳.۷۵ دلار است.)

  • می‌توانید با تهیه بلیت ماهانه با قیمتی متغیر بین ۵۰ تا ۷۰ دلار، هزینه حمل و نقل خود را مدیریت نمایید.
  • تهیه بلیت نامحدود ماهیانه نیز، برای افرادی که دائما از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌نمایند، یک گزینه مناسب و با صرفه اقتصادی محسوب می‌شود که می‌تواند در مدیریت هزینه زندگی به خصوص در ابتدای مهاجرت به کانادا موثر باشد.

هزینه زندگی دانشجویی ۲۰۲۱

متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرتی تحصیلی به کانادا، باید بدانند که هزینه زندگی دانشجویی در کانادا بسته به استان و شهرهایی که دانشگاه در آن واقع شده است متفاوت می‌باشد. به گونه‌ای که در سال ۲۰۲۱ این هزینه در هر ماه برای دانشجویان مقیم تورنتو، برابر مبلغ هزار دلار کانادا و برای دانشجویان ونکوور، مبلغی بالغ بر ۱۸۰۰ دلار کانادا بود.

البته دانشجویان می‌توانند با تهیه کتاب‌های دست دوم با قیمت پایین‌تر، استفاده از خوابگاه دانشجویی و وسایل نقلیه عمومی، هزینه زندگی در کانادا را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

و در نهایت اگر قصد دریافت اقامت کشور کانادا را دارید می‌توانید با تماس با موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴، با صرف هزینه‌ای کم، اقامت تضمینی برای خود و خانواده را فراهم نمایید و همچنین اطلاعات لازم در مورد هزینه زندگی در کانادا و هزینه و شرایط دریافت انواع ویزای کانادا تضمینی را کسب کنید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی