راه اندازی کسب و کار مهاجران کانادا

مهاجران در راه اندازی کسب و کار از کانادایی ها موفق ترند!

طی مطالعه جدیدی که توسط بانک توسعه تجارت کانادا (BDC) صورت گرفت، نشان داده شد که مهاجران بیشتر از شهروندان کانادایی در راه‌اندازی کسب و کار و کارآفرینی موفق‌ترند!

بر اساس این مطالعه، احتمالا به جهت رشد سریع تر کسب و کار مهاجران در کانادا، آنها قادرند تا مشاغل خالص بیشتری را نسبت به جمعیت متولد کانادا ایجاد کنند.

طبق گفته بانک توسعه تجارت کانادا (BDC)، نرخ کارآفرینی در بین افراد تازه‌وارد بیش از دو برابر افراد متولد کانادا است و این بدان معنی است که مهاجران دو برابر بیشتر از شهروندان کانادایی در تحقق بخشیدن به یک پروژه کارآفرینی موفق‌ترند. (منظور از کارآفرینی شروع یک تجارت جدید از مرحله صفر و یا خرید کسب و کار یا تجهیزات می‌باشد.)

افزایش کارآفرینان تازه‌وارد

با توجه به افزایش تعداد کارآفرینان تازه وارد و مهاجرانی که قصد سرمایه گذاری در کانادا و راه‌اندازی استارت آپ را دارند، در سال ۲۰۱۸ به تعداد ۲۵۱.۶۰۰ نفر (۲۲% بیشتر از سال ۲۰۰۶)، انتظار می‌رود که تا سال ۲۰۳۲ مهاجران حداکثر ۸۰ درصد از رشد جمعیت کانادا را تشکیل دهند.

همچنین BDC سعی دارد تا این روند رشد کارآفرینی در کانادا را همراه با مهاجران، جوانان، سالمندان و زنان کانادا در دهه‌های آینده ادامه دهد.

کارآفرینی مسئله‌ای نگران کننده اما ثمر بخش است!

طبق بررسی‌های انجام شده بانک توسعه و تجارت کانادا (BDC) بر رضایت شغلی کارآفرینان، مشخص شده که با وجود پر استرس بودن و اداره کردن یک تجارت، همواره حدود ۹۰ درصد کارآفرینان از نظر حرفه‌ای احساس رضایت داشتند.

به طور کلی، کارآفرینان ضمن لذت بردن از مدیریت مشاغل خود، هر روز انگیزه کار دارند و از پیشرفت کار خود راضی هستند. همچنین کارآفرینان به جز پول انگیزه‌های برتر دیگری نیز همانند استقلال، انعطاف‌پذیری، شور و شوق و احساس رضایت درونی نیز دارند.

راه اندازی کسب و کار در کانادا برای مهاجران

با این حال، راه رسیدن و مسیر ایجاد یک کارآفرینی و تجارت موفق، آنقدرها آسان نیست!

به گونه‌ای که در یک نظر سنجی، سه چهارم از کارآفرینان مورد بررسی گفتند که شروع یک کسب و کار جدید در مقایسه با دیگر مشاغل (همانند کارمندان شاغل در یک شرکت) از ناامنی مالی، نبود مزایا و استرس بیشتری برخوردار است و باید همواره با آن‌ها مقابله کنند.

و همین امر نشان می‌دهد که تقریباً یک سوم مشاغل جدید پس از گذشت پنج سال از تاسیس خود ورشکسته شده و تنها کمتر از نیمی از آنها هنوز بعد از ده سال به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

با این وجود، مهارت‌های قابل قبولی خاصی وجود دارد که فراگیری آن‌ها، به موفقیت و رضایت کارآفرینی کمک می‌کند.

مهارت‌های مدیریتی، مهارت‌های فنی و هدفمندی

در این بین، افراد هدفمندی که در مواجهه با مشکلات و سختی‌ها نا امید و دلسرد نمی‌شوند و همچنان مقاومت می‌کنند می‌توانند در زمینه کارآفرینی موفق شوند.

در طی سال‌های اخیر مطالعات و بررسی‌های زیادی بر روی رابطه کارآفرینی و هدفمند بودن افراد صورت گرفته که نتایج مثبتی را نیز به همراه داشته است و نشان داده شده که افراد با انگیزه و هدفمند، همواره با انرژی بیشتری برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.

همچنین طی تحقیقات بانک توسعه و تجارت کانادا BDC مشخص شد که بین سطح رضایت درونی کارآفرینان و سطح مهارت‌های مدیریتی و فنی آنها ارتباط جدی وجود دارد.

مهارت‌های فنی ارزیابی شده توسط بانک توسعه تجارت کانادا (BDC) شامل موارد زیر است:

  • مدیریت مالی
  • فروش و بازاریابی
  • مدیریت منابع انسانی
  • مدیریت عملیات
  • برنامه ریزی استراتژیک

همچنین آنها ۱۱ مهارت مدیریتی مورد مطالعه را در چهار گروه زیر دسته‌بندی کرده‌اند:

  • مدیریت سازمانی
  • مدیریت رهبری و مردم
  • نوآوری
  • شبکه سازی

بر اساس این مطالعه مهارت‌های مدیریتی در نوآوری و شبکه، تاثیر مستقیمی و مثبتی بر افزایش فروش داشته است. همچنین نوآوری و مهارت‌های مدیریت سازمانی نیز رضایت کارآفرینی را برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ را دارند به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی