مهاجرت به استان های آتلانتیک کانادا

امروزه مهاجرت از طریق کار یا تحصیل در استان‌های آتلانتیک به یکی از جدیدترین و بهترین روش مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت دائم تبدیل شده به گونه‌ای که طبق آن دولت فدرال کانادا، همراه با استان‌های آتلانتیک، به متقاضیان این امکان را می‌دهند تا از طریق کار و یا تحصیل به نواحی شرقی کانادا در سواحل اقیانوس اطلس (آتلانتیک کانادا) مهاجرت کنند. به همین منظور در این صفحه سعی شده تا ضمن آشنایی با استانهای آتلانتیک، متقاضیان عزیز را با برنامه مهاجرتی آتلانتیک آشنا کنیم.

مهاجرت به استان آتلانتیک کانادا

برای مشاوره حضوری و تلفنی رایگان فرم زیر را تکمیل کنید

فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک 724 در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و شرایط شما را رازیابی کنند.

آتلانتیک کانادا کجاست؟

آتلانتیک کانادا (Atlantic Canada) شامل ۴ استان در نواحی شرقی کشور کانادا و سواحل اقیانوس اطلس می‌باشد که متقاضیان می‌توانند از طریق مهاجرت کاری یا ادامه تحصیل به استان های آتلانتیک، اقامت دائم خود را نیز به دست آورند.

برنامه مهاجرتی استانهای آتلانتیک

استان‌های آتلانتیک کانادا

استان‌های آتلانتیک کانادا شامل ۴ استان نوفوند لند و لبردر، نیو برونسویک، پرینس ادوارد و نوا اسکوشیا و می‌شود که به فرد این امکان را می‌دهد تا به راحتی نسبت به دیگر استان‌های کانادا، به کشور کانادا مهاجرت نمایند. در واقع در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا افراد می‌توانند بدون نیاز به سپری کردن پروسه LMIA Labour Market Assessment و دارا بودن مدرک CLB-4 آیلتس (با داشتن نمره ۴ در مهارت گفتار و نوشتار، نمره ۴.۵ در مهارت شنیدار و نمره ۳.۵ در مهارت خواندن)، سریع‌تر از روش اکسپرس اینتری، به کشور کانادا مهاجرت نمایند.

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا

برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا، یک برنامه مشترک بین دولت فدرال کانادا و ۴ استان آتلانتیک (نیو برونسویک، نوفوند لند و لبردر، نوا سکوشیا و پرینس ادوارد) می‌باشد که با جذب متقاضیان فارغ‌التحصیل بین‌المللی و کارگران متخصص خارجی به جهت کم بودن نیروی کار کانادا، امکان مهاجرت سریع و اخذ اقامت دائم کانادا را فراهم می‌نماید. در واقع بر اساس مهاجرت به آتلانتیک کانادا، متقاضیان می‌توانند با شرکت در این برنامه و داشتن یک پیشنهاد کاری از کارفرمایانی مورد تایید استان آتلانتیک، به جهت پر شدن فرصت‌های شغلی و رفع کمبود نیروی کار، بدون نیاز به سپری کردن دوره های LMIA، به کانادا مهاجرت و در این کشور استخدام شوند. که این برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • برنامه نیروی ماهر
  • برنامه نیروی نیمه ماهر
  • برنامه فارغ‌التحصیلان بین‌المللی

لازم به ذکر است که بر اساس نوع برنامه انتخابی، متقاضیان به تحصیلات، تجربه و پیشنهاد کاری متفاوتی نیازمندند که در زیر به بررسی هر یک می‌پردازیم.

 استان های آتلانتیک کانادا

۱- برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا توسط نیروی ماهر

  • تجربه کاری

بر اساس برنامه نیروی ماهر آتلانتیک، لازم است تا فرد در ۳ سال گذشته، دارای تجربه کاری تمام وقت یا نیمه وقت به مدت ۱ سال (۱۵۶۰ساعت یا به عبارتی ۳۰ ساعت در هفته) باشد. لازم به ذکر است که سابقه کاری افراد می‌تواند توسط دو کارفرمای مختلف باشد و تجربه کار به صورت داوطلبانه و کارآموزی، قابل قبول نمی‌باشد.

  • تحصیلات

در برنامه مهاجرتی آتلانتیک توسط نیروی ماهر نیز لازم است تا فرد دارای حداقل ۱ سال تحصیلات در مقطع دیپلم (بعد از دبیرستان) و یا ۱ سال تحصیلات در مراکز آموزش عالی ( در همین مقطع در خارج از کشور کانادا) باشد.

  • پیشنهاد کاری

همچنین در این برنامه لازم است تا پیشنهاد کاری افراد در طبقه بندی NOC 0,A,B از مشاغل مورد نیاز کانادا باشد.  توجه شود که اعتبار پیشنهاد کاری، تا ۱ سال از مدت زمان دریافت اقامت دائم می‌باشد.

۲- برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا توسط نیروی نیمه ماهر

  • تجربه کاری

بر اساس این برنامه نیز لازم است تا افراد از سابقه کار در طبقه بندی NOC C مشاغل کانادا برخوردار باشند.

  • تحصیلات

این برنامه مهاجرتی آتلانتیک نیاز به تحصیلات خاصی ندارد.

  • پیشنهاد کاری

پیشنهاد کاری افراد در این برنامه نیز در طبقه بندی NOC 0,A,B,C قرار می‌گیرد.

۳- برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا توسط فارغ‌التحصیلان بین‌المللی

  • تجربه کاری

در این برنامه مهاجرتی افراد به تجربه کاری نیاز ندارند.

  • تحصیلات

تحصیلات افراد در این برنامه باید در مقطع بعد از دبیرستان، برابر حداقل ۲ سال تحصیل و در مقطع کارآموزی و آموزش برابر حداقل ۲ سال تحصیل به صورت دانشجو تمام وقت در مراکز آموزشی استان آتلانتیک کانادا باشد.

  • پیشنهاد کاری

همچنین باید پیشنهاد کاری افراد در این برنامه نیز در طبقه بندی NOC 0,A,B,C از مشاغل کانادا قرار گیرد.  توجه شود که اعتبار این پیشنهاد کاری، باید ۱ سال از مدت زمان دریافت اقامت دائم کانادا باشد. لازم به ذکر است که افراد در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا نیازمند حداقل مدرک CLB4 می باشند (البته از زمان دریافت این مدرک نباید بیش از ۲ سال سپری شده باشد.) همچنین لازم است تا افراد پس از ورود به کانادا ثابت کنند که در این مدت از لحاظ مالی توانایی حمایت خود و خانواده را دارند.

مهاجرت از طریق استان‌های آتلانتیک

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد مهاجرت به کانادا از طریق کار یا تحصیل در استان‌های آتلانتیک یکی از بهترین روش‌هایی است که امروزه بسیاری از افراد جهت مهاجرت انتخاب می‌نمایند اما در این روش، مهاجرت از طریق پیشنهاد کار در استان آتلانتیک نسبت به مهاجرت تحصیلی کانادا از مزایای بیشتری برخوردار است؛ چرا که با این روش افراد متقاضی می‌توانند بدون نیاز به نمره آیلتس ۷ و عدم پرداخت شهریه از طریق استان‌های آتلانتیک به کانادا مهاجرت نمایند. (بسیاری از افراد متقاضی به جهت سخت بودن امتحان آیلتس برنامه اسکیل ورکر قادر به سپری کردن روند مهاجرتی خود نمی‌باشند این در حالی است که نمره قبولی آیلتس در برنامه مهاجرتی آتلانتیک کانادا برابر ۴  الی ۵ می‌باشد.)

 لازم به ذکر است که موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ هیچ خدماتی در زمینه مهاجرت به استانهای آتلانتیک کانادا ارائه نمی‌کند. برای اطلاعات بیشتر درباره روش‌های برتر جایگزین این روش با کارشناسان ما تماس بگیرید.

فرم ارزیابی اولیه

برای شروع روند مهاجرت خود ، لطفا ابتدا فرم ارزیابی را تکمیل کنید.