خرید خودرو در کانادا

خرید خودرو در کانادا

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید و می‌خواهید ادامه زندگی خود را در کانادا بگذرانید، یکی از اولین اقداماتی که پس از ورود به این کشور لازم است انجام دهید، خرید خودرو است. خرید خودرو در کانادا می‌تواند کارهای روزمره شما را از جمله رفتن به محل کار، مدرسه و خرید را آسان‌تر کند. 

علیرغم اغلب کشورها که خودروهای لوکس با قیمت‌های بسیار بالا ارائه می‌کنند و خرید خودرو در آن‌ها دشوار است؛ در کشور کانادا، خرید خودرو همواره از جذابیت بالایی برخوردار است؛ چرا که از نظر شرایط پرداخت، بسیار مقرون‌به‌صرفه و آسان است. در این مقاله از آتلانتیک 724 به بررسی کامل نحوه خرید خودرو در کانادا می‌پردازیم.

مراحل خرید خودرو در کانادا

مراحل خرید خودرو در کانادا ممکن است برای تازه‌واردان به این کشور سردرگم‌کننده باشد. علیرغم اینکه کانادا کشوری بزرگ است، اما اغلب حمل‌و‌نقل‌محدودی را ارائه می‌دهد؛ همین امر موجب شده تا اغلب شهروندان و مهاجرین ساکن در کانادا، به فکر خرید خودرو باشند. اما اگر نمی‌دانید برای خرید ماشین در کانادا چه مراحلی را باید طی کنید، این بخش را مطالعه کنید:

مرحله اول: بررسی بودجه

اولین قدم برای خرید خودرو در کانادا، تعیین بودجه است. برای این کار حداکثر مبلغی که می‌خواهید برای خرید خودرو بپردازید را مشخص کنید. اگر می‌خواهید خودرو را به‌صورت اقساط تهیه کنید، حداکثر مبلغی که می‌خواهید ماهانه بپردازید را تعیین کنید.

مرحله دوم: ماشین مناسب را پیدا کنید.

معمولا خرید خودرو در کانادا به دو صورت است:

  • خرید خودرو از یک فروشنده خصوصی: وسیله‌نقلیه را از مالک خودرو تهیه می‌کنید.
  • خرید خودرو از کارخانه: در این روش معمولا طرف مقابل شما، نمایندگی خودرو است.

مرحله سوم: تست رانندگی و جزئیات گارانتی خودرو

برای‌کسب اطلاعات درباره عملکرد فعلی‌ وسیله‌نقلیه، باید تست رانندگی انجام دهید‌. این کار توسط اکثر نمایندگی‌های خودرو انجام می‌شود و قبل از آن، از شما درخواست یک کپی از گواهینامه‌تان دارند. پس از تست رانندگی باید قسمت بیرونی‌ و بدنه خودرو را با دقت بررسی نمایید تا آسیبی نداشته‌ باشد. 

مرحله چهارم: بازرسی فنی و تست ایمنی استانی

اگر تست رانندگی رضایت‌بخش بود، مطمئن شوید که تست‌های ایمنی استانی توسط نمایندگی انجام شده‌ باشد. تست ایمنی استانی اغلب توسط نمایندگی‌های فروش پوشش داده‌ می‌شود. پس از انجام تست استانی، لازم است بازرسی فنی و مکانیکی خودرو نیز انجام شود. این کار را به دو صورت می‌توانید انجام دهید:

  1. بازرسی گاراژ
  2. بازرسی مکانیک سیار

مرحله پنجم: پروسه خرید خودرو

پس از انجام تست‌های مذکور و رضایت از آن‌ها، فرایند خرید و ثبت‌نام شروع می‌شود. برای خرید از فروشنده خصوصی، قراردادی منعقد امضا می‌شود. پرداخت معمولا به‌صورت حواله یا چک انجام می‌شود. 

فروشنده پلاک را از خودرو خارج می‌کند و مالک جدید، پلاک‌های جدید را دریافت و نصب می‌کند. در فرایند خرید خودرو از نمایندگی، این مراحل توسط نمایندگی انجام می‌شود.

قیمت خودرو در کانادا

قیمت خودرو در کانادا

برای بررسی و مقایسه بهتر، در جدول زیر لیست قیمت جدیدترین قیمت خودروها در کانادا تهیه شده‌است.

مدلقیمت
Chevrolet Spark12198 دلار کانادا
Volkswagen Jetta12584 دلار کانادا
Tesla Model 312802 دلار کانادا
Kia Forte14428 دلار کانادا
Mitsubishi Mirage15630 دلار کانادا
Nissan Versa18068 دلار کانادا
Nissan Kicks21928 دلار کانادا
Hyundai Elantra26312 دلار کانادا
Toyota Corolla40020 دلار کانادا
Honda Civic43553 دلار کانادا
Volkswagen Golf8587 دلار کانادا
Nissan Sentra10017 دلار کانادا
Mazda 311804 دلار کانادا
Toyota Camry11897 دلار کانادا

مدارک لازم برای خرید خودرو چیست؟

به‌طور کلی، خرید خودرو در کانادا به سه مدرک گواهینامه رانندگی، بیمه‌نامه خودرو و ثبت رسمی خودرو نیاز دارد.

گواهینامه رانندگی

گواهینامه رانندگی در کانادا به‌صورت استانی صادر می‌شود. در صورتی‌ که در کشور مبدا خود گواهینامه گرفته‌اید، می‌توانید آن را با گواهینامه استانی تعویض کنید. برای این کار باید به سایت مربوطه وارد شوید و مراحل لازم را طی کنید. همچنین اگر گواهینامه ندارید، می‌توانید با مطالعه مطلب نحوه گرفتن گواهینامه در کانادا اطلاعات کاملی کسب کنید.

بیمه‌نامه خودرو

دریافت بیمه‌نامه پروسه ساده‌ای است اما در هر استان، به شکل متفاوتی انجام می‌شود. شرط لازم برای دریافت بیمه‌نامه، داشتن گواهینامه رانندگی است.

ثبت رسمی خودرو

دو مرحله قبلی باید قبل از خرید خودرو انجام شوند، اما ثبت رسمی خودرو بلافاصله پس از خرید خودرو انجام می‌گیرد. گاهی‌اوقات نمایندگی و فروشنده خودرو می‌توانند خودرو را از طرف شما به ثبت برسانند.

در کانادا خودروی نو بخریم یا دست دوم و کارکرده؟

یکی از بزرگ‌ترین سوالاتی که ممکن است ذهن‌ شما را درگیر کند، این پرسش است که در کانادا خودروی نو بخریم یا کارکرده؟ قطعا خودروهای جدید با شرایط فوق‌العاده و ضمانت کارخانه‌ای، گران‌تر از خودروهای‌کارکرده هستند. خرید خودروهای نو برای کسانی که به‌تازگی زندگی در کانادا را آغاز کردهاند چندان مناسب نیست. 

خرید خودروهای دست دوم را می‌توانید از یک فروشنده خصوصی، بدون گارانتی و عدم اطمینان از صحت و سلامت خودرو تهیه کنید، همچنین می‌توانید از طریق شرکت‌های‌ معتبر به‌صورت بازرسی شده و بازسازی شده با ضمانت برگشت، معامله نمایید.

توجه کنید که خودروهای‌ کارکرده خیلی سریع ارزش خود را از دست می‌دهند. در‌ کشور کانادا، خودروها در سال اول ۲۰ درصد ارزش خود را از دست می‌دهند. بهتر است با در نظر گرفتن تمام شرایط، بررسی‌ کنید که کدام نوع خودرو برای شما مناسب است. 

تفاوت خرید از نمایندگان و فروشندگان خصوصی چیست؟

خرید اتومبیل را می‌توانید از طریق نمایندگان فروش‌ انجام دهید یا با فروشنده‌ای خصوصی معامله کنید که در ادامه هر دو روش‌ را بررسی خواهیم کرد.

خرید اتومبیل از نماینده‌ها

با خرید اتومبیل از نمایندگی می‌توانید امتیازات و مزایای زیر را کسب نمایید:

  1. ضمانت و خدمات پس از فروش
  2. عدم محدودیت در مدل و تجهیزات
  3. استفاده از تخفیف بیشتر و جشنواره‌های فروش
  4. فرایند خرید آسان

خرید اتومبیل از فروشندگان خصوصی

خرید اتومبیل از فروشندگان خصوصی به این صورت انجام می‌شود که شما به مالک فعلی خودرو مراجعه می‌کنید و در صورت رضایت، قراردادی بین شما و مالک منعقد می‌شود؛ اکنون شما مالک جدید خودرو هستید. اما در این روش مزایایی همچون ضمانت و گارانتی، تخفیف، ارائه تجهیزات و… وجود ندارد. همچنین فرایند خرید و تعویض پلاک در صورت خرید از فروشنده خصوصی، بر‌عهده خریدار است. 

روش‌های پرداخت هزینه خودرو در کانادا

خرید ماشین یک تجربه مهم در کانادا است. روش‌های مختلفی برای پرداخت هزینه خرید خودرو در این کشور وجود دارد که بسته به شرایط مالی و ترجیحات خریدار، انتخاب می‌شوند.

پرداخت نقدی

یکی از روش‌های معمول برای خرید خودرو در کانادا، پرداخت نقدی است. اگر خریدار بتواند مبلغ کل خرید خود را به‌صورت نقدی پرداخت کند، این روش می‌تواند به تخفیفات و شرایط بهتری در قیمت خرید منجر شود.

پرداخت اقساطی

بسیاری از افراد برای خرید خودرو از روش اقساطی استفاده می‌کنند. در این روش امکان پرداخت ماهانه مقداری از هزینه خودرو توسط خریدار وجود دارد. شرایط اقساط ممکن است شامل نرخ بهره، مدت زمان اقساط، و شرایط دیگر باشد.

لیزینگ خودرو

گزینه دیگر برای‌ پرداخت هزینه خودرو، لیزینگ است. در این روش، فرد خودرو را به اجاره می‌گیرد و پس از پایان دوره لیزینگ، امکان خرید خودرو یا ادامه اجاره آن وجود دارد.

خدمات تاجیر خودرو

برخی افراد به جای خرید خودرو، از خدمات تأجیر خودرو برای نیازهای خود استفاده می‌کنند. در زمانی که فرد به صورت موقتی به خودرو نیاز دارد یا نمی‌خواهد مسئولیت‌های مرتبط با مالکیت خودرو را داشته‌باشد، استفاده از این روش‌ مناسب است.

تسهیلات اعتباری

برخی از افراد ممکن است از تسهیلات اعتباری مانند کارت اعتباری برای پرداخت هزینه خودرو استفاده کنند. این روش سریع‌ترین راه برای انجام تراکنش و پرداخت است.

به طور کلی، خرید خودرو در کانادا به انتخاب شخصی و وضعیت مالی فرد بستگی دارد. هر یک از روش‌های پرداخت مزایا و معایب خود را دارند و انتخاب روش مناسب وابسته به شرایط خریدار است.

وام خرید خودرو در کانادا و شرایط دریافت آن

همان‌طور که گفتیم، یکی از راه‌های خرید خودرو در کانادا، پرداخت اقساطی است. در این روش شما وام خرید خودرو دریافت می‌کنید. این وام به این صورت است که وام‌دهنده اعتباری معادل کل هزینه خودرو اعطا می‌کند و اگر پرداخت را متوقف کنید، وام‌دهنده می‌تواند خودروی شما را پس بگیرد. وام‌دهنده می‌تواند بانک، نمایندگی خودرو، وام‌دهنده آنلاین، اتحادیه اعتباری یا هر موسسه مالی دیگری باشد.

شرایط خرید خودرو در کانادا برای مهاجرین

شرایط خرید خودرو در کانادا برای مهاجرین چیست؟

شرایط خرید خودرو در کانادا برای مهاجرین کمی متفاوت است؛ اما عموماً این شرایط شامل داشتن مجوز اقامت دائم یا موقت، درآمد ثابت و توانایی پرداخت هزینه‌ها می‌شود. همچنین، برخی از استان‌های‌ کانادا ممکن است الزامات و شرایط خاص خود را برای فروش‌ خودرو به مهاجرین داشته‌ باشند. برای اطلاعات دقیق‌تر، بهتر است شرایط استان خود را بررسی نمایید.

معرفی انواع نمایندگی برای خرید خودرو در کانادا

در کشور کانادا، می‌توانید خودروی مورد‌نظر خود را هم از طریق نمایندگان و هم از طریق فروشندگان خصوصی تهیه کنید. در ادامه هر دو روش را به‌طور کامل توضیح می‌دهیم.

نمایندگی‌های دولتی فروش‌ خودرو

در کشور کانادا، امکان خرید خودرو از نمایندگی‌های دولتی و نمایندگی‌های خصوصی وجود دارد. هنگام خرید خودرو از نمایندگی‌های دولتی، می‌توانید در موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

  1. نحوه پرداخت
  2. قیمت ثابت و مشخص
  3. طرح‌های‌ گارانتی
  4. طرح‌های پشتیبانی

نمایندگی‌های خصوصی فروش خودرو

فروشندگان خصوصی در کانادا ملزم به فروش به قیمتی مشخص نیستند و می‌توانند قیمت‌گذاری دلخواه را داشته‌ باشند. اگر قصد خرید از نماینده‌های‌ خصوصی را دارید، آن‌ها اختیار دارند که خودرو را به هر قیمتی که می‌خواهند بفروشند.

قیمت بنزین در کانادا

قیمت بنزین در کانادا، در‌ ژانویه ۲۰۲۳ به ازای هر لیتر، ۱.۷۳ دلار است. همچنین پیش‌بینی می‌شود این قیمت در سال ۲۰۲۴ به ۱.۳۳ دلار به ازای هر لیتر، و در سال ۲۰۲۵ به ۱.۴۰ دلار به ازای هر لیتر برسد.

هزینه تعمیرات خودرو در کانادا

هزینه‌های تعمیرات ماشین در کانادا متنوع است و بستگی به نوع ماشین، مشکلات موجود، مکان تعمیر و کارگاه مکانیکی دارد. ممکن است هزینه‌ها بین 100 تا 500 دلار یا بیشتر نیز متغیر باشد. توصیه می‌شود هرساله بین ۳ تا ۵ درصد از قیمت کل ماشین را به‌عنوان هزینه تعمیرات کنار بگذارید، به‌عنوان مثال اگر یک ماشین ۳۰ هزار دلاری خریده‌اید، باید مبلغی بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار برای تعمیرات آن در نظر داشته‌ باشید.

پرفروش‌ترین خودروها در کانادا کدام هستند؟

از‌ پروفروش‌ترین خودروهای‌کانادا می‌توان به خودروهای زیر اشاره کرد:

مدلقیمت
فورد سری اف (Ford F-Series)34,395$
هوندا سیویک (Honda Civic)24,465$
هیوندا الانترا (Hyundai Elantra)17,999$
تویوتا کورولا (Toyota Corolla)19,450$
تویوتا رافور (Toyota RAV4)28,590$
معرفی چند سایت خرید خودرو در کانادا

معرفی چند سایت خرید خودرو در کانادا

وب‌سایت‌های زیادی برای خرید خودرو در کانادا وجود دارد. برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • AutoTrader.ca
  • KijijiAutos.ca
  • CarGurus.ca
  • CanadianBlackBook.ca

ارزان قیمت‌ترین ماشین‌های کانادا 

 برخی از ارزان قیمت‌ترین خودروهای‌کانادا عبارت‌اند از:

مدلقیمت
شورلت اسپارک (Chevrolet Spark)9,998$
میتسوبیشی میراژ (Mitsubishi Mirage)12,298$
کیا ریو 5 در (Kia Rio 5-Door)15,495$
نیسان میکرا (Nissan Micra)10,488$
هیوندا اکسنت 5 در (Hyundai Accent 5-Door)14,949$

سخن پایانی

شاید در ابتدا خرید خودرو در‌ کانادا، چندان ضروری به‌نظر نرسد، اما با گذشت زمان این نیاز بیشتر‌ خواهد شد. در این مقاله سعی کردیم بررسی جامعی از شرایط و نحوه خرید خودرو در کانادا ارائه دهیم تا این کار را با آگاهی بیشتری انجام‌ دهید و دچار سردرگمی نشوید. امیدواریم مطالب‌ذکر شده برای شما مفید واقع شود. برای کسب اطلاع بیشتر با کارشناسان مجرب آتلانتیک 724 در ارتباط باشید.

سوالات متداول

قیمت خرید ماشین شاسی بلند در‌ کانادا چقدر است؟

قیمت ماشین شاسی‌ بلند در‌ کانادا با توجه به مدل آن متفاوت است. به‌عنوان مثال قیمت یک kia seltos 2024 در کانادا بین ۲۵ تا ۳۸ هزار دلار است.

چه مدارکی برای خرید خودرو در کانادا نیاز است؟

برای خرید خودرو در‌ کانادا ارائه گواهینامه، بیمه‌نامه و ثبت رسمی خودرو نیاز است.

گواهینامه ایرانی در‌ کانادا چقدر اعتبار دارد؟

با تبدیل گواهینامه ایرانی‌ به گواهینامه بین‌المللی می‌توانید به‌ مدت ۹۰ روز در‌ کشور کانادا از آن استفاده کنید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

6 پاسخ

  1. سلام. در مقاله اشاره شده که برای خرید خودرو در کانادا، باید گواهینامه رانندگی کانادا داشته باشیم. می‌خواستم بدونم اگر در کشور مبدا گواهینامه بین‌المللی داشته باشیم، می تونیم با همون گواهینامه در کانادا رانندگی کنیم یا حتما باید گواهینامه رانندگی کانادا را دریافت کنیم؟

    1. سلام.
      اگر گواهینامه بین‌المللی دارید، می‌توانید با آن تا شش ماه در کانادا رانندگی کنید. پس از آن، باید گواهینامه رانندگی کانادا را دریافت کنید. برای دریافت گواهینامه رانندگی کانادا، باید در آزمون رانندگی شرکت کنید.

  2. برای خرید ماشین در کانادا، باید به صورت رسمی ثبت انجام بشه. می‌خواستم بدونم این ثبت رسمی توسط چه کسی انجام میشه؟ آیا خریدار باید این کار رو انجام بده یا فروشنده؟

    1. ثبت رسمی خودرو در کانادا توسط خریدار انجام می‌شود. برای انجام این کار، باید به اداره ثبت خودرو مراجعه کنید و مدارک لازم را ارائه دهید. مدارک لازم شامل موارد زیر است:

      • کپی گواهینامه رانندگی
      • کپی بیمه‌نامه خودرو
      • فرم ثبت‌نام خودرو
  3. همونطور که نوشتید قیمت بنزین در کانادا در حال حاضر حدود ۱.۷۳ دلار به ازای هر لیتر است. آیا این قیمت ثابت است یا ممکن است در آینده تغییر کند؟ به طور کلی چه شرایطی روی قیمت بنزین تاثیر میذاره؟

    1. قیمت بنزین در کانادا تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند قیمت نفت جهانی، نرخ ارز، و مالیات‌های دولتی است. بنابراین، احتمال تغییر قیمت بنزین در آینده وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی