بررسی شرایط و قوانین تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری در کانادا

تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

اگر مهاجرت به کشور کانادا رویای شما است باید بدانید که می‌توانید به روش‌های مختلفی متوسل شده و شرایط آن را برای خودتان مهیا نمایید. تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کاری یکی از این روش‌ها است که موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ به متقاضیان پیشنهاد می‌کند. ما در این مقاله به طور مفصل راجع به شرایط و قوانین اخذ ویزای کار کانادا با ویزای توریستی  توضیح خواهیم داد.

افرادی که به کانادا مسافرت می‌کنند شیفته‌ی جذابیت‌های این کشور واقع در آمریکای شمالی می‌شوند. امکانات، جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ، فرصت‌های شغلی و تسهیلات از جمله مواردی هستند که افراد را به خود جذب می‌نمایند.

لذا بعضی از افراد تصمیم می‌گیرند تا برای همیشه به این کشور مهاجرت کنند. از این رو تبدیل ویزای توریستی به ویزای کار در کانادا به سوال ذهنی آن‌ها مبدل می‌گردد و آنها از خود می‌پرسند که آیا می‌توان ویزای توریستی کانادا را به ویزای کاری تبدیل کرد و برای همیشه در کانادا مقیم شد؟

آیا می‌توان ویزای توریستی کانادا را به ویزای کار تبدیل کرد؟

بر اساس قوانینی که در حال حاضر در کشور کانادا اجرا می‌شوند، چیزی تحت عنوان تبدیل ویزا وجود ندارد. اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان ویزای کار دریافت کرد.

در واقع شاید تحت شرایطی بتوان با ویزای توریستی کار کرد. اما این باور که تحت هر شرایطی می توان با ویزای توریستی ویزای کار نیز گرفت یک باور غلط و اساساً اشتباه است.

چگونه می‌توان ویزای توریستی را به ویزای کار در کانادا تبدیل نمود؟

پیشتر گفتیم که تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار غیر ممکن است. در حالت عمومی امکان ندارد فردی که با ویزای توریستی به کشور کانادا وارد شده در آنجا مشغول به کار شود. مگر بنابر شرایطی که در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد:

  • تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار ممکن است به شرطی که همسر یا نامزد فرد متقاضی مقیم کشور کانادا باشد و با ویزای کار یا ویزای تحصیلی به این کشور آمده باشد.
  • اگر شغل و نوع حرفه‌ی فرد به گونه‌ای باشد که نیازی به داشتن مجوز قانونی برای کار نداشته باشد. گفتنی است که این مورد تبصره‌های فراوانی دارد و پیچیده می‌باشد. از این رو لازم است تا در رابطه با آن با یک وکیل مشورت نمایید.
  • چنانچه فرد موفق به اخذ اقامت کانادا شده باشد و بخواهد تا قبل از طی شدن مراحل قانونی در خاک این کشور کار کند و درآمد‌زایی داشته باشد.
  • تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار ممکن است به شرطی که فرد در مدت زمان حضور در خاک کانادا بخواهد تا وضعیت اقامت خودش را تغییر دهد. از این رو وی باید یک جاب آفر از کارفرمای کانادایی دریافت کند و برای اخذ ویزای کار درخواست دهد.

لازم به ذکر است که اقدام به این شیوه بسیار زمان‌بر است و امکان دارد اخذ ویزا بیش از مدت زمان اقامت فرد در خاک کانادا به طول بیانجامد و در نهایت مشکلاتی را ایجاد کند. بنابراین بهترین توصیه این است که برای درخواست ویزای کار از خارج از خاک کانادا اقدام کنید.

نکات مهم درباره نحوه تبدیل ویزای توریستی به کاری در کانادا

ویزای توریستی کانادا چه تفاوتی با ویزای کار کانادا دارد؟

ویزای توریستی کانادا یک ویزای موقت است که بصورت تک برگ (single entry) یا مولتیپل (multiple entry) صادر می‌گردد. گفتنی است که مدت زمان ویزای تک برگ بر اساس درخواست متقاضی تعین می‌شود. مدت زمان ویزای مولتیپل به مدت ۵ سال می‌باشد.

برخورداری از ویزای توریستی کانادا به معنای مجوز ورود به خاک کانادا نیست. در واقع افسر باید از بابت موقت بودن حضور فرد در خاک کانادا مطمئن گردد.

به طور کلی افرادی که ویزای توریستی کشور کانادا را دریافت نموده اند اجازه‌ی کار در این کشور را ندارند.

به جد می توان گفت که ویزای کار یکی از بهترین انواع ویزا است. با برخورداری از این ویزا افراد می‌توانند به صورت موقت در کشور کانادا حضور داشته باشند و در آنجا به کار مشغول شوند. گفتنی است که مدت زمان اعتبار این این ویزا به نوع شغلی که فرد در حال انجام آن است بستگی دارد.

البته ناگفته نماند که دریافت ویزای کار یک سکوی پرتاب برای دریافت اقامت دائم در کشور کانادا می‌باشد. مادامی که شما در کشور کانادا حضور دارید می‌توانید برنامه‌های کاریابی استانی را بررسی کرده و در صورت واجد شرایط بودن اقامت‌تان را تمدید کنید و در نهایت اقامت دائم بگیرید.

برای دریافت ویزای کار کانادا لازم است تا فرد یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر از طرف یک کارفرمای کانادایی یا مقیم کانادا دریافت کند.

بعد از دریافت پیشنهاد شغلی لازم است تا متقاضی به اداره مهاجرت کشور کانادا مراجعه کند تا شرایط او بررسی گردند. در نهایت و بعد از بررسی شرایط ویزای او صادر می‌گردد.

برای تبدیل ویزای توریستی کانادا به ویزای کار باید از چه کسی کمک گرفت؟

دفاتر مهاجرتی و وکیل مهاجرت از جمله افراد و نهادهایی هستند که می‌توانند در امر مهاجرت افراد را یاری نمایند. این افراد قوانین مهاجرتی کشورها را می‌دانند و از ضوابط موجود مطلع هستند و به همین دلیل می‌توانند به بهترین نحو ممکن افراد را یاری نمایند و آنها را به آنچه که می‌خواهند برسانند. موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ اخذ ویزای کاری کانادا با ویزای توریستی را در داخل خاک کانادا برای متقاضیان انجام می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر همین حالا با کارشناسان ما تماس بگیرید و برای شروع پروسه تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری در کانادا اقدام نمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی