۱۰ مورد از بهترین دانشگاه های سوئیس

۱۰ مورد از بهترین دانشگاه های سوئیس

مهاجرت به سوئیس در سال‌های اخیر افزایش یافته و این کشور کوچک اروپایی به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرت تحصیلی در بین ایرانی‌ها تبدیل شده است. رتبه و سطح علمی بالای دانشگاه‌های کشور سوئیس در جهان را می‌توان عامل اصلی افزایش تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به این کشور کوچک اروپایی بیان کرد. سوئیس کشوری چهار زبانه در قلب قاره اروپا است و مردم این کشور به زبان‌ های فرانسوی، رومانش، آلمانی و ایتالیایی صحبت می‌کنند، به همین دلیل برای ادامه تحصیل در برخی از دانشگاه‌های این کشور علاوه بر زبان انگلیسی فرد متقاضی باید به یکی از زبان‌های ایتالیایی، آلمانی و یا فرانسوی هم تسلط داشته باشد. دانشجویان در زمان ارائه درخواست مهاجرت به سوئیس باید مدرک زبان آیلتس خود را هم به دانشگاه مورد نظر ارائه دهند. در ادامه قصد داریم ده دانشگاه برتر سوئیس را به شما معرفی کنیم تا در زمان انتخاب دانشگاه برای ادامه تحصیل در سوئیس کار شما آسان تر باشد.

بهترین دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در سوئیس کدام است؟

اگر قصد مهاجرت به سوئیس را دارید و به دنبال دانشگاه برای ادامه تحصیل در این کشور هستید، احتمالا این سوال در ذهن شما هم ایجاد شده که بهترین دانشگاه ها برای ادامه تحصیل در سوئیس کدام است؟ کشور سوئیس در حال حاضر ۱۰ دانشگاه دولتی و ۲ موسسه فدرال برای ادامه تحصیل در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا دارد. یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی قاره اروپا و جهان هم متعلق به کشور سوئیس است و دانشگاه‌های سوئیس حضور فعالی در جدول رنکینگ‌های بین المللی بهترین دانشگاه‌های جهان دارند، طبق آخرین رتبه بندی اعلام شده در سال ۲۰۲۳، ۵ دانشگاه کشور سوئیس در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته‌اند که این موضوع نشان دهنده سطح علمی بالای این دانشگاه‌‌ها در جهان است. شرایط مهاجرت به سوئیس برای ادامه تحصیل در مقایسه با سایر کشورها خیلی هم دشوار نیست و شما فقط باید دانشگاه مناسب با شرایط خود را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید.

۱. موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ (ETH Zurich)

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ (ETH Zurich) در سال ۱۸۵۵ با عنوان مدرسه فدرال پلی تکنیک سوئیس تاسیس شد و از آن زمان یکی از معتبرترین دانشگاه‌های جهان است. این دانشگاه در رتبه یک بهترین دانشگاه‌‌های سوئیس قرار دارد و طبق آخرین رتبه بندی اعلام شده در سال ۲۰۲۳ دانشگاه زوریخ در رتبه ۱۱ بهترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته و این موضوع سطح علمی بالای این موسسه را به وضوح نشان می‌دهد. جالب است بدانید که بیش از ۲۰ نفر از فارغ التحصیلان این موسسه از جمله آلبرت انیشتین موفق به کسب جایزه مشهور نوبل شده‌اند که این موضوع افتخار بزرگی برای این مجموعه علمی محسوب می‌شود. آموزش در این دانشگاه در مقطع لیسانس به زبان آلمانی و در مقاطع بالاتر به زبان انگلیسی انجام می‌شود. رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه و زیست شناسی جز پرطرفدارترین رشته‌های تحصیل در این دانشگاه در بین افراد متقاضی مهاجرت به سوئیس است.

۲. موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان (Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne)

موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان (Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne) مقصد مهاجرت به سوئیس بسیاری از دانشجویان خارجی است، در حال حاضر دانشجویان از ۱۱۲ ملیت مختلف در این دانشگاه در حال ادامه تحصیل هستند. موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان در رتبه دوم بهترین دانشگاه‌های سوئیس و در رتبه ۴۱ بهترین دانشگاه‌های جهانی در سال ۲۰۲۳ قرار دارد و عمده‌ها تقاضاها برای تحصیل در سوئیس به این دانشگاه مربوط می‌شود. این موسسه در سال ۱۸۵۳ میلادی در شهر لوزان در فاصله ۲۳۰ کیلومتری زوریخ تاسیس شده است، تدریس رشته‎های مختلف در این دانشگاه به دو زبان فرانسه و انگلیسی انجام می‌شود. رشته‌های فنی و مهندسی، علوم پایه و زیست شناسی در مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان تدریس می‌شود.

۳. دانشگاه زوریخ (University of Zurich)

دانشگاه زوریخ (University of Zurich) در رتبه سوم بهترین دانشگاه‌‌های سوئیس قرار دارد و یکی از دانشگاه‌های پرطرفدار برای مهاجرت به سوئیس محسوب می‌شود. طبق آخرین رتبه بندی اعلام شده در سال ۲۰۲۳ این دانشگاه که بزرگترین دانشگاه کشور سوئیس هم است در رتبه ۸۲ بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد و این موضوع سطح علمی بالای این دانشگاه آلمانی زبان را نشان می‌دهد، البته برخی از رشته‌های این دانشگاه بزرگ به زبان انگلیسی هم تدریس می‌شود. در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار نفر در ۷ دانشکده فلسفه، پزشکی، علوم اقتصاد، حقوق، ریاضیات و علوم طبیعی، الهیات و دامپزشکی این دانشگاه در حال تحصیل هستند. این دانشگاه در زمینه تحقیق و پژوهش هم همیشه پیشگام بوده و یکی از مشهورترین دانشگاه‌های جهان در زمینه پروژه‌های فرهنگی و علمی است.

۴. دانشگاه برن (University of Bern)

دانشگاه برن (University of Bern) در پایتخت کشور سوئیس یعنی شهر برن در فاصله ۱۲۵ کیلومتری از زوریخ قرار دارد. این دانشگاه توانسته در سال ۲۰۲۳ میلادی رتبه چهارم بهترین دانشگاه‌های سوئیس را از آن خود کند و در بین برترین دانشگاه‌های جهان در رتبه ۹۴ ام قرار بگیرد. این دانشگاه در سال ۱۸۳۴ تاسیس شده و جالب است بدانید که آلبرت انیشتین در سال ۱۹۰۸ میلادی در این دانشگاه فیزیک نظری تدریس می‌کرده و یکی از اعضای هیئت علمی این دانشگاه بوده است. اعضای هیئت علمی این دانشگاه همواره از اساتید به نام و بزرگ و جهان هستند و این موضوع باعث شده تقاضا برای مهاجرت به سوئیس و تحصیل در این دانشگاه در بعضی رشته‌های بیشتر باشد، زیرا دانشجویان در مقاطع تحصیلی بالا تمایل دارند پژوهش‌های خود را زیر نظر اساتید به نام جهان انجام دهند. دانشگاه برن ۸ دانشکده و ۱۵۰ موسسه دارد و در حال حاضر بیش از ۱۸ هزار نفر در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

۵. دانشگاه بازل (University of Basel)

یکی از مشهورترین دانشگاه‌های کشور سوئیس دانشگاه بازل (University of Basel) است که در شمال غربی کشور سوئیس در شهر بازل قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۴۶۰ تاسیس شده و یکی از قدیمی ترین دانشگاه‌های جهان است که رتبه پنجم بهترین دانشگاه سوئیس و رتبه ۱۰۱ برترین دانشگاه‌های جهان را در سال ۲۰۲۳ از آن خود کرده و مقصد مهاجرت به سوئیس بسیاری از دانشجویان خارجی است. این دانشگاه بزرگ کنار رودخانه راین و در فاصله ۸۸ کیلومتری از شهر زوریخ قرار دارد و کتابخانه این دانشگاه یکی از مشهورترین کتابخانه‌های جهان که کتاب‌های نایاب بسیاری هم در آن نگهداری می‌شود. دانشکده الهیات، حقوق، پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، روانشناسی، تجارت و اقتصاد هفت دانشکده اصلی دانشگاه بازل است و رشته‌های مختلفی در این دانشکده‌ های در مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا تدریس می‌شود. در حال حاضر بیش از یک چهارم دانشجوهای این دانشگاه خارجی هستند و تقاضا برای تحصیل در سوئیس و دانشگاه بازل همیشه زیاد است.

۶. دانشگاه لوزان (University of Lausanne)

در سال ۱۵۳۷ میلادی دانشگاه لوزان (University of Lausanne) با عنوان مدرسه الهیات در شهر لوزان یکی از زیباترین شهرهای کشور سوئیس تاسیس شده است، این مدرسه سال ۱۸۹۰ تبدیل به دانشگاه لوزان شد. این دانشگاه مشهور در سال ۲۰۲۳ توانسته رتبه ۶ ام بهترین دانشگاه‌های سوئیس و رتبه ۱۳۵ برترین دانشگاه‌های جهان را از آن خود کند. بیش از ۱۳ هزار نفر دانشجو در سال جاری در این دانشگاه در حال تحصیل در ۷ دانشکده هنر، زیست شناسی و پزشکی، تجارت و اقتصاد، علوم زمین شناسی و محیط زیست، حقوق، علوم اجتماعی و سیاسی و الهیات این دانشگاه هستند. ساختمان اصلی دانشگاه شهر لوزان در خارج از شهر در مجاورت دریاچه مشهور لمان قرار دارد، البته دسترسی به این دانشگاه با مترو شهر لوزان بسیار راحت است. دانشگاه لوزان جز دانشگاه‌های فرانسوی زبان کشور سوئیس است و در زمان مهاجرت به سوئیس برای ادامه تحصیل در این دانشگاه باید به زبان فرانسه و انگلیسی مسلط باشید.

۷. دانشگاه ژنو (University of Geneva)

دانشگاه ژنو (University of Geneva) در سال ۱۵۵۹ در شهر بزرگ و مشهور ژنو سوئیس در فاصله ۲۳۰ کیلومتر از زوریخ تاسیس شده است. این دانشگاه امسال در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار گرفته و یکی از قدیمی ترین دانشگاه‎‌های جهان می‌باشد. دانشگاه ژنو در سال ۲۰۲۳ در رتبه ۷ برترین دانشگاه‌های کشور سوئیس قرار دارد و به همین دلیل این دانشگاه به مقصد مهاجرت به سوئیس بسیاری از دانشجویان خارجی تبدیل شده است. رشته‌های مقطع لیسانس در این دانشگاه به زبان فرانسوی و سایر مقطع‌های تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. دانشگاه مشهور شهر ژنو که در بخش شرقی این شهر بزرگ قرار گرفته، در حال حاضر ۹ دانشکده علوم، پزشکی، علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت، علوم اجتماعی، حقوق، الهیات، روانشناسی و ادبیات دارد.

۸. دانشگاه دلا سویزارلا (Università della Svizzera italiana)

دانشگاه دلا سویزارلا (Università della Svizzera italiana) در رتبه ۸ بهترین دانشگاه‌های سوئیس قرار دارد، رتبه جهانی این دانشگاه ۲۴۱ است. این دانشگاه یکی از برترین دانشگاه‌های دولتی کشور سوئیس است که در سال ۱۹۹۵ در استان آلبرتا تاسیس شده و رشته‌های مختلف در این دانشگاه به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می‌شود. در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد دانشجوهای این دانشگاه خارجی هستند و مقصد مهاجرت به سوئیس بسیاری از دانشجویان خارجی این دانشگاه دو زبانه است. دانشگاه دلا سویزارلا امکانات متنوعی برای دانشجویان خود در فضای دانشگاه فراهم شده و به لحاظ محیطی یکی از زیباترین و بزرگترین دانشگاه‌های سوئیس است. دانشکده اقتصاد، الهیات، انفورماتیک، جامعه شناسی و تاریخ، ارتباطات و علوم زیستی و پزشکی شش دانشکده اصلی دانشگاه دلا سویزارلا می‌باشد. دانشجویان می‌توانند در هر سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در این دانشگاه ایتالیایی زبان تحصیل کنند.

۹. دانشگاه سنت گالن (University of St Gallen)

دانشگاه سنت گالن (University of St Gallen) رتبه ۹ بهترین دانشگاه‌های کشور سوئیس را در سال ۲۰۲۳ از آن خود کرده و یکی از برترین دانشگاه‌های این کشور است. این دانشگاه در سال ۱۸۹۸ تاسیس شده و در زمینه‌های مدیریت کسب و کار، حقوق و امور بین المللی رشته‌های مختلفی دارد که دانشجویان برای مهاجرت به سوئیس می‌توانند در رشته‌های مدیریتی این دانشگاه تحصیل کنند. این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۸۵۰۰ دانشجو دارد و تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه خارجی هستند. دانشگاه سنت گالن در حال ۶ دانشکده علوم کامپیوتر، مدیریت، امور مالی، اقتصاد و علوم سیاسی، حقوق و علوم اجتماعی و علوم انسانی دارد.

۱۰. دانشگاه فریبورگ (University of Fribourg)

در سال ۱۵۸۰ میلادی دانشگاه فریبورگ (University of Fribourg) با هدف تدریس رشته حقوق در شهر فریبورگ کشور سوئیس تاسیس شد، دانشگاه فریبورگ سوئیس تنها دانشگاه دو زبانه این کشور است که رشته‌های مختلف در این دانشگاه به دو زبان آلمانی و فرانسوی تدریس می‌شود و دانشجویان این دانشگاه باید به هر دو زبان برای تحصیل در رشته‌های حقوق و امور بین الملل مسلط باشند. این دانشگاه رتبه دهم بهترین دانشگاه‌های سوئیس را دارد و در سال ۲۰۲۳ جز ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان هم شناخته شده است. شرایط مهاجرت به سوئیس برای تحصیل در دانشگاه فریبورگ خیلی سخت گیرانه نیست و متقاضیان به راحتی می‌توانند در دانشکده‌های حقوق، علوم طبیعی و زیست شناسی، علوم انسانی، اقتصاد و علوم اجتماعی این دانشگاه تحصیل کنند و با مدرک معتبر این دانشگاه اروپایی فارغ التحصیل شوند.

سوالات متداول

۱. بهترین دانشگاه‌های سوئیس برای مهاجرت تحصیلی به این کشور کدام است؟

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ، موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان، دانشگاه زوریخ، دانشگاه برن، دانشگاه بازل، دانشگاه لوزان، دانشگاه ژنو، دانشگاه دلا سویزارلا، دانشگاه سنت گالن و دانشگاه فریبورگ جز ده دانشگاه برتر کشور سوئیس هستند.

۲. رتبه یک بهترین دانشگاه سوئیس به کدام یک از دانشگاه‌های این کشور تعلق دارد؟

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ (ETH Zurich) رتبه یک بهترین دانشگاه‌های کشور سوئیس به این مرکز علمی و آموزشی تعلق دارد.

۳. در کدامیک از دانشگاه‌های سوئیس رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی تدریس می‌شود؟

دانشگاه ژنو(University of Geneva)، دانشگاه لوزان (University of Lausanne)، دانشگاه زوریخ (University of Zurich)، موسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان (Ecole Polytechnique Fédérale de Lausanne) و موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ (ETH Zurich) جز دانشگاه‌هایی هستند که در آنها رشته‌های مختلف به زبان انگلیسی تدریس می‌شود.

سخن پایانی

شرایط مهاجرت به سوئیس در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار آسان است و به همین دلیل تقاضا برای مهاجرت تحصیلی به سوئیس در سال‌های اخیر افزایش یافته و بسیاری از دانشجویان ایرانی برای تحصیل دانشگاه‌های این کشور اروپایی را انتخاب می‌کنند. شرایط کار در سوئیس هم  پس از تحصیل در سطح مطلوبی قرار دارد و به همین دلیل اغلب مهاجران پس از پایان تحصیلات خود در دانشگاه‌های این کشور در بازار کار سوئیس مشغول به کار می‌شوند. اغلب دانشگاه‌های کشور سوئیس جز ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان هستند و سطح علمی بسیار بالایی دارند به همین دلیل تقاضا برای تحصیل در سوئیس همیشه از طرف مهاجران خارجی زیاد است. ما در این مقاله فقط به ۱۰ مورد از بهترین دانشگاه‌های این کشور اشاره کردیم تا شما به راحتی بتوانید از این لیست بهترین دانشگاه سوئیس را برای ادامه تحصیل پیدا کنید و در اسرع وقت برای طی کردن پروسه مهاجرت تحصیلی خود اقدام نمایید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

ویزای شینگن

ویزای شینگن

ویزا شینگن یکی از محبوب‌ترین ویزاها است که با داشتن آن اجازه ورود به 27 کشور عضو محدوده شینگن را دارید. با دریافت ویزا شینگن

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی