چگونه پاسپورت ترکیه بگیریم؟

چگونه پاسپورت ترکیه بگیریم؟

چنانچه اهدافی در سر خود می‌پرورانید که با مهاجرت به یکی از کشورهای خارجی خواهید توانست به آن تحقق ببخشید، پس در این باره نگاهی به کشور ترکیه بیاندازید. عموما وقتی از متقاضیان مهاجرتی سوال می‌کنیم که چرا کشور ترکیه را برای مهاجرت برگزیده‌اند، از هدف‌های متنوعی سخن میگویند. اما مهمترین این اهداف که بارها و بارها از زبان مهاجران متعددی از اقصی نقاط جهان شنیده‌ایم، گرفتن پاسپورت ترکیه و سکونت دائمی در این کشور می‌باشد. دغدغه‌ای که همیشه ما را از جانب متقاضیان با سوال چگونه پاسپورت ترکیه بگیریم، روبه رو می‌سازد. این مقاله در خصوص پاسخ به چنین سوالاتی و در جهت راهنمایی به بهترین شکل در این مسیر، آماده و ارائه شده است. تا انتها این مقاله را مطالعه نمایید تا پاسخ به همه سوالات و ابهامات خود را، از مزایای اخذ پاسپورت گرفته تا قیمت پاسپورت ترکیه بیابید.

پاسپورت ترکیه چیست؟

پاسپورت ترکیه همانند پاسپورت هر کشور خارجی دیگری به منزله سند و مجوز قانونی ورود و خروج می‌باشد. افرادی که پس از مدتی زندگی در ترکیه، شرایط لازم جهت اخذ پاسپورت این کشور را در خود می‌بینند، با دریافت آن کاملا آزادانه و بدون نیاز به ویزا، خواهند توانست از ۷۱ کشور دنیا دیدن نمایند. علاوه بر این، شهروندان ترکیه با سفر بدون ویزا به ۴۴ کشور، در همان بدو ورود، میتوانند ویزای این کشورهای مقصد را نیز بدست آورند. نکته مهم دیگر این است که ترکیه تابعیت دوگانه را به رسمیت میشناسد؛ یعنی با گرفتن پاسپورت ترکیه، تابعیت قبلی‌تان نیز حفظ خواهد شد.

شرایط گرفتن پاسپورت ترکیه

پاسپورت ترکیه در پی مهاجرت و اقامت در این کشور، به افراد واجد شرایط بالای ۱۸ سال که از تمکن مالی و گواهی عدم سو‌ءپیشینه برخوردارند، اعطا می‌گردد. پس لازمه این کار در ابتدا انتخاب یک روش مهاجرتی مطمئن می‌باشد. روش‌های قانونی برای مهاجرت به کشور ترکیه بسیارند، اما اینکه کدام را انتخاب کنید تا برایتان مفیدتر باشد، بستگی به شرایط و توانایی شما دارد. بر این اساس، با توجه به تمامی این روش‌های اقامتی و بررسی وضعیت خود، نسبت به گرفتن پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق کار

متقاضیانی که سابقه فعالیت در حوزه مشاغل مورد نیاز ترکیه را دارند، از طریق ویزای کار خواهند توانست با ورود به این کشور، روند اخذ اقامت و دریافت پاسپورت ترکیه را طی کنند. شرط لازم برای کار در ترکیه این است که پیشنهاد کاری داشته باشید. با اثبات توانایی، تجربه در کارتان و جلب نظر یک کارفرمای ترک و یا شرکت‌های معتبر، این پیشنهاد کاری برایتان ارسال می‌شود. این پیشنهاد کاری زمانی معتبر می‌گردد که از سوی وزارت کار ترکیه، مجوز کار رسمی برایتان صادر شود. این پروسه از هنگام درخواست کارفرما به وزارت کار جهت دریافت مجوز کار، ۹۰ روز زمان می‌برد. در آخر با طی کردن تمامی این مراحل، شما ابتدا در ترکیه موقتا اقامت خواهید داشت؛ آن هم اقامت یکساله قابل تمدید به مدت دو سال، این روند با گذشت ۸ سال، اقامت موقت شما را به اقامت دائمی تبدیل خواهد کرد و پس از گذشت ۱۰ سال شما را مجاز به درخواست گرفتن پاسپورت ترکیه می‌کند.

اگر از هزینه‌ی درخواست ویزای کار صرف نظر کنیم، باید روش ورود به بازار کسب و کار ترکیه را در زمره ارزانترین روش های اخذ پاسپورت بدانیم. جدا از هزینه درخواست، حساب بانکی به ارزش ۳۰۰ دلار، آن هم به ازای هر ماه، از شرایط اخذ اقامت در این کشور می‌باشد.

شرایط اخذ پاسپورت از طریق کار:

  • دریافت پیشنهاد و یا دعوتنامه کاری
  • دریافت مجوز کار
  • داشتن تمکن مالی بالغ بر ۳۰۰ دلار در هر ماه
  • تمدید اقامت موقت یکساله تا ۱۰ سال

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق تحصیل

اول از همه باید بگوییم که تحصیل در کشور ترکیه به تنهایی روشی برای اخذ پاسپورت ترکیه نیست. شما با داشتن شرایط لازم برای تحصیل در هر مقطعی و در هر مرکز علمی، موقتا اقامت در این کشور را خواهید داشت. اقامتی که بلافاصله پس از اتمام دوره تحصیلی، اعتبار آن پایان می‌یابد.

اما این روش، معمولا به دلیل نزدیک بودن کشور ترکیه به ایران و بخصوص هزینه های پایین تحصیل، مورد پسند متقاضیان بسیاری قرار می‌گیرد. شرط گذراندن دوره تحصیلی در ترکیه، قبل از درخواست برای ویزای تحصیلی، پذیرش گرفتن از دانشگاه مورد نظر می‌باشد. پس از اتمام دوران تحصیلی و ورود به بازار کار ترکیه، خواهید توانست خود را از شرایط اخذ پاسپورت ترکیه برخوردار نمایید.

به یاد داشته باشید که روش مهاجرت تحصیلی پس از مهاجرت از طریق کار، دومین روش ارزان قیمت برای اخذ پاسپورت ترکیه به شمار می‌رود. به غیر از هزینه‌های درخواست ویزا، تحصیل در این کشور مستلزم پرداخت شهریه‌های مراکز آموزشی می‌باشد. شهریه تحصیلی در دانشگاه دولتی ترکیه بین ۲۰۰ الی ۲۰۰۰ دلار در سال و شهریه دانشگاه‌های خصوصی بین ۸۰۰۰ دلار الی ۲۰۰۰۰ دلار متغیر می‌باشد. که البته این هزینه تحصیل هم با دریافت بورسیه تحصیلی معمولا رایگان می‌شود.

شرایط اخذ پاسپورت از طریق تحصیل:

  • دریافت پذیرش از سوی مراکز علمی
  • اخذ ویزای تحصیلی ترکیه
  • تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کار برای دریافت اقامت دائم

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق سرمایه‌گذاری

از میان همه روش‌هایی که به توضیح آن می‌پردازیم، روش سرمایه‌گذاری بسیار شناخته شده است. آن هم به‌واسطه راه‌های متعدد سرمایه گذاری که در نهایت به دریافت اقامت و پاسپورت ترکیه منجر می‌شود. با اصلاح قوانین سرمایه‌گذاری در راستای دستیابی به پاسپورت ترکیه از سال ۲۰۱۸، هزینه اخذ پاسپورت با روش سرمایه گذاری، از مبلغ ۱ میلیون دلار به مبلغ ۵۰۰ هزار دلار کاهش یافته است. اگر دارایی‌تان به اندازه‌ای است که توان سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه را دارید، می‌توانید از طریق خرید ملک، ثبت شرکت یا سپرده‌گذاری در بانک، برای اخذ اقامت و پاسپورت ترکیه اقدام کنید.

اخذ پاسپورت ترکیه از طریق خرید ملک

در ترکیه با خرید ملکی به ارزش ۲۵۰ هزار (دلار)، می‎‌توانید مسیر دستیابی به پاسپورت را برای خود در بازه زمانی کوتاه ۲ الی ۳ ماهه هموار کنید. البته ملکی که انتخاب می‌کنید، باید بر مبنای شرایط  خاصی خریداری شود:

  • ملک بصورت کاملا نقدی خریداری شود.
  • ملک خریداری شده بدور از هرگونه مشکل از لحاظ بدهی و … باشد.
  • اقدام برای گرفتن پاسپورت ترکیه با خرید چند ملک نیز امکان‌پذیر است.

ویژگی مثبتی که سبب محبوبیت خرید ملک در ترکیه نسبت به سایر روش‌ها شده، امکان دریافت اقامت و پاسپورت برای همسر و فرزندان (کمتر از ۱۸ سال) از طریق این روش می‌باشد.

البته در شرایطی ویژه به اندازه ۵۰ هزار دلار کمتر نیز میتوانید پاسپورت ترکیه را در دریافت کنید. تنها به شیوه‌ای که شما همان ۲۵۰ هزار دلار را در قمیت کارشناسی قید نمایید، ولی در هنگام پرداخت ۵۰ هزار دلار کمتر بپردازید.

قیمت پاسپورت ترکیه

همه روش‌های ذکر شده در بالا هر یک به نوعی در وهله آخر، پاسپورت ترکیه را به همراه خواهند داشت. اما از این میان، برای روش‌های اقامت تحصیلی و شغلی، بعد از گذشت چند سال اقامت در کشور ترکیه می توانید برای دریافت پاسپورت اقدام کنید. این در حالی است که با دارایی کافی جهت خرید ملک، سپرده‌گذاری در بانک و یا حتی ثبت شرکت، به سرعت در عرض سه هفته، خواهید توانست پاسپورت ترکیه را دریافت نمایید. هزینه ها و قیمت پاسپورت ترکیه از طریق این روش‌ها برابر سرمایه‌ای است که باید به مدت سه سال در این کشور داشته باشید.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی