مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

سرتیتر خبرها

تغییرات جدید برنامه اسپانسرشیپ والدین کانادا

تغییرات جدید برنامه اسپانسرشیپ والدین کانادا

معمولا ماه ژانویه یکی از ماه های امیدوار کننده برای مهاجرانی است که قصد دارند از طریق برنامه اسپانسرشیپ والدین (مهاجرت والدین یا PGP) به کانادا سفر کنند. اما سال جدید با توجه به همه گیری ویروس کرونا در جهان این موضوع را کمی برای متقاضیان با نگرانی هایی همراه کرده است. باید گفت که جای هیچ نگرانی نیست.

خبر خوش حال کننده این است که اداره مهاجرت کانادا تصمیم دارد در سال ۲۰۲۱، همچنان با انتخاب تصادفی، متقاضیان اسپانسر شیپ کانادا را مورد پذیرش قرار دهد.

بر این اساس، دولت اعلام کرده است که تنها برای متقاضیان واجد شرایط در این پذیرش، با صدور دعوتنامه، امکان دعوت را برای والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ فراهم می کند.

مهاجرت والدین به کانادا از طریق برنامه PGP

طبق آخرین گزارش های دولت، PGP ضمن داشتن محبوبیت بسیار، از تقاضای زیادی برای حمایت مالی از شهروندان کانادایی و اقامت دائم برخوردار است.

با توجه به افزایش تعداد ساکنان دائمی و شهروندان کانادایی که تمایل به همراهی بستگان خود به این کشور را دارند، روند درخواست ویزای والدین کانادا در سال های اخیر بسیار بحث برانگیز بوده است.

مزایای PGP

در راستای برنامه های مهاجرت به کانادا، این کشور از سال ۲۰۱۹ تصمیم خود را گرفت که تا سال ۲۰۲۱، زمینه را برای پذیرش ۲۱،۰۰۰ متقاضی مهاجر از طریق برنامه PGP ایجاد کند.

از آنجایی که مزایای اقتصادی PGP به اندازه دیگر مسیر ها و برنامه های مهاجرتی کانادا قوی نیست، تنها می تواند ۶% از مهاجران تازه وارد کانادا را به خود اختصاص دهد.

به همین جهت استقبال از همسران و سایر بستگان و پناهندگان جوان تر، برای اقتصاد کانادا سودمندتر است؛ چرا که این افراد نسبت به والدین، مادربزرگ و یا پدربزرگ ها قادر خواند بود تا با فعالیت و کار در ساعات بیشتر، در مالیات دولت کانادا نقش موثرتری داشته باشند.

مهاجرت والدین به کانادا از طریق برنامه PGP

همچنین سیستم های خدمات درمانی و بهداشتی کانادا که توسط دولت اداره می شوند، مراقبت های بهداشتی و خدماتی را به افرادی که زمان بیشتری را در کانادا مشغول به کار و فعالیت هستند، براحتی تقبل می کند. این در حالی است که والدین و یا مادربزرگ و پدربزرگ ها و هم سن و سال های خود، به دلیل بالا بودن سنشان، بیشتر از هر شخص دیگری به مراقبت های بهداشتی کانادا نیاز دارند حتی اگر مشمول مالیات نشوند.

از این رو، یک توجیه اقتصادی برای استقبال از والدین، مادربزرگ و پدربزرگ ها وجود دارد. آنها با ارائه خدمات مراقبت از کودکان، خانواده های خود را قادر می سازند تا با کار کردن در ساعات اضافی و کسب درآمد بیشتر، پس انداز و در هزینه خود صرفه جویی کنند.

همچنین آنها می توانند با کار در کانادا به افزایش درآمد خانواده نیز کمک کنند.

اسپانسرشیپ و حامیان مالی

برای اولین بار در سال ۲۰۱۹، IRCC اولین خدمات آنلاین را برای ارسال فرم های “علاقه به اسپانسر و حامیان مالی” ارائه داد.

این فرم فقط برای چند دقیقه در تاریخ ۲۸ ژانویه ۲۰۱۹ برای پخش مستقیم در دسترس بود که IRCC در این باره می گوید: بطور همزمان ۱۰۰۰۰۰ نفر سعی کردند به فرم این دسترسی پیدا کنند.

در نتیجه، دولت فدرال کانادا ۷۰ جایگاه تحت این برنامه را برای حل و فصل دو دادخواستی که معتقد بودند سیستم درخواست آنلاین ناعادلانه بوده، ارائه کرد.

بر اساس گزارش CBC News، این توافق نامه به طور مخفیانه به متقاضیان اجازه می دهد تا از والدین یا مادربزرگ و پدربزرگ خود برای دریافت سوپر ویزای کانادا و مهاجرت حمایت مالی کنند و به نظر می رسد که دادخواست ها شامل توافق نامه عدم افشای اطلاعات هستند، به این معنی که افراد ذیربط اجازه ندارند جزئیات را فاش کنند.

این پرونده ها در دو شهر تورنتو و ونکوور تشکیل شدند که اسناد موجود در پرونده در دادگاه تورنتو نشان می دهد: “روند ثبت نام آنلاین و طراحی و اجرای آن خودسرانه، فریبنده و ناعادلانه بوده.”

شکایات صورت گرفته حاکی از آن است که این روند بین مردم، افرادی که نمی توانند به سرعت فرم را پر کنند یا افرادی که به اینترنت دسترسی ندارند، تبعیض قایل شده است. به همین جهت مقامات در پاسخ به شکایات موجود در روش قرعه‌کشی که در دو سال گذشته مورد استفاده قرار گرفت، به تغییر سیستم در سال ۲۰۱۹ اقدام کردند.

طبق روش قبلی، دسترسی به فرم های حمایت مالی، طی بازه ای یک ماهه در ژانویه ارائه شد و نامزدها به طور تصادفی برای تکمیل برنامه ها جذب می شدند.

روند برنامه مهاجرت والدین و اسپانسرشیپ کانادا

روند برنامه مهاجرت والدین در سال ۲۰۲۱

در اوایل سال ۲۰۲۱ دولت کانادا در ابتدا به درخواست اسپانسرشیپ افرادی را که در پاییز ۲۰۲۰ ارسال کرده اند، رسیدگی می کند. گرچه دولت خواهان پذیرش ۳۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۱ از طریق برنامه اسپانسرشیپ والدین می باشد، ولی در اوایل سال میلادی جدید از میان حجم گسترده ای از متقاضیان، تنها به پذیرش ۱۰ هزار از افرادی که درخواست خود را تا پیش از دسامبر ۲۰۲۰ ارائه کرده اند، اقدام کند. 

با همه این تفاسیر و گذشت ۱۵ روز از سال میلادی جدید، همچنان تاریخ دقیق رسیدگی و پذیرش درخواست های متقاضیان مشخص نشده است.

بنابراین اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که قصد دارید در سال جدید مسیر مهاجرت به کانادا را با روش اسپانسرشیپ والدین به پیش ببرید، لازم است طبق مراحل زیر روند مهاجرتی خود را سپری نمایید.

مرحله ۱: علاقه و پشتیبانی حامیان مالی

حامیان مالی واجد شرایط، فرم “علاقه به اسپانسر” را باید به محض انتشار برایشان تکمیل کنند تا به IRCC اطلاع دهند که مایل به حمایت از والدین، مادربزرگ و پدربزرگ های خود هستند.

این فرم نیاز به حامیان مالی جهت بارگذاری یک نسخه از سند و وضعیت موجود در کانادا را هم دارد تا بدین طریق اداره مهاجرت کانادا بتواند سریعتر نسبت به شناسایی درخواست های تکراری عمل کنند. همچنین این فرم تا زمان رسیدن تعداد افراد به حد مشخصی در دسترس خواهد بود.

مرحله ۲: ارسال دعوت نامه برای حامیان مالی

پس از پایان دوره حمایت مالی، IRCC موارد ارسالی را بررسی کرده و نسخه های تکراری را حذف می کند.

مقامات IRCC از حامیان مالی علاقه‌مند دعوت می کند تا برای حمایت از والدین، مادربزرگ و پدربزرگ خود، به منظور دریافت علاقه به فرم های حمایت مالی، درخواست کامل ارائه دهند.

 این روند تا رسیدن به سقف ۳۰،۰۰۰ متقاضی در سال ۲۰۲۱ ادامه خواهد یافت. با این حال ممکن است با توجه به شرایط ویژه سال جدید و تاثیراتی که بیماری کرونا بر روند مهاجرتی کانادا داشته، این تعداد افراد مورد پذیرش از سوی اداره مهاجرت با تغییراتی مواجه شود.

مرحله ۳: ارسال برنامه ها

گرچه تاریخ مشخصی هنوز برای پذیرش از دعوت متقاضیان در سال جدید اعلام نشده، ولی کسانی که برای ارائه درخواست خود دعوت خواهند شد، ۶۰ روز فرصت دارند تا از IRCC درخواست کامل خود را دریافت کنند.

افرادی که علاقه به فرم حمایت مالی دارند و شماره تأیید صحت را اخذ نموده اند، ولی دعوت نامه ای برای درخواست در پاییز سال ۲۰۲۰ دریافت نکرده اند، می توانند فرم خود را در IRCC برای بررسی در سال ۲۰۲۱ حفظ و مجددا درخواست خود را لحاظ کنند.

به همین جهت با بهبود برنامه مهاجرت والدین به کانادا در سال ۲۰۲۱ انتظار می رود که تعداد افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی (PGP) و اسپانسرشیپ کانادا را دارند، به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

درباره روند اسپانسرشیپ والدین بیشتر بدانید!

۱- برای اسپانسر شدن داشتن چه شرایطی لازم است؟

افراد بالای سن ۱۸ سالی که از درآمد کافی جهت تامین مایحتاح والدین خود برخوردارند، در صورتی که شهروند کانادا یا دارای کارت اقامت کانادا و یا سیتیزن کانادا باشند، میتوانند بعنوان اسپانسر، مقدمات مهاجرت والدین خود را مهیا سازند.

۲- اسپانسرشیپ والدین شامل چه کسانی  میشود؟

متقاضیان دارای صلاحیت میتوانند همسر، والدین، پدربزرگ یا مادربزرگ، فرزندان وابسته و سایر بستگان خود را در صورت داشتن شرایط کافی از روش اسپانسرشیپ به کانادا بیاورند.

۳- چرا برنامه اسپانسرشیپ را بعنوان روشی برای مهاجرت به کانادا انتخاب کنیم؟

در کنار اینکه این روش برای افراد مقیم کانادا، زندگی در کنار سایر بستگان و والدین خود را به همراه دارد، مجوز کار، خدمات درمانی و دریافت شهروندی کانادا را نیز امکان پذیر میکند.

برای اقامت والدین به صورت سفر کوتاه مدت مطلب “ویزای توریستی کانادا“ را مطالعه نمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *