سرتیتر خبرها

تست کرونا برای تمامی مسافران کانادایی الزامی شد!

تست کرونا برای تمامی مسافران کانادایی الزامی شد!

کانادا به تازگی تمامی مسافران و متقاضیان ورود به کشور را ملزم به انجام آزمایش های COVID-19 کرده است. منظور از این آزمایش، انجام تست PCR می باشد که هم اکنون موثق ترین آزمایش بر روی ویروس کرونا محسوب می شود.

این اقدامات که از تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۱ شروع به اجرا می شود، تنها متقاضیانی را که سه روز قبل از سفر، جواب تستشان منفی اعلام شده است می پذیرد. هر چند در هنگام ورود به کشور کانادا نیز حضور ماموران مرزی، رعایت این قوانین جدید توسط متقاضیان را تضمین می کند.

این تصمیمات اعمال شده از جانب وزیر بهداشت عمومی کانادا، آقای بیل بلر، به معنای صرف نظر کردن از ۱۴ روز قرنطینه اجباری برای مسافران نیست. با این حال تمامی جزئیات این تصمیم همچنان در حال نهایی شدن است و انتظار می رود که تا هفته آینده اطلاعات بیشتری در این باره در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

بر اساس تمامی قوانین از پیش تعیین شده از سوی دولت کانادا، همه مسافران می بایست به محض ورود به کانادا ۱۴ روز را در قرنطینه سپری کنند. بدین معنا که در این مدت با ارائه برنامه ای نسبت به نحوه تهیه غذا و دارو، به هیچ عنوان مکان قرنطینه خود را ترک نکنند. نقض هرگونه قوانین قرنطینه ممکن است به جریمه نقدی حداکثر تا ۷۵۰ هزار دلار کانادا یا حتی ۶ ماه زندان منجر شود.

با این همه، در شرایطی ویژه (همانند شرکت در مراسم خاکسپاری و یا حضور در کنار عزیزی که آخرین لحظات عمر خود را سپری می کند) برخی از متقاضیان می توانند قبل از سفر به کانادا با دریافت تاییدیه از دولت، مجاز به منع قرنطینه شوند.

با منفی شدن تست PCR متقاضیان مجاز به ورود به کانادا می شوند!

این اقدامات جدید برای غربالگری کووید ۱۹ مسافران، نخستین بار از جانب وزیر بهداشت کبک، کریستین دوبه، مطرح گردید تا بدین صورت مقامات فدرال با شدت و دقت بیشتری نسبت به ورود مسافران عمل نمایند. استان کبک از آن قبیل استان های کانادا است که حتی فروشگاه های غیر ضروری را نیز موظف به تعطیلی کرده است.

شاید این طرح نخستین بار از سوی استان کبک اعلام شده باشد، ولی برای پیشگیری از افزایش موارد ابتلا به این بیماری، هم اکنون قرار بر اجرا در سر تا سر کشور می باشد. چراکه به نظر می رسد که با فرا رسیدن زمستان موارد مبتلا به کووید ۱۹ به حد چشمگیری رو به افزایش برود، به گونه ای که از تاریخ ۲۹ دسامبر نیز، تعداد مبتلایان به بیش از ۵۵۰ هزار نفر رسیده است.

کانادا از اوایل ماه جاری نیز شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ را در کشور آغاز کرده. واکسیناسیونی که در ابتدا با تزریق محصولات شرکت Pfizer شروع شد و امروزه نیز راه را برای ورود واکسن های Moderna باز گذاشته است. تاکنون بر روی بیش از ۷۰،۰۰۰ نفر در کانادا عملیات واکسیناسیون Pfizer انجام شده است.

نکاتی که مسافران برای ورود به کانادا بهتر است بدانند!

  • مسافران سه روز پیش از سفر با انجام تست PCR برای کووید ۱۹ و اعلام منفی بودن آن، مجاز به سفر به کانادا می شوند.
  • هر یک از مسافران باید برنامه ای تحت عنوان برنامه قرنطینگی داشته باشند تا از چگونگی فراهم کردن مکانی برای گذراندن ایام قرنطینه و نحوه خرید اقلام ضروری، غذا و دارو، مطلع شوند.
  • نصب اپلیکیشن ArriveCAN بر روی تلفن همراه مسافران الزامی است. از این طریق هر یک از افراد موظفند تا همراه با ارائه اطلاعات شخصی و مشخصات پرواز، بصورت روزانه سلامت خود را مورد ارزیابی برنامه قرار دهند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *