سرتیتر خبرها

قوانین قرنطینه اجباری مسافران کانادایی!

قرنطینه اجباری مسافران کانادایی

در حال حاضر دولت کانادا برای همه مسافرانی که در دوران شیوع ویروس کرونا وارد کشور شده اند، اقدامات قرنطینه اجباری را اتخاذ کرده است.

بر اساس اقدامات و قوانین دولت، متقاضیان خارجی در صورتی مجاز به سفر به کانادا خواهند بود که بلافاصله پس از ورود به این کشور، در خانه یا مکانی خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند.

در واقع برای این افراد هرگونه تردد در سطح شهر و حضور در اجتماع، حتی فروشگاه های مواد غذایی ممنوع است، چرا که در صورت هرگونه بروز علائم بیماری، دولت از حق جریمه و زندانی کردن آنها برخوردار خواهد بود.

اقدامات دولت کانادا در زمان شیوع ویروس کرونا

– هم اکنون دولت کانادا، سفر بسیاری از متقاضیان خارجی به این کشور را محدود کرده است. اما با این حال، در موارد بسیار، استثنائاتی نیز وجود دارد که ورود به کانادا را برای شهروندان، ساکنان دائمی (افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند)، کارگران خارجی موقت که با ویزای کار کانادا وارد این کشور می شوند و اعضای درجه یک خانواده مجاز می کند.

– دانشجویان بین المللی نیز در صورت تایید ویزای تحصیلی کانادا تا تاریخ قبل از ۱۸ مارس، می توانند وارد خاک کانادا شوند.

– البته این الزامات و اقدامات بسته به وجود علائم ویروس کرونا (COVID-19) در مسافران، متفاوت می باشد، به گونه ای که وجود این علائم، فرد مسافر را حتی در صورت داشتن ویزای کانادا از سفر و سوار شدن به هواپیما منع می کند.

– همچنین باید توجه شود که با وجود چنین شرایطی، مسافران ضمن ورود به کانادا، هنوز هم می توانند این کشور را ترک کنند. البته به جهت جلوگیری از سفرهای غیرضروری به کشورهای دیگر، دولت ضمن محدود کردن پروازها، اخطار سلامتی نیز به مسافران می دهد.

اقدامات دولت کانادا در زمان شیوع ویروس کرونا

اقدامات لازم برای مسافران در صورت بروز علائم بیماری کرونا

– مسافران خارجی در صورت بروز هرگونه علائم بیماری کرونا همچون تب، سرفه و یا مشکلات حاد تنفسی، لازم است تا سریعا خود را قرنطینه کنند. البته منظور از قرنطینه اجباری بدین معنا است که فرد به مدت ۱۴ روز از مکانی که در آنجا اقامت می کند، خارج نشود و در خانه بماند.

– بر اساس وب سایت دولتی، در صورت ورود به کانادا، هرگونه نقض و بی توجهی به دستورالعمل های ارائه شده برای فرد پیگرد قانونی دارد؛ که این پیگرد شامل ۶ ماه زندان و یا مبلغ ۷۵۰ هزار دلار جریمه نقدی می شود.

– علاوه بر این، در صورت ورود به کانادا نیز افراد باید از حمل و نقل خصوصی استفاده کنند، چرا که با شیوع این ویروس استفاده از هرگونه حمل و نقل عمومی ممنوع می باشد.

قرنطینه مسافران کانادا

افراد در صورت عدم داشتن مکانی برای قرنطینه می توانند به مراکزی که توسط رئیس بهداشت کانادا تعیین شده، مراجعه نمایند. با این شرایط باز هم ۱۴ روز قرنطینه برای افراد اجباری است و آنها فقط در صورت هرگونه مراقبت پزشکی می توانند از قرنطینه خارج شوند.

همچنین دولت به افرادی که در یک محیط و اقامتگاه زندگی می کنند، توصیه می کند که در صورت بروز هرگونه علائم، تماس خود را با دیگر اعضای خانه بخصوص کودکان، سالمندان و افراد دارای شرایط خاص پزشکی، محدود کنند و در ارتباط کمتری باشند.

به همین منظور افراد حتی در دوران قرنطینه نیز باید به حفظ سلامتی خود توجه کنند و در صورت وخیم شدن اوضاع بیماری بهتر است تا با برقراری تماس با مراکز خدمات درمانی و بهداشتی عمومی، از دستورالعمل های لازم پیروی کنند.

اقدامات مسافران در صورت نداشتن علائم ویروس کرونا

– باید توجه شود که افراد حتی در صورت نداشتن هیچ علائمی از ویروس کرونا، باز هم ممکن است در معرض ابتلا و آلوده کردن دیگران قرار گیرند. به همین منظور مسافران تازه وارد به کانادا حتی بدون هیچ علائمی، باید مستقیما از فرودگاه و یا مرز، به مدت ۱۴ روز در خانه بماند و خود را قرنطینه کنند.

– به غیر از افرادی که قرنطینه برایشان ضروری است، مسافران با ورود به کانادا و نداشتن علائم بیماری، می توانند با استفاده از حمل و نقل عمومی خود را به خانه و محل اقامت برسانند.

– ضمنا دولت، همواره ماندن در خانه را توصیه می کند و از شهروندان تقاضا دارد که به هیچ عنوان در مکان های عمومی حضور پیدا نکنند و در صورت نیاز به مواد غذایی و دارویی، با استفاده از سفارش از راه دور، نیاز خود را بر طرف نمایند.

با این حال اگر پس از بازه زمانی ۱۴ روز قرنطینه، علائم بیماری در فرد پدیدار شد، باید با کناره گیری از دیگر افراد خانواده، سریعا با مراکز بهداشتی و یا یک متخصص درمانی تماس برقرار نمایید، زیرا آنها با توصیف علائم بیماری، تمام اقدامات لازم جهت درمان را به بیمار اطلاع می دهند.

و در نهایت دولت کانادا در تلاش است که با تهیه یک لیست، تمام مکان هایی که ممکن است افراد را در معرض ویروس کرونا (COVID-19) قرار دهد، مشخص نماید تا با مراجعه به سایت دولتی بتوانید متوجه شوید که اخیرا به این مکانهای عمومی پرخطر مراجعه کرده اید یا خیر.

متقاضیان علاقه‌مند به مهاجرت کانادا، برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مشاوران موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ تماس برقرار نمایند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *