ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

برای اخذ ویزای کانادا باید چند مرحله را پشت سر بگذارید که در مرحله اول، آماده کردن مدارک و ارسال درخواست آنلاین به سفارت کانادا می‌باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی بیشتر نحوه ثبت نام آنلاین ویزای کانادا بپردازیم، با ما همراه باشید!

کشور کانادا در ایران سفارت‌خانه‌ای ندارد از همین رو مسافرین برای بالا بردن سطح کیفیت خدمات سفارت و همچنین داشتن زمان بیشتری برای ارسال مدارک لازم برای ویزای کانادا از روش درخواست آنلاین ویزای کانادا استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است، با انتخاب این روش در زمان انگشت‌نگاری تنها با به همراه داشتن پاسپورت و نامه بیومتریک (که مربوط انگشت نگاری سفارت کانادا است) به دفاتر نمایندگی سفارت یعنی «VAC» مراجعه کنند. بهتر است بگوییم، روش درخواست آنلاین ویزای کانادا، یکی از جدیدترین متد مورد تایید سفارت می‌باشد و همچنین زمان بررسی مدارک را نیز بالا می‌برد. متقاضیانی که در طول ده سال گذشته یک بار انگشت‌نگاری انجام داده‌اند، دیگری نیازی به انجام انگشت‌نگاری مجدد نمی‌باشد. یکی از مزایای دیگر این روش، بررسی دقیق مدارک، کاهش احتمال ریجکت ویزای کانادا، امکان دریافت کمک از مشاوران و سپردن پر کردن فرم‌ها به موسسات مهاجرتی که در این زمینه متخصص هستند اشاره کرد. درخواست آنلاین برای ویزا در مجموع روشی کم هزینه‌تر، امن‌‎تر و با احتمال برد بیشتری می‌باشد.

راهنمای ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

مراحل ثبت نام آنلاین ویزای کانادا

در اولین مرحله فرد متقاضی باید وارد سایت اداره مهاجرت کانادا شود. در این سایت رسمی مدت زمانی که می‌خواهد در کانادا اقامت داشته باشد را در نظر بگیرد و برای اخذ ویزای خود درخواست دهد. به عنوان مثال اگر برای گردشگری و یا دیدار با اقوام‌ خود به کشور کانادا می‌خواهد سفر کند، باید ویزای Temporary resident یا  visitor visa (ویزای توریستی کانادا) را انتخاب کند. در این سایت متقاضی باید برای خود یک اکانت بسازد و فرم سفارت کانادا را از داخل اکانت خود دریافت و سپس تکمیل کند. گام به گام با ما همراه باشید:

  • در مرحله اول ساختن اکانت، سایت چند سوال امنیتی می‌پرسد تا امنیت اکانتی که ایجاد کرده‌اید، بیشتر شود. در زمان پاسخگویی به این سوالات بسیار دقت کنید و جواب‌هایی که می‌دهید را خوب به‌خاطر بسپارید چرا که در هر بار ورود به اکانت، سایت یکی از آن سوال‌ها از شما خواهد پرسید.
  • پس از انتخاب کردن نوع ویزا، مثلا Visitor Visa، سایت مجددا از شما چند سوال می‌پرسد که مطمئن شود گزینه مناسبی را انتخاب کرده‌ باشید و سپس، فرم اصلی برای شما باز می‌شود. در نظر داشته باشید که می‌توان فرم را در هر مرحله که هستید ذخیره کنید و از سایت خارج شوید و مجددا برای تکمیل فرم به سایت مراجعه کنید.
  • به سوالات در نهایت دقت و صحت پاسخ دهید و اطلاعاتی که لازم دارید را قبل از شروع به تکمیل فرم آماده کنید. به عنوان نمونه باید توانایی نوشتن آدرستان و سمت شغلی به زبان انگلیسی، نحوه نوشتن تاریخ تولد بصورت میلادی را داشته باشید.
  • پس از تکمیل فرم، باید مدارک مورد درخواست سفارت کانادا را آپلود کنید. برای هر قسمت حجم هر فایل حداکثر ۴ مگابایت می‌تواند باشد؛ در ضمن فرمت‌هایی چون doc، docx، pdf، jpg، tiff و png قابل قبول است.

برای ثبت نام ویزای آنلاین کانادا، ابتدا باید در سایت رسمی سفارت یک اکانت ایجاد کنید.

در مراحل قبل نحوه پر کردن فرم سفارت کانادا را برای شما بازگو کردیم و اینک:

برای ثبت نام ویزای کانادا چه مدارکی را باید آپلود کنیم؟

  • فرم اقامت کانادا را که از اکانت خود دانلود و تکمیل کرده‌اید.
  • اسکن تمامی پاسپورت‌هایی که تا به امروز داشته‌اید و مدارکی که نشان می‌دهد شما به کدام کشورها سفر کرده‌اید. لازم به ذکر می‌باشد برای سفارت کانادا سابقه سفر به‌خصوص در محدوده شینگن، امتیاز بالایی دارد.
  • اسکن تمامی صفحات پاسپورت فعلی‌ خود را به روی سایت آپلود کنید.
  • اطلاعات مالی، مدارک گردش حساب و اسنادی که دارید را باید در قسمتی که برای اطلاعات مالی است وارد کنید. همواره دقت داشته باشید که اطلاعات را به اشتباه آپلود نکنید.
  • عکستان را با مشخصاتی که در سایت اعلام شده ارسال کنید.
  • اسکن مدارکی مانند رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل که نشان دهنده هدف شما از سفر هستند را باید در قسمت در نظر گرفته شده ارسال کنید. در ضمن در صورت داشتن دعوت‌نامه نیز باید در همین قسمت آپلود شود.
  • فرم مشخصات اعضای خانواده را باید تکمیل و ارسال کنید، حتی اگر اعضای خانواده‌تان با شما به سفر نمی‎‌آیند.
  • فرم مشخصات فردی، بخش دیگری از فرم است که اختیاری است اما پیشنهاد می‌شود آن را نیز با دقت پر کنید. در این قسمت سوالاتی درباره سفرهایی که قبلا داشته‌اید و چند موضوع دیگر از شما خواهند پرسید.
  • در انتها، فرم مربوطه یک بخش توضیحات نیز دارد که پر کردن آن ضروری نیست. اما اگر  مطلبی بوده است که نتوانسته‌اید از طریق قسمت‌هایی که در بالای فرم بوده آن‌را ارسال کنید، در این قسمت عنوان می‌کنید.

نحوه پرداخت هزینه ثبت نام ویزای کانادا

پس از تکمیل اطلاعات تمامی فرم‌ها و آپلود مدارک، تا پرداخت شما کامل نشود، درخواست ویزای شما مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. در نتیجه باید این بخش را با دقت بسیار انجام دهید. پرداخت این هزینه باید با مسترکارت انجام شود. اگر مسترکارت ندارید و یا نیاز به مرجع معتبری دارید تا به‌ شکل درست پرداخت را برایتان انجام دهد، می‌توانید از خدمات ویزای کانادا موسسه مهاجرتی کانادا آتلانتیک ۷۲۴ استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی