سرتیتر خبرها

دولت کبک از کارگران خارجی موقت حمایت می کند!

دولت کبک از کارگران خارجی موقت حمایت می کند!

دولت کبک در طی اعلامیه ای، برای حمایت و محافظت از کارگران موقت خارجی در برابر رفتار و اقدامات مشکوک کارفرمایان و استخدام کنندگان، مقررات جدیدی را وضع کرده است.

طبق این مقررات جدید، آژانس های استخدام و کارفرمایان جهت استخدام کارگران موقت خارجی نیاز به دریافت مجوز فعالیت دارند و آژانس هایی که از قبل مشغول به ارائه خدمات بودند نیز لازم است تا برای اجازه و ادامه فعالیت قانونی خود در تاریخ ۱ ژانویه تا ۱۴ فوریه سال ۲۰۲۰، به کمیسیون استانی CNESST (مسئول استانداردهای کار در استان کبک) مراجعه نمایند.

کمیسیون استانی CNESST 

کمیسیون استانی CNESST ضمن مدیریت سیستم صدور مجوز فعالیت، متقاضیان استخدام کننده و کارفرمایان را بر اساس عملکرد نظارت می کند تا بدین وسیله مطمئن شود که موسسات و آژانس های استخدام از این آیین نامه پیروی می کنند.

ژان بولت (Jean Boulet) وزیر کار، اشتغال و همبستگی اجتماعی، در یک کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این خبر گفت: “این قوانین جدید تضمین می کند تا کارمندان آژانس و کارگران خارجی موقت ضمن برخورداری از شرایط کار عادلانه، از تجربه کاری مثبت نیز برخوردار می شوند.”

دولت کبک از کارگران خارجی موقت حمایت می کند!

چنانچه موسسات و آژانس های استخدام نتوانند قوانین جدید را رعایت کند، جواز فعالیت خود را از دست می دهند.

به همین منظور لازم است تا این موسسات و کارفرمایان از شرایط زیر برخوردار باشند:

  • ارائه مدارکی به کارگران خارجی موقت جهت شرح جزئیات و شرایط کار خود در شرکت کارفرما
  • اعتماد کردن به کارمندان آژانس های استخدام و مشاوران مهاجرت به کانادا در صورت داشتن گواهی و مدارک معتبر

علاوه بر این تعهدات، آژانس های استخدام و شرکت های مشتری لازم است تا به طور مشترک، مسئول و متعهد به کارگران موقت خارجی باشند.

وظایف کارفرمایان و آژانس های استخدام کننده در مقابل کارگران خارجی موقت

  • این آژانس ها موظف هستند مبلغ ۱۵۰۰۰ دلار را بعنوان سپرده امنیتی تأمین کنند که بر اساس مقررات جدید استانداردهای کار کبک، در صورت عدم پرداخت حقوق توسط کارفرمایان، دستمزد کارگران جبران شود.
  • از تاریخ ۱ ژانویه سال ۲۰۲۰، آژانس های استخدام نیز باید در قبال تمام کارمندان خود تا زمانی که از وظایف یکسانی برخوردارند، حقوق یکسانی را بپردازند.
  • همچنین کارفرما لازم است تا برای تعیین میزان دستمزدها، تجربه کاری و مهارت کارگر را در نظر بگیرد، این در حالی است که دیگر نابرابری بر اساس وضعیت اشتغال و استخدامی پذیرفته نمی شود.

وظایف کارگران خارجی موقت در مقابل کارفرمایان

این مقررات جدید علاوه بر تعیین تعهدات صدور مجوز برای آژانس ها بر وظایف و رفتار کارفرمایان نیز نظارت می کند.

  • بر این اساس کارفرمایان موقت کارگران خارجی مجاز به پرداخت عوارض غیر از موارد مجاز در برنامه دولت کانادا نیستند.
  • کارفرمایان مجاز به نگهداری اموال شخصی یا موقت کارگران خارجی مانند گذرنامه و یا اسناد رسمی نخواهند بود.
  • همچنین کارفرمایان موظف اند تا اطلاعات مربوط به تاریخ ورود و خروج کارگران موقت را به کمیسیون استان کبک (CNESST) ارائه دهند.

ژان بولت (Jean Boulet) وزیر کار در ادامه گفت: در نهایت و بطور مختصر، این مقررات جدید علاوه بر داشتن مزیت های بسیار در بهبود شرایط کار کارگران خارجی موقت، به کاهش کلاهبرداری، مخفی کاری و سرقت نیز کمک می کند.

“پس ضروری است که همه افرادی که در توسعه استان کبک نقش دارند، بتوانند با پشتیبانی کافی، این کار را انجام دهند.”

کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ آماده بررسی شرایط دریافت ویزای کار کانادا برای شما و ارائه مشاوره مهاجرت به کانادا با توجه به شرایط شغلی شما هستند. همین حالا با ما تماس بگیرید. 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *