خرید ملک در کانادا

شرایط اقامت کانادا از طریق خرید ملک

ما در این مقاله قصد داریم شرایط اقامت کانادا از طریق خرید ملک و نحوه خرید خانه را به صورت کامل شرح دهیم. پس اگر شما هم مایل به خرید ملک در کانادا و سرمایه‌گذاری در این کشور هستید، برای گرفتن تصمیمی آگاهانه با ما همراه باشید!

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

خرید ملک در کانادا برای مهاجرانی که می‌خواهند سال‌ها در این کشور زندگی کنند امری‌ ضروری است و دست‌یابی به آن آسان است. قیمت خرید ملک در کانادا نسبت به سایر کشورها منطقی و مقرون به صرفه می‌باشد.

زمانی که بحث به خرید و یا مالکیت اموال در کانادا می‌رسد، افرادی که ساکن کانادا نیستند نیز دارای حقوق مالکیت مشابه ساکنان و شهروندان کانادا هستند. از دیدگاه مهاجرت، اگر مهاجرانی که قصد دارند در هر سال به مدت شش ماه یا کمتر در کانادا بمانند، می‌توانند حساب بانکی را باز کنند و ملک خریداری کنند. با این حال اگر فرد قصد دارد در کانادا برای بیش از شش ماه در سال زندگی کند، آن‌ها باید برای وضعیت اقامت‌شان درخواست کنند.

بازار مسکن فعلی در کانادا برای خرید بسیار متعادل می‌باشد. قیمت خانه‌ها حتی در شهرهای بزرگ کاهش یافته است . بسیاری از متقاضیان خانه دوم را در کانادا به عنوان مقصد دوم خریداری می‌کنند.

اقامت کانادا از طریق خرید ملک

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

در حال حاضر شرایط اقامت در کانادا از طریق ملک، یکی از موضوعات قابل بحث در حوزه اقامت دائم در کانادا می‌باشد. در این قسمت از مقاله، ما بازار خرید ملک در کانادا را برای شما تحلیل و بررسی کرده‌ایم.

بازار املاک مسکونی کانادا در چند سال گذشته خوب عمل کرده است. ملک مسکونی به طور کلی ارزان‌تر از انگلستان می‌باشد و بهترین سرمایه گذاری در کانادا برای افرادی است که قصد مهاجرت دائم به کشور کانادا را دارند. به همین دلیل شرایط خرید خانه در کانادا و گرفتن اقامت دغدغه افراد زیادی است. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

اما حال این سوال پیش می‌آید که آیا افراد می‌توانند با خرید ملک اقامت کانادا را دریافت نمایند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که در حال حاضر افراد نمی‌توانند اقامت از طریق خرید ملک در کانادا را به دست بیاورند بلکه آنها می‌توانند از این طریق، ویزای کانادا را دریافت و پس از مدتی با کمک نوع ویزا (ویزای تحصیلی یا توریستی)، اقامت دائم کانادا را نیز اخذ کنند.

لازم به ذکر است که افرادی که فاقد ویزای توریستی کانادا می‌باشند می‌توانند با پرداخت ۱۰% مبلغ ملک به عنوان پیش پرداخت، ویزای توریستی را دریافت کنند. (در واقع افراد باید تا زمان تحویل ملک ۳۰% هزینه را بپردازند و ۷۰% را مابقی را در مدت ۱۶ سال به صورت اقساطی پرداخت کنند.)

خرید ملک در کانادا

برای خرید ملک لازم است تا در ابتدا افراد غیر مقیم در کشور کانادا، مبلغی حدود ۳۵% ارزش کل ملک را به عنوان پیش پرداخت، بپردازند. با این حال افراد برای عقد قرارداد خرید ملک باید هزینه‌هایی که شامل موارد زیر می‌شود را پرداخت کند.

  • هزینه ملک
  • مالیات ملک خریداری شده
  • ارزیابی بانک
  •  بیمه
  • بازرسی
  • هزینه حقوقی برای عقد قرارداد

مزایای خرید ملک در کانادا

  • با وجود اینکه خرید ملک در کانادا، امکان دریافت اقامت دائم را برای فرد فراهم نمی‌کند، اما می‌تواند با ایجاد شرایط اقامت موقت در کانادا، اخذ اقامت دائم را از روش‌های دیگر چون تحصیل، کار و یا سرمایه‌گذاری در کانادا مهیا نماید.
  • هزینه خرید ملک در کشور کانادا نسبت به دیگر کشورهای جهان از وضعیت مطلوب و مناسب‌تری برخوردار است.
  • دولت برای متقاضیان خارجی و افراد غیر ساکن کانادا، با فراهم کردن وام مسکن، آنها را در خرید ملک یاری می‌کند.

میانگین هزینه خرید ملک در کانادا در سال ۲۰۲۰

شرایط خریدمیانگین هزینه
به ازای هر مترمربع آپارتمان (مرکز شهر)۶۲۰۰ دلار کانادا
به ازای هر مترمربع آپارتمان (خارج از مرکز شهر)۴۱۰۰ دلار کانادا

 

هزینه ملک در شهرهای کانادا

در صورت مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک باید توجه کنید که هزینه ملک بسته به شهرهای کانادا متفاوت می‌باشد:

استان های کانادامیانگین هزینه ملکمیزان افزایش و یا کاهش در ۱۲ ماه اخیر
بریتیش کلمبیا۷۳۰ هزار دلار۲% افزایش
انتاریو۵۷۸ هزار دلار۰% کاهش
آلبرتا۳۸۷ هزار دلار۹% کاهش
کبک۲۹۷ هزار دلار۱% افزایش
منیتوبا۲۹۶ هزار دلار۴% افزایش
ساسکاچوان۲۸۸ هزار دلار۵% کاهش
نوا اسکوتیا۲۴۹ هزار دلار۶% افزایش
نیوفاندلند/لابراتور۲۴۶ هزار دلار۷% کاهش
پرنس ادوارد آیلند۲۳۰ هزرا دلار۴% افزایش
نیوبرانزوویک۱۷۸ هزار دلار۲% افزایش

البته باید توجه شود که ضمن هزینه‌های گفته شده لازم است تا افراد هزینه‌های معاملات ملکی  که بسته به شهر و استان های کانادا، متفاوت می‌باشد را نیز پرداخت نمایند که معمولا میانگین این هزینه بین ۴.۷ تا ۱۱% متغیر می‌باشد.

قوانین خرید ملک در کانادا

قوانین مربوط به خرید اموال در سراسر کانادا متفاوت است، به عنوان نمونه در شهر بریتیش کلمبیا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند، نوا اسکوشیا، انتاریو و کبک، هیچ محدودیتی در خصوص مالکیت خارجی وجود ندارد. هر استان دارای میزان متفاوت و نوع زمین است که می‌تواند متعلق به آن باشد. به جز خرید ملک جدید از یک توسعه دهنده، خریداران بالقوه مجبور به ثبت نام در یک نمایندگی املاک (مسکن) می‌باشند.

مراحل خرید ملک در کانادا

روند خرید ملک در همه استان‌های کانادا مشابه است و فرایند انتقال معمولا بین ۶۰ تا ۹۰ روز طول می‌کشد. اگر ملک خالی باشد، ظرف یک ماه می‌تواند بسته شود.

  • انتخاب ملک مورد نظر با کمک املاکی معتبر و پرداخت ودیعه ملک (پیش پرداخت)
  • بستن قرداد توافقی بین مالک و خریدار
  • بررسی مفاد قرار داد توسط وکیل حقوقی خریدار
  • تحقیق درباره مالک و یا فروشنده ملک توسط وکیل حقوقی
  • ارائه قراداد نامه‌ای جهت پرداخت مبلغ خریداری شده از سوی وکیل
  • پرداخت مبلغ خریداری شده ملک به فروشنده از جانب وکیل حقوقی و تحویل کلید ملک به خریدار

روش‌های پیدا کردن ملک در کانادا

  • مراجعه به سایت Realtor.ca
  • مراجعه به مناطقی از شهرهای کانادا که ملک جدید در آنجا ساخته شده
  • مراجعه به بخش‌های مرتبط به خرید خانه در روزنامه و مجلات

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی