آب و هوای کانادا

آب و هوای کشور کانادا

هرچند اکثریت افراد آب و هوای کانادا را سرد و خشن می‌دانند بطوری که مناطق وسیعی از این کشور در نواحی جغرافیایی قطبی قرار دارند اما جدا از این مناطق سرد شمالی در قسمت‌های جنوبی‌تر کانادا، شهرهایی با آب و هوای معتدل نیز برای زندگی در کانادا وجود دارند. در این مقاله چند شهر مهم کشور کانادا را از نظر تنوع آب و هوایی مورد بررسی قرار می‌دهیم؛ پس اگر قصد سفر توریستی یا مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور را دارید با ما همراه باشید:

 آب و هوای تورنتو کانادا

آب و هوای آفتابی و گرم از شرایط بارز جوی استان تورنتو می‌باشد. شهر تورنتو دارای تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی سرد می‌باشد. با این وجود دریاچه‌ی آنتوریا در خنک و متعادل‌تر شدن تابستان و گرمتر شدن زمستان تاثیر چشمگیری در آب و هوای این استان دارد. با توجه به اینکه تورنتو در مقایسه با سایر شهرهای مهم کانادا زمستان گرمتری دارد، ولی در اواسط دسامبر (دی ماه) تا اواسط مارس (اسفند ماه) هوا بسیار سرد می‌شود. اکثر صنایع کانادا و امریکا در حوالی دریاچه‌‌های “گریت” قرار دارند. دود تولید شده از این صنایع یکی از مشکلات بزرگ آنتوریای جنوبی است.

آب و هوای ونکوور کانادا

شهر ونکوور که بزرگترین شهر استان بریتیش کلمبیا است، زمستانی ملایم و بارش برف اندکی دارد. موقعیت شهر ونکوور در غرب کشور کانادا است و هوای سردی که از شرق این کشور وارد می‌شود به طور معمول به دلیل وجود کوهها و صخره‌ها به این شهر نمی‌رسد. همچنین قرار گرفتنش در سواحل اقیانوس آرام گرم‌ترین زمستان سال را در کشور کانادا دارد. پس اگر از زمستان های سرد کانادا خوشتان نمی آید، ونکوور را برای اقامت دائم کانادا انتخاب کنید. این شهر دارای مرطوب‌ترین و مه آلودترین شرایط جوی در کل شهرهای کانادا را دارد در صورتی که اغلب در فصل زمستان چندین روز متوالی بارش باران را می‌توان دید و دارای تابستانی بسیار مرطوب، گرم و آفتابی می‌باشد.

آب و هوای مونتریال کانادا

آب و هوای مونتریال کانادا

آب و هوای دو شهر مونترال و اتاوا به هم شباهت دارند، تنها با این تفاوت که شهر مونتریال وزش باد کمتری دارد. این شهر دارای آب و هوای نیمه قاره‌ای و دارای تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی سرد است. قطر برف موجود بیشتر از ۱ سانتی‌متر و در حدود ۱۰۹ روز در سال است. مونترال نسبت به شهر تورنتو دارای بارش برف بیشتری می‌باشد همچنین دارای آب و هوا و تابستانی گرم و آفتابی می‌باشد.

آب و هوای اتاوا کانادا

شهر اتاوا از لحاظ اقلیمی در مناطق شمالی‌تر کشور کانادا قرار دارد و در مناطق ساحلی دریاچه‌ی آنتوریا قرار ندارد و به همین علت دارای زمستان‌های بسیار سرد و تابستانی گرم و خشک است. در فصل زمستان ۱۲۰ روز از سال بارش برف به بیش از ۱cm می رسد که این قطر برف در تورنتو ۶۵ روز است و به طبع عمق قطر بارش برف در شهر اتاوا به نسبت تورنتو بسیار بیشتر می‌باشد. شهر اتاوا، مانند شهرهای استان آنتوریا، آب و هوایی آفتابی و تابستانی بسیار گرمی دارد.

اگر تحمل سرمای شدید کانادا را ندارید و قصد سفر توریستی به کانادا را دارید باید قبل از درخواست ویزای توریستی کانادا آب و هوای شهرهای مورد نظر و تاریخ ثادر شدن احتمالی ویزا را در نظر بگیرید تا از سفرتان لذت بیشتری ببرید.

آب و هوای شهر وینیپگ کانادا

شهر وینیپگ دارای آب و هوایی قاره‌ای است که از لحاظ اقلیمی در جنوب استان مانیتوبا قرار دارد و دارای زمستان‌های بسیار سرد و طولانی و تابستانی کوتاه و بسیار گرم می‌باشد. با وجود داشتن آب و هوایی سرد، این شهر یکی از آفتابی‌ترین شهرهای کشور  کانادا می‌باشد و در تمام طول سال  آب و هوایی آفتابی دارد. قطر بارش برف در این شهر به بیش از ۱cm در حدود ۱۳۲ روز در سال دیده می‌شود. با وجود سرمای فصل زمستان در شهر وینیپگ، نظر ساکنین این شهر این می‌باشد که سرمای زمستان وینیپگ نسبت به تورنتو، قابل تحمل‌ و لذت بخش‌تر است.

آب و هوای شهر فردریکتون کانادا

شهر فردریکتون دارای آب و هوایی نیمه قاره‌ای می‌باشد که پایتخت استان نیوبرانزویک، یکی از شهرهای غیر ساحلی این استان است. این شهر در مقایسه با شهرهای ساحلی در نیوبرونزویک مانند: سنت جان و مانکتون، دارای تابستانی گرم‌تر و نیز زمستانی سردتر می‌باشد. در شهر فردریکتون قطر بارش برف به بیش از ۱cm و در حدود ۱۰۵ روز در هر سال دیده می شود، با وجود اینکه این میزان قطر برف در شهر اتوا ۱۲۰ روز و در تورنتو ۶۵ روز می‌باشد. این شهر در کل از لحاظ تابش آفتاب، دارای آب و هوای آفتابی می‌باشد در حالی که به طور میانگین، در هر سال ۲۵۰ روز آفتابی دارد.

آب و هوای کلگری کانادا

شهر کلگری حتی در زمستان هم دارای آب و هوایی آفتابی می‌باشد و معمولا آب و هوایی متغیر و تقریبا غیر قابل پیش بینی دارد. از لحاظ اقلیمی در جنوب آلبرتا، قرار دارد که دارای زمستانهایی بسیار سرد است به طوری که در ۸۸ روز از سال بارش برف به بیش از ۱cm می‌رسد. در فصل تابستان بارش بارانهای پراکنده‌ای دارد که باعث سرسبزی و طراوت این شهر شده است. کلگری شهری بادخیز است که بادگیرهای طبیعی و چشم‌نوازی دارد. لازم به ذکر است وزیدن بادهای گرم و خشک در زمستان این شهر دمای آن را گاهی حتی به ۳۰ درجه سانتی گراد نیز می‌رساند.

آب و هوای شهر هالیفاکس کانادا

سردترین شهر کانادا

شهر زیبای هالیفاکس مرکز استان نوااسکشیا می‌باشد و در طول سال آب و هوایی متغیر دارد. این شهر به سبب قرار گرفتن در سواحل اقیانوس اطلس آب و هوایی معتدل‌تر نسبت به دیگر شهرهای غیر ساحلی این کشور دارد. با این وجود در قیاس با شهرهای دورتر از ساحل این استان دارای زمستانی سخت‌تر و تابستانی خنک‌تری می‌باشد. فصل تابستان در هالیفاکس گرم و کوتاه و دارای فصل زمستانی سرد می‌باشد. در این شهر قطر بارش برف به بیش از ۱cm و تقریبا ۸۵ روز در هر سال دیده می‌شود. هالیفاکس روزهای آفتابی کمتری نسبت به دیگر شهرهای کانادا دارد به طوریکه بیش از ۱۰۰ روز از سال دارای هوای مه آلودی می‌باشد.

برای مشاوره مهاجرت به کانادا و اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و هزینه دریافت ویزای کانادا با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ تماس بگیرید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی