معرفی لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2021 به فارسی

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا 2024

آیا شما هم قصد دارید به کانادا مهاجرت کنید؟ آیا در مورد لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال ۲۰۲۱ چیزی می‌دانید؟ کانادا یک کشور پیشرفته و مهاجرپذیر است. این کشور در طول ۱۵ سال گذشته بیشترین میزان مهاجرت را به خود اختصاص داده است. بازار کار در کانادا به طور پیوسته در حال پیشرفت و تکامل می‌باشد تا با دنیای مدرن بتواند خود را تطبیق دهد. در نتیجه می‌تواند شغل‌های جدیدی را با توجه به نیازمندی‌های روز دنیا تحت پوشش قرار دهد. بخش عظیمی از نیروی متخصص در این کشور به راحتی می‌توانند در یکی از بهترین مشاغل موجود مشغول به کار شوند. در این مقاله قصد داریم مشاغل مورد نیاز کانادا را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم. در ادامه لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ۲۰۲۱ را برای شما عنوان می‌کنیم.

اگر حرفه و شغل شما جزء لیست مشاغل مورد نیاز کانادا باشد به راحتی می توانید به این کشور مهاجرت کنید.
لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در سال 2024

طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (NOC)

عمدتا مشاغل مورد نیاز کانادا طبق یک دسته‌بندی با عنوان NOC، بر اساس معیارهایی چون مهارت، علاقه، میزان آموزش و… در ۵ سطح Zero ، A، B، C و D طبقه‌بندی می‌شوند.

  • سطح A

این دسته، بیشتر شامل مشاغل نیازمند حرفه و یا تحصیلات دانشگاهی می‌باشد؛ مشاغلی چون مهندسی معماری، پزشکی، دندان پزشکی و… .

  • سطح B

مشاغل نیازمند به تخصص خاص و یا مدرک دیپلم و فنی همچون برق‌کاران، لوله کشی، سر آشپز و… شامل این طبقه بندی مشاغل می‌شوند.

  • سطح C

مشاغلی که نیاز به مدرک تحصیلی متوسطه و یا آموزش‌های مخصوص شغلی دارند در سطح C از مشاغل مورد نیاز کانادا قرار می‌گیرند. مشاغلی مانند رانندگان کامیون، قصابان و … .

  • سطح D

این دسته از مشاغل نیز نیازمند آموزش‌هایی مرتبط با شغل انتخابی هستند که معمولا افراد، تخصص‌های لازم را در حین کار فرا می‌گیرند؛ همانند کارکنان خدماتی و کارمندان نفتی.

  • سطح O

انواع شغل‌های مدیریتی (مدیریت معادن، رستوران و …) جز این دسته از مشاغل قرار می‌گیرند.

مشاغل مورد نیاز کانادا طبق یک دسته بندی با عنوان NOC شناخته می شوند.
طبقه بندی ملی مشاغل کانادا (NOC)

لیست مشاغل مورد نیاز کانادا ۲۰۲۱

با توجه به نیاز بازار کار در کانادا، این کشور هر ساله لیست جدیدی از مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می‌کند تا افراد متقاضی این مشاغل، جهت کار به این کشور مهاجرت نمایند. بر این اساس، با توجه به افزایش جمعیت سالخورده و شرایط ناشی از بحران ویروس کرونا، کانادا در سال ۲۰۲۱ مشاغل زیر را به عنوان مشاغل مورد نیاز معرفی کرده است:

  • مشاغل فنی
  • مشاغل غیرتخصصی
  • مشاور و روانشناس
  • مشاور مالی
  • راننده
  • نماینده خدمات مشتریان
  • حسابدار
  • تکنسین و دستیار پزشک
  • پرستار رسمی
  • مدیر منابع انسانی
  • مهندس برق
  • مهندس نرم افزار

علاوه بر این وجود مشاغلی چون مهندسی (کامپیوتر، نفت، معدن، هوا فضا، متالوژی، زمین‌شناسی، معماری، نقشه برداری، عمران، مکانیک و…) مشاغل اداری (بانک، بیمه و..) مدیریت بازرگانی و… برای دولت کانادا لازم است. در ادامه شما را با چند نمونه از مشاغل مورد نیاز در کانادا آشنا می‌کنیم:

نماینده فروش: نماینده فروش یکی از شغل‌های محبوب مورد نیاز کانادا می‌باشد. این کشور به نیروی متخصص در این رشته نیاز دارد که باعث رونق در کسب و کار و بهبود روند اقتصاد همگانی شود. نماینده فروش یکی از مشاغل دائمی به شمار می‌رود که سالانه بین ۵۲۰۰۰ تا ۶۴۰۰۰ دلار درآمد خواهند داشت.  

مشخصات و توضیحات شغلNOC
سوپروایزر بخش خرده فروشیB
متخصصان فنی فروش – خرید و فروش کلیB
خریداران خرده و کلیB
مسئولان بیمه و دلال هاB
مسئولان مشاور املاک و نماینده های فروشB
نماینده های مالی فروشB

حسابداری: یکی از مشاغل مورد نیاز در کانادا حسابدار می‌باشد. هر کسب و کاری به حسابداری نیاز دارد که بتواند تمام امور مالی شرکت را مدیریت کند. با توجه به وجود شرکت‌های بسیار زیادی در کشور کانادا، نیاز به متخصص این رشته را نیز دو چندان کرده است. حسابداران سالانه مبلغی بین ۶۳۰۰۰ تا ۷۵۰۰۰ دلار دستمزد خواهند گرفت.  

توضیحات و مشخصات شغلNOC
مدیریت مالی۰
حساب رسان مالی و حسابدارانA

مدیر پروژه مهندسی: برای پیشرفت فرایند یک پروژه‌ی ساخت و تولید نیاز به یک مدیر پروژه متخصص در حوضه مهندسی می‌باشد. توجه ویژه‌ی دولت فدرال کانادا به بحث واگذاری بودجه بیشتر به پروژه‌های زیر بنایی و بخش مسکن در برخی از بازارهای محلی، نیاز به مدیران پروژه‌های مهندسی را بالا برده است. حقوق این افراد سالانه بین ۷۴۰۰۰ تا ۹۲۰۰۰ دلار است. 

توضیحات و مشخصات شغلNOC
مدیریت مهندسی۰

تحلیل‌گر کسب و کار: تحلیلگران کسب و کار، افرادی دارای ذهنی خلاق، که به طور پیوسته دنبال راهکاری جهت بهبود و سرعت بخشیدن به فرایند در پیشرفت کار هستند. متخصصین این امر با تحلیل و بررسی موانع موجود را رفع کرده و کمک شایانی به صدر نشینی آن کسب و کار در بین خود می‌شود. با قابلیت منحصر به فرد این افراد در بسیاری از شرکت‌ها نقش اساسی را ایفا می‌کنند و این رشته مورد توجه ویژه کارفرمایان قرار گرفته شده است. این تخصص یکی از مشاغل مورد نیاز در کانادا می‌باشد و به سادگی ویزای کانادا را به ارمغان می آورد. حقوق این افراد سالانه بین ۷۳۰۰۰ تا ۸۷۰۰۰ دلار متغیر است.  

توضیحات و مشخصات شغلNOC
مشاغل حرفه‌ای در بخش مشاوره مدیریت کسب و کارA
تحلیل‌گرهای سیستم اطلاعاتی و مشاورینA
اقتصاد دان ها و پژوهشگران سیاست گذاری‌های اقتصادی و تحلیل‌گرانA
افسران رشد کسب و کار و پژوهشگران بازاریابی و مشاورانA

مدیر پروژه IT: افراد دارای این شغل باید علاوه بر تخصص، روابط عمومی بالایی نیز داشته باشند. یک مدیر IT می‌تواند با قدرت تیم‌های پیشرو، توسعه‌دهندگان و تحلیلگران را به راحتی مدیریت کند. به دلیل پروژه‌محور بودن اکثر کسب و کارها، این شغل جایگاه ویژه‌ای را در کشور کانادا به خود اختصاص داده است. حقوق و دستمزد این افراد سالانه بین ۹۲۰۰۰ تا ۱۱۴۰۰۰ دلار متغیر است.  

توضیحات و مشخصات شغلNOC
مدیران سیستم‌های رایانه‌ای و اطلاعات۰

مدیر حساب: یک مدیر حساب به عنوان نماینده فروش در سطح بالا شناخته شده می‌باشد؛ الزاما به عنوان یک نماینده فروش نیازی به مدرک نخواهید داشت. تنها باید این تخصص را در توانایی‌های خود درک کنید و به طور معمول در این شغل نیاز به مدرک دیپلم دارید و یکی از مشاغل مورد نیاز کانادا همیشه مورد توجه قرار گرفته است. حقوق این افراد سالانه بین ۷۵۰۰۰ تا ۹۲۰۰۰ دلار می‌باشد.  

توضیحات و مشخصات مربوط به شغلNOC
مدیران سرویس‌های بیزینسی دیگر۰
مدیران فروش شرکتی۰

مهندسی نرم‌ افزار: علم نرم‌افزار یکی از به‌روزترین تخصص‌های روز دنیا می‌باشد؛ که علاوه بر حوزه کامپیوتر و تکنولوژی گوشی‌های هوشمند در تمام زندگی مدرن امروزی رسوخ کرده است. به همین دلیل جای تعجبی نیست که در همه جا به یک مهندس نرم‌افزار برای پیش برد کار نیاز داشت. نه تنها در شرکت‌های فناوری، بلکه تقریبا هر صنعتی وابسته به وجود این متخصصان می‌باشد و یکی از مشاغل پردرآمد در کانادا به شمار می‌رود. حقوق و دستمزد این افراد سالانه بین ۸۳۰۰۰ تا ۹۹۰۰۰ دلار برای موقعیت های متوسط می‌باشد.  

توضیحات و مشخصات مربوط به شغلNOC
طراحان و مهندسان نرم افزاری (توسعه دهندگان)A

مسئول حوزه استخدام کارمند: با توجه به رشد روز افزون صنعت در کشور کانادا به کارمندان متخصص منابع انسانی نیاز است تا بتوانند افراد با استعداد و کاردان را در هر زمینه‌ی کاری، با دقت گزینش و برای مجموعه مورد نظر استخدام کنند. به همین منظور یکی از شغل‌های خوب در کانادا محسوب می‌شود. حقوق و دستمزد در کانادا برای این افراد سالانه بین ۵۹۰۰۰ تا ۷۱۰۰۰ دلار می‌باشد.  

توضیحات و مشخصات مربوط به شغلNOC
منابع انسانی و افسران حوزه استخدام نیروهای جدیدB

لیست مشاغل مورد نیاز استانی کانادا ۲۰۲۱

مشاغل نامبرده شده در بخش بالا، درست است که بر حسب نیاز عمومی کشور کانادا، جزء پرمتقاضی‌ترین مشاغل در این کشور محسوب می‌شود؛ اما هر کدام از این مشاغل در هر یک از ۱۰ استان موجود در کانادا، مورد نیاز هستند. استان‌های کانادا بر حسب جمعیت و کمبود نیروی کار، به حضور نیروی کار ماهر در برخی مشاغل خاص، احتیاج دارند. بر این اساس، با تفکیک مشاغل مورد نیاز هر یک از استان‌های کانادا، این موضوع را تا حدودی برای متقاضیان علاقه‌مند به کار در کانادا مشخص کرده‌ایم:

استان کبک:

کبک، استان فرانسوی زبان واقع شده در بخش شرقی کانادا با مرکز شهر مونترال، منطقه‌ای ایده‌آل برای کاریابی متقاضیان به شمار می‌رود. رونق بازار کسب و کار در کبک، این استان را نیازمند مشاغل عنوان شده در لیست زیر می‌نماید:

  • مشاغل مدیریتی
  • مشاغل مربوط به امور حمل و نقل، تجارت و یا سرمایه‌گذاری
  • مشاغل نیازمند به مهارت‌های خدمات‌رسانی و یا فروش
  • مشاغل با داشتن مهارت‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و…
  • مشاغل فعال در حوزه پزشکی و سلامت انسانی

استان بریتیش کلمبیا:

در نواحی غرب کانادا، استان بریتیش کلمبیا با داشتن مرز مشترک با کشور آمریکا و شهر ونکوور به‌عنوان شهر مرکزی خود، به منظور پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه تکنولوژی، نیاز خود به مشاغل فعال در حوزه تکنولوژی، حمل و نقل، پزشکی و… را اعلام کرده است.

استان آلبرتا:

وجود سیستم‌های کاریابی کاملا مستقل در استان آلبرتا و میانگین درآمد بالاتر در این استان، خود عاملی است که متقاضیان ماهر و متخصص را به مهاجرت به سوی این استان کانادا کشانده است. لیست مشاغل مورد نیاز کانادا در استان آلبرتا نیز بر مبنای بازار کاری موجود در این استان به شرح زیر می‌باشد:

  • شغل‌های در حال فعالیت در زمینه سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار
  • امور مدیریتی
  • مشاغل مرتبط به پزشکی
  • مشاغل نیازمند به متخصصان فروش 
  • مشاغل با مهارت‌های مربوط با علوم کاربری و طبیعی

استان انتاریو:

از مقاصد مورد توجه افراد برای مهاجرت کاری، استان انتاریو با مرکز شهر اتاوا می‌باشد. مزایای بی‌شمار کسب و کار در انتاریو، این استان را بر حسب قوانین و مقررات موجود، به مهارت و تخصص‌های متقاضیان برای فعالیت در زمینه مشاغلی نظیر مدیریت، پرستاری، لوله کشی، تعمیرکار، ساخت و ساز، قصاب و… نیازمند کرده است.

اگر قصد مهاجرت از طریق ویزای کار کانادا را دارید، می‌توانید با مراجعه و تماس با گروه مشاوران آتلانتیک ۷۲۴، تمامی مراحل مهاجرتی خود را به راحتی و بدون هیچ گونه نگرانی سپری نمایید. کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ در تمامی مراحل مهاجرت به کانادا در کنار شما عزیزان خواهند بود.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی