راهنمای پیدا کردن کار در کانادا

یکی از سوال‌های اصلی متقاضیان مهاجرت به کانادا و دانشجویان دربارۀ شرایط و مدارک موردنیاز برای پیدا کردن کار در کانادا است. در این مقاله، ما به این سوال پاسخ داده و روش‌های مختلف پیداکردن کار در این کشور محبوب را توضیح می‌دهیم.

راهنمای پیدا کردن کار برای تازه واردین به کانادا در سایت های کاریابی کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

شرایط پیدا کردن کار در کانادا

کار کردن در کانادا به مهارت‌های مختلف زبان انگلیسی و داشتن سابقه کاری احتیاج دارد. ارائه مدرک‌های تحصیلی، مدرک عدم سوءپیشینه، گواهی سلامت پزشکی، تمکن مالی برای دریافت ویزای کاری، کسب مجوز اقامت موقت و پیدا کردن یک کارفرمای معتبر از شرایط کار کردن در کانادا هستند.

راهنمای پیدا کردن کار در کانادا برای ایرانیان

چه روش‌هایی برای کاریابی در کانادا وجود دارد؟

متقاضیان با روش‌های مختلفی مثل اکسپرس اینتری و دریافت جاب آفر ویزای کاری را دریافت می‌کنند. ویزای کاری استارتاپی و خود اشتغالی هم از جمله روش‌های دیگر کارکردن در کانادا هستند.

اکسپرس اینتری

در برنامۀ اکسپرس اینتری، در سایت رسمی کشور کانادا ثبت‌نام کرده و برای ویزای کاری کانادا اقدام می‌کنید. در این حالت، کارشناس‌ها پروندۀ مهاجرتی شما را بررسی می‌کنند و پاسخ می‌دهند.

دریافت پیشنهاد کاری

در روش جاب آفر کانادا، از طرف یک کارفرما یا شرکت کانادایی پیشنهاد کاری می‌گیرید. کسانی‌که پیشنهاد کاری دارند، می‌توانند با داشتن مدارک موردنیاز از کشور کانادا اقامت بگیرند. بهتر است بدانید که در این روش، همسر و فرزندان شما هم می‌توانند ویزا بگیرند. از مزیت‌های دریافت پیشنهاد کاری می‌توان به تحصیل رایگان و دریافت خدمات رایگان برای خانواده و فرزندان اشاره کرد.

ویزای کاری استارتاپی

در روش استارت آپ کانادا باید ایده و طرح کاری خودتان را به شرکت‌های کانادایی ارائه کنید. درصورتی‌که بتوانید سرمایه‌گذار پیدا کنید، می‌توانید از طریق ویزای کاری استارتاپی در کانادا کار کنید.

خود اشتغالی

یکی از روش‌های کار کردن در کانادا برنامه خود اشتغالی است. اگر می‌خواهید به شکل خود اشتغالی در کانادا کار کنید، باید حداقل ۲ سال سابقه‌کار مرتبط با رشتۀ تحصیلی خودتان را داشته باشید.

راهنمای پیدا کردن کار در کانادا

چگونه در کانادا کار پیدا کنیم؟

برای اینکه بتوانید سریع‌تر به شغل رویایی خودتان در کانادا برسید و مشغول به کار شوید، بهتر است طبق مراحل زیر پیش بروید.

انجام کارهای اداری

کار پیدا کردن در کانادا بدون شماره بیمه اجتماعی ممکن نیست؛ بنابراین باید دفترهای خدمات کانادا، شماره بیمه اجتماعی یا SIN Number دریافت کنید. با داشتن این شماره در کانادا حق کار دارید و می‌توانید از طرح‌ها و مزایای دولتی استفاده کنید. داشتن حساب بانکی هم از کارهای اداری ضروری برای پیدا کردن کار در کانادا است.

تکمیل رزومه و معرفی‌نامه

مهم‌ترین مدارکی که برای کاریابی در کانادا به آن‌ها احتیاج دارید، رزومه و معرفی‌نامه هستند. سعی کنید رزومه خودتان را ساده و مختصر بنویسید. کارفرماهای کانادایی ترجیح می‌دهند مهارت‌ها و سوابق کاری شما را در چهارچوب استاندارد رزومه ببینند.

در رزومه‌ خودتان تصویر نگذارید و به جای تمرکز روی ظاهر رزومه روی محتوای آن تمرکز کنید. در معرفی‌نامه درباره انگیزه خودتان برای استخدام در شرکت بنویسید و سعی کنید امتیازهای منحصربه‌فرد خودتان را توضیح دهید.

جست‌وجو در سایت‌های کاریابی کانادا

مهم‌ترین مرحله برای پیدا کردن کار در کانادا، جست‌وجوی سایت‌های کاریابی کانادا است. مهم‌ترین سایت کاریابی در این کشور، بانک کار دولت کانادا (https://www.jobbank.gc.ca/findajob) است. شما در این سایت می‌توانید، عنوان شغلی مدنظر خودتان را جست‌وجو کنید. وب‌سایت‌هایی مثل Indeed و Workopolice هم می‌توانند در پیداکردن شغل در کانادا به شما کمک کنند. کافی است در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده و مشخصات فردی و مهارت‌های شغلی خودتان را تکمیل کنید. سایت ورک پلیس به ثبت‌نام نیاز ندارد. می‌توانید عنوان شغلی و شهر سکونتتان را وارد کنید و جست‌وجو را شروع کنید.

مطالعه بیشتر: سایت های کاریابی در کانادا

شبکه‌سازی و ارتباط با کارفرماها

قدرت شبکه اجتماعی لینکدین را دست کم نگیرید و قبل از آمدن به کانادا با کارفرماها و شرکت‌های کانادایی آشنا شوید. می‌توانید شرکت‌های حوزه کاری خودتان را در لینکدین جست‌وجو کنید و برای آن‌ها رزومه بفرستید. درصورتی‌که به شبکه و گروه‌های ایرانی‌ها و مهاجرین مقیم کانادا وصل شوید، شاید بتوانید سریع‌تر به شغل موردنظر خودتان برسید. شرکت در رویدادهای مختلف، نمایشگاه‌های کار در شهر و محل اقامتتان می‌تواند به پیدا کردن کار در کانادا برای ایرانیان کمک کند.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.