مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا

کشور کانادا یکی از بزرگ‌ترین کشورهای آمریکایی شناخته می‌شود که سالانه مهاجران بسیار زیادی را جذب می‌کند. بااین‌حال، یکی از مهم‌ترین درگیری‌ها و چالش‌های بسیاری از مهاجران برای رفتن به این کشور، مدرک زبان است. به نظر شما مهم‌ترین مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا کدام است؟ برای رفتن به این کشور باید نمره زبان‌تان تقریبا چقدر باشد تا ویزای شما رد نشود؟ در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره این موضوع در اختیار شما قرار می‌دهیم تا بدانید که بهترین مدرک زبان برای مهاجرت به کشوری مانند کانادا چیست.

قبل از این‌که درباره مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا صحبت کنیم، باید بدانید که نه‌تنها کانادا، بلکه تقریبا همه کشورها برای قبول مهاجران، قوانینی تنظیم کرده‌اند یکی از مهم‌ترین آنها، داشتن مدرک زبان است. آزمون‌های زبان مختلفی به طور سالانه برگزار می‌شوند که شما باید بر اساس شرایط کشور مقصد خود، یکی از آنها را انتخاب کرده و امتحان بدهید. در این مقاله، برای شما توضیح می‌دهیم که برای مهاجرت به کشور کانادا، باید چه مدرک زبانی داشته باشید.

آشنایی با کشور کانادا

آشنایی با کشور کانادا

شما برای مهاجرت به هر کشوری، باید در ابتدا اطلاعات کاملی درباره آن به دست بیاورید تا بعد از مهاجرت، مشکلاتی برای شما پیش نیاید. این موضوع درباره مهاجرت به کشور کانادا هم صدق می‌کند. نه‌تنها باید اطلاعات کافی درباره مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا داشته باشید، بلکه باید به طور کامل این کشور را بشناسید و بدانید که می‌خواهید بعد از مهاجرت به کدام یک از شهرهای این کشور بروید.

کانادا یکی از کشورهای آمریکای شمالی است که شامل ده استان و سه قلمرو می‌شود. این کشور که از جنوب با ایالات متحده آمریکا همسایه است، از شرق تا اقیانوس اطلس، از شمال به اقیانوس منجمد شمالی و از غرب به اقیانوس آرام گسترده شده است. این کشور با مساحتی بیش‌تر از 9984000 کیلو متر مربع، از نظر گستردگی به عنوان دومین کشور در سراسر جهان شناخته می‌شود. به علاوه، کانادا چهارمین کشور پهناور از نظر مساحت خشکی است.

بزرگ‌ترین شهر این کشور، تورنتو است. بااین‌حال، باید بدانید که تورنتو پایتخت کانادا نبوده و پایتخت این کشور، شهر اتاوا نامیده می‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که قبل از شناخت مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا باید بدانید، این است که کشور کانادا آب و هوای نسبتا سردی دارد و بخش زیادی از این کشور به خاطر آب و هوای بسیار سرد، از سکنه خالی است. اما به‌طورکلی، شهرهایی مانند تورنتو و ونکوور، طرفداران بسیار زیادی دارد و سالانه خیلی از افراد برای مهاجرت به این شهرها اقدام می‌کنند. زبان رسمی این کشور هم انگلیسی و هم فرانسوی است.

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردید، به احتمال زیاد متوجه شدید که کانادا می‌تواند برای مهاجرت مناسب باشد. همان‌طورکه گفتیم، زبان رسمی کانادا هم فرانسوی و هم انگلیسی است و هر دوی این زبان‌ها در شهرهای مختلفی صحبت می‌شوند. ازاین‌رو، اگر بخواهید به شهر‌های از کانادا که به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند مهاجرت کنید، بهتر است و در دوره‌های زبان فرانسه نیز شرکت کرده باشید تا راحت‌تر بتوانید با مردم ارتباط برقرار کنید.

مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

مدرک زبان فرانسه برای مهاجرت به کانادا

همان‌طورکه گفتیم، برای مهاجرت به شهرهای فرانسوی زبان کانادا، باید مدرک فرانسوی داشته باشید. یکی از بهترین راه بهترین مدارک زبان برای مهاجرت به کانادا و شهرهای فرانسوی این کشور، آزمون تف (TEF) است.

این آزمون برای اولین بار در شهر پاریس در سال 1988 به منظور افزایش آگاهی و اطلاعات مردم به زبان فرانسه انجام شد. توجه داشته باشید که اگر بخواهید برای مهاجرت به کشورهای اروپایی این آزمون را بدهید، آزمون تف 6 سطح کلی دارد و این سطوح را اتحادیه اروپا تنظیم کرده است. این در حالی است که برای مهاجرت به کانادا برای آزمون تف، دولت کانادا تعیین کرده که باید این آزمون 12 سطح مختلف داشته باشد.

به یاد داشته باشید که اگر بخواهید به کشور کانادا و شهرهای فرانسوی زبان آن مهاجرت کنید، در این آزمون شرکت کرده باشید و نمره قبولی را هم گرفته باشید. در غیر این صورت، نمی‌توانید به عنوان یک شهروند کانادا شناخته شوید و به کبک مهاجرت کنید.

شما می‌توانید هم به‌صورت اینترنتی و هم به‌صورت کاغذی این آزمون را بدهید. نکته جالب‌توجه درباره این مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا این است که همه افراد از بالای 16 سال خیلی راحت می‌توانند در آن شرکت داشته باشند. به علاوه، مهم‌ترین مهارت‌ها آن که برخی اجباری آن هم شناخته می‌شوند، مهارت‌های صحبت کردن، نوشتاری، شنیداری و درک مطلب هستند.

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا

مدرک زبان انگلیسی برای مهاجرت به کانادا

یکی دیگر از موارد مهمی که شما می‌توانید برای مهاجرت به کانادا و کشورهای انگلیسی زبان این کشور ارائه دهید، انگلیسی است. خوب است بدانید که بیشتر از 67 درصد از جمعیت این کشور، به زبان انگلیسی حرف می‌زنند. به همین دلیل هم انتخاب برای شما خیلی راحت‌تر است و اگر برای شما خیلی سخت است که زبان فرانسوی را یاد بگیرید، بهتر است به سراغ شهر‌های انگلیسی زبان کانادا بروید.

یکی از مهم‌ترین مدارکی که شما می‌توانید برای مهاجرت به کشور‌های زیادی از آن استفاده کنید و در شهر‌های انگلیسی زبان کشور کانادا هم باید آن را داشته باشید، آزمون آیلتس است. این آزمون یکی از معتبرترین آزمون‌ها برای مهاجرت به کشورهای خارجی در نظر گرفته می‌شود که نمره قابل قبولی در آن داشته باشید.

به بیان دیگر، می‌توان گفت که تنها مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا که اعتبار بسیار زیادی هم دارد، همین مدرک آیلتس است. البته توجه داشته باشید که نمره قابل قبول و بالایی گرفته باشید. در غیر این صورت، امکان مهاجرت به کانادا را نخواهید داشت.

  • نمره آیلتس مورد نیاز برای مهاجرت کانادا

تاکنون متوجه شدید که یکی از مهم‌ترین مدارکی که باید از آن برای مهاجرت به کانادا و شهرهای انگلیسی زبان این کشور ارائه دهید، آزمون آیلتس است. درحالی‌که شاید خیلی از کشورهای دیگر هم برای مهاجرت این آزمون را در نظر گرفته باشند، نکته مهمی که موجب تمایز در میان آنها می‌شود، نمره شماست. شما باید حتما نمره قابل قبولی در آزمون آیلتس کسب کرده باشید تا بتوانید به این کشور مهاجرت کنید.

در این زمینه، باید به شما بگوییم که میزان نمره شما برای مهاجرت به کانادا تا حد خیلی زیادی به شرایط خود شما و موقعیتی که می‌خواهید بعد از مهاجرت در آنجا مشغول به فعالیت شوید، بستگی دارد. به علاوه، هر یک از مهارت‌های خوانداری، صحبت کردن، نوشتاری و درک مطلب با یکدیگر متفاوت هستند.

به عنوان مثال، اگر بخواهید در کانادا در مقطع کارشناسی مشغول به تحصیل شوید، باید حتما نمره آیلتس بیشتر از 6.5 داشته باشید. این در حالی است که برای مقاطع ارشد و دکترا، به ترتیب نمره 7 و 7.5 برای آیلتس مورد نیاز هستند. البته توجه داشته باشید که گاهی مواقع، می‌توانید بدون ارائه مدرک زبان هم از دانشگاه مورد نیاز خود پذیرش بگیرید. البته مشروط بر این‌که بعد از گرفتن پذیرش و قبل از شروع به تحصیل، مدرک آیلتس با نمره مورد نیاز را ارائه دهید.

  • نمره تافل مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

علاوه بر این، تافل می‌تواند به عنوان یک مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا در نظر گرفته شود که اعتبار بالایی دارد. بااین‌حال، باید حتما مطمئن شوید که دانشگاه مورد نظر شما مدرک تافل را برای پذیرش قبول می‌کند. زیرا بسیاری از کشورها و دانشگاه‌ها، فقط روی آیلتس تمرکز دارند.

به همین ترتیب، میزان نمره قبولی برای مدرک تافل هم در هر دانشگاه با دانشگاه دیگر متفاوت است. به همین دلیل هم بهتر است قبل از آزمون، در ابتدا با دانشگاه مورد نظر خود تماس گرفته و مطمئن شوید که باید چه نمره ای برای قبولی در این آزمون داشته باشید. نمره تافل بین صفر تا 120 متغیر است و شما می‌توانید متناسب با شرایط دانشگاه مورد نظر خود در کشور کانادا، این آزمون را بدهید.

سخن نهایی

در این مقاله، اطلاعات کاملی درباره مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا در اختیار شما قرار دادیم. همان‌طورکه متوجه شدید، برای مهاجرت به شهر‌های فرانسوی و انگلیسی زبان این کشور، باید مدارک تف، آیلتس یا تافل داشته باشید. به‌طورکلی، همه چیز به شهر و دانشگاه مورد نظر شما برای مهاجرت بستگی دارد. به همین دلیل هم قبل از اقدام برای مهاجرت، مطمئن شوید که کدام شهر را برای زندگی کردن انتخاب می‌کنید. زیرا این امر تاثیر زیادی در مدرک زبان شما هم دارد.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی