نحوه انتقال پول به کانادا

نحوه انتقال پول به کانادا

متأسفانه، بانک‌های ایران به دلیل تحریم‌های بانک‌های مرکزی آمریکا، به شبکه بانک‌های بین‌المللی متصل نیستند؛ بنابراین ایرانیان نمی‌توانند یک حساب ارزی و بین‌المللی داشته باشند یا از طریق بانک‌های ایران پولی به کانادا منتقل کنند.

در حال حاضر مسئله انتقال پول از ایران به کانادا، دغدغه اصلی ایرانیانی که قصد سفر و مهاجرت به کانادا را دارند، است. در ادامه این مطلب از آتلانتیک 724 به معرفی 8 روش موثر انتقال پول به کانادا خواهیم پرداخت.

انتقال پول به کانادا به چه شکلی است؟

چگونگی نحوه انتقال پول از ایران به کانادا دغدغه بسیاری از ایرانیان مقیم این کشور است. ایران، با توجه به شرایط تحریمی امکان استفاده از خدمات بانکداری بین‌المللی را ندارد؛ بنابراین انتقال پول از ایران به کانادا و بالعکس از راه‌های دیگری امکان‌پذیر است.

متداول‌ترین روش انتقال پول از ایران به کانادا به طور فیزیکی یا با استفاده از خدمات صرافی‌ها است. اما اکنون با گسترش تکنولوژی، روش‌های سریع‌تر و متنوع‌تری برای انتقال وجه ایجاد شده است.

روش های انتقال پول از ایران به کانادا

انتقال پول از ایران به کانادا به طرق مختلفی قابل‌انجام است. از جمله متداول‌ترین روش‌های انتقال پول به کانادا موارد زیر است:

  1. انتقال از طریق صرافی‌های ایرانی
  2. استفاده از خدمات شرکت‌های انتقال پول ایرانی
  3. استفاده از دستگاه پوز صرافی‌های کانادا
  4. انتقال پول با استفاده از سیستم پی پال
  5. استفاده از سوئیفت
  6. انتقال پول با استفاده از مانی گرام
  7. انتقال به صورت وجه نقد
  8. انتقال با ارز‌های دیجیتال

در ادامه چگونگی، مزایا و شرایط هر یک از این روش‌ها را برای شما توضیح می‌دهیم.

انتقال از طریق صرافی‌های ایران

رایج‌ترین روش انتقال پول از ایران به کانادا از مسیر صرافی‌ها است. برای انتقال پول از طریق صرافی‌ها معمولاً مراحل زیر را باید طی کنید:

  1. روزانه از ساعت ۱۱ الی ۱۱:۳۰ به‌ وقت ایران، (جز روزهای تعطیل) می‌توانید به صرافی‌های معتبر مراجعه یا از طریق تماس تلفنی از نرخ حواله باخبر شوید.
  2. مبلغی که می‌خواهید از ایران به کانادا انتقال دهید را به شماره‌حساب صرافی واریز کنید.
  3. در‌نهایت صرافی طی حداکثر ۲ روز کاری مبلغ پرداختی را به ارز تبدیل و با کسر کارمزد به‌ حساب موردنظرتان در کانادا واریز خواهد کرد.

معمولاً کارمزد صرافی‌ها برای انتقال پول به کانادا ۳ تا ۵ درصد مبلغی است که منتقل می‌شود. درصورتی‌ که به مدتی محدود به کانادا سفر می‌کنید، می‌توانید ارز نقدی به همراه خود ببرید یا از گیفت‌کارت‌های محدود بین‌المللی بهره ببرید. این گیفت‌کارت‌ها، دارای سقف بوده (۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار) و یک‌بارمصرف هستند.

لازم به ذکر است این کارت‌ها معمولاً آنلاین مورد‌استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین در صورت نیاز به کارت فیزیکی با پرداخت هزینه جداگانه کارت خام نیز قابل دریافت است.

ارسال دلار به کانادا از طریق شرکت های انتقال پول

ارسال دلار به کانادا از طریق شرکت های انتقال پول

راه دیگر انتقال پول به کانادا استفاده از شرکت‌های انتقال پول است. خدمات شرکت‌های انتقال پول می‌تواند متنوع باشد. در ادامه به چند مورد از این شرکت‌ها می‌پردازیم.

برخی از سایت‌های ایران به‌عنوان واسطه بین بانک‌های خارجی و متقاضیان انتقال پول ایرانی فعالیت می‌کنند. این سایت‌ها با دریافت مدارک به افتتاح حساب بانکی و صدور مسترکارت یا ویزا کارت می‌پردازند. اما نه‌تنها استفاده از خدمات این سایت‌ها برای صدور کارت، دسترسی به پنل بانکی و تبدیل ارز خدمات کارمزد بالایی دارد؛ بلکه در صورت مسدود شدن حساب ارزی نیز باید از طریق پشتیبانی واسط ایرانی موضوع را پیگیری کنید.

  • وب مانی: وب مانی نیز یکی از روش‌های نوین انتقال ارز است که ساخت کشور روسیه است. با افتتاح یک حساب وب مانی و خرید کوپن وب مانی (ووچر) حساب خود را به‌صورت ارزی شارژ و مبلغ مورد‌نظر خود را به کانادا منتقل کنید. این روش که به کمک شرکت‌های واسط صورت می‌گیرد دارای کمیسیون و کارمزد است.
  • پرفکت مانی: پرفکت مانی نیز مانند وب مانی فعالیت می‌کند. در این شیوه به دلیل فعالیت سایت به زمان فارسی، امکان اخذ وام، پرداخت سود سالانه ۴ درصدی و عدم نیاز به تعامل با بانک‌ها یا افتتاح حساب بانک خارجی مطلوبیت بیشتری دارد.

لازم است توجه کنید که انتقال ارز از ایران به کانادا با استفاده از کوپن امن از یک حساب کاربری به‌ حساب کاربری دیگری در کانادا انجام می‌شود؛ بنابراین امکان واریز مستقیم وجه به‌حساب بانکی مشخص در کانادا وجود ندارد.

استفاده از دستگاه‌های پوز صرافی های کانادا

یکی از راه‌های انتقال پول از ایران به کانادا استفاده از دستگاه‌های پوز صرافی‌های کانادا است. شما می‌توانید با استفاده از کارت‌های عضو شتاب، از دستگاه‌های موجود در صرافی‌های کانادا استفاده کنید و پول تبدیل شده تحویل بگیرید. البته نکته منفی این روش کارمزد بالای صرافی‌ها برای انجام آن است.

انتقال دلار به کانادا از طریق Western Union

وسترن یونیون یک شرکت فعال در انتقال ارز بین‌المللی است که متاسفانه به دلیل تحریم‌های بانک مرکزی آمریکا به ایران خدمات نمی‌دهد. تنها درصورتی‌ که یک حساب بانکی داشته باشید که تحریم نشده باشد، می‌توانید از خدمات این شرکت استفاده کنید. البته می‌توانید از شرکت‌های واسطه که حساب بین‌المللی دارند برای انتقال پول از طریق وسترن یونیون استفاده کنید.

برای انتقال پول از طریق وسترن یونیون باید نام و نام خانوادگی، نام پاسپورت شخص دریافت‌کننده، مبلغ پرداختی و کشور انتخاب شده برای انتقال و در‌نهایت استان مدنظر را در فرم مخصوص پر و به نمایندگی شعبه تحویل دهید؛ پس از تایید صحت اطلاعات یک کد ده‌رقمی برایتان ارسال می‌شود که برای دریافت پول ارائه آن الزامی است.

از مزایای استفاده از این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امنیت
  • سرعت
  • نامحدود بودن
  • استفاده از نرخ‌های مخصوص برای تبدیل ارز
  • ارائه خدمات انتقال، پرداخت قبض، ردیابی حواله؛ تخمین قیمت، حواله پستی، تجاری و…

انتقال پول به کانادا با استفاده از سیستم پی پال

متاسفانه، به دلیل تحریم‌های بانک مرکزی آمریکا انتقال پول از ایران به کانادا از طریق پی پال (paypal) امکان‌پذیر نیست. تنها با داشتن یک حساب بین‌المللی یا شرکت‌های واسطه می‌توان از خدمات پی پال برای انتقال پول از ایران به کانادا استفاده کرد.

انتقال پول به کانادا با استفاده از سوئیفت

استفاده از سوئیفت برای انتقال مبالغ بالا استفاده می‌گردد. در این روش شما باید به یک مؤسسه مالی یا صرافی که حساب بین‌المللی سوئیفت دارد مراجعه کنید. سپس از طریق حساب سوئیفت آن مؤسسه یا صرافی، وجه مورد‌نظر را منتقل کنید. علاوه‌بر پرداخت کارمزد، این پروسه زمان‌بر بوده و ظرف ۳ تا ۵ روز کاری انجام می‌شود.

موسسات مالی که به سیستم سوئیفت دسترسی دارند، باید کد سوئیفت استاندارد که ۸ الی ۱۱ کاراکتر است داشته باشند. از مزایا استفاده از سوئیفت می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • سرعت انتقال
  • امنیت
  • ارزان
  • قابل‌دسترس
انتقال پول به کانادا با استفاده از مانی گرام MoneyGram

انتقال پول به کانادا با استفاده از مانی گرام MoneyGram

در این شیوه انتقال‌دهنده باید با پرداخت وجه و شناسه معتبر به یکی از شعبه‌های مانی گرام در کشور خود مراجعه و فرم مربوطه را تکمیل کند. سپس انتقال‌دهنده، یک کد هشت‌رقمی دریافت می‌کند که گیرنده پول، با ارائه این کد و کارت شناسایی معتبر می‌تواند پول را دریافت کند.

از مزایا استفاده از مانی گرام موارد زیر قابل‌اشاره است:

  • کارمزد کمتر از وسترن یونیون
  • امکان انتقال وجه تا سقف روزانه ۱۰ هزار دلار
  • امکان انتقال وجه به دلار و یورو
  • امکان انتقال وجه حتی در صورت عدم داشتن حساب بانک در کانادا
  • خدمات آنلاین

انتقال به‌صورت وجه نقد

یکی از راه‌های سنتی انتقال پول از ایران به کانادا به شکل وجه نقد است. شما می‌توانید وجه نقد مورد‌نیازتان را به طور فیزیکی به همراه خود به کانادا ببرید و سپس به‌ حساب بانکی موردنظرتان واریز کنید.

البته این روش تنها مناسب کسانی است که به مدت محدودی به کانادا سفر می‌کنند؛ بنابراین اگر اقامت تحصیلی در این کشور دارید باید به دریافت دبیت کارت معتبر بین‌المللی اقدام کنید. در واقع با ارائه مجوز تحصیل و کارت اقامت دانشجویی می‌توانید به‌محض ورود به کانادا یک حساب بین‌المللی افتتاح کنید.

لازم به ذکر است در این شیوه انتقال پول به کانادا باید توجیه مناسبی برای به‌همراه‌ داشتن وجه نقد نسبت به بانک ارائه دهید. باتوجه‌ به خطر گم‌شدن، دزدیده‌شدن و عدم امنیت کافی این روش، انتقال وجه نقد به این سبک به کانادا توصیه نمی‌شود.

انتقال با ارزهای دیجیتال

یکی از روش‌های نوین انتقال پول از ایران به کانادا، تبدیل پول به ارز دیجیتال است. معمولاً صرافی‌ها با ارز دیجیتال هم فعالیت می‌کنند؛ بنابراین شما می‌توانید یکی از واحدهای ارز دیجیتال مثل تتر را خریداری کرده و سپس موجودی ارز دیجیتال‌تان را از طریق صرافی تبدیل و در کانادا، دلار دریافت کنید. این پول می‌تواند به‌حساب بانکی‌تان واریز شود یا وجه نقد باشد.

از نکات منفی استفاده از روش انتقال با ارز دیجیتال پیچیدگی این روش، افزایش کارمزد به دلیل دفعات تبدیل ارزها به یکدیگر و طولانی‌شدن روند انتقال است.

کدام روش انتقال پول از ایران به کانادا بهتر است؟

کدام روش انتقال پول از ایران به کانادا بهتر است؟

انتقال فیزیکی پول به علت کمبود امنیت، همواره در خطر گم‌شدن یا دزدیده شده است. درحالی‌ که با استفاده از خدمات صرافی‌های معتبر می‌توانید در زمانی محدود، با امنیتی بیشتر پول خودتان را از ایران به کانادا منتقل کنند.

علاوه‌بر این درصورتی‌ که انتقال پول از ایران به کانادا به‌دفعات محدود انجام می‌شود بهتر است به‌ جای پرداخت کارمزد بالای افتتاح حساب از روش سنتی صرافی‌ها استفاده کنید.

حداکثر چقدر پول می‌توان از ایران به کانادا انتقال داد؟

اگر به طور سنتی و از طریق انتقال وجه نقد فیزیکی بخواهید پول خود را به کانادا انتقال دهید تنها تا سقف ۵ هزار یورو و یا معادل آن به دلار کانادا را می‌توانید از فرودگاه ایران خارج کنید.

درحالی‌که انتقال پول از ایران به کانادا از طریق صرافی‌ها محدودیتی ندارد. تنها درصورتی‌که ۱۰ هزار دلار و بیشتر به کانادا انتقال دهید، باید در فرم اظهارنامه (Declaration Form) اعلام کنید. در صورت نقض، مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد که حداقل ۲۵۰ دلار خواهد بود.

لازم به ذکر است دلیل لزوم پر کردن اظهارنامه قوانین جلوگیری از پول‌شویی و مشخص شدن منبع پول است؛ بنابراین پر کردن اظهارنامه مشکلی ایجاد نخواهد کرد.

مدارک مورد نیاز برای ارسال حواله از ایران به کانادا

مدارک مورد نیاز برای انتقال وجه از ایران به کانادا موارد زیر است:

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • گذرنامه
  • اطلاعات گیرنده (به همراه یک مدرک هویتی مثل شناسنامه یا گذرنامه)
  • وجه پرداختی
  • اطلاعات بانک و حساب بانکی
  • شماره ترانزیت و شماره‌حساب

در صورت که انتقال‌دهنده شخص حقوقی باشد کد بازرگانی، شماره ثبت، روزنامه رسمی، فاکتور حواله، نماینده کشوری و شناسه مدیرعامل لازم است.

جمع‌بندی

با افزایش مهاجرت به کانادا، انتقال پول از ایران به کانادا به نگرانی اصلی مهاجران ایرانی تبدیل شده است. با وجود تحریم‌های بانک مرکزی آمریکا علیه ایران انتقال پول از طریق سیستم بانکداری بین‌المللی عملاً امکان‌پذیر نیست؛ بنابراین در این مقاله به بررسی نحوه انتقال پول از ایران به کانادا پرداختیم.

سایت آتلانتیک 724، به عنوان بهترین موسسه تخصصی مشاوره مهاجرتی پاسخگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به کانادا است. 

سوالات متداول

آیا پولی که از ایران به کانادا منتقل می‌شود مشمول مالیات است؟

به‌طورکلی درآمدهای خارج از کانادا پیش از آن که شما موقعیت کانادایی بگیرید، مشمول مالیات نمی‌گردد. تنها لازم است در فرم‌های مالیاتی قید شود. درحالی‌ که پس از مهاجرت هر درآمدی که کسب کنید مشمول مالیات خواهد شد.

سازمان فینترک چه نقشی در انتقال پول به کانادا دارد؟

سازمان Fintrac یک سازمان برای مبارزه با پول‌شویی است که مبدا و مقصد تمام پول‌هایی است که از مسیر صرافی به کانادا منتقل می‌شود. ثبت نقل‌ و انتقال پول توسط این سازمان منجر به ایجاد مشکل نخواهد شد صرفاً برای شفافیت منبع پول‌های منتقل شده به کانادا اطلاعات دریافت‌کننده و پرداخت‌کننده پول ثبت می‌شود.

آیا کسی که هنوز اجازه ورود به کانادا ندارد یا تنها می‌خواهد به کانادا پول منتقل کند می‌تواند در این کشور حساب بانکی افتتاح کند؟

خیر؛ در این شرایط امکان افتتاح حساب وجود ندارد. در این صورت فرد می‌تواند در ترکیه حساب بانکی افتتاح کنید. در واقع با رفتن به ترکیه و افتتاح حساب ارزی در زراعت بانک، یک مسترکارت یا ویزا کارت ۳ساله و قابل‌تمدید دریافت می‌کنید که برای انتقال پول به ایران یا کانادا قابل‌استفاده است. 

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی