مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

تغییرات جدید قانون اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا

تغییرات جدید قانون اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا

طبق بررسی‌های انجام شده در سال‌های گذشته، مشخص شد که تعداد متقاضیان خارجی مهاجرت کاری که از اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا برخوردارند، در سال ۲۰۰۵ حدود ۵۴۰۰ نفر و در سال گذشته به بیش از ۱۴۳,۰۰۰ نفر رسیده است.

یک مطالعه جدید آماری در کانادا، این رشد جمعیت و پیشرفت‌های چشمگیر برنامه PGWPP (برنامه مجوز کار در کانادا) را به افزایش تعداد دانشجویان بین‌المللی که به کانادا می‌آیند و یا از ویزای کار کانادا برخوردارند، نسبت داد.

برنامه PGWPP برای دانشجویان بین‌المللی که واجد شرایط برای ماندن و کار در کانادا به مدت سه سال پس از اتمام تحصیلات خود هستند، مجوزهای کار آزاد را فراهم می‌کند.

البته مدت زمان اعتبار این مجوز بسته به طول برنامه تحصیلی هر فرد متفاوت می‌باشد.

در واقع مجوز کار آزاد، به دانشجویان فارغ‌التحصیل بین‌المللی این امکان را می‌دهد تا پس از اتمام تحصیلات خود، در هر شغل و هر نقطه از کانادا کار کنند و حتی در صورت نیاز کارفرمایان را در هر زمان تغییر دهند.

برای واجد شرایط بودن دریافت اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا، داوطلبان باید ضمن گذراندن یک برنامه تحصیلی حداقل به مدت هشت ماه، سایر معیارهای مشخص شده را رعایت کند.

از زمان معرفی برنامه (PGWPP در اوایل دهه ۲۰۰۰)، تعداد دانشجویان بین‌المللی در کانادا افزایش یافته است، به گونه‌ای که در سال گذشته ۲۰۱۸ این تعداد به بیش از ۵۷۲،۰۰۰ نفر رسیده است.

البته تجزیه و تحلیل آماری کانادا نشان می‌دهد که این برنامه رشد چشمگیرتری را تجربه کرده است.

تعداد مجوزهای صادر شده در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۰۵ بیش از ۱۵ برابر افزایش یافته است و بر اساس محاسبات این تعداد دانشجویان دریافت‌کننده مجوز کار در کانادا از ۷،۴۰۰ نفر به ۱۱۷،۷۰۰ نفر رسیده است.

این رشد جمعیت ادامه داشته است به گونه‌ای که در سال ۲۰۱۸ برای بیش از ۱۴۳,۰۰۰ نفر، مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی صادر شده است.

تغییرات جدید قانون اجازه کار بعد از تحصیل در کانادا در برنامه PGWPP

برنامه PGWPP

امروزه مطالعات آماری کانادا نشان می دهد که پیشرفت های برنامه PGWPP به افزایش صدور مجوز کار و پروانه کمک کرده است.

یکی از این پیشرفت‌ها که از سال ۲۰۰۸ برای متقاضیان الزامی شد، داشتن شغل با یک کارفرما در یک زمینه‌ای مرتبط با تحصیلات آنها بود. تمدید اعتبار مجوز از یک سال به حداکثر سه سال نیز از دیگر پیشرفت‌های این برنامه بود که به فارغ‌التحصیلان اجازه ماندن و زندگی در کانادا را نمی‌دهد.

وضعیت مهاجرت کاری به کانادا

وزیر امور مهاجرت سابق کانادا، احمد حسین، در سخنرانی سال گذشته خود، دانشجویان بین‌المللی را “ایده‌آل ترین آیندگان برای کانادا ” توصیف کرد و گفت که آن‌ها مؤلفه اصلی و اساسی استراتژی مهاجرت به کانادا هستند.

همچنین وی گفت: “اکثر آنها ضمن برخورداری از تجربه کار کانادایی پس از اتمام تحصیلات دوره متوسطه در کانادا، به یکی از زبان‌های رسمی کشور کانادا (فرانسوی یا انگلیسی) مسلط هستند. در واقع همه این‌ها تلاشی برای موفقیت یک تازه‌وارد در کانادا است.”

برنامه PGWPP، بخشی از یک سیستم جامع برای تحصیل، کار و مهاجرت متقاضیان به کانادا است که برای جذب و حفظ دانشجویان بین‌المللی طراحی شده است که کشورهای محدودی از آن استفاده می‌کنند.

علاوه بر شهریه رقابتی و هزینه‌های زندگی در سطح جهانی، کانادا به دانشجویان بین‌المللی اجازه می‌دهد که در طول تحصیل از طریق مجوز کار خارج از دانشگاه و پس از تحصیل از طریق PGWPP کار کنند.

به همین جهت تاکنون تعداد زیادی مسیر برای اقامت دائم در اختیار دانش آموختگان بین‌المللی که قصد دارند پس از اتمام تحصیل از اقامت در کانادا برخوردار باشند، قرار گرفته است.

در واقع جذب دانشجویان بین‌المللی می تواند مزایای مفیدی در رشد اقتصاد کانادا داشته باشد.

به گونه‌ای که گزارش دولت فدرال نشان می‌دهد که دانشجویان بین‌المللی سالانه ضمن کمک در اقتصاد کانادا (نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار) تقریباً ۱۷۰،۰۰۰ شغل را پشتیبانی می‌کنند.

علاوه بر این، بسیاری از مقالات تحقیقاتی دولت فدرال و دانشگاهی نشان می‌دهد که دانشجویان بین‌المللی سابق به دلیل تسلط دائمی به چند زبان، داشتن مدارک، تحصیلات کانادایی و همچنین شبکه‌های اجتماعی و حرفه‌ای که در زمان خود در کانادا ایجاد کرده اند، به سرعت در بازار کار کانادا ادغام می‌شوند.

alt="سابقه کار کانادایی از طریق برنامه PGWPP"

مزایای سیستم اکسپرس اینتری

سابقه کار کانادایی از طریق برنامه PGWPP ، می‌تواند ضمن بهبود و افزایش اخذ اقامت دائم کانادا از طریق سیستم فدرال اکسپرس اینتری به دریافت سریع‌تر اقامت دائم کانادا برای کارگران خارجی واجد شرایط کمک کند.

داشتن سه سال سابقه کار در کانادا در سیستم جامع رتبه‌بندی ورود به سیستم اکسپرس (CRS)، برای متقاضیان دارای پروفایل ورود به Express میتواند دارای امتیازی به ارزش ۶۴ باشد.

پیشرفت‌های هدفمند در سیستم CRS Express که در اواخر سال ۲۰۱۶ اجرا شد، از جمله مواردی است که برای فارغ‌التحصیلان بین‌المللی ارائه شد. متقاضیان ورود به Express با داشتن مدرک تحصیلی دوره متوسطه در کانادا، بسته به برنامه تحصیلی خود، ۱۵ یا ۳۰ امتیاز اضافی نسبت به نمره CRS کسب می‌کنند.

در مجموع، فارغ‌التحصیلان بین‌المللی می‌توانند برای تحصیل در کانادا و تجربه کاری کانادایی خود، حداکثر ۹۴ امتیاز اضافی در سیستم Express Entry دریافت کنند.

در سال ۲۰۱۸، یک چهارم از کاندیداهای Express Entry که برای درخواست اقامت دعوت شده بودند، امتیازهای بیشتری را برای آموزش در کانادا کسب کردند.

علاوه بر این، هم دولت فدرال و هم استان‌های کانادا، راه‌های دیگری را برای اخذ اقامت دانشجویان بین‌المللی از طریق برنامه مهاجرت به استان آتلانتیک و سایر استانها ایجاد کرده اند.

نگاه به آینده قانون اجازه کار بعد از تحصیل

کانادا به دلایلی که در بالا ذکر شد، به احتمال زیاد مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در سراسر جهان است، به گونه‌ای که شهرت آن به عنوان یک جامعه باز و متنوع در زمان افزایش احساسات ضد مهاجرت در کشورهای دیگر افزایش می‌یابد.

کانادا همواره در تلاش است تا شرایط را برای تحصیل و زندگی دانش‌آموزان و دانشجویان بین فراهم کند.

از سال ۲۰۱۷، SDS روند پردازش مجوزهای تحصیلی را برای دانشجویان کشورهای برتر بین‌المللی تسریع کرده که دانشجویان بین‌المللی از کشورهای هند، چین، فیلیپین، پاکستان، ویتنام، مراکش و سنگال را در بر می‌گیرد.

اما امروزه اهداف پذیرش سالانه کانادا، تعداد دانشجویان بین‌المللی را که می توانند اقامت کانادا را دریافت نمایند، به ناچار محدود می‌کند. با این حال، به دانشجویان بین‌المللی که تمایل به مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل دارند توصیه می‌شود که در مورد چگونگی شرایط اقامت در کانادا و روش‌های مهاجرت به کانادا جهت شروع زندگی جدید در این کشور، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی