مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

چگونگی تمدید مدت زمان اقامت توریستی در کانادا

تمدید مدت اقامت توریستی در کانادا

تاکنون شده که به‌عنوان یک توریست به کشور کانادا سفر کنید و با اتمام مدت اعتبار ویزای توریستی خود مواجه شوید؟ در این مواقع چنانچه تمایل به اقامت بیشتر در کشور کانادا را داشته باشید لازم است تا نسبت به تمدید ویزای توریستی کانادا اقدام کنید.

شیوع ویروس کرونا با خود محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ورود و خروج را به همراه داشته است. همین بسته بودن مرزها باعث شده تا متقاضیانی که برای بازدید در کشور کانادا سکونت می‌کنند، به فکر تمدید مدت اقامت توریستی در کانادا بیفتند.

چگونه اقامت توریستی خود را تمدید کنیم؟

به طور کلی انواع ویزاهای بازدید کننده و یا به نوعی ویزای توریستی با مدت اعتبار ۶ ماهه، امکان اقامت قانونی تا ۶ ماه را به افراد خارجی می‌دهد. که با اتمام این مدت زمان، اعتبار ویزای متقاضی نیز منقضی شده و فرد ملزم به ترک خاک کانادا می‌شود. اگر برای شما نیز چنین شرایطی بوجود آید، ممکن است که در نظر داشته باشید تا اقامت خود را بیشتر از این مدت مشخص شده تمدید کنید. برای انجام این کار تنها کافی است که در زمانی که هنوز ویزای توریستی یا همان ویزای اقامت موقت (TRV) شما معتبر می‌باشد، درخواست تمدید را به اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) ارسال کنید.

TRV یا به عبارتی ویزای اقامت موقت کانادا، یک سند رسمی و قانونی است که توسط دفاتر ویزای کانادا صادر می‌گردد. این سند رسمی با درج شدن در گذرنامه متقاضیان خارجی است که نشان می‌دهد فرد شرایط ورود و اقامت موقت در کانادا را داشته است.

ضمنا تمدید اقامت توریستی کانادا، نیاز به درخواست سوابق بازدیدکننده (Visitor record) نیز دارد. این سند هم با داشتن تاریخ انقضا، فرد متقاضی را در زمان مشخص شده‌ای یا ملزم به ترک کانادا می‌کند و یا مجبور به تمدید قانونی وضعیت اقامتی می‌کند. البته این سوابق درخواست کننده اصلا نمی‌تواند تضمینی مناسب برای خروج از کانادا و ورود مجدد به این کشور باشد.

وضعیت implied status چیست؟

در موقعیت زمانی که اداره مهاجرت کانادا در حال بررسی درخواست تمدید ویزای بازدیدکنندگان می‌باشد، چنانچه اعتبار ویزای فعلی آنها تمام شود، متقاضیان قادر خواهند بود تا با وضعیت implied status یا وضعیت حفظ شده (Maintained status) تا پایان مدت پردازش درخواستشان در کانادا به‌عنوان یک بازدیدکننده بمانند. با این حال، برای متقاضیان واجد شرایطی که وضعیت بازدیدکنندگی آنها قبلا منقضی شده است همچنان فرصت برای تمدید وضعیت خواهند داشت.

تا چه مدتی به عنوان بازدیدکننده می‌توان در کانادا اقامت داشت؟

تمامی شهروندان معاف از ویزا که می‌خواهند برای یک هدف موقت وارد کانادا شوند، همانند گردشگران، کارگران موقت خارجی و دانشجویان بین‌المللی به ویزای اقامت موقت (TRV) یا یک مجوز سفر الکترونیکی (ETA) نیاز دارند. تا از این طریق بتوانند تا شش ماه در کانادا اقامت گزینند.

با این حال در هنگام ورود به کانادا، افرادی که در گذرنامه آنها تمبر یا همان مهر ورود درج میشود، میبایست تا تاریخ مشخص شده در تمبر خاک کشور را ترک نمایند. و حتی افرادی که برایشان سوابق بازدیدکننده صادر گردیده نیز باید تا قبل از تاریخ انقضایی که در سابقه بازدید کننده ذکر شده است از کشور کانادا خارج شوند.

در صورت مهر نشدن گذرنامه نیز، مدت اعتبار اقامت متقاضیان در کانادا از تاریخ ورود اولیه به کشور برای ۶ ماه میباشد. همچنان با شرایط کرونا در جهان و محدودیت‌های مسافرتی، درخواست ویزای بازدیدکننده امکان پذیر میباشد. اما از بین تمامی متقاضیان، تنها کسانی که معاف از محدودیت‌های سفر میشوند، اجازه ورود به کشور کانادا را دریافت می‌کنند.

آیا درخواست اجازه کار برای بازدیدکنندگان کانادا ممکن است؟

دیگر متقاضیان خارجی که بصورت بازدیدکننده به کشور کانادا سفر کرده‌اند بدون نیاز به ترک این کشور می‌توانند درخواست مجوز کار کنند.

از تاریخ ۲۴ آگوست سال ۲۰۲۰، اداره مهاجرت، پناهندگی و تابعیت کانادا (IRCC) دست به اقدام ویژه‌ای برای بازدید کنندگان خارجی زد. بر این اساس، تمامی متقاضیان خارجی که بصورت یک توریست در کانادا دارای وضعیت اقامت موقت هستند و از یک پیشنهاد شغلی معتبری برخوردارند، می‌توانند برای مجوز کار مختص به کارفرما، درخواست کنند.

این در صورتی است که بازدیدکنندگان باید از پیش از ورود به کشور کانادا نسبت به مجوز کار اولیه خود اقدام کنند. ولی چنانچه از پیش از تایید مجوز کار، در نقش بازدیدکننده در کشور کانادا حضور داشتند، لازم است تا برای درخواست، کانادا را ترک کنند و مجددا به آن برگردند.

متقاضیانی که مایلند از اجازه کار موقت بهره‌مند شود باید:

  • از یک پیشنهاد کاری معتبر برخوردار باشند.
  • در وضعیتی قانونی در کشور کانادا بمانند.
  • از داخل کشور کانادا برای درخواست اخذ مجوز کار مختص به کارفرما اقدام نمایند تا این درخواست تا حداکثر در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ توسط ارزیابی اثر بازار کار (LMIA) یا از طریق پیشنهاد استخدام بررسی و از دریافت نامه LMIA معاف شوند.
  • دارای دیگر معیارهای استاندارد برای پذیرش همانند چک‌های پزشکی و عدم سوابق کیفری باشند.

این سیاست ویژه دولت کانادا، از زمان همه‌گیری ویروس کرونا برای بازدیدکنندگانی که در کشور کانادا به سر می‌بردند صورت گرفت که با توجه به طولانی شدن دوران کرونایی، همچنان تا تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۱ مورد تمدید قرار گرفته است.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی