سرتیتر خبرها

پذیرش پزشکان خارجی برای مقابله با کرونا در انتاریو

پذیرش پزشکان خارجی برای مقابله با ویروس کرونا در انتاریو

امروزه با توجه به شیوع ویروس کرونا (COVID-19)، دولت کانادا تصمیم دارد برای پزشکان خارجی و یا فارغ التحصیلان بین المللی از دانشکده پزشکی، مجوز کار ۳۰ روزه را جهت مقابله با ویروس کرونا صادر کند.

بر این اساس، دانشجویان بین المللی فارغ التحصیل رشته پزشکی که تمرینات پزشکی خود را در کانادا گذرانده اند و یا در دو سال اخیر مدرک فارغ التحصیلی خود را از دانشکده های پزشکی دریافت کرده اند، می توانند داوطلبانه جهت دریافت ویزای کار کانادا به صورت موقت در استان انتاریو، برای مقابله با ویروس همگانی کرونا درخواست دهند.

همچنین کالج پزشکان و جراحان انتاریو برای متقاضیانی که هنوز در کانادا مشغول به کار نشده اند، این امکان را فراهم می کند تا جهت درخواست گواهی های کوتاه مدت، تحت نظارت نظام پزشکی، اقدام نمایند.

در واقع، فارغ التحصیلان بین المللی رشته پزشکی با داشتن این گواهی، از مجوز کار ۳۰ روزه در انتاریو برخوردار می شوند و درصورت تمدید ویزای کانادا، می توانند در مدت طولانی تری به فعالیت خود ادامه دهند.

شرایط لازم جهت دریافت مجوز کار موقت برای پزشکان بین المللی

شرایط لازم جهت دریافت مجوز کار موقت برای پزشکان بین المللی

فارغ التحصیلان و پزشکان خارجی در صورت برخورداری از شرایط زیر می توانند از فرصت داشتن مجوز کار موقت در کانادا استفاده نمایند:

  • داشتن مدرک پزشکی از دانشگاه های پزشکی معتبر
  • برخورداری از تجربه کار پزشکی تمام وقت در دو سال اخیر (این سابقه کاری، طبابت در دانشگاه های پزشکی را نیز شامل می شود)
  • به همراه داشتن یک پزشک (سوپروایزر) جهت نظارت بر کار
  • داشتن گواهی استخدام تایید شده از نظام پزشکی کانادا جهت شروع فعالیت در بیمارستان های دولتی

بدین صورت متقاضیان علاقه مند می توانند به منظور شروع فعالیت، طبق دستور کالج پزشکان و جراحان انتاریو، مستقیما تاییدیه و گواهی اشتغال در بیمارستان را به آدرس ایمیل info@cpso.on.ca ارسال نمایند.

البته طبق گزارش های اعلام شده در اخبار کانادایی، اگرچه از ماه گذشته صدور گواهی نامه ها شروع شده است اما تنها تعداد معدودی از پزشکان برای شروع فعالیت درخواست کرده اند.

این در حالی است که تا قبل از تاریخ ۳ آوریل، از بین ۱۲ پزشک متقاضی، تنها ۱۰ نفر از آنها از این طریق، موفق به دریافت گواهینامه مجوز انجام کار پزشکی شده اند.

علاقه‌مندان مهاجرت می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط مهاجرت به کانادا و دریافت ویزا، با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ تماس برقرار نمایند.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *