مخاطب گرامی؛ شماره تلفن دفتر تهران شرکت آتلانتیک ۷۲۴ تغییر کرده است.
02191006595

تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه بزرگترین امتیاز مهاجران کانادا است

تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه بزرگترین امتیاز مهاجران کانادا

امروزه مهاجران کانادایی با داشتن دانش و مهارت در زبان انگلیسی و یا فرانسوی می‌توانند ضمن برخورداری از امتیازات بیشتر، به عنوان نیروی کار ماهر و موثر در جامعه کانادا اقامت داشته باشند. سیستم مهاجرت کانادا این واقعیت را با استانداردهای مهارت زبان برای اقامت دائم و تابعیت کانادا منعکس می‌کند.

سیستم اکسپرس اینتری کانادا (Express Entry) نیز یکی دیگر از این نمونه‌ها است که در سال ۲۰۱۵ برای مدیریت بانک متقاضیان سه برنامه مهاجرت به کانادا راه‌اندازی شد.

متقاضیان در صورت ورود به این سیستم بر اساس عواملی چون سن، تحصیلات، تجربه کاری، مهارت در زبان و سرمایه انسانی در CRS (سیستم جامع رتبه بندی) و امتیاز کسب شده رتبه‌بندی می‌شوند.

طبق سیستم جامع رتبه‌بندی (CRS)، متقاضیان بدون همسر در صورت داشتن مهارت در هر چهار بخش زبان انگلیسی و فرانسوی (شامل خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن) قادر به کسب ۲۹۰ امتیاز خواهند بود.

حداکثر امتیاز CRS برای مهارت زبان طبق اکسپرس اینتری (برای متقاضیان بدون همسر)

عوامل دسته بندیامتیازات CRS
سرمایه اصلی- انسانی: داشتن مهارت در زبان های رسمی۱۶۰
قابلیت انتفال مهارت: داشتن مهارت و دانش در زبان و عواملی چون آموزش و تجربه کار خارجی۱۰۰
امتیاز اضافی : برخورداری از نمره NCLC7 و یا بالاتر در ۴ مهارت زبان فرانسوی و یا برخورداری از نمره NCLC7 و یا بالاتر در ۴ مهارت زبان انگلیسی۳۰
مجموع۲۹۰

در سال ۲۰۱۹، متقاضیان Express Entry برای دستیابی به دعوت‌نامه تایید درخواست (ITA) جهت اخذ اقامت دائم کانادا، نیازمند کسب امتیاز ۴۶۰ از سیستم جامع رتبه‌بندی CRS بودند.

این در حالی است که افراد می‌توانستن با داشتن مهارت و تسلط کافی در زبان (انگلیسی یا فرانسوی) حدود ۶۳% از امتیازهای لازم جهت واجد شرایط بودن برای اقامت دائم کانادا را دریافت نمایند.

بیشتر دانشجویان بین‌المللی که از مهارت‌های بالا در زبان انگلیسی و یا فرانسوی برخوردارند مهاجرت می‌کنند.

طبق نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد که هم اکنون در کشور کانادا از حدود ۶۰۰۰۰۰ دانشجو بین‌المللی، نیمی از آنها تمایل به اخذ اقامت دائم را دارند.

این دانشجویان بین‌المللی ضمن برخورداری از شرایطی خاص برای تایید درخواست مهاجرت خود تحت برنامه‌های فدرال یا استانی، به یک معیار زبان کانادایی (CLB) در سطح ۷ (از ۱۲) نیز احتیاج دارند.

تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه برای مهاجرت به کانادا

باید توجه شود که برخی از برنامه‌های مهاجرت فدرال و استانی از الزاماتی همانند داشتن نمره CLB 4 در زبان برخوردارند. البته تعدادی از این برنامه‌ها با توجه به پیشنهاد شغلی و بدون در نظر گرفتن مهارت در زبان، دانشجویان بین المللی را می‌پذیرند.

با توجه به اینکه بسیاری از دانشجویان بین المللی حداقل با نمره CLB 7 به کانادا مهاجرت می‌کنند و یا پس از بهبود مهارت‌های زبانی خود هنگام تحصیل در کانادا به این استاندارد می‌رسند، سهم قابل توجهی از آنها در واقع واجد شرایط اقامت هستند.

با این حال، متقاضیان با داشتن سطح بالاتر CLB، می‌توانند در هنگام دستیابی به ITA از امتیاز بیشتری برخوردار باشند.

گزارش ورود دولت فدرال برای سال ۲۰۱۸ نیز نشان می‌دهد که حدود ۲۵% از ۹۰،۰۰۰ نفری که در آن سال ITA کسب کردند، دانشجویان بین‌المللی با مدرک و یا مدرک تحصیلی کانادا بودند.

تحقیقات دولت فدرال نشان می‌دهد که مهارت و تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی مهاجران تاثیر بسیاری در حمایت از اقتصاد کشور دارد.

استانداردهای بالای زبان در کانادا ریشه در شواهد و مدارکی دارد که نشان‌دهنده اهمیت مهارت‌های زبانی در ادغام مهاجران در نیروی کار و اقتصاد کانادا است.

یک گزارش آماری در سال ۲۰۱۵ در کانادا نشان داد که مهارت‌های زبانی پس از اخذ اقامت دائم، یکی از بهترین پیش‌بینی‌کننده‌های درآمد مهاجران در کوتاه‌مدت است. این بدان معناست که مهاجران با تسلط بیشتر به زبان؛ از جمله دانشجویان بین‌المللی سابق، احتمالاً در سال‌های اولیه در کانادا نسبت به مهاجران با تسلط کمتر به زبان، درآمد بیشتری دارند.

CLB 4 برای تابعیت کانادا لازم است!

کانادا کسب تابعیت را کلیدی در روند ادغام می‌داند. در سال ۲۰۱۸، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) خاطرنشان کرد که ۹۱ درصد از مهاجران کانادایی که حداقل ۱۰ سال در این کشور زندگی کرده‌اند، در مقایسه با میانگین ۶۳ درصد از OECD، تابعیت داشته‌اند.

امروزه متقاضیان بین ۱۸ تا ۵۴ سال باید نشان دهند که از نمره CLB4 و یا سطحی بالاتر برخوردار هستند.

مهارت زبان یکی از بزرگ‌ترین امتیاز مهاجران است!

بهبود مهارت‌های زبانی، یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای متقاضیانی است که آرزوی مهاجرت به کانادا را دارند. با وجود این که تاکید زیاد بر مهارت‌های زبانی ممکن است برای بعضی‌ها دلسردکننده باشد، اما باید توجه شود که افراد می‌توانند از آن به عنوان منبع الهام بخش برای رسیدن به معیارهای واضح و عینی زبان کانادا استفاده کنند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی