زندگی در ونکوور

مهاجرت به کشور امن و ثروتمندی همچون کانادا برنامه زندگی بسیاری از متقاضیان ایرانی است. اما بعد از انتخاب کانادا به‌ عنوان مقصد، باید سراغ انتخاب شهری بروید که دارای امنیت بالا، فرصت‌های شغلی متنوع، سیستم آموزشی عالی برای افراد و در عین حال انتخابی مناسب برای ادامه زندگی بعد از مهاجرت و پیشرفت‌های کاری و تحصیلی باشد.

ونکوور (Vancouver)، مرکز استان بریتیش کلمبیا در جنوب غربی کانادا یکی از بهترین شهرهای این کشور برای مهاجران است؛ که جمعیت بسیار زیادی از ایرانیان ساکن این شهر و شهرهای اطراف آن هستند. به‌ طوری‌ که جامعه ایرانیان ساکن ونکوور یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین گروه‌های ایرانی مقیم خارج از کشور هستند.

به همین خاطر قصد داریم در ادامه این مطلب از آتلانتیک 724 همه چیز برای زندگی در ونکوور کانادا را بررسی کنیم. پس با ما همراه باشید تا دریابید که مزایا و معایب مهاجرت به ونکوور چیست و زندگی در ونکوور برای ایرانیان چگونه است.

زندگی در ونکوور

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

ونکوور در یک نگاه

شهر ونکوور (Vancouver)، مرکز استان بریتیش کلمبیا، با موقعیت جغرافیایی در جنوب غربی کانادا است. ونکوور به‌ عنوان یک شهر بندری مهم از غرب به اقیانوس اطلس می‌رسد، در جنوب هم‌مرز با آمریکا است و فاصله کمی تا شهر مرزی سیاتل دارد. در شمال این شهر کوهستان و در غرب دشت‌های پهناور و سرسبزی بی‌نظیری وجود دارد.

موقعیت ونکوور به‌ عنوان یک شهر بندری هم‌مرز با اقیانوس و آمریکا بسیار قابل‌توجه و مهم است؛ به‌ طوری‌ که مرکز این شهر در میان آب احاطه شده و در اصل یک شبه‌جزیره است که شامل تعداد زیادی ساختمان مسکونی و اداری، اماکن تفریحی و تجاری است.

حدود 5/2 میلیون نفر در این کلان‌شهر مهم زندگی می‌کنند و تعداد زیادی از این افراد ساکن شهرهای اطراف مانند ساری، برنابی و ریچموند هستند. این شهر به طور رسمی در قرن نوزدهم (سال 1886) به‌ عنوان یک جامعه شهری شناخته شد و از همان زمان مورد‌توجه اروپایی‌ها قرار گرفته است.

در حال حاضر ونکوور سومین شهر پرجمعیت غرب کانادا و از مهم‌ترین شهرهای کشور با موقعیت خوب اقتصادی، تجاری و اجتماعی به حساب می‌آید.

آب و هوای شهر ونکوور

آب و هوای شهر ونکوور

در مقایسه با شهرهای سردی مانند تورنتو و مونترال، ونکوور به مراتب آب‌وهوای بهتر و معتدل‌تری دارد. هوای بهار ونکوور تقریباً معتدل است و تابستان‌های خنکی دارد؛ به‌ طوری‌ که در دو ماه جولای و آگوست می‌توان انتظار بارش باران تابستانه را داشت. 

با شروع پاییز بارش باران بیشتر شده و در نوامبر به اوج خود می‌رسد. در زمستان‌ها هم خبری از بارش سنگین برف تورنتو و وزش بادهای شدید نیست؛ زیرا بیشتر روزها بارانی است و در سردترین حالت سه تا پنج سانتی‌متر بارش برف دارد.

با این حساب زمستان ونکوور هم چندان سرد نیست و تقریباً مانند پاییز هوای معتدلی دارد، پس برای انتخاب ونکوور به‌ عنوان مقصد مهاجرت خود، آماده زندگی در شهری با هوای معتدل، تابستان نسبتاً خنک، پاییز و البته زمستان همیشه بارانی باشید.

شرایط زندگی در ونکوور

به‌صورت کلی ونکوور یکی از شهرهای نسبتاً گران کانادا است که هزینه‌های زندگی در آن بالا است. در نتیجه در بدو مهاجرت به این شهر باید توانایی پرداخت هزینه‌های سنگین زندگی را داشته باشید. برخی از هزینه و مخارج زندگی در ونکوور کانادا شامل موارد زیر هستند:

  • هزینه اجاره منزل
  • هزینه غذا
  • هزینه پوشاک
  • هزینه رفت‌وآمد 
  • هزینه تفریح و اوقات فراغت
  • هزینه نگهداری از ماشین
  • هزینه بهداشت و درمان

حال اگر دارای فرزند باشید، هزینه مدرسه یا مهدکودک و دیگر هزینه‌های جانبی به آن اضافه می‌شود. البته در کنار این هزینه نسبتاً بالا زندگی، ونکوور بازار کار پویا و کارآمدی دارد که فرصت پیشرفت شهروندان خود را تضمین می‌کند.

مزایای زندگی در ونکوور

مزایای زندگی در ونکوور

ونکوور یکی از شهرهای انگلیسی‌ زبان کانادا است، پس در فرایند مهاجرت به این شهر نیازی به ارائه مدرک زبان فرانسوی یا  تسلط به این زبان ندارید.

در کنار این مسئله باید به کیفیت بالای زندگی در ونکوور اشاره کنیم. هوای شهر بسیار تمیز و به دور از آلاینده‌های محیطی و سمی است. شاخص سلامت بسیار بالا و سرانه مطالعه و ورزش حرفه‌ای هم در حد قابل‌قبولی قرار دارد. 

شهروندان ونکوور از سالم‌ترین شهروندان کانادایی هستند که بیشتر آن‌ها به یک ورزش خاص به‌صورت حرفه‌ای مشغول بوده و به همین بهانه جشنواره‌های ورزشی و انواع تورنمنت‌های دویدن و دوچرخه‌سواری در این شهر برگزار می‌شود.

از دیگر مزایای زندگی در ونکوور می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • امکان زندگی در شهری مدرن و پیشرفته
  • فرصت برابر برای رشد با برخورداری کامل از حقوق شهروندی
  • دسترسی به بهترین سیستم نوین و اصولی آموزش‌
  • زندگی در شهری مدرن با طبیعتی بکر و بی‌نهایت زیبا
  • آب‌وهوای نسبتاً معتدل بدون زمستان‌های سرد و برفی
  • سیستم پیشرفته حمل‌ونقل با دسترسی راحت به تمام نقاط شهری

معایب زندگی در ونکوور

همان‌طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، ونکوور یکی از گران‌ترین شهرهای کانادا است که هزینه زندگی در آن نسبتاً بالا است. در نتیجه برای زندگی در این شهر باید آماده پرداخت هزینه‌های بالای اجاره منزل و دیگر هزینه‌های جاری باشید.

مسئله دیگر ترافیک ونکوور است؛ که با توجه به موقعیت کلان‌شهری و وسعت زیاد، چندان جای تعجب ندارد. به همین خاطر باید پیش از زندگی در این شهر آماده ترافیک‌های سنگین آن باشید.

آخرین نکته منفی زندگی در ونکوور که بیشتر برای شهروندان ایرانی صدق می‌کند، فاصله طولانی از ایران و نداشتن پروازهای مستقیم است. معمولاً شهروندان ایرانی ساکن مونترال و تورنتو در بازگشت از ایران خیلی سریع‌تر به منزل می‌رسند؛ این در حالی است که ساکنان ونکوور باید علاوه‌بر مسیر طولانی پروازهای قبلی، پرواز داخلی نسبتاً طولانی‌مدتی را هم برای رسیدن به خانه داشته باشند، که شاید برای بسیاری از مهاجران از جمله دانشجویان و تازه‌واردان خوشایند نباشد.

هزینه زندگی در ونکوور

هزینه زندگی در ونکوور

برای اطلاع از هزینه‌های زندگی در ونکوور کانادا می‌توانید با با سرچ کردن Cost of living Vancouver در گوگل، به‌صورت آپدیت ماهانه در جریان تمام جزئیات هزینه‌ها اعم از بنزین، اینترنت، رستوران و… قرار بگیرید.

به‌صورت کلی هر خانواده 4 نفری در ونکوور بدون هزینه اجاره، حدود 4049 دلار کانادا در ماه خرج دارند و بر همین اساس هزینه هر فرد در ماه حدود 1105 دلار کانادا است؛ که این مخارج با توجه به سبک زندگی و عادت‌های روزانه می‌تواند کمتر یا بیشتر باشد.

برای اجاره آپارتمان یک‌ خوابه در مرکز شهر باید آمادگی پرداخت مبلغی تا سقف 2782 و برای نواحی دورتر تا سقف 2240 دلار کانادا را داشته باشید. همین هزینه به ترتیب برای آپارتمان سه‌ خوابه در مرکز شهر 4938 و برای شعاع دورتر 3791 دلار کانادا محاسبه شده است.

در صورتی که تمایل به خرید خانه داشته باشید، خوب است بدانید که هر متر مربع خانه در فاصله کمی از سیتی‌سنتر حدود 15265 و در فاصله دورتر 11283 دلار کانادا می‌شود. البته تمامی این قیمت‌ها برای سپتامبر 2023 است.

کار در ونکوور و بررسی حقوق و دستمزد

ونکوور بازار کار بسیار کارآمد و پویایی دارد؛ به‌ طوری‌ که بسیاری از دانشجویان پس از پایان دوران تحصیلشان به راحتی کار پیدا کرده و ویزای تحصیلی‌شان را به ویزای کاری تغییر می‌دهند. البته این افراد در دوران دانشجویی هم می‌توانند به‌صورت پاره‌وقت مشغول کارهای ساده شوند.

 بر‌اساس همین بازار کار متنوع، مهاجران و تازه‌واردان با خیال راحت می‌توانند در ونکوور کار پیدا کرده و حقوق بالا دریافت کنند؛ به شرط اینکه تسلط کافی به زبان داشته و اجازه رسمی کار هم از دولت دریافت کرده باشند. 

بالاترین میزان حقوق در این شهر برای متخصصان، پزشکان و جراحان است که در سال به 480 هزار دلار کانادا می‌رسد. بعد از آن قاضی‌ها سالانه 402 هزار و وکلا 325 هزار دلار کانادا درآمد دارند. مدیران بانک، مدیران ارشد شرکت‌ها، مدیران مالی، دندان‌پزشکان، و اساتید دانشگاه در بازه 300 هزار دلار در سال درآمد دارند که بر‌اساس حوزه کاری‌ هر فرد این میزان حقوق متغیر است. کمترین میزان حقوق هم به مارکترها، مدیران بازاریابی و افرادی که به‌صورت پاره‌وقت کار می‌کنند تعلق می‌گیرد. 

حمل ‌و نقل عمومی در ونکوور کانادا

با توجه به اینکه ونکوور کلان‌شهری مدرن و مترقی است، باید انتظار سیستم حمل‌ونقل بسیار وسیع و پیشرفته‌ای را از این شهر داشته باشیم.

جالب است بدانید که ونکوور مترو ندارد، زیرا این شهر سرشار از سرچشمه‌های آب زیرزمینی است و ساخت مترو به شدت منابع آبی شهر را تهدید می‌کند. بر همین اساس حمل‌ونقل عمومی ونکوور شامل موارد زیر است:

  • اتوبوس‌های Translink 
  • کشتی‌هایی به نام SeaBus 
  • قطار هوایی SkyTrain

این سیستم از ساعت 5 صبح تا 1 بامداد به‌صورت مداوم فعال است و تنها در آخر هفته و روزهای تعطیل رسمی ساعت فعالیت آن‌ تغییر می‌کند.

اتوبوس‌ها بر‌اساس ایستگاه‌ها مشخص شده و برای یادگیری مسیر آن‌ها می‌توانید از اپلیکیشن‌های راهنما استفاده کنید. قطار هوایی تقریباً بیشتر نقاط شهر به جز نورث ونکوور، وست ونکوور و لنگلی را پوشش داده، در ضمن برای رفت‌وآمد به مرکز شهر و دیگر مناطقی هم که نزدیک آب است می‌توانید از کشتی یا همان اتوبوس‌های دریایی استفاده کنید.

بر همین اساس سیستم حمل‌ونقل عمومی ونکوور برای توسعه و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان، شهر را به سه قسمت منطقه 1، 2 و منطقه 3 تقسیم کرده است؛ که هزینه بلیط برای منطقه یک حدود 3 دلار، برای منطقه دو حدود 4 دلار و برای منطقه سه حدود 6 دلار به‌ ازای هر بزرگسال است.

بهترین مناطق ونکوور برای زندگی

بهترین مناطق ونکوور برای زندگی

ونکوور هم مثل تورنتو و مونترال شهری وسیع با مناطق پیشرفته و مدرن است. ایرانیان زیادی طی سی سال اخیر به کانادا مهاجرت کرده و بسیاری از آن‌ها ساکن ونکوور هستند، پس در بدو ورود به این شهر بزرگ مطمئن باشید که چندان هم احساس غربت نکرده و می‌توانید رستوران، سوپرمارکت، صرافی و کتابفروشی‌های ایرانی بسیاری را مشاهده کنید.

برای انتخاب منطقه و محیط در این شهر بهتر است با مناطق مختلف و مهم ونکوور آشنا شوید. در ضمن برای تنظیم اجاره‌نامه و موارد دیگر، اگر تسلطی به قوانین و یا زبان انگلیسی ندارید و می‌خواهید محتاط‌تر عمل کنید، حتماً با مشاوران تیم آتلانتیک 724 تماس گرفته تا متخصصان ما در تمامی مراحل همراه شما باشند.

به این ترتیب بهترین مناطق ونکوور برای اجاره و زندگی عبارت‌اند از:

  • منطقه west end در مرکز شهر با تنوع فرهنگی بالا، نزدیک پارک Stanley و دریا، دارای قیمت مناسب اجاره‌خانه و حدود 3% جمعیت ایرانی؛
  • منطقه اعیان‌نشین Yaletown با خانه‌های گران و حدود 5% جمعیت ایرانی در فاصله اندک از مرکز شهر؛
  •  منطقه Kitsilano مناسب برای دانشجویان و تازه‌واردان با اجاره تقریباً مقرون‌به‌صرفه، در امتداد دو ساحل Kits و  Jericho؛
  • منطقه قدیمی و بسیار پولدار‌نشین West Point Grey با هزینه بسیار گران اجاره‌خانه و حدود 1% جمعیت ایرانی؛
  • منطقه Fairview با امکانات رفاهی متنوع، هزینه نسبتاً مقرون‌به‌صرفه، خیابان‌های زیبا و فضای اجتماعی پررونق؛
  • محله Grandview – Commercial Drive با خانه‌های متنوع و اجاره نسبتاً مناسب که ترکیبی از آپارتمان و خانه با حیاط‌خلوت است.
  • محله North Vancouver با قیمت نسبتاً مناسب، حدود 6% جمعیت ایرانی، دسترسی به سیستم حمل‌ونقل دریایی و مناسب برای خانواده‌های دارای فرزند؛
  • محله Marpole مخصوص مهاجرانی که امکان پرداخت هزینه اجاره بالا را ندارند، فضای اجتماعی پرجنب‌وجوش با درآمدهای نسبتاً پایین

فرهنگ مردم ونکوور

ونکوور مثل دیگر شهرهای بزرگ و مهاجرپذیر کانادا از مردمی خونگرم و مهربان تشکیل شده که پذیرای حضور تازه‌واردان هستند و از این جامعه چند‌فرهنگی استقبال می‌کنند. تقریباً تمام مردم شهر به زبان انگلیسی صحبت کرده و بر‌خلاف کبک یا نیوبرانزویک هیچکس در این استان به زبان فرانسوی کاری ندارد. 

هالووین و کریسمس همراه با جشن روز ملی کانادا با شکوه هرچه تمام در سطح شهر برگزار شده و بیشتر شهروندان در این مراسم حضور دارند. 

از آن طرف مراسم سال نو ایرانی و نوروز توسط ایرانیان ساکن ونکوور هم برگزار می‌شود و حتی جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا چند سالی است که به سه زبان انگلیسی، فرانسه و فارسی نوروز را به مهاجران ایرانی تبریک می‌گوید.

ایرانیان مقیم ونکوور از بهترین‌های جامعه ایرانیان مقیم خارج از کشور هستند که تعداد زیادی از آن‌ها نخبه و متخصص، گروهی دیگر هم کارآفرین و سرمایه‌گذار می‌باشند. به طوری که می‌توانیم آن‌ها را شهروندانی فرهیخته و خاص معرفی کنیم.

جاذبه‌های گردشگری ونکوور کانادا

جاذبه‌های گردشگری ونکوور کانادا

جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی‌ ونکوور بیشتر شامل طبیعت زیبای این شهر می‌شود. در ابتدای مقاله بیان کردیم که قسمت شمالی شهر به مناطق مرتفع و کوهستانی رسیده و در سمت دیگر دارای دشت‌های سرسبز و وسیع است. علاوه‌بر این، بخش مهمی از شهرسازی ونکوور به احداث فضای سبز اختصاص داشته و به‌طور کلی محیط شهر کاملاً شاداب و پویا است.

  • پارک استنلی یکی از بهترین جاذبه‌های طبیعی ونکوور است که به‌ عنوان سومین پارک وسیع آمریکای شمالی نیز شناخته می‌شود.
  • جزیره گرنویل Granville Island دیگر منطقه دیدنی ونکوور است؛ که در گذشته کاربرد شهرک صنعتی داشته و امروزه به مکانی برای جوانان و شهروندان تبدیل شده و شامل تعداد زیادی کافه، شیرینی‌فروشی و کتابفروشی است.
  • آکواریوم ونکوور محل زندگی بیش از 60 هزار مدل جانور آبزی و دریایی یکی دیگر از بهترین جاذبه‌های ونکوور برای شهروندان، خانواده‌ها و گردشگران است. در این آکواریوم علاوه‌بر تماشای زندگی موجودات دریایی می‌توانید به تئاتر 4 بعدی و سینمای 3 بعدی بروید و با زندگی موجودات آبزی و ضرورت حفظ محیط‌زیست نیز بیشتر آشنا شوید.

از دیگر جاذبه‌های ونکوور که شهرت جهانی دارد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پارک ملکه الیزابت با 52 هکتار که شامل تمام درخت‌های بومی کانادا، زمین بازی، فضاهای ورزشی می‌شود.
  • باغ گیاه‌شناسی وندوسن VanDusen که میزبان بیش از 8000 گونه گیاهی خاص است.
  • موزه انسان‌شناسی فرصتی برای آشنایی با هنرهای معاصر و ساکنان بومی در ساحل نورث وست Northwest Coast؛
  • چشم‌انداز مشهور 360 درجه Vancouver Lookout برای تماشای شهر از ارتفاع 170 متری؛
  • سواحل متعدد در امتداد اقیانوس به خصوص ساحل خلیج English در امتداد جنوبی خیابان Denman با درختان نخل؛
  • پارک طبیعی Lynn Canyon Park با پل معلق، آبشارهای متعدد و درختان صدساله؛
  •  Capilano Bridge به‌ عنوان یکی از طولانی‌ترین پل‌های معلق جهان که بر روی دره کاپیلانو قرار دارد.

جشنواره‌های ونکوور کانادا

علاوه‎‌بر جشن روز ملی کانادا، کریسمس و هالووین، مراسم‌ها و فستیوال‌های دیگری هم در ونکوور برگزار می‌شود که به‌ عنوان مهاجر و تازه‌وارد پیشنهاد می‌کنیم حتماً در این جشنواره‌ها شرکت کنید تا بیشتر با فرهنگ و جامعه این شهر آشنا شوید.

یکی از این فستیوال‌های مطرح ونکوور، فستیوال پایکوبی سالانه است که در ماه مارس برگزار شده و فرصتی برای تماشای تئاتر است، البته فستیوال کمدی ونکوور هم در ماه مارس با اجرای 70 برنامه کمدی در شهر اجرا می‌شود که فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم ونکوور است.

علاوه‌بر این دو فستیوال، در ونکوور فستیوال‌های متنوع و جذاب دیگری نیز برگزار می‌شود:

  • مسابقه دو ده‌کیلومتری سان ران ونکوور:  این مسابقه در ماه آوریل به‌ عنوان بزرگ‌ترین مسابقه جاده‌ای آمریکای شمالی برگزار می‌شود.
  • فستیوال شکوفه گیلاس ونکوور: این فستیوال برای جشن گرفتن درختان گیلاس با هدف آموزش، اجرای موسیقی و تئاتر است.
  • فستیوال موسیقی فولکلور ونکوور: فرصتی برای اجرای هنرمندان روی استیج پارک ساحلی جریکو Jericho؛
  • فستیوال رژه سانتا کلوس: این فستیوال با 300 هزار تماشاچی که در ماه دسامبر و در مرکز شهر برگزار می‎شود.
  • فستیوال نور: نوعی مسابقه آتش‎بازی موزیکال و مخصوص ماه دسامبر پیش از شروع جشن‌های کریسمس است.

نکات مهم در مورد ونکوور

پیش از مهاجرت به ونکوور کانادا بهتر است برخی از نکات اصلی و مهمی را که باید به آن‌ها توجه کنید بدانید. ونکوور به‌ عنوان یکی از شهرهای وسیع و مدرن کانادا میزبان مهاجرانی از سراسر جهان است که ایرانیان تنها بخش کوچکی از آن هستند. فرصت‌های کاری و تحصیلی، احترام به حقوق بشر و حقوق شهروندی، شانس مضاعف برای پیشرفت و زندگی در جامعه‌ای امن با حداقل میزان تورم، تنها بخشی کوچکی از خوشبختی بزرگی است که با زندگی در ونکوور در اختیارتان قرار می‌گیرد.

پیش از سفر و شروع زندگی در کانادا به خاطر داشته باشید که ونکوور یکی از گران‌ترین شهرهای جهان است و باید آمادگی مالی برای زندگی در این شهر را داشته باشید. علاوه‌بر این، آب‌وهوای ونکوور معتدل و نسبتاً بارانی است به‌ طوری که در بیشتر روزهای نیمه دوم سال بارش باران شدید مشاهده می‌شود و باید لباس مناسب و چتر همیشه همراه داشته باشید.

شاخص سلامتی در شهر بسیار بالا است و کمتر کسی را پیدا می‌کنید که مشغول سیگار کشیدن باشد، در بسیاری از اماکن عمومی سیگار ممنوع است و اگر می‌خواهید توبیخ نشوید، حتماً جایی سیگار بکشید که مجاز بوده و علامت مخصوص داشته باشد.

در ونکوور رستوران‌های ایرانی، هندی و چینی بسیاری وجود دارد، پس از این فرصت برای ارتباط گرفتن با فرهنگ‌های دیگر و یافتن دوستان جدید استفاده کنید. البته جمعیت بی‌خانمان‌های ونکوور به اندازه شهرهای آمریکا زیاد نیست؛ اما به‌ هر حال افرادی هستند که در خیابان روز و شب را می‌گذرانند، پس آمادگی برخورد و مشاهده این افراد را داشته باشید.

به‌ عنوان آخرین نکته، به هرکسی اعتماد نکنید و اگر واقعاً برنامه مهاجرت به کانادا و زندگی در ونکوور را دارید، فرایندش را از مسیر مهاجرت قانونی پیش ببرید. ما در تیم آتلانتیک 724 آماده هستیم تا به تمام سوالات شما در مورد مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه‌گذاری و کارآفرینی به شهر زیبای ونکوور پاسخ دهیم تا به آسانی و با کمترین هزینه اقامت دائم کانادا را دریافت کنید.

سوالات متداول

آیا ونکوور شهر امنی است؟

نرخ جرم‌ و جنایت در ونکوور متوسط و حدود 40% است که فقط محدود به برخی از نقاط شهر است. در نتیجه شما برای پیاده‌روی و تردد در شهر دارای امنیت نسبتاً بسیار بالایی هستید. در ضمن، علت بالاترین میزان این جرائم مربوط به مصرف مواد مخدر است.

چگونه در ونکوور کار پیدا کنیم؟

اگر مجوز قانونی برای کار را داشته باشید، می‌توانید از طریق سایت‌های کاریابی کارفرماها را پیدا کرده، شرایط کاری آن‌ها را مطالعه کنید و سپس با ارسال رزومه درخواست کار بدهید.

کدام گروه‌های شغلی راحت‌تر در ونکوور کار پیدا می‌کنند؟

متخصصان IT، پزشکان و پرستاران از محبوب‌ترین گروه‌های شغلی کانادا محسوب می‌شوند.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.