سرمایه گذاری در کبک

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک

سرمایه گذاری در کبک یکی از راحت‌ترین روش‌های تجاری ممکن برای گرفتن اقامت دائم کانادا می‌باشد. لازم به ذکر است که باید ارزش دارایی شما در حال حاضر (دو میلیون دلار کانادا) باشد و در پنج سال گذشته حداقل دو سال به مدیریت تمام وقت و کنترل تجارتی قانونی در حوزه‌های کشاورزی، صنعت و یا تجارت در بخش خصوصی، دولتی و یا سازمان‌های بین المللی سابقه فعالیت و اشتغال داشته باشید.

تجربه مدیریت به این معنی است که فرد درخواست کننده به طور تمام وقت مسئولیت‌ها و وظایف مربوط به برنامه ریزی، مدیریت و کنترل مواد اولیه، منابع مالی و انسانی آن بیزینس را به عهده دار بوده باشد. به عهده داشتن این مسئولیت‌ها تحت عنوان کارآموز، کارورز و یا آموزش های تخصصی مرتبط با دریافت درجه تحصیلی سابقه حرفه مدیریت متقاضی محسوب نمی‌شود. با توجه به این تعریف جمع بزرگی از مدیران و صاحبان صنایع و حتی مدیران میانی شرکتها در این برنامه امکان اقدام دارند اما با توجه به این مسئله که این برنامه تنها برنامه تجاری ممکن برای بسیاری از مشاغل تخصصی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، وکالت، سردفتری اسناد رسمی و …. می‌باشد و این گروه از متخصصان روش مناسب قابل اتکای دیگری برایشان در شرایط فعلی وجود ندارد.

سرمایه گذاری کبک 2023

فرد متقاضی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری کبک باید مبلغ (یک میلیون و دویست هزار دلار کانادا) را به حساب استان کبک در یکی از موسسات شناخته شده کانادایی سرمایه گذاری کند و پس از طی پنج سال اصل مبلغ بدون سود (سرمایه گذاری انفعالی) به او برگردانده می‌شود.

شرایط درخواست کننده مانند سن، تحصیلات، تجربه، زبان و قابلیت سازگاری در تصمیم‌گیری مورد توجه قرار خواهند گرفت اما خبر خوش اینکه متقاضیان برای دریافت مهاجرت به کانادا از این راه نیازی به داشتن مهارت زبان انگلیسی یا فرانسه ندارند.

به یاد داشته باشید که متقاضی مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک پس از دریافت اقامت دائم و ورود به آن شهر، الزامی به زندگی، کار و یا راه اندازی تجارت در این استان ندارد یا به بیان ساده‌تر منع قانونی برای زندگی در دیگر نقاط کانادا ندارد. علاوه بر اینها، متقاضی اقامت دائم غیر مشروط برای خود، همسر و فرزندان زیر ۲۲ سال (ملاک سن زمان ثبت پرونده در کبک خواهد بود) دریافت خواهد کرد.

سرمایه گذاری کبک کانادا که سهمیه آن برای سال ۲۰۱۷ تکمیل شده بر این قرار بود که از آوریل ۲۰۱۸ پرونده جدید بپذیرد ولی وزارت مهاجرت کبک به همگان اعلام کرد که از ۱۵ آگوست ۲۰۱۸ پرونده خواهد پذیرفت

سال گذشته از ظرفیت ۱۹۰۰ درخواست تعداد ۱۳۳۰ پرونده برای چین و کشورهای حوزه چین در نظر گرفته شده بود و ۵۷۰ پرونده از دیگر کشورها، البته بهتر است گفته شود که کشور چین ظرفیت معینی ندارد. بر اساس قانون مندرج شده هیچ کشوری نمی‌تواند بیش از ۱۳۳۰ پرونده ثبت کند و از آن ‌جایی که مردم کشور چین در این مورد درخواست بیشتری می‌دهند و تعدادشان زیاد است، محدودیتی برای آنها در نظر گرفته می‌شود. اما امسال در سال ۲۰۱۹ از مجموع ظرفیت ۱۹۰۰ پرونده، ۱۲۳۵ پرونده برای چین و کشورهای حوزه چین در نظر گرفته شده است و ۶۶۵ پرونده از دیگر کشورها پذیرش می‌شود.

مزایای سرمایه گذاری در کبک کانادا

– بدون نیاز به داشتن مدرک زبان انگلیسی یا فرانسه اقامت دائم را دریافت می‌کند
– بدون دغدغه متقاضی می‌تواند در کانادا به عنوان یک شهروند دائم زندگی کند
– روند فرایند راحت است و نیازی به مدارک زیادی ندارد
– اقامت را به شما و تمام خانواده‌تان تا ۲۲ سال می‌دهد
– شرط الزاما به اقامت در استان کبک را ندارد
– سرمایه گذاری بعد از دریافت نامه قبولی خواهد بود
– نیاز به تحصیلات دانشگاهی برای متقاضی ندارد
– محدودیت سنی برای اقدام ندارد

شرایط سرمایه گذاری کبک ۲۰۲۰

۱-داشتن حداقل دارایی به مبلغ  ۲.۰۰۰.۰۰۰ دلار کانادا (به عنوان مثال داشتن سند ملک به نام خود یا همسر، سهام، پول نقد، اوراق مشارکت یا سپرده، دارایی شرکت در هر کجای دنیا)
۲- فرد متقاضی باید به مدت حداقل ۲سال تجربه مدیریت و یا مسئولیت کاری خود را در امور اجرایی، برنامه ریزی، کنترل منابع مالی و نیروی انسانی در یک فعالیت قانونی را نشان دهد، مانند :
-مالک شرکت ثبت شده در ایران، دبی و …
-پزشک، داروساز، جراح دارای مطب یا مدیر و سهامدار بیمارستان
-کاسب دارای پروانه کسب معتبر از اتحادیه یا صنف مربوطه
-وکیل دادگستری دارای دفتر وکالت
-سهامدار یا عضو هیات مدیره شرکت تولیدی، خدماتی، پیمانکاری، واردات-صادرات و …
-مالک  هتل، مجموعه ورزشی، آژانس مسافرتی
-مدیر ارشد شرکت دولتی یا خصوصی
-کشاورز یا مزرعه دار

۳- از دیگر شرایط لازم، سرمایه گذاری مبلغی بالغ بر ۳۳۰ هزار دلار (کانادا) در یکی از بانک های معتبر استان کبک است. البته باید توجه شود که این سرمایه گذاری غیر قابل بازگشت می باشد.

مراحل و جدول زمانی اقامت در کبک

با توجه به شرایط پیشنهادی و مد نظر استان کبک و بانک‌های واسط، ۷مرحله برای پذیرش سرمایه گذاری در کبک وجود دارد، فرد درخواست کننده ویزای سرمایه گذاری کانادا باید کاری را انجام دهد، با وکالت به سیستم ما و یا بانک واسط و سفارت کانادا کار را به سرانجام برساند:

زمانمراحل کارشرح
ماه ۱ و ۳مرحله اولتکمیل فرم اولیه و امضا قرارداد با بانک واسط و پرداخت ۱۵۲۳۵دلار هزینه دولت کبک و ارسال به سفارت کبک، سپس کسب سهمیه موسسه مهاجرتی آتلانتیک و دریافت فایل نامبر و رسید پول از مقامات دفتر مهاجرت استان کبک
ماه ۴ تا ۹مرحله دومدریافت نامه تایید کامل بودن پرونده از سوی دفتر مهاجرت کبک و درخواست به روز رسانی پرونده (مدارک تکمیلی) و در صورت لزوم تاریخ ملاقات برای مصاحبه با متقاضی
 مرحله سوممصاحبه با متقاضی: این مصاحبه در صورت تکمیل بودن پرونده ممکن است انجام نشود. آماده سازی مصاحبه شما توسط ما در دفتر تهران و دفتر مونترال انجام خواهد گرفت.
 مرحله چهارمپیش مصاحبه در موسسه ما و سپس انجام مصاحبه نهایی در مالزی یا مونترال و اعلام قبولی در مصاحبه
 مرحله پنجمپرداخت مبلغ ۳۵۰ هزار دلار یا سپرده گذاری ۱.۲۰۰.۰۰۰ دلاری برای ۵ سال و دریافت گواهی انتخاب کبک “CSQ” از دفتر مهاجرت کبک BIQ.
ماه ۱۰ تا ۱۲مرحله ششمبعد از دریافت گواهی انتخاب کبک CSQ، ما پرونده شما را به فدرال با مدارک تکمیلی تر ارسال می کنید و هزینه ویزا و کارت اقامت پرداخت می شود. دولت فدرال مراحل انجام مدیکال چک و سکیوریتی چک را انجام می دهد. زمان بررسی این مرحله با توجه به هر فرد ممکن است زیاد یا کمتر از حد نرمال باشد.
ماه ۱۲ تا ۲۸مرحله هفتمبعد از تکمیل این کنترل ها، ویزای اقامت دائم روی پاسپورت متقاضی و خانواده صادر می شود. با ورود به کانادا اولین خوشامدگویی را خواهید شنید.

متداول ترین سوالات سرمایه گذاری در کبک:

۱. اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری کبک امکان پذیر است؟

بله، سرمایه گذاری در استان کبک از روش های پر طرفدار مهاجرتی است که به افراد متقاضی این امکان را می دهد تا پس از گذشت ۳ سال زندگی در کانادا، جهت دریافت اقامت دائم اقدام نماید.

۲. اقدامات لازم پس از درخواست اقامت از طریق سرمایه گذاری در کبک؟

متقاضیان موظفند تا پس از درخواست اقامت، برای دریافت و صدور تابعیت خود، تا مدت حداقل ۳ سال بدون خروج از خاک کانادا، در این کشور زندگی نمایند. تا بدین صورت بتوانند پاسپورت معتبر کانادا را دریافت نمایند.

۳. آیا اخذ اقامت استان کبک به منزله دریافت اقامت کانادا است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت بله.

کبک از جمله استان های کانادا است که متقاضیان با دریافت اقامت آن، از تابعیت کشور کانادا نیز برخوردار می شوند. افراد با سرمایه گذاری در کبک کارتی بعنوان شهروندی و اقامت کبک دریافت نمی کنند بلکه برای آنها نیز همانند سایرین، کارت اقامت دائم کشور صادر می شود.

در این صورت افراد مقیم کبک می توانند از تمامی مزایای دیگر شهروندان کانادایی بهره‌مند شوند. طبق قوانین دولت فدرال نیز، متقاضیان دارای اقامت استان کبک می توانند به راحتی به دیگر نقاط کشور سفر نمایند.

۴. مهاجرت فرزندان از طریق سرمایه گذاری در کبک امکانپذیر است؟

طبق قوانین وضع شده از سوی دولت کانادا در چند سال اخیر، تنها فرزندان مجرد وابسته از لحاظ مالی به والدین که دارای حداکثر ۱۹ سال می باشند، می توانند از طریق سرمایه گذاری والدین در استان کبک به کانادا مهاجرت نمایند.

۵- مدت زمان پاسخ به درخواست اقامت از طریق سرمایه گذاری کبک

مدت زمان رسیدگی به پرونده متقاضیان سرمایه گذار در استان کبک، همانند دیگر پرونده های مهاجرتی، بسته به عوامل مختلفی چون تعداد متقاضیان مورد پذیرش، منطقه مورد نظر و… متفاوت می باشد اما بطور کلی شامل مدت زمان رسیدگی از سوی استان و فدرال می شود.

  • زمان رسیدگی از سوی استان

رسیدگی به پرونده افراد از سوی استان بین ۱۲ الی ۱۵ ماه زمان می برد. پس از گذشت این زمان است که فرد متقاضی، موفق به کسب گواهی پذیرش از سوی استان کبک (CSQ) می شود.

  • زمان رسیدگی از سوی فدرال

پس از دریافت گواهی استان کبک (CSQ)، پرونده متقاضیان به مدت ۲ سال از سوی دولت و اداره مهاجرت کانادا (CIC) مورد بررسی قرار می گیرد.

پیشنهاد ویژه موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ برای متقاضیانی که به دنبال راه آسان تر و کم هزینه تر نسبت به سرمایه گذاری در کبک هستند، مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ است. با این روش با هزینه ۱۰۰ هزار دلار کانادا به سادگی می توانید در عرض یک سال اقامت دائم برای کل خانواده‌تان دریافت کنید. مشاوران متخصص آتلانتیک برای ارائه بیزینس پلن استارت آپ و در تمام مراحل دریافت ویزای کانادا شما را همراهی می کنند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی