تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا

تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا

یکی از سوالات افرادی که قصد مهاجرت به کانادا دارند تفاوت بین اقامت کانادا و شهروندی کانادا است. در واقع بسیاری این دو را به جای یکدیگر اشتباه می‌گیرند و ممکن است در این زمینه نیز دچار اشتباه شوند. برخلاف تصور بسیاری از کاربران، هر یک از این موارد دارای مزایای مختص به خود هستند و همین امر شناخت نقاط تمایز آن‌ها را بیش از پیش مهم می‌کند.

بدون شناخت تعاریف و مزایای هر یک از موارد فوق‌، کار سختی را در زمینه مهاجرت به کشور کانادا در پیش خواهید داشت. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که در ادامه متن با ما همراه باشید تا زیر و بم هر دوی این موارد را برای شما عزیزان بیان نماییم. قطعاً پس از مطالعه این متن اطلاعات کاملی در رابطه با هر یک از این گزینه‌ها خواهید داشت.

آشنایی با شهروندی کانادا

همان‌طور که گفته شد، امروزه به جهت شناخت تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا باید با تعاریف هر یک از موارد مذکور به شکل جداگانه ‌آشنایی پیدا کرد. در اولین گام قصد داریم به موضوع شهروندی در کشور کانادا بپردازیم. به طور کلی می‌توان بیان کرد که با کسب شهروندی کانادا امکان دریافت پاسپورت این کشور را دریافت خواهید کرد. پاسپورت کشور کانادا از معتبرترین پاسپورت‌های موجود در جهان به شمار می‌آيد و به همین دلیل بسیاری از افراد، متقاضی کسب شهروندی این کشور و دریافت پاسپورت مذکور هستند.

آشنایی با شهروندی کانادا

افرادی که شهروندی کشور کانادا را کسب می‌کنند از نظر حقوقی شبیه به افرادی هستند که در این کشور به دنیا آمده‌اند. شهروندان کانادا می‌توانند بدون هیچ‌گونه مشکل خاصی در این کشور در انتخابات مختلف شرکت کنند و رأی خود را به صندوق بیندازند. علاوه بر این، سفر به مناطق مختلف کشور کانادا برای شهروندان مدنظر هیچ‌گونه محدودیتی ندارد که خود یک مزیت بی‌نظیر به شمار می‌آيد.

علاوه بر موارد فوق، شهروندان کانادا توانایی خروج و ورود کشور به تعداد دلخواه خود را به دست می‌آورند. در واقع هیچ‌گونه محدودیت خاصی در این زمینه نیز دست و بال آن‌ها را نمی‌گیرد. افرادی که جهت کسب شهروندی کانادا اقدام می‌کنند باید در سه الی پنج سال اخیر در کانادا سکونت داشته باشند. پس از پایان یافتن سه سال اولیه امکان دریافت شهروندی این کشور برایتان فعال می‌شود. این یکی از مهم‌ترین مواردی است که در زمینه تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا باید به آن توجه داشته باشید.

دریافت اقامت کانادا

حال که در به شهروندی کانادا پرداختیم،‌ لازم است که به اقامت این کشور نیز اشاره‌ای داشته باشیم. افرادی که دارای اقامت کشور کانادا هستند می‌‌توانند بدون هیچ‌گونه محدودیت مشکل خاصی در این کشور فعالیت‌‌های مختلفی همچون تحصیل، کار و تجارت را ادامه دهند. نکته جالب آن است که از نظر مکانی نیز محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارند و در واقع شما می‌توانید در هر بخش از کشور کانادا به فعالیت‌های مدنظر ادامه دهید. افرادی که اقامت کانادا را به دست می‌آورند امکان سفر به قسمت‌های مختلف این کشور را دارند.

دریافت اقامت کانادا

همان‌طور که در بخش پیش گفته شد، جهت دریافت شهروندی کانادا باید سه الی پنج سال در این کشور اقامت داشته باشید. در واقع می‌توان بیان کرد که یکی از اصلی‌ترین موارد تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا، مربوط به همین موضوع است. اقامت یک نوع پیش‌نیاز برای دریافت شهروندی به شمار می‌آيد. بنابراین، می‌‌توان بیان کرد تا زمانی که اقامت کشور کانادا را به دست نیاورده باشید، کسب شهروندی برای شما غیرممکن خواهد بود.

یکی دیگر از مهم‌ترین نقاط تمایز بین اقامت و شهروندی، عدم ارائه پاسپورت کانادایی به افراد داری اقامت دائم است. همان‌طور که گفته شد، امکان دریافت پاسپورت در این کشور تنها برای افرادی که امتیاز شهروندی را اخذ کرده‌اند، وجود دارد. افراد دارای اقامت دائم می‌توانند به کمک پاسپورت اصلی خود از کانادا به کشورهای دیگر مسافرت کنند.

راه‌های دریافت اقامت کشور کانادا

در ادامه بحث تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا مي‌توانیم به راه‌های مختلف کسب اقامت این کشور بپردازیم که در نهایت منجر به دریافت شهروندی کانادا خواهند شد. از جمله اصلی‌ترین روش‌های موجود در این زمینه می‌توان به گزینه‌های مختلفی همچون کسب اقامت کانادا به کمک تولد فرزند در خاک این کشور، کسب اقامت کانادا به کمک سرمایه‌گذاری در این کشور، کسب اقامت کانادا به کمک ازدواج با یک تابعه کانادایی و همچنین امکان کسب اقامت کانادا با کمک تحصیل در خاک کانادا اشاره کنیم.

هر یک از موارد فوق دارای پیچیدگی‌های حقوقی خاصی هستند که نمی‌توان از آن‌ها گذر کرد. در واقع تمامی افرادی که قصد دارند اقامت کشور کانادا را به دست بیاورند باید با کلیه پیچیدگی‌های موارد مذکور آشنایی کاملی داشته باشند تا نهایتاً به هدف خود برسند.

مهم‌ترین مزیت‌های مربوط به کسب اقامت دائم کانادا

وقتی صحبت از تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا می‌شود،‌ قاعدتاً لازم است که در مورد مزایای هر یک از این موارد نیز سخن بگوییم. از جمله اصلی‌ترین مزیت‌های مربوط به کسب اقامت دائم کشور کانادا می‌‌توانیم به دریافت خدمات رایگان درمانی اشاره کنیم. این خدمات بدون هزینه به شکل عمومی در دسترس کلیه دارندگان اقامت دائم هستند. مورد مهم دیگری که در زمینه مزایای اقامت دائم باید بدان اشاره کرد، امکان آموزش بدون پرداخت هزینه‌‌های مختلف برای کودکان است. بنابراین، می‌توانید از نظر عدم پرداخت هزینه‌های لازم جهت آموزش کودک خود نیز خیال راحتی داشته باشید.

مهم‌ترین مزیت‌های مربوط به کسب اقامت دائم کانادا

کلیه افرادی که در این کشور دارای اقامت دائم هستند تحت پوشش قوانین حقوقی کانادا قرار می‌گیرند و می‌توانند در صورت وجود دعاوی مختلف نسبت به احقاق حق خود اقدام کنند. علاوه بر این، همان‌طور که گفته شد، دارندگان اقامت کانادا بدون مشکل خاصی امکان تردد به بخش‌های مختلف این کشور را دارند.

مهم‌ترین مزیت‌های مربوط به کسب شهروندی کشور کانادا

تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا را می‌توان در مزایای هر یک از این موارد خلاصه کرد. از آنجایی که کسب شهروندی در این کشور مستلزم داشتن اقامت دائم به مدت سه الی پنج سال است، قاعدتاً می‌‌توان انتظار داشت که شهروندان نیز از کلیه مزایای مربوط به اقامت دائم بهره‌مند شوند. در واقع کلیه مزایایی که در بخش پیشین به آن‌ها اشاره کردیم، در زمان کسب شهروندی کانادا نیز به شما تعلق می‌گیرند.

علاوه بر مزایای مدنظر، می‌توانیم به مواردی دیگری همچون دریافت دو تابعیت گوناگون اشاره کنیم. با دریافت شهروندی علاوه بر کسب حقوقی مانند رأی دادن و دخالت در تعیین سرنوشت کشور، خودتان نیز می‌توانید به عنوان یک کاندیدای سیاسی مشغول به کار شوید.

سخن پایانی

امروزه شناخت تفاوت اقامت دائم و شهروندی کانادا از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيد که کلیه متقاضیان مهاجرت به این کشور باید با آن آشنایی داشته باشند. به طور کلی با توجه به موارد گفته شده می‌توان بیان کرد که مزایای کلی شهروندی نسبت به اقامت دائم بسیار بیشتر است.

در هر صورت نباید از یاد برد که کلیه متقاضیان کسب شهروندی کشور کانادا باید پیش از هر چیز دارای اقامت دائم این کشور باشند. در زمان دریافت اقامت دائم یک کارت با نام کارت PR  در اختیار شما قرار می‌گیرد که به کمک آن می‌توانید امور مختلف حقوقی خود را در خاک کشور کانادا پیگیری کنید.

مهم‌‌ترین نکته در زمان اقدام برای دریافت هر یک از موارد فوق، مشاوره با افرادی است که در این زمینه دارای تجربه کافی هستند. مشاوران مهاجرتی مناسب می‌توانند اطلاعات بسیار مناسبی را در رابطه با موارد فوق‌ به شما ارائه دهند تا بتوانید خیال راحتی از بابت انتخاب بهترین گزینه ممکن داشته باشید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی