سرتیتر خبرها

معافیت نیروی کار خارجی از محدودیت‌های سفر به کانادا

معافیت نیروی کار خارجی از محدودیت‌های سفر به کانادا

طبق اخبار جدیدی که از سوی کانادا منتشر یافته است، در این اوضاع نابسامان در کل جهان و حتی کشور کانادا، تعدادی از اتباع خارجی که در حمایت از برخی مشاغل ضروری کانادا و یا با اهداف حفظ بهداشت و ایمنی، قصد سفر به کانادا را دارند، از محدودیت‌های مسافرتی معاف هستند. این نیروی کار خارجی برای ورود به خاک کانادا، تنها کافی است که ویزای اقامت موقت (TRV) و یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) را داشته باشند. یا در مواقعی نیز حتی بدون نیاز به مجوز کار قانونی، البته کار در مشاغل حیاتی، برای سفر به کانادا اقدام نمایند.

همه این‌ها، از جمله تصمیماتی است که در این مدت، دولت برای معافیت نیروی کار خارجی از مجوز کار و قرنطینه ۱۴ روزه اتخاذ کرده است. این بدان معناست که این قبیل متقاضیان، دیگر به محض ورود به کانادا مجبور نیستند تا در مدت مشخص شده ۳ روزه در هتلی که از جانب دولت تعیین گردیده است، بمانند.

این معافیت شامل حال همه متقاضیان نیروی کار خارجی نمی شود. تنها متقاضیانی مشمول این معافیت می‌شوند که در یکی از زیرگروه‌های مشاغل حیاتی کانادا جای گیرند.

کدام یک از نیروی کار خارجی از محدودیت‌های کانادا معاف هستند؟

  • ارائه دهندگان خدمات فوریت‌های پزشکی در مراکز درمانی و اورژانسی
  • متقاضیان دارای مجوز کار دانشجویی در حوزه بهداشت و درمان؛ نظیر پزشکان یا کارکنان بالینی و …
  • نیروی کار خارجی فعال در بخش‌های مرتبط به حمل و نقل دریایی
  • متقاضیانی که توانایی و تخصص کافی در زمینه نگهداری و یا تعمیر هرگونه تجهیزات و لوازم پزشکی را دارند
  • افرادی که انجام فعالیت‌های پزشکی همانند آزمایش بر روی نمونه‌های سلولی، خونی و یا سایر اعضای بدن را بر عهده دارند
  • متقاضیان ارائه دهنده خدمات ضروری در کانادا؛ کسانی که توسط مدیر ارشد بهداشت عمومی (CPHO) تعیین شده‌اند

شرایط معافیت برای ارائه‌دهندگان خدمات ضروری به چه صورت است؟

در این راستا که مدیر بهداشت عمومی کانادا (CPHO) تصمیم گرفته است که نیروی کار خارجی، آماده خدمات رسانی ضروری و اورژانسی در کانادا باشند؛ منظور از این نیروی کار شامل تکنسین‌ها و یا متخصصانی می‌شوند که عموما از حیث بازرسی، نصب، نگهداری و یا تعمیر تجهیزات لازم برای پشتیبانی از زیرساخت‌های مهم و حیاتی در کانادا، مورد نیاز هستند.

هر یک از این متقاضیان، اگر با توجه به توافق نامه فعلی، کار خود را به‌خوبی به پیش ببرند، خواهند توانست تحت شرایطی خاص به‌عنوان یک شخص بازدیدکننده تجاری، به کانادا سفر کنند. ولی این مورد از لحظه‌ای که کار آنها بخشی از توافق نامه فعلی نباشد، ورودشان به کانادا مستلزم دریافت مجوز و ویزای کار کانادا خواهد بود.

همچنین رئیس بهداشت عمومی کانادا، حمایت خود را از برخی متقاضیان فعال در زمینه‌های شغلی مرتبط با پرورش آبزیان در آب‌های آزاد همانند ماهیگیری، حمل ماهی و … به‌عنوان نیروی کار ضروری در کانادا اعلام کرده اند. این قبیل افراد، مجوز ورود به کانادا را دارند و تا جایی که از بیماری کووید ۱۹ هیچ گونه علائمی نداشته باشند، از قرنطینه اجباری ۱۴ روزه نیز معاف خواهند بود.

برای اخذ ویزای اقامت موقت (TRV) درخواست دهید!

چنانچه شما به‌عنوان یک نیروی کار خارجی بر مبنای شروع فعالیت در حوزه مشاغل ضروری و یا دیگر دلایل شاخصی که در این مقاله عنوان شد، به‌دنبال راهی برای ورود به کشور کانادا هستید، باید برای دریافت ویزای کانادا TRV درخواست نمایید.

با این اوصاف، اگر به‌عنوان شهروندی از یک کشور معاف از ویزا، خواستار سفر به کانادا باشید، قادر خواهید بود تا بدون درخواست ویزای TRV و تنها با در دست داشتن یک سند سفر الکترونیکی (eTA)، به‌راحتی به کانادا بروید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *