مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

شرایط تحصیل در مونترال کانادا

مزایای تحصیل در مونترال کانادا

مونترال از جمله شهرهای فرانسوی زبان کشور کانادا و یکی از بزرگترین شهرهای استان کبک است که به دلیل برخورداری از کیفیت و استانداردهای بالا در زمینه های علمی و آموزشی و فراهم آوردن فرصت های تحصیلی مناسب، توانسته است در سال ۲۰۱۷ رتبه اول و در سال ۲۰۱۸ رتبه چهارم بهترین شهر دانشجویی در کانادا را به دست آورد. در ادامه مطلب به بررسی مزایا، هزینه و شرایط تحصیل در مونترال می‌پردازیم.

مزایای تحصیل در مونترال نسبت به سایر شهرهای کانادا:

  • برخورداری از استانداردهای بالا در سطح آموزشی
  • برخورداری از ۶ دانشگاه برتر در سطح جهان
  • هزینه تحصیل در شهر مونترال کانادا واقع در استان کبک، نسبت به دیگر شهرهای این کشور بسیار ارزان می‌باشد.
  • به جهت رایج بودن زبان فرانسوی در شهر مونترال، افراد برای تحصیل از دو انتخاب (۱- تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های انگلیسی زبان و ۲- تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های فرانسوی زبان) برخوردارند.
  • همچنین معتبر بودن دانشگاه‌ها برای فارغ‌التحصیلان شانس پیدا کردن مشاغل و کاریابی را افزایش می‌دهد.

تحصیل در مونترال کانادا بسته به مقاطع تحصیلی افراد متفاوت می‌باشد:

تحصیل در مدارس

 برای تحصیل در مونترال کانادا لازم است تا افراد از سن ۵ سالگی برای آموزش وارد مدارس شوند و در نهایت پس از اتمام ۱۱ سال دوران مدرسه، برای ادامه تحصیلات در دانشگاه‌های مونترال، یک دوره ۲ ساله در کالج را بگذرانند.

لازم به ذکر است که با وجود اینکه زبان اصلی و رایج اکثر مدارس دولتی در مونترال کانادا زبان فرانسه است، اما مدارس دولتی به زبان انگلیسی نیز در مونترال وجود دارند. باید توجه کرد این گونه مدارس برای فرزندان والدینی که شهروند کانادا محسوب می‌شوند و یا در مقاطعی، تحصیلات خود را به زبان انگلیسی سپری کرده‌اند، مناسب است.

مزایای تحصیل در مونترال کانادا

البته زبان انگلیسی در مدارس فرانسوی زبان نیز همواره به عنوان زبان دوم به دانش آموزان آموزش داده می‌شود به گونه‌ای که بسیاری از مدارس موجود در مونترال کانادا به صورت دو زبانه هستند. همچنین مهاجران در صورت تحصیل در مدارس انگلیسی زبان، می‌توانند از مدارس بین‌المللی موجود در مونترال کانادا استفاده نمایند.

تحصیل در دانشگاه‌های مونترال کانادا

 امروزه شهر مونترال کانادا به جهت برخورداری از ۱۲ کالج و ۶ دانشگاه برتر در سطح جهان به مقصد مناسبی برای مهاجرت تحصیلی تبدیل شده است. این شهر که دارای رتبه چهارم شهرهای برتر دانشگاهی در جهان می‌باشد، با ارائه بیش از ۶۰۰ رشته تحصیلی (چون پزشکی، مدیریت، مهندسی، پرستاری، داروسازی، حقوق، پلی‌تکنیک، هنر و موسیقی) پذیرای دانشجویان از سراسر جهان می‌باشد.

همچنین باید توجه شود که زبان اصلی و رایج دانشگاه‌ها و کالج‌های مونترال کانادا نیز فرانسوی می‌باشد که افراد در صورت تسلط نداشتن به این زبان لازم است تا در ابتدا با داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره حداقل ۵.۵، پذیرش خود را از دانشگاه مورد نظر دریافت نمایند و سپس بعد از اتمام دانشگاه، برای ادامه تحصیل در کانادا، جهت فراگیری زبان فرانسوی نیز اقدام کنند.

۱- دانشگاه‌های انگلیسی زبان

به جهت رایج بودن زبان فرانسوی در مونترال، تعداد دانشگاه‌ها و کالج‌های انگلیسی زبان در این شهر محدود می‌باشد به گونه‌ای که از بین ۶ دانشگاه این شهر، تنها در دو دانشگاه McGill و Concordia در همه مقاطع و رشته‌ها، به زبان انگلیسی آموزش داده می‌شود. البته باید توجه شود که به جهت محدود بودن این دانشگاه‌ها، شرایط پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیز برای دانشجو سخت‌تر می‌شود.

هزینه تحصیل در مونترال کانادا

۲- کالج‌های انگلیسی زبان

از بین ۱۲ کالج مونترال کانادا، کالج های Dawson College ،John Abbott و … به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند.

همچنین افرادی که تمایل به تحصیل و فراگیری زبان فرانسوی را دارند می‌توانند از دانشگاه‌هایی چون دانشگاه مونترال (UQAM ،Sherbrooke University ،(UdeM و … نیز استفاده نمایند.

با این حال باید توجه شود که در صورت تحصیل در مدارس و دانشگاه‌های انگلیسی زبان، لازم است تا افراد برای زندگی در شهر مونترال، زبان فرانسوی را نیز فراگیرید.

هزینه تحصیل در مونترال  کانادا

هزینه تحصیل در مونترال کانادا بسته به مقطع تحصیلی و نوع رشته انتخابی، متغیر است اما به طور کلی این میزان شهریه مبلغی بین ۱۲ الی ۱۹ هزار دلار کانادا (در ۱سال) می‌باشد. البته باید توجه شود که برخی از رشته‌ها از هزینه پایین‌تری (۷ الی ۸ هزار دلار کانادا در یک سال) برخوردارند.

همچنین در صورت تحصیل در مدارس بین‌المللی لازم است تا میانگین ۲۵ هزار دلار کانادا به صورت سالیانه به عنوان هزینه تحصیل پرداخت نمایید.

بورسیه تحصیل در مونترال کانادا

بورسیه تحصیلی کانادا پذیرش تحصیلی، به میزان درجه علمی و صلاحیت دانشجو بستگی دارد، به گونه‌ای که بر این اساس در حال حاضر به دانشجویان کارشناسی ارشد، ۶ الی ۱۵ هزار دلار کانادا و به دانشجویان مقطع دکترا، ۹ الی ۱۸ هزار دلار کانادا بورسیه تعلق می‌گیرد. موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴، شما علاقه‌مندان را در تمامی مراحل مربوط به مهاجرت به کانادا و تحصیل در کشور کانادا همراهی می‌کند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی