نمره آیلتس برای استارتاپ کانادا

نمره آیلتس برای استارتاپ کانادا

برای مهاجرت به کانادا یا هر کشور انگلیسی‌زبان دیگری شما علاوه‌بر مدرک تحصیلی معتبر، سرمایه، تخصص و… باید حتماً مدرک زبان هم داشته باشید. به همین خاطر بیشتر متقاضیان مهاجرت برای آزمون آیلتس یا تافل و گرفتن نمره‌ قبولی برنامه‌ریزی کرده و درگیر هستند.

در میان آزمون‌های مختلف، آیلتس آکادمیک و تافل بیشتر برای دانشجویان و متقاضیان ویزای تحصیلی کانادا است و برای دیگر روش‌ها شرکت در آزمون آیلتس جنرال هم کافی است. در ادامه این مطلب از تیم حرفه‌ای و با‌تجربه آتلانتیک 724 به بررسی آزمون آیلتس و نمره مناسب برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا آشنا خواهید شد.

مدارک زبان برای ویزای استارت آپ کانادا

ویزای استارتاپ یا ویزایی که همراه با ایده‌های کارآفرینی برای درآمدزایی باشد، به یکی از روش‌های مشهور مهاجرتی کانادا در سال‌های اخیر تبدیل شده و بسیاری از ایرانیان با این روش موفق به دریافت ویزای کانادا و زندگی در این کشور شدند.

البته برای درخواست ویزای استارتاپ نیازی نیست که حتماً مدرک آیلتس داشته باشید و با دیگر مدارک معتبر زبان هم می‌توانید درخواست دهید؛ اما آزمون آیلتس عمومی‌تر، ساده‌تر و شناخته ‎شده‌تر است.

به طور کلی این آزمون‌ها طراحی شدند تا سطح دانش و سواد شما در زبان انگلیسی و توانایی استفاده از دانش‏ زبانی‎تان را بسنجند، با همین مقدمه اگر می‌خواهید برای شرکت در آزمون‌های زبان ثبت‌نام کنید یادتان باشد که برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا تمامی مدارک زیر مورد‌تایید و قبول سفارت است تا زمانی که از تاریخ اعتبارش نگذشته باشد:

  1. مدرک زبان آیلتس جنرال International English Language Testing System (انگلیسی)
  2. مدرک زبان سلپیپ جنرال (CELPIP-General (CELPIP-G) (انگلیسی)
  3. مدرک زبان TEF) Test d’évaluation de français) (فرانسوی)
  4. مدرک زبان TCF) Test de connaissance du français) (فرانسوی)
نمره زبان آیلتس برای ویزای استارتاپ کانادا

نمره زبان آیلتس برای ویزای استارتاپ کانادا

حالا که با آزمون‌های مورد‌تایید آشنا شدید، ببینیم که نمره قابل‌قبول آیلتس جنرال برای درخواست ویزای استارتاپ چند است؟! نمره آیلتس متقاضیان ویزای استارتاپ کانادا باید معادل با CLB 5  باشد، یعنی میانگین نمره‌ در هر چهار مهارت اصلی Writing, speaking, listening, reading باید از سی.ال.بی 5 کمتر نباشد.

از جدول زیر برای تبدیل نمرات می‌توانید استفاده کنید:

نوشتاری Writingخواندن readingگوش دادن listeningمکالمه speakingمعادل CLB
45/35/444
54555
5/555/55/56
66667
5/75/65/65/68

نمره سلپیپ برای استارتاپ کانادا

سلیپ جنرال CELPIP-General هم یکی از آزمون‌های قابل‌قبول برای سفارت کانادا است و متقاضیان می‌توانند در صورت تمایل یا اگر آیلتس برایشان دشوار است، در این آزمون شرکت کرده و نمراتش را ضمیمه پرونده کنند.

برای پرونده استارتاپ در این آزمون هم باید نمره‌تان معادل با CLB 5 باشد که برای تبدیل نمره می‌توانید از جدول زیر کمک بگیرید:

نوشتاری Writingخواندن readingگوش دادن listeningمکالمه speakingمعادل CLB
44444
55555
66666
67777
88888

نمره مدرک زبان فرانسه برای استارتاپ کانادا

می‌دانید که دو استان کبک و نیوبرانزویک، فرانسوی‌نشین است و اگرچه مردم همه به انگلیسی مسلط هستند؛ اما در این دو منطقه زبان رسمی فرانسوی است. به همین خاطر اگر مقصد‌نهایی شما این دو استان است، می‌توانید به جای آزمون آیلتس یا سلیپ جنرال در آزمون‌های زبان فرانسه که در بالا معرفی کردیم، شرکت کنید.

نمره قابل‌قبول زبان فرانسه برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا باید معادل با Niveaux 5 باشد، که شما این نمره را می‌توانید از هر دو آزمون TEF و به دست TCF آورده و از دو جدول زیر برای تبدیل به Niveaux استفاده کنید.

جدول تبدیل نمره TEF به Niveaux

نوشتاری Writingخواندن readingگوش دادن listeningمکالمه speakingمعادل Niveaux
1811211451814
2251501802255
2711812172716
3092062483097

جدول تبدیل نمره TCF به Niveaux

نوشتاری Writingخواندن readingگوش دادن listeningمکالمه speakingمعادل Niveaux
4374-342368 – 3315 – 44
6405 – 375397 – 36965
9 – 7452 – 406457 – 3989 – 76
11- 10498 – 453502 – 45811- 107

آزمون های زبان مورد‌قبول کانادا برای ویزای استارتاپ

برای دریافت مدارک زبان شما باید در  آزمون‌های مربوطه شرکت کنید و بعد از پرداخت هزینه، زمان آزمون را انتخاب کنید. به این ترتیب نام اصلی آزمون‌های اصلی برای درخواست ویزای استارتاپ کانادا به شرح زیر است:

  1. آزمون آیلتس International English Language Testing System (انگلیسی)
  2. آزمون سلپیپ (CELPIP-General (CELPIP-G) (انگلیسی)
  3. آزمون TEF  (Test d’évaluation de français)(فرانسوی)
  4. آزمون  TCF) Test de connaissance du français) (فرانسوی)

در تمامی آزمون‌های بالا باید معادل نمره‌ای که در جداول آوردیم را به دست آوردید و حتماً پیش از انقضای مدرکتان برای استارتاپ ویزا درخواست بفرستید. مدرک زبانی که تاریخ اعتبارش تمام شده باشد، در معنای نداشتن مدرک است و سفارت از شما مدرک معتبر می‌خواهد.

مراکز برگزار‌کننده آزمون زبان مورد‌ تایید کانادا

مراکز برگزار‌کننده آزمون زبان مورد‌ تایید کانادا

تمامی آزمون‌های معرفی شده در این مقاله در موسسه‌های مورد‌تایید جهانی برگزار می‌شوند که تعدادی از آن‌ها در ایران هم نماینده دارند.

متقاضی در صورت تمایل می‌تواند به کشورهای همسایه مثل ترکیه یا امارات رفته و برای شرکت در آزمون درخواست دهد؛ اما امکان برگزاری آزمون در داخل کشور هم وجود دارد که باید حتماً از قبل درباره‌اش تحقیق کنید. علت سخت‌گیری موضوع به‌خاطر این است که مدارک زبان متقاضی باید حتماً از مراکز مورد‌تایید اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی (IRCC) دریافت شده باشد. این مراکز شامل لیست زیر می‌شوند:

  • مرکز آزمون Paragon Testing Enterprises Inc برای آزمون سلیپ (CELPIP G-Test)
  • مرکز Cambridge Assessment English برای آزمون آیلتس
  • مرکز IDP Australia برای آزمون آیلتس
  • مرکز The British Council برای آزمون آیلتس
  • مرکز آزمون The Paris Chamber of Commerce and Industry برای آزمون TEF
  • مرکز آزمون France Education International) FEI) برای آزمون TCF Canada

میزان اعتبار مدرک زبان برای اخذ ویزای استارت آپ

تمامی مدارک زبان از زمانی که در امتحان شرکت کنید، دو سال اعتبار دارد و باید در همین بازه زمانی برای درخواست ویزا مدارک را تکمیل کرده و در سایت اداره مهاجرت کانادا بارگذاری کنید. البته اعتبار نداشتن مدرک زبان در معنای نداشتن مدرک است و ممکن است درخواست ویزای شما رد شود.

اگر هم نگران مسئله زمان و طولانی شدن پروسه ویزا هستید، قبل شرکت در آزمون حتماً با تیم مشاوران آتلانتیک 724 صحبت کنید تا جدول زمان‌بندی دقیقی در اختیارتان قرار داده و در این مورد بیشتر راهنمایی‌تان کنند تا در زمان مناسب امتحان را ثبت‌نام کنید.

ویزای استارت آپ کانادا بدون مدرک زبان

تا اینجا که درباره آزمون زبان صحبت کردیم، بسیاری از متقاضیان درباره امکان مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان هم می‌پرسند. اول از به خاطر بسپارید که شما در حال ارسال درخواست مهاجرت به یک کشور جدید هستید و باید برای زندگی، کار یا تحصیل در آنجا زبان و فرهنگ مردمش را بدانید؛ وگرنه دچار انزوای اجتماعی خواهید شد، پس به نفعتان است که زبان بخوانید و مدرک معتبر داشته باشید.

در مورد استارتاپ ویزا هم باید بدانید که داشتن مدرک زبان یکی از الزامات این روش است و باید مثل مدرک دانشگاهی یا سابقه کار به سفارت ارائه شود، پس بدون آن درخواست ویزا عملاً امکان‌پذیر نخواهد بود.

برای ویزای استارتاپ کانادا باید مدرک آیلتس جنرال داشت یا آکادمیک؟

آزمون‌های آکادمیک هم آیلتس و هم سلیپ فقط برای اخذ ویزای تحصیلی، درخواست پذیرش و ثبت‌نام دانشگاه است، پس شما با خیال راحت برای آزمون جنرال ثبت‌نام کرده و نمره‌ای معادل CLB 5  به دست آورید تا مجاز به درخواست استارتاپ ویزا باشید.

مجموعه آتلانتیک 724 با ارائه بهترین راهکارها و بررسی مدارک در هر زمان در مسیر اخذ ویزای استارت آپ همراه شما خواهد بود. تنها کافیست درخواستتان را ثبت کنید تا کارشناسان خبره و با‌تجربه ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. مهاجرتی آسان با آتلانتیک 724!

سوالات متداول

آزمون سلیپ CELPIP فقط جنرال برگزار می‌شود؟

خیر؛ این آزمون هم مانند آیلتس دو مدل جنرال و آکادمیک دارد که برای ویزای استارتاپ کانادا شرکت در آزمون جنرال کافی است.

تاریخ اعتبار آزمون آیلتس جنرال چند سال است؟

آزمون آیلتس جنرال فقط دو سال اعتبار دارد.

تفاوت آزمون جنرال و آکادمیک آیلتس در چیست؟

تفاوت اصلی دو آزمون در قسمت تسک اول بخش WRITING و در کل قسمت READING است. دو بخش مکالمه و LISTENING در هر دو آزمون جنرال و آکادمیک یکسان برگزار می‌شود

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی