شرایط زندگی در ریجاینا کانادا

زندگی در رجاینا (رجینا) کانادا

شهر ریجاینا (Regina) دومین شهر بزرگ ایالت ساسکاچوان است و مهاجرهای زیادی در آن زندگی می‌کنند. اگر شما هم دوست دارید به این شهر مهاجرت کنید و هنوز درباره زندگی در رجاینا کانادا تصمیم نگرفته‌اید، ما در این مقاله اطلاعات مفیدی درباره‌ هزینه‌های زندگی، دانشگاه‌ها و مزایا و معایب زندگی در این شهر ارائه می‌کنیم. با مطالعه مطالب این مقاله می‌توانید آگاهانه‌تر راجع به مهاجرت به این شهر تصمیم بگیرید.

ریجاینا کجاست؟

شهر ریجاینا در ایالت ساسکاچوان قرار دارد و طبق سرشماری سال ۲۰۲۱، جمعیتش ۲۲۶ هزار نفر است. این آمار نشان می‌دهد که شهر ریجاینا جزو شهرهای خلوت و آرام کانادا است و برای خانواده‌های پرجمعیت و سالمندان مناسب است. همچنین اگر قصد خرید خانه‌ای در محله آرام و کم‌جمعیت دارید، شهر ریجاینا انتخاب مناسبی است.

آب و هوای ریجاینا

اول از همه بدانید که ریجاینا آب‌وهوای قاره‌ای دارد و مناسب ایرانی‌ها است، یعنی در تابستان هوا گرم و معتدل و در زمستان سرد است. این شهر جزو گرم‌ترین شهرهای کانادا به حساب می‌آید و بارندگی و سرمای زیاد ندارد. در صورتی‌که دوست دارید محل زندگی شما گرم باشد، زندگی در ریجاینا مناسب شما است.

شرایط اقتصادی در ریجاینا

طبق آمارهای رشد اقتصادی، شهر ریجاینا هر سال ۲.۲ درصد از نظر اقتصادی رشد کرده است. کشاورزی و تولید ماشین آلات مدرن از جمله صنایع فعال این شهر هستند. به‌علاوه، منابع طبیعی و معدن‌های متنوعی در ریجاینا وجود دارد و بسیاری از مهاجران  به دلایل اقتصاد پررونق ریجاینا، این شهر را به عنوان مقصد انتخاب می‌کنند. به‌علاوه، کمبود نیروی کار شدیدی در ریجاینا وجود دارد. به همین دلیل، مهاجرین زیادی از طریق کاری برای رفتن به این شهر اقدام می‌کنند. اگر رشته کاری و تحصیلی شما کشاورزی است یا استارتاپی در این زمینه دارید، در ریجاینا آینده خوبی در انتظار شما است.

معرفی شهر رجینا در کانادا

درآمد در ریجاینا

به‌طور متوسط حقوق نیروی کار در ریجاینا  ۱۱۳ هزار دلار کانادا است. بازه درآمدی کارمندها در این شهر از ۲۸ هزار تا ۵۰۷ هزار دلار متغیر است و مقدار دقیق آن به عوامل مختلفی مثل تجربه کاری و مدرک تحصیلی ربط دارد. معمولا کسانی که مدرک کارشناسی ارشد دارند، حقوق بیشتری دریافت می‌کنند. دندان‌پزشک‌ها، وکیل‌ها و مهندس‌ها در شهر ریجاینا از حقوق خوبی برخوردار هستند. اگر دانشجو هستید و می‌خواهید در ریجاینا کار کنید، می‌توانید ساعتی ۵۵ دلار درآمد داشته باشید.

هزینه‌های زندگی در ریجاینا

هزینه‌های زندگی در ریجاینا در سطح متوسطی قرار دارد. از آن‌جایی که ساکنین این شهر از درآمد خوبی برخوردار هستند، بنابراین قدرت خرید مردم بالا است و مهاجرین می‌توانند با درصد کمی از درآمدشان هزینه اجاره ملک را بپردازند. هزینه اجاره ملک در ریجاینا کمتر از شهرهای بزرگ کانادا است و خرید خانه در این شهر هم مقرون‌به‌صرفه است. در این قسمت، هزینه‌های زندگی را به تفکیک توضیح می‌دهیم.

هزینه مواد غذایی در ریجاینا

مواد غذاییمتوسط قیمت (دلار کانادا)
شیر معمولی (۱ لیتر)۲.۳۱
یک عدد نان سفید تازه۲.۸۹
برنج سفید (۱ کیلوگرم)۳.۳۸
تخم مرغ (۱۲ عدد)۳.۲۲
پنیر محلی (۱ کیلوگرم)۱۳
فیله مرغ (۱ کیلوگرم)۱۳.۰۹
گوشت گاو (۱ کیلوگرم)۱۷.۲۶
سیب‌زمینی (۱ کیلوگرم)۵.۰۷
پیاز (۱ کیلوگرم)۳.۲۹
آب (۱.۵ لیتر)۲.۳۰
گوجه (۱ کیلوگرم)۴.۰۵

هزینه تسهیلات عمومی

عنوانهزینه متوسط (دلار کانادا)
خدمات شهری آپارتمان ۸۵ متری (برق، گرمایش، سرمایش، آب و زباله)۲۳۷.۰۸
یک دقیقه تماس داخل شبکه۰.۱۸
اینترنت نامحدود۸۱.۲۴
پیش‌دبستانی خصوصی (ماهانه)۸۰۰
هزینه ماهانه باشگاه بدنسازی۴۸.۳۷

هزینه حمل ‌و نقل در ریجاینا

مواردمتوسط قیمت (دلار کانادا)
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)۳.۲۵
حمل و نقل عادی (ماهانه)۸۸
تاکسی (تعرفه عادی)۴.۲۵

هزینه خرید و اجاره ماهانه خانه در ریجاینا

مواردمتوسط قیمت (دلار کانادا)
اجاره آپارتمان ۱ اتاقه در مرکز شهر۱۰۱۳.۰۵
اجاره آپارتمان ۱ اتاقه در حاشیه شهر۹۲۵.۵۳
اجاره آپارتمان ۳ اتاقه در مرکز شهر۱۸۳۵.۷۱
اجاره آپارتمان ۳ اتاقه در حاشیه شهر۱۷۷۶.۹۲
خرید آپارتمان در مرکز شهر (هر متر مربع)۴۱۱۵.۲۰
خرید آپارتمان در حاشیه شهر (هر متر مربع)۲۶۷۶.۳۹

مزایای زندگی در ریجاینا

با توجه به تحقیقات انجام‌شده درباره زندگی در شهر ریجاینا می‌توانیم موارد زیر را به عنوان مزایای زندگی در این شهر بیان کنیم:

  • نرخ پایین مالیات
  • هزینه کم مسکن نسبت به شهرهای ونکوور و تورنتو
  • شرایط اقتصادی مطلوب
  • شهر خلوت و کم‌جمعیت
  • خدمات اجتماعی مناسب
  • مکان‌های تفریحی متنوع از جمله موزه سلطنتی ساسکاچوان و گالری هنری مکنزی
  • بازار کار پررونق
  • سیستم حمل‌ونقل کارآمد و ارزان
  • کیفیت آموزشی بالا در مدرسه‌ها

مدرسه‌های ریجاینا

اگر همراه با خانواده و فرزندان به ریجاینا می‌روید، باید با مدرسه‌ها و شرایط آموزشی این شهر آشنا شوید. به‌طور کلی سه نوع مدرسه دولتی، کاتولیک و خصوصی در این شهر وجود دارد. فرزندهای خانواده‌های مهاجرین در مدرسه‌های دولتی و خصوصی درس می‌کنند. مدرسه‌های دولتی و خصوصی از نظر کیفیتی مثل هم هستند. ولی شهریه مدرسه‌های خصوصی بیشتر است و تعداد دانش‌آموزهای کمی هم در هر کلاس حضور دارند.

دانشگاه‌های ریجاینا

معروف‌ترین دانشگاه در این شهر، دانشگاه ریجاینا است. این دانشگاه جزو دانشگاه‌های متوسط کانادا به حساب می‌آید و دولتی است. حدود ۱۵ هزار دانشجو در دانشگاه ریجاینا مشغول تحصیل هستند. جالب است بدانید که بیشتر دانشجوهای پرستاری، مهندسی و مدیریت دانشگاه ریجاینا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند. به‌علاوه، دانشگاه پلی‌ تکنیک ساسکاچوان هم در شهر ریجاینا شعبه دارد و بیشتر دانشجوها برای مهاجرت به کانادا در این دانشگاه ثبت‌نام می‌کنند.

زندگی در ریجاینا را با آتلانتیک ۷۲۴ تجربه کنید

اگر شرایط زندگی در شهر ریجاینا با بودجه و شرایط شما سازگار است، می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی، اخذ ویزای استارتاپی و اخذ اقامت این شهر با ما تماس بگیرید. کارشناس‌های آتلانتیک ۷۲۴ شرایط شما را بررسی می‌کنند و بهترین گزینه را به شما ارائه می‌کنند.

اشتراک گذاری:

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات

دسته بندی