معرفی سفارت‌ های کانادا برای ایرانیان

معرفی سفارت‌ های کانادا برای ایرانیان

کانادا با ایجاد شرایط تحصیل، اشتغال و معیشت برای مهاجران، همواره بستر مناسبی را برای جذب مهاجر فراهم کرده‌است. اگر شما هم از علاقه‌مندان به مهاجرت به کانادا هستید؛ باید به سفارت کانادا مراجعه کنید. متاسفانه کانادا در ایران هیچ سفارتی ندارد. به همین دلیل متقاضیان مهاجرت به کانادا در ایران مجبور هستند به سفارت کانادا در یکی از کشورهای همسایه مانند امارات، ترکیه، گرجستان یا ارمنستان مراجعه کنند. 

در ادامه راهنمایی کامل از اطلاعات و همچنین معرفی بهترین سفارت‌های کانادا برای ایرانیان را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پس تا انتهای این مطلب همراه آتلانتیک 724 باشید. 

معرفی سفارت های کانادا برای ایرانیان

سفارت کانادا شعبه‌های مختلفی در کشورهای متعدد دارد. با توجه به اینکه ایران از نظر دیپلماسی با این کشور مشکل دارد؛ در نتیجه کانادا سفارتی در ایران ندارد. در صورتی که قصد مهاجرت به کانادا را داشته باشید؛ لازم است که به یکی از این سفارت‌ها در کشورهای مجاور ایران مراجعه کنید. که در‌واقع برای ما در ایران هر کدام از سفارت‌ها مزایا و معایب خاص خودشان را دارند.

برای مثال شعبه دبی معمولا خلوت‌تر است و درخواست‌ها زودتر ارسال می‌شوند. اما هزینه‌های ثبت درخواست در این کشور بیشتر است. ثبت درخواست در سفارت‌های موجود در ترکیه هزینه کمتری دارد؛ اما شلوغ‌تر است. همچنین در سفارت ترکیه کارمندان ایرانی هم حضور دارند، در نتیجه اگر تسلط خوبی به زبان ندارید در ترکیه به مشکل برنمی‌خورید.

با این اوصاف اگر مشکل مالی یا زبان ندارید؛ بهتر است برای صرفه‌جویی در وقت دبی را انتخاب کنید. اما اگر می‌خواهید هزینه‌های تمام شده کمتر باشند، ترکیه انتخاب بهتری است.

 پروسه تعیین وقت در سفارت‌ها به‌صورت آنلاین یا حضوری انجام می‌شود. برای درخواست حضوری باید به یکی از شعبه‌های سفارت کانادا در ترکیه، کویت، بحرین، امارات، آذربایجان، گرجستان یا ارمنستان مراجعه کنید. این روش طبعا زمان و هزینه زیادی می‌طلبد. اگر بخواهید به‌صورت غیر‌حضوری ثبت‌نام کنید؛ باید به سایت مربوطه مراجعه کرده و یک اکانت برای خودتان بسازید. در مرحله بعد لازم است که هزینه‌های ثبت درخواست را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله «چطور وقت سفارت کانادا بگیریم» را مطالعه کنید.

اطلاعات سفارت های کانادا در کشورهای همسایه

اطلاعات سفارت های کانادا در کشورهای همسایه

متاسفانه روابط دیپلماتیک ایران و کانادا از سال 2012 تاکنون قطع شده‌است. متقاضیان دریافت ویزای کانادا برای سفر موقت به این کشور یا مهاجرت دائمی به کانادا، کارهایی مانند انگشت‌نگاری را در سفارت‌های کانادا در کشورهای اطراف ایران انجام می‌دهند. کشورهایی مانند ترکیه، گرجستان، امارات، ارمنستان و آذربایجان از جمله کشورهایی هستند که معمولا ایرانیان برای ثبت درخواست مهاجرت به کانادا به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

سفارت کانادا در ترکیه

کانادا در کشور ترکیه دو سفارت در شهرهای آنکارا و استانبول دارد. سفارت ترکیه به خاطر نزدیکی به ایران، بیشتر مورد‌توجه ایرانیان قرار می‌گیرد.

سفارت کانادا در آنکارا

روند ثبت درخواست مهاجرت در سفارت آنکارا هم به‌صورت حضوری و هم غیر‌حضوری امکان‌پذیر است. برای تعیین وقت قبلی ابتدا باید به دفتر vac بروید و فرم‌های مربوط به درخواست ویزا را تکمیل کنید. در‌نهایت باید با تحویل تمام مدارک و اسناد خود منتظر وقت سفارت باشید.

مشخصات سفارت کانادا در آنکارا
آدرسCinnah Caddesi No. 58, Çankaya 06690, Ankara, Turkey
تلفن۹۰۳۱۲۴۰۹۲۷۰۰
فکس۹۰۳۱۲۴۰۹۲۷۱۲
ایمیلANKRA-Consular@international.gc.ca
وب‌سایتwww.turkey.gc.ca

سفارت کانادا در استانبول

برای دریافت وقت قبلی از سفارت استانبول باید ابتدا به سایت بایومتریک کانادا به آدرس www.vfsglobal.com مراجعه کنید. در این قسمت یک وقت برای انگشت‌نگاری مشخص می‌شود. همچنین در همین سایت تمامی مدارک‌تان را بارگذاری می‌کنید. آدرس و اطلاعات کامل سفارت کانادا در استانبول را در جدول زیر مشاهده کنید.

مشخصات سفارت کانادا در استانبول
آدرس209 Buyukdere Caddesi, Tekfen Tower – 16th Floor, Levent 4, Istanbul, Turkey
تلفن۹۰۲۱۲۳۸۵۹۷۰۰
فکس۹۰۲۱۲۳۵۷۱۰۰۰
ایمیلISTBL-consular@international.gc.ca
وب‌سایتwww.turkey.gc.ca

سفارت کانادا در ارمنستان

ارمنستان یکی از کشورهایی است که با ایران مرز مشترک دارد. قبل از اینکه به سفارت کانادا در ارمنستان مراجعه کنید؛ لازم است تمامی مدارک‌تان را ترجمه کرده و به همراه داشته‌باشید. شما می‌توانید به‌صورت حضوری و غیرحضوری به این دفتر مراجعه کنید.

مشخصات سفارت کانادا در ارمنستان
آدرس10 Vazgen Sargsyan St, Yerevan, Armenia
تلفن۳۷۴۱۰۵۸۳۷۸۶
فکس۳۷۴۱۰۵۶۷۹۹۰
وب‌سایتvfsglobal.ca

سفارت کانادا در گرجستان

گرجستان هم از دیگر کشورهای همسایه ایران است. سفارت کانادا در این کشور به‌صورت حضوری و غیرحضوری آماده ارائه خدمات به ایرانیان می‌باشد. پیش از مراجعه به این دفتر تمام مدارک‌تان را ترجمه کرده و به همراه داشته‌باشید. در مراجعه به این سفارت، انگشت‌نگاری و مصاحبه انجام می‌شود.

مشخصات سفارت کانادا در گرجستان
آدرس34 Rustaveli Avenue, Third Floor, Tbilisi, Georgia, 0108
تلفن۹۹۳۲۲۹۸۲۰۷۲
فکس۹۹۵۳۲۲۱۸۲۰۵۲
ایمیلccogeorgia@gmail.com

سفارت کانادا در دبی امارات

متقاضیان مهاجرت به کانادا همچنین می‌توانند به دفتر سفارت کانادا در این کشور مراجعه کرده و روند دریافت ویزای خود را آغاز کنند.

مشخصات سفارت کانادا در دبی
آدرسumeirah Emirates Towers 19th Floor – Sheikh Zayed Rd – Dubai – United Arab Emirates
تلفن۹۷۱۴۴۰۴۸۴۴۴
فکس۹۷۱۴۴۰۴۸۵۵۶
ایمیلdubaiconsular@international.gc.ca

سفارت کانادا در ابوظبی امارات

سفارت کانادا در ابوظبی هم به‌صورت حضوری و غیرحضوری آماده ارائه خدمات به متقاضیان است.

مشخصات سفارت کانادا در ابوظبی
آدرسEmbassy of Canada in Abu DhabiAbu Dhabi Trade Towers (Abu Dhabi Mall) West Tower9th & 10th Floors
تلفن۹۷۱۰۲۶۹۴۰۳۰۰
فکس۹۷۱۰۲۶۹۴۰۳۹۹
ایمیلabudhabiconsular@international.gc.ca

خدمات سفارت‌های کانادا برای ایرانیان

کسانی که برای کار یا تحصیل کانادا را انتخاب کرده‌اند، برای گرفتن ویزا باید به سفارت این کشور مراجعه کنند. این ویزا موقت، شرایط تحصیل و اقامت موقت را برای این افراد فراهم می‌کند. در این سفارت‌ها فرم‌هایی که برای درخواست اقامت لازم دارید در اختیار شما قرار می‌گیرند.

لازم است تا یک ماه پیش از سفر، به سفارت مراجعه کرده و در‌نهایت برای گرفتن گذرنامه یا ارائه مدارک به ارگان مربوطه مراجعه کنید.

در این شرایط یک ویزای موقت برای شما صادر می‌شود. همچنین ماموران مهاجرت در کانادا به محض ورود شما به این کشور برخی سوال‌ها را از شما می‌پرسند تا اطلاعات پرونده تکمیل شود. خدمات ارائه شده در سفارت‌های کانادا برای ایرانیان عبارت‌اند از:

  • خدمات ویزا و مهاجرت
  •  خدمات به شرکت‌های کانادایی
  • خدمات برای کمک به شرکت‌ها بری انجام تجارت با کانادا
  • اطلاعات در خصوص تحصیل در کانادا

همچنین سفارت کانادا برخی از فرم‌ها را به شما ارائه می‌دهد تا شما تمام اطلاعات را در فرم‌ها وارد کنید. پیشنهاد ما این است که در این مواقع با یکی از کارشناسان مهاجرت در آتلانتیک 724 صحبت کنید؛ چرا که بعد از ارسال این فرم‌ها، دیگر نمی‌توانید آن‌ها را ویرایش کنید.

برخی از این فرم‌ها عبارت‌اند از:

  • «Family Information» یا فرم اطلاعات خانوادگی  (IMM 5645)
  • «Application form» یا فرم پرسونال  (IMM5257e)
  • «Use of a family member representative for online applications» یا فرم همراه برای اعضا خانواده (IMM 5713)

مدت زمان جواب سفارت‌های کانادا برای ایرانیان

عوامل متعددی در‌نهایت ممکن است باعث طولانی شدن مدت زمان بررسی درخواست شما شود. با توجه به کیس‌های قبلی، بررسی درخواست بین 2 هفته تا شش ماه طول می‌کشد. حتی بررسی برخی از کیس‌ها تا یک سال هم طول کشیده است.

 به خاطر داشته‌باشید که طولانی شدن مدت زمان بررسی درخواست شما خود نشانه این است که امکان پذیرش شما بالا رفته‌است. همچنین اگر از کانادا دعوت‌نامه داشته‌باشید؛ پرونده شما سریع‌تر بررسی می‌شود.

هزینه سفارت‌های کانادا برای ایرانیان

زمانی که برای جلسه تعیین وقت به سفارت‌های کانادا مراجعه می‌کنید باید هزینه صدور ویزا را پرداخت کنید. این هزینه شامل 85 دلار بابت انگشت‌نگاری و هزینه ویزا بسته به نوع ویزا متفاوت است. هزینه برای ویزای توریستی 100 دلار (و با بیومتریک مجموعا 185 دلار) می‌باشد. البته شما باید هزینه پرواز و اقامت در کشور همسایه را نیز در‌نظر بگیرید.

لازم به ذکر است که هزینه بیومتریک و انگشت‌نگاری برای افراد زیر 14 سال و بالای 80 سال دریافت نمی‌شود. مرکز انگشت‌نگاری یا همان دفاتر VAC در شهرهای دبی، ابوظبی، استانبول، آنکارا، ایروان شعبه‌های متعددی دارند.

مدارک لازم برای سفارت های کانادا برای ایرانیان

مدارک مورد‌نیاز برای ثبت درخواست در سفارت کانادا شامل مدارک هویتی، اثبات تمکن مالی و فرم‌های تکمیل‌شده‌ است. در همین راستا مهمترین مدارک لازم برای سفارت‌های کانادا برای ایرانیان به شرح زیر است: 

  • کپی پرداخت هزینه‌ها
  • ارائه گذرنامه فعلی و قبلی و کپی از تمام صفحات
  • سه قطعه عکس رنگی با پس‌زمینه سفید
  • مدارک برای اثبات تمکن مالی
  • شناسنامه و کارت ملی و ترجمه آن‌ها
  • ارائه دعوت‌نامه (اگر دعوت‌نامه دارید)
  • فرم‌های تکمیل شده  (Application form) و (Family information)
  • سایر مدارک مورد‌نیاز نسبت به نوع ویزای درخواستی شما

سخن آخر

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید؛ باید با مراجعه به سفارت کانادا پروسه ثبت درخواست مهاجرت را انجام دهید. با توجه به اینکه کانادا در ایران هیچ سفارتی ندارد، شما باید با در دست داشتن مدارک مورد‌نیاز به سفارت کانادا در کشورهای دیگر بروید. بیشتر ایرانیان کشورهای همسایه مانند ترکیه، امارات، ارمنستان و گرجستان را انتخاب می‌کنند. شما می‌توانید با مراجعه به این سفارت‌ها روند ثبت درخواست مهاجرت خود را اجرایی کنید. به یاد داشته باشید که مدت زمان تایید درخواست شما می‌تواند بین 2 هفته تا یک سال متغیر باشد.

یکی از بهترین کارهایی که حین پروسه ثبت درخواست مهاجرت به کانادا می‌توانید انجام دهید، مشورت با یک مشاور مجرب مهاجرت است. کارشناسان ما در آتلانتیک 724 همواره می‌توانند به تمام سوالات شما پاسخ داده و سریع‌ترین راه را برای انجام کارها به شما نشان دهند. 

سوالات متداول

 ارزان‌ترین سفارت‌های کانادا برای ایرانیان کدام است؟ 

ارزان‌تر بودن سفارت‌های کانادا وابسته به خدمات نیست؛ چرا که شما در زمان سفر باید هزینه پرواز و اقامت در کشور همسایه را هم در‌نظر بگیرید. با این حال سفارت‌های کانادا در کشور ترکیه و گرجستان نسبت به دبی و کشور امارات مقرون‌به‌صرفه هستند.

نحوه وقت گرفتن از سفارت کانادا برای ایرانیان به چه صورت است؟

در ابتدا شما باید کشور مورد‌نظر خود را انتخاب کرده و سپس با مراجعه به وب‌سایت سفارت مربوطه، نوبت خود را دریافت کنید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی