مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

راهنمای راه‌ اندازی کسب و کار در کانادا

یکی از روش‌های دریافت اقامت کانادا، راه‌اندازی کسب و کار در این کشور است. شما می‌توانید کار خودتان را راه‌اندازی کنید یا یک شرکت بخرید. در این مقاله درباره قوانین راه‌اندازی کسب و کار در کانادا و شرایط آن صحبت می‌کنیم. اگر ایدۀ کسب و کاری نو در ذهنتان دارید یا دوست دارید صاحب یکی از برندهای کانادایی شوید، اطلاعات این مقاله به شما کمک می‌کند.

راهنمای راه‌اندازی کسب و کار در کانادا ۲۰۲۳

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

شرایط راه‌اندازی کسب و کار در استان‌های کانادا

هر کدام از استان‌های مختلف کانادا شرایط جداگانه‌ای برای کارآفرینی دارند و این برنامه را تحت عنوان برنامه های استانی کانادا (PNP) ارائه می‌دهند. در این برنامه‌ها متقاضیان کارآفرینی طبق سیستم مشخصی امتیازبندی می‌شوند و اگر به امتیاز موردنظر نرسند، نمی‌توانند شرکت خودشان را ثبت کنند. در این بخش قوانین راه‌اندازی کسب و کار در استان‌های مختلف کانادا را به تفکیک توضیح می‌دهیم.

کسب و کار در استان انتاریو

با توجه به برنامۀ کارآفرینی انتاریو، شما باید در خارج از کانادا کسب و کار خودتان را داشته باشید و بعد بتوانید شرکتتان را در انتاریو هم ثبت‌کنید. اگر می‌خواهید بیزینس خودتان را در انتاریو داشته باشید، باید در ۶۰ ماه گذشته حداقل ۳۶ ماه سابقه کاری داشته باشید و ۱۲ ماه آن را کار مدیریتی انجام داده باشید. به‌علاوه، مدرک‌های سوابق کاری باید نشان دهند که شما مدیر شرکت بوده‌اید. توجه کنید که داشتن سوابق کاری غیرمدیریتی و غیرمرتبط با تجارت موردنظر در برنامۀ کارآفرینی استان انتاریو اهمیتی ندارد.

کسب و کار در تورنتو

طبق این برنامه باید حداقل ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار کانادایی داشته باشید. در صورتی‌که کسب و کار شما خارج از محدوده تورنتو قرار دارد، حداقل سرمایه ۵۰۰ هزار دلار است. افرادی که برای سرمایه گذاری در کانادا به دنبال راه‌اندازی کسب و کار در زمینۀ فناوری اطلاعات هستند، باید ۵۰۰ هزار دلار سرمایه داشته باشند.

کسب و کار در بریتیش کلمبیا

راه‌اندازی کسب و کار در بریتیش کلمبیا طرفدارهای زیادی دارد. در صورتی که ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار دلار سرمایه دارید و می‌توانید بیزینس پلن خوبی ارائه کنید، می‌توانید برای برنامۀ کارآفرینی بریتیش کلمبیا اقدام کنید. برنامۀ کارآفرینی بریتیش کلمبیا دو روش برای راه‌اندازی کسب و کار به متقاضی‌ها معرفی می‌کند. در روش اول به ۱۰۰ هزار دلار سرمایه، ویزای توریستی کانادا و سابقۀ مدیریت یا مالکیت کسب و کار در ایران را احتیاج دارید. در روش دوم، دارایی‌های منقول و غیرمنقول شما و همسرتان درنظر گرفته می‌شود. ارزش این دارایی‌ها باید حداقل ۶۰۰ هزار دلار کانادا باشد. سرمایۀ موردنیاز برای راه‌اندازی کسب و کار در روش دوم حداقل ۲۰۰ هزار دلار است. مدرک‌های تمکن مالی، مدرک زبان برای دریافت اقامت، حداقل ۳ سال سابقۀ مالکیت یا ۴ سال سابقۀ مدیریت از شرایط این روش است.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه خرید بیزینس در کانادا مراجعه کنید.

کسب و کار در ساسکاچوان

طبق مطالب برنامۀ کارآفرینی این استان، دارایی‌ها و سرمایۀ شما به طور جداگانه بررسی می‌شوند. دارایی شما باید معادل ۵۰۰ هزار دلار کانادا باشد و قانونی ثبت شود. مدرک‌های کاری هم باید نشان‌دهنده حداقل ۳ سال سابقۀ کاری مدیریتی باشند. برای راه‌اندازی کسب و کار در ساسکاچوآن به حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار دلار کانادا احتیاج دارید. اگر می‌خواهید به این روش اقامت بگیرید، باید حداقل مالک ۳۳ درصد از شرکت باشید و ۲ نفر از شهروندهای مقیم ساسکاچوآن را در شرکت خودتان استخدام کنید.  

کسب و کار در استان مانیتوبا

حداقل ۳ سال سابقه کار مدیریتی در کسب و کار شخصی و مدرک زبان انگلیسی جنرال با نمره ۵ یا مدرک معادل زبان فرانسه از شرایط راه‌اندازی کسب و کار در استان مانیتوبا است. برای ثبت کسب و کار شخصی در این استان به حداقل ۵۰۰ هزار دلار کانادا احتیاج دارید و باید مدرک تحصیلی شما حداقل دیپلم باشد. اگر می‌خواهید در این استان شرکت خودتان را تاسیس کنید، باید بیزینس پلن مشخصی بنویسید و قبل از انجام فرایندهای راه‌اندازی کسب و کار، حداقل یک بار به مانیتوبا سفر کرده باشید.

کسب و کار در نیوبرانزویک

شاید اسم این استان را کم‌تر شنیده باشید، ولی بهتر است بدانید که راه‌اندازی کسب و کار در نیوبرانزویک شرایط آسان‌تری دارد. اگر می‌خواهید در استان نیوبرانزویک شرکت خودتان را تاسیس کنید و اقامت دائم کانادا را بگیرید، به مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی احتیاج دارید و سن شما باید بین ۲۲ تا ۵۵ سال باشد. دارایی ۶۰۰ هزار دلاری، حداقل ۳ سال مالکیت کسب و کار یا ۵ سال سابقۀ مدیریتی از دیگر شرایط راه‌اندازی کسب و کار در این استان هستند. سن، نمرۀ مهارت‌های مختلف انگلیسی و فرانسه، مدرک تحصیلی، سابقۀ کسب و کار شخصی و طرح توجیهی کسب و کار در امتیاز نهایی شما تاثیر دارد.

کسب و کار در استان پرنس ادوارد

استان پرنس ادوارد شرایط و قوانین سخت‌تری دارد و به کسانی‌که کسب و کارشان در زمینۀ صادرات، کشاورزی، شیلات و جنگل‌داری باشد، اهمیت بیشتری می‌دهد. برای راه‌اندازی کسب و کار در پرنس ادوارد باید حداقل ۶۰۰ هزار دلار کانادا دارایی داشته باشید و سن شما بین ۲۱ تا ۵۹ باشد. مدرک زبان آیلتس جنرال با حداقل نمرۀ ۴، حداقل ۵ سال سابقه مدیریتی و حداقل مدرک تحصیلی دیپلم از دیگر شرایط کارآفرینی در این استان است.

کسب و کار در نوا اسکوشیا

با راه‌اندازی کسب و کار در استان نوا اسکوشیا می‌توانید بعد از یک سال اقامت دائم این کشور را بگیرید. برای اینکه شرکت خودتان را در این استان داشته باشید به ۶۰۰ هزار دلار سرمایه احتیاج دارید و باید حداقل ۳ سال کار مدیریتی انجام داشته باشید. داشتن حداقل مدرک CLB 5 در زبان انگلیسی یا فرانسه، حداقل مدرک دیپلم و سرمایه‌گذاری حداقل ۱۵۰ دلار در کانادا از دیگر شرایط راه‌اندازی کسب و کار در نواسکوشیا است.

با راه‌اندازی کسب و کار در کانادا در سریع‌ترین زمان ممکن اقامت بگیرید

با کارآفرینی در استان‌های مختلف کانادا می‌توانید در زمان کمتری اقامت دائم این کشور را بگیرید، فقط کافی است یک برنامۀ دقیق برای شروع کسب و کار و سرمایۀ کافی داشته باشید. بهتر است ایدۀ کسب و کارتان را با توجه به وضعیت اقتصادی و نیازهای استان مبدا درنظر بگیرید و از مشاوران موسسه آتلانتیک ۷۲۴ برای راه‌اندازی کسب و کار در کانادا کمک بگیرید.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.